Turkulainen Alex Kalliola, 16, kertoo joutuneensa bussiin noustessaan nöyryyttävään tilanteeseen, kun Fölin kuljettaja kyseenalaisti hänen sukupuolensa muiden matkustajien kuullen.
https://www.ts.fi/a/7044161
Fölin bussikuski nöyryytti Demarinuorta
36
139
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
Kuski selvästi Persusuomalainen öykkäri!
- Anonyymi00002
Alexin kannat maahanmuutosta, verotuksesta ja Pridestä, lupaavat tulevaa supertähteyttä Sdp:n puoluejohdossa
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Alexin kannat maahanmuutosta, verotuksesta ja Pridestä, lupaavat tulevaa supertähteyttä Sdp:n puoluejohdossa
Todellisuudessa hän oli aivan tytön näköinen. Ja korostaa sitä vielä pukeutumalla vaaleanpunaiseen huppariin.
Äitinä en olisi mennyt valittamaan asiasta. Poika kantakoon itse vastuun ja seuraukset siitä, jos haluaa pitää pitkiä hiuksia ja vaaleanpunaista hupparia. Ennen vanhaan tällaiselle asialle ei olisi saanut minkäänlaista palstatilaa lehdessä. Näyttää olevan uutisten puute, kun tällaisesta lähdetään kirjoittelemaan vai halusiko äiti ja poika pojalle huomiota.
Jos bussilipussa on merkintä mieshenkilö, kyllä pitää olla oikeus siihen, että herää kysymys lipun väärin kayttämisestä, jos lipun käyttäjä näyttää tytöltä.
Mihin tämä maailma menee, kun kaikesta pahoitetaan mieli ja kun vielä äitikin menee hulluuteen mukaan. - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Todellisuudessa hän oli aivan tytön näköinen. Ja korostaa sitä vielä pukeutumalla vaaleanpunaiseen huppariin.
Äitinä en olisi mennyt valittamaan asiasta. Poika kantakoon itse vastuun ja seuraukset siitä, jos haluaa pitää pitkiä hiuksia ja vaaleanpunaista hupparia. Ennen vanhaan tällaiselle asialle ei olisi saanut minkäänlaista palstatilaa lehdessä. Näyttää olevan uutisten puute, kun tällaisesta lähdetään kirjoittelemaan vai halusiko äiti ja poika pojalle huomiota.
Jos bussilipussa on merkintä mieshenkilö, kyllä pitää olla oikeus siihen, että herää kysymys lipun väärin kayttämisestä, jos lipun käyttäjä näyttää tytöltä.
Mihin tämä maailma menee, kun kaikesta pahoitetaan mieli ja kun vielä äitikin menee hulluuteen mukaan.Aivan.
Kamalaa, kun vanhemmat ovat itse vielä lapsia ja menevät mukaan lapsen mielen pahoittamisiin, kun aikuisen pitäisi olla aikuinen eikä tehdä kärpäsestä härkästä. - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mihin tämä maailma menee, kun kaikesta pahoitetaan mieli ja kun vielä äitikin menee hulluuteen mukaan.Niin, mistä kuski voi tietää, onko maksaja mieshenkilö, jos nuorella on niin pitkät hiukset ja tytöille tyypillinen vaaleanpunainen huppari. Ja tähän tietysti joku sanoo, että poikakin voi pitää pitkiä hiuksia ja poikakin voi pitää vaaleanpunaista vaatetta. Niin voi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että yleensä pojilla on lyhyet hiukset ja yleensä pojat pukeutuvat muuhun kuin hempeisiin väreihin ja kuskin pitää voida tarkistaa onko matkan maksaja kortin (jossa lukee mieshenkilö ) haltija.
- Anonyymi00003
En antaisi asialle kovin suurta painoarvoa. Bussikuskit eivät tunnetusti edusta penaalin terävimpää kärkeä.
- Anonyymi00004
Tunnetusti?
- Anonyymi00007
Et sinäkään kauheen järkevältä vaikuta kommentist päätellen
- Anonyymi00014
Anonyymi00007 kirjoitti:
Et sinäkään kauheen järkevältä vaikuta kommentist päätellen
Kaltaisiasi vatipääpersuja paljon bussikuskeina
- Anonyymi00027
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kaltaisiasi vatipääpersuja paljon bussikuskeina
Meillä päin lähes kaikki bussikuskit, taxikuskit, wolttikuskit, parturit, pizzanleipojat, siivoojat, kaupankassat, turvallisuutyöntekijät jne,, muualta muuttaneita, ei ne arvostele persutransujakaan.
- Anonyymi00038UUSI
Sinä taidat kuulua niihin, jotka muita pilkkaamalla yrittävät tuoda itseä esille. Sinulta on koko terä poikki.
- Anonyymi00005
Miksi mielisairaanhoitaja ei ollut potilaan mukana lomilla? Noin harhainen tyyppi voi olla vaarallinen.
- Anonyymi00018
Ja onkin vaarallinen ilmiselvästi, Munat heiluvat kuin tosisi kiimaisella pride- uroksella sateenkaaren väreissä, siiä se kiima tulee ja rajumeno päälle.
- Anonyymi00008
Toi räkänokka edustaa varmasti vihreitä🤮
- Anonyymi00010
Vihervasurit on laitettava vastuuseen aiheuttamistaan tuhotöistä. He ovat tehneet nuoristakin hulluja.
- Anonyymi00012
Sdp nuorisosiipeen kuuluu.
- Anonyymi00034
Yrittikö saada kuskilta seksiä?
- Anonyymi00009
En voinut lukea maksullista juttua. Oliko kuski mamu?
- Anonyymi00013
Näin suomalaiset kertovat havahtumisistaan ja kokemuksistaan.
Pikkuveljen kysymys havahdutti
Jarkko, 54, sai seksuaalisuudelleen nimen, kun hänen äitinsä vastasi pikkuveljen kysymykseen.
Sehän on juuri se, mitä minä olen.
”Ei ollut mitään yhtäkkistä ahaa-elämystä. Kasvoin siihen murrosiän koittaessa varmaan ihan samalla tavalla kuin heterotkin, mutta tyttöjen sijaan vaan huomasin ihastuvani toisiin poikiin.
Tosin meni jonkin aikaa, ennen kuin erilaisille tunteille löytyi nimi. Se tapahtui, kun pikkuveli kysyi äidiltä, mikä homo on ja äiti vastasi, että se on sellainen mies, joka tykkää toisista miehistä.
Silloin tajusin, että sehän on juuri se, mitä minä olen.”
Jarkko kertoi homoudestaan muille vasta 30-vuotiaana. Kertomisessa kesti, sillä hän oli kantanut pitkään sisällään ”ahdasmielistä suhtautumista” homoja kohtaan.
Jarkko kertoi ensimmäisenä äidilleen, joka kertoi Jarkon isälle. Isän reaktio ei ollut toivottu, ja tällä kesti asian sulattelussa pidempään.
Ystäville ja veljelle Jarkkoa jännitti kertoa, ja hän ilmoittikin heille asiasta tekstiviesteillä ja sähköposteilla. Kaikki heistä ottivat asian vastaan hyvin.
”Pitkään luulin, että tapasin vain väärän miehen”
Janet, 25, tapaili paljon miehiä, mutta yksikään suhde ei toiminut. Intiimit kontaktit miesten kanssa tuntuivat myös hieman ällöttäviltä.
Televisiosarjan naispariskunta herätti Janetin mielenkiinnon. Hän kuitenkin jatkoi miesten deittailua tuloksetta.
Mitä jos sinä pidätkin naisista?
”Pitkään luulin, että tapasin vain väärän miehen.
Myöhemmin keskustelin oman äitini kanssa ja hän kysyi: mitä jos sinä pidätkin naisista?
Kävimme ajatusta yhdessä läpi ja tajusin, että se voisi ollakin syy, miksi miesten kanssa tapailu ei luistanut. Aloin tapailla naisia. Olen onnellinen, koska olen vihdoin löytänyt itseni. Minähän olenkin lesbo!
Olen yksi niistä onnekkaista, joiden vanhemmat olivat tukena ja äitini olikin tämä, joka avasi omaa näkökulmaani itsestäni. Jälkeenpäin kuulin, että koko perhe oli ajatellut minun olevan homo ja odottaneet sitä, että tajuaisin tämän itse.”
Ei hetero muttei lesbokaan
Maaret, 37, tajusi jo nuorena, että viehättyy ihmisistä sukupuolesta riippumatta.
Löysin onneksi oman kyläni ulkopuolelle, missä oli muita kaltaisiani.
”Kun lapsena puhuttiin, että tytöt tykkäävät pojista ja pojat tytöistä, ihmettelin, että minähän tykkään molemmista.
Yläasteella valistettiin olevan vain joko heteroita, homoja tai lesboja. Oli hirvittävän vaikeaa, kun en lukeutunut mihinkään.
Viimeistään 14-vuotiaana olin täysin varma, ettei minulle ihastumiseen vaadita tiettyä sukupuolta. Se oli aluksi kamalaa, koska siihen aikaan ei puhuttu bi-seksuaaleista.
Olin kauan hukassa sen suhteen, mitä olen. Löysin onneksi sitten sellaiseen seuraan oman kyläni ulkopuolelle, missä oli muita kaltaisiani, ja seurustelinkin tytön kanssa hetken.
”Rämähdin aikuisena kaapista täydellisenä yllätyksenä”
Sinna, 48, kertoo jo lapsena viehättyneensä saman sukupuolen edustajista.
Lapsuudessa Sinnalle sanottiin, ettei sellainen käy. Suuntautuminen vahvistui kuitenkin aikuisena.
Tuntui kuin koko maailma olisi seisahtunut, kun kohtasin hänet ensikertaa.
”Olen aina ollut herkkä ihastumaan. Teininä seurustelin usein, mutta vain poikien kanssa. Lukiossa koulukaverini kertoi kirjekaveristaan, joka oli lesbo. Silloin asia jotenkin välähti itsellänikin. Voisinko minäkin olla lesbo?!
En silloin, 90-luvulla, edes tiennyt termiä bi-seksuaalinen. Lopulta vasta aikuisena, itselleni täydellisenä yllätyksenä, rämähdin kaapista ulos päistikkaa rähmälleni, kun tapasin maailman ihanimman naisen.
Se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Tuntui kuin koko maailma olisi seisahtunut, kun kohtasin hänet ensikertaa. Vasta silloin, yli kolmekymppisenä, aloin ymmärtää itseäni, ja koko sateenkaareva maailma aukeni silmieni eteen.”
Heteron raameissa lukioon asti
Joni, 27, ihastui nuoruudessa poikiin, mutta halusi sopia heteron raameihin ja salasi asian. Yläasteella hän seurustelikin, mutta joutui laittamaan jutun poikki, koska ei pystynyt salailemaan suhdetta.
Salailu aiheutti Jonille ahdistusta ja stressiä. Hän kertoo kokeneensa jopa väkivallan uhkaa pelkästään siitä syystä, että on homo.
Lähipiiri on hyväksynyt Jonin juuri sellaisena kuin hän on.
Äiti sanoi, että vaikka olisin mitä, olen aina hänen rakas poikansa.
”Lukiossa 17-vuotiaana aloin seurustella. Suhde kesti kahdeksan vuotta.
Suhteen alussa tulin ulos kaapista äidilleni tekstiviestillä. Äiti otti asian hyvin ja kertoi, että vaikka olisin mitä, olen aina hänen rakas poikansa. Sisarukseni tiesivät asiasta jo tai kuulivat siitä myöhemmin. Myös isovanhempani ottivat asian hyvin.
Ystävilleni en ole suoraan sanonut olevani homo, yleensä vain kertonut poikaystävästäni tai kiinnostuksestani miehiin.
Ainoat, jotka eivät ole ottaneet asiaa hyvin, ovat tuntemattomat ihmiset. Kaikki negatiivisuus asiaa kohtaan koko elämäni ajan on tullut tuntemattomilta.”- Anonyymi00016
Mikäköhän tämänkin mokelluksen pointti mahtaa olla?
- Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Se mokellus todisti että mokeltajalla ei taida olla kaikki muumit laaksossa? :D
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Se mokellus todisti että mokeltajalla ei taida olla kaikki muumit laaksossa? :D
Ok, incel.
- Anonyymi00025
Anonyymi00016 kirjoitti:
Joku kemiallisia piristeitä napostellut perusdemari väänsi aivopirun.
- Anonyymi00017
16-vuotias turkulainen Alex Kalliola (Sdp) koki nöyryyttävän tilanteen Fölin bussissa, kun kuljettaja kyseenalaisti hänen sukupuolensa ja bussikorttinsa omistajuuden muiden matkustajien kuullen.
Tapaus sattui maanantaina 27. heinäkuuta linjan 9 bussissa, joka oli matkalla Puutorilta Uittamolle päin.
Pitkähiuksinen Alex oli nousemassa bussiin, kun kuljettaja alkoi kommentoida hänen ulkonäköään ja vaatetustaan.
Kuljettaja väitti kaikkien kuullen, ettei poika ole matkassa omalla bussikortillaan ja syytti häntä "tytön esittämisestä".
Kokemansa julkisen solvauksen ja nöyryytyksen vuoksi Alex poistui linja-autosta kesken matkan.
Alex jakoi kokemuksensa pian tapahtuneen jälkeen sosiaalisen median palvelu TikTokissa, jossa hänen videonsa sai nopeasti satoja tykkäyksiä ja paljon kannustavia kommentteja.
Myös bussissa olleet silminnäkijät ovat vahvistaneet kuljettajan käytöksen olleen täysin asiatonta.
Alexin äiti ilmaisi asiasta suuren huolensa Facebookin Puskaradiossa, sillä pelottava ja nöyryyttävä tilanne sai nuoren pelkäämään Fölin bussilla liikkumista.- Anonyymi00022
Siksi Sdp.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Siksi Sdp.
Muunsukupuoliset ja etniset muslimit ovat demarien äänestäjien eliittiä ja kannatuksen kivijalka.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Muunsukupuoliset ja etniset muslimit ovat demarien äänestäjien eliittiä ja kannatuksen kivijalka.
Suomen kansa tukee sdp
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Totta haastat. Mutta outoa se silti on. Ryhmät eivät komppaa mitenkään. Musulmaanit eivät katso hetkeäkään transväen pervoilua kun saavat vallan puolueessa. Oranssit haalarit päälle ja häkkiin ?
- Anonyymi00035
Anonyymi00026 kirjoitti:
Totta haastat. Mutta outoa se silti on. Ryhmät eivät komppaa mitenkään. Musulmaanit eivät katso hetkeäkään transväen pervoilua kun saavat vallan puolueessa. Oranssit haalarit päälle ja häkkiin ?
Leikkaavat pään irti.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Perussuomalaiset ja kokoomus valittaa jälleen siitä, että SDP saa ääniä maahanmuuttajilta. Bisneksessä jos sun asiakkaat vaihtaa kilpailijalle tai uusi kohderyhmä ei tiedä susta, et istu valittamassa vaan parannat tuotetta, tutkit sen uuden kohderyhmän ja menet sinne missä ne on.
Sama logiikka pätee politiikkaan. Jos uudet äänestäjät ei valitse teitä, ongelma on teidän tarjonnassa ja viestinnässä, ei äänestäjissä tai kilpailijassa.
Politiikka on välillä käsittämättömän tyhmää.
- Anonyymi00028
Tärkeää https://www.teenvogue.com/story/how-to-masturbate-if-you-have-a-penis
- Anonyymi00029
Norjan persu surmasi 77 Sosialidemokraattista lasta
Emme unohda- Anonyymi00030
Äänestetään perSSut historian roskakoriin
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Äänestetään perSSut historian roskakoriin
Kokoomus ja Perussuomalaiset pitävät tätä maata pystyssä. Punavihreät aukaisevat itärajan Venäjän hybridivaikuttamiselle.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kokoomus ja Perussuomalaiset pitävät tätä maata pystyssä. Punavihreät aukaisevat itärajan Venäjän hybridivaikuttamiselle.
persuja ei tarvita mihinkään
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
persuja ei tarvita mihinkään
Kremlin mielipide. Kremli tykkää demareista ja vasureista, jotka aukaisevat itärajan venäläisille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid1651101En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44737Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.135707Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi27703- 44669
- 67625
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää164592Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l199591Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36580Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal52580