Ihmisten käytös toisia kohtaan

Anonyymi-ap

Mistähän voisi johtua seuraavanlainen käytös tiettyjä tuttavia ja läheisiä kohtaan. Jos henkilö tietää toisesta jonkun asian niin hän usein haluaa "piikitellä" siitä. Esimerkiksi olen työtön niin tokaisee "sinne juhliin ei työttömillä ole asiaa" tai jos tietää, että olen eläinrakas niin rupeaa kertomaan tarinoita, jotka satuttavat minua liittyen eläimiin. Tapauksia on useita eri asioista, jotka liittyvät minuun ja loukkaamiseeni. Miksi jotkut käyttäytyvät näin? Onko se tietoista vai tiedostamatonta? Jos mainitsen asiasta alkaa syyllistäminen, että on liian herkkä tms. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia vastaavanlaisesta käytöksestä.

4

<50

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihan vastavuoroisesti voisin kysyä, että onko näiden "töksäytysten" huomaaminen, tai niiden "murehtiminen" sinulle tiedostettua vai tiedostamatonta?

Ensimmäinen arvaukseni on, että teistä ei kumpikaan niitä tietoisesti hae. Arvaus siksi, että kukaan täällä ei tietenkään voi sanoa asiaa puoleen taikka toiseen, koska ei ole ollut kuulemassa tilanteita.

• Anonyymi00002

Joskus käy niinkin, että ikävästi sanovalla ihmisellä on itsellään jotenkin paha olla, ja hän valitettavasti saattaa purkaa pahoinvointiaan kanssaihmisiin.
      Mutta joo, tarkoitusta, syy-seuraus suhdetta ei voi tietää, kun ei tiedä henkilöistä eikä tapauksesta mitään.
      Ja joskus vastaanottajakin saattaa olla heikohkolla itsetunnolla varustettu, ja ottaa turhan herkästi toisten sanomiset itseensä, loukkaantuu, tms. Ajatuksella, että itsessä on jotain vikaa, ja tuntee syyllisyyttä jostakin, vaikka ei olisi niin aihettakaan.

• Anonyymi00003

Joo, tuttu tilanne. Ehkä kannattaa hakea muuta seuraa tai olla yksikseen. Mutta tiedän omasta kokemuksesta että jos on olosuhteissa missä pitää vähän kuin keksiä puhumista niin saattaa alitajuisesti viittailla asioihin joista ei puhuta. Se on vähän sama juttu kuin vaikka nd. Hautajaisissa nauraminen.

Mutta lsittaahan se miettimään jos kaveri tietää jonkun ongelmasi, vaikka rahapula, niin soittaa vain kertoakseen kuinka suuren palkankorotuksen sai. Tai vsikks lsuleskelee itsekseen pilkkalaulua joka sopii hänen mielestään tilanteeseen. Pirullistahsn sellainen on. Siksikin uskon että puolet siitä on tiedostamatonta, mutta ilkeyden mahdollisuus on olemassa. Millainen luonne on muuten.. jos on kaikkia swlän takana ilkkuva virnuileva paholainen, niin pitäisi senkin jotain kertoa.

• Anonyymi00004

Jättäisin, ja olen jättänytkin, ilkeät kaverit pois elämästäni.
        Miksi pitäisi olla sellaisessa seurassa, jossa ei ole hyvä olla. Ei kenenkään tarvitse joutua kuuntelemaan halveksintaa ja alentavaa puhetta toiselta ihmiseltä.
        Liikkuu mieluummin kavereiden kanssa, jotka ovat hyvää seuraa, joiden kanssa on hyvä olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      358
      1114
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      748
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      696
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      49
      590
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      41
      588
    6. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      321
      501
    8. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      19
      491
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      75
      471
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      459
    Aihe