oli sanna se oli sen oikea nimi eli sannan nimessä ja veressä pitää antaa syntejä anteeksi
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
jos jeesus on tuntematon se on x=79=sanna
- Anonyymi00003
Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.
Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
"Minä olen Sharonin ruusu, laaksojen lilja."
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen.tämä oli vain yksi tulkinta
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
tämä oli vain yksi tulkinta
onko se sama kuin vilja
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.niin sharonin lilja on jeesus et jos sanoo sannan nimessä ja veressä pelastuu
- Anonyymi00010
sit jeesus on 69
- Anonyymi00002
Tais olla kuitenkin Riikka.
- Anonyymi00011
saattaa purra .....
- Anonyymi00012
Yahushua on Jeesuksen oikea nimi.
- Anonyymi00013
eikun se oli sanna enkä usko että se oli murhhajien ja raiskareiden poika daavidin tähto ehkä välkky kun kaasu kamnion ovi meni kiinni
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
eikun se oli sanna enkä usko että se oli murhhajien ja raiskareiden poika daavidin tähto ehkä välkky kun kaasu kamnion ovi meni kiinni
taitaa kriatityillä olla paha skitsofrenia eikä se parane vaikka istuisivay pajolaisen kanssa hwlvetissä ovat swnvwerran sairaita päästään kuten daavid ehkä miettivät sen ukon kandsa hwlvetissä että oliko jeesus daavidin poika
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
taitaa kriatityillä olla paha skitsofrenia eikä se parane vaikka istuisivay pajolaisen kanssa hwlvetissä ovat swnvwerran sairaita päästään kuten daavid ehkä miettivät sen ukon kandsa hwlvetissä että oliko jeesus daavidin poika
murhaaja ei saanit mitään anteeksi kuten ei luuttwrkaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3681621- 1141246
- 1291181
- 1401020
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh25914- 111842
- 46553
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i112527Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.128511- 18500