oli sanna se oli sen oikea nimi eli sannan nimessä ja veressä pitää antaa syntejä anteeksi
Vastaukset 9
- Anonyymi00001UUSI
jos jeesus on tuntematon se on x=79=sanna
- Anonyymi00003UUSI
Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Susanna on heprealaista alkuperää (nimi Shoshannah) ja tarkoittaa liljaa.
Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
"Minä olen Sharonin ruusu, laaksojen lilja."
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sana Susanna (josta Sanna on johdettu) juontuu heprean kielen sanasta shoshannah, joka tarkoittaa tosiaan liljaa. Raamatussa tämä kukka esiintyy kuuluisassa kohdassa Laulujen laulussa (2:1):
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
1. Konkreettinen luontoaihe (Alkuperä)
Alun perin shoshannah (lilja) oli Laulujen laulussa konkreettinen metafora nuorelle naiselle ja hänen kauneudelleen. Se kuvasi tuoreutta, haurautta ja viehätysvoimaa. Tässä vaiheessa symboliikka oli maallista, runollista ja inhimillistä. Se kertoi kahden ihmisen välisestä rakkaudesta, joka oli täynnä aistillisuutta ja luonnon kauneutta.
2. Allegorinen syventäminen (Teologinen muutos)
Kristinuskon kehittyessä, erityisesti varhaisen kirkon oppineiden keskuudessa, Raamatun tekstejä alettiin lukea allegorisesti. Laulujen laulua ei haluttu nähdä vain "rakkausrunoutena", vaan sen katsottiin olevan syvempi, kätketty viesti Jumalan ja ihmisen (tai Kristuksen ja seurakunnan) välisestä suhteesta.
Tässä vaiheessa "lilja" irrotettiin alkuperäisestä kontekstistaan.
Siitä tuli hengellisen puhtauden ja täydellisyyden symboli. Koska lilja on valkoinen ja kaunis, siitä tuli luonnollinen vertauskuva sille, mikä on synnitöntä ja pyhää.
3. Kristus-yhteys (Korkein merkitystaso)
Lopulta symboli kohosi huipulleen: siitä tuli Kristuksen vertauskuva.
Puhtaus: Koska Kristuksen katsottiin olevan täydellisen synnitön, lilja alkoi symboloida tätä jumalallista puhtautta.
Vaatimattomuus: Lilja kasvaa "laaksossa", mikä tulkittiin Kristuksen nöyryydeksi ja haluksi tulla ihmisten keskuuteen, vaikka hän oli Jumalan poika.
Ylösnousemus: Koska lilja "nousee" maasta keväällä, siitä tuli myös kristillinen viittaus ylösnousemukseen.tämä oli vain yksi tulkinta
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
tämä oli vain yksi tulkinta
onko se sama kuin vilja
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tässä kohdassa Sharonin ruususta (tai liljasta) puhuja on itse asiassa sulhanen, joka vertaa itseään tai morsiantaan tähän kauniiseen ja harvinaiseen kukkaan.niin sharonin lilja on jeesus et jos sanoo sannan nimessä ja veressä pelastuu
- Anonyymi00010UUSI
sit jeesus on 69
- Anonyymi00002UUSI
Tais olla kuitenkin Riikka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1612478- 801077
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois236997- 121966
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä73803- 79644
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun94579Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa50556- 38532
- 36498