jeesuksen oikea nimi

Anonyymi-ap

oli sanna se oli sen oikea nimi eli sannan nimessä ja veressä pitää antaa syntejä anteeksi

9

<50

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

jos jeesus on tuntematon se on x=79=sanna

• Anonyymi00003
        UUSI

Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.

​Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
        ​"Minä olen Sharonin ruusu, laaksojen lilja."
        ​Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

​Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
        ​Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.

1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
        ​Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
        ​2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
        ​Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
        ​Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
        ​Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
        ​3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
        ​Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
        ​Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
        ​Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
        ​Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
        ​Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
        ​2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
        ​Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
        ​Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
        ​Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
        ​3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
        ​Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
        ​Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
        ​Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
        ​Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen.

tämä oli vain yksi tulkinta

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

tämä oli vain yksi tulkinta

onko se sama kuin vilja

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

niin sharonin lilja on jeesus et jos sanoo sannan nimessä ja veressä pelastuu

• Anonyymi00010
        UUSI

sit jeesus on 69

• Anonyymi00002
      UUSI

Tais olla kuitenkin Riikka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      161
      2478
    2. 80
      1077
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      997
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      79
      644
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      94
      579
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      556
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36