Narsistin itsetunto

Anonyymi-ap

Narsistilla on pinnan alla hyvin heikko, hauras ja vaurioitunut itsetunto, vaikka hän ulospäin vaikuttaa erittäin mahtipontiselta, ylimieliseltä ja itsevarmalta. Tämä ristiriita johtuu siitä, että suuri itsevarmuus ja tarve jatkuvalle ihailulle ovat suojamuuri, jolla peitetään syvää sisäistä tyhjyyttä ja häpeän tunnetta.
OminaispiirteetHauras pohja: Itsetunto ei kestä minkäänlaista arvostelua tai virheiden myöntämistä.Suojautuminen: Kritiikki koetaan suurena uhkana, johon vastataan usein raivolla, vähättelyllä tai vastahyökkäyksellä.Pönkittäminen: Omaa arvoa nostetaan muiden kustannuksella, jotta olo tuntuisi turvalliselta.
Miten se näkyy arjessaIhailun jano: Narsisti vaatii jatkuvasti kehuja ja erityisasemaa muilta.Toisten alentaminen: Muiden ihmisten arvosteleminen saa narsistin tuntemaan itsensä suuremmaksi.Keskinkertaisuuden pelko: Hänen on pakko olla kaikessa paras, eikä hän siedä virheitä itsessään.

3

<50

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Mua on aina kiinnostanut nää narsismi-määritelmät. Kukaan ei voi tietää mitkä on jonkun ajatukset, tunteet , motiivit. Ellei hän itse niitä rehellisesti kerro. Ikinä ei voi tietää milloin joku on rehellinen. Jotkut tutkijat siis uskoo jollain läpivalaisukatseella näkevänsä mitkä on narsistin motiivit ja aatteet. Narsismista toitotus on 1 ällistyttävimmistä ilmiöistä jotka somen ilmaantuminen loi. Ja jatkuu...ja jatkuu...

• Anonyymi00002
      UUSI

Entä millainen on narsistin
      -napa
      - nenä
      -varpaat
      -sormet
      -umpisuoli
      -maksa
      -äiti
      -isä
      -siskot ja veljet
      -polkupyörä
      -kengät
      -naapurit
      -jne?
      Kerro, oi narsismista kaiken tietävä!

• Anonyymi00003
        UUSI

Joo tuota minäkin toivon! Hyvä kun toit asian esiin!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      141
      1324
    2. 73
      1223
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      105
      986
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      925
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      791
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      788
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      663
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      634
    10. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      70
      567
    Aihe