Kristillisten sionistien tapa kirjoittaa sana Jumala muodossa Jla on surkuhupaisaa juutalaisten matkimista. Juutalaisethan eivät uskalla käyttää Jumalasta nimeä Jahve/ Jehova vaikka Jumala itse Vanhassa testamentissa nimenomaan käskee kylvämään nimeään yltympäri ja käskee sitä käyttämään. Nyt sitten suomalaiset ulottavat sen väärän käytännön, isien perinnäissäännön, koskemaan jopa yleisnimeä Jumala!
Jumalan nimen turhaan lausuminen on synti, mutta asiallisesti käytettynä ei ole. Mooses jopa yllyttää nimen oikeaan käyttöön. Se tapa, että nimen lausumista vältetään ja se korvataan erilaisilla kommervenkeillä kuten Hashem (tai nykyisin G-d ja Jla) on peräisin vasta ajalta muutama sata vuotta ennen Kristusta, ja sen tavan keksivät fariseukset. Raamatusta se ei ole.
Jumala ei ole Jla
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Se että Jumalan nimen lausumisesta piti tehdä aivan käsky ja siitä seurata rangaistus, ei johtunut siitä että itse Jumalan sanominen Jumalaksi ja siitä keskusteleminen olisi jotenkin väärin, vaan se ettei luotaisi sanontoja jossa käytetään Jumalan nimeä muuhun tarkoitukseen, kuten Herranjumala tai joku vastaava ilmaisu.
- Anonyymi00004UUSI
Niinpä. Mutta kristilliset sionistit pelkäävät sanoa edes sanaa Jumala, saati sitten Jahve tai Jehova. Tällainen pelko ei pohjaudu Raamattuun, vaan fariseusten ja rabbien päätökseen, joka tehtiin jo aikana ennen Jeesusta. Käytäntö on rabbiinisen juutalaisuuden ja Talmudin mukainen ja lakihenkinen.
- Anonyymi00002UUSI
Huonoin termi on kuitenkin Herra, koska se menee sekaisin Herra Jeesuksen kanssa. Ja näin kehittyi Jeesuksen jumaluus.
Hashem olisi paljon parempi tai sitten vaikka JHVH, (jos ei osata päättää onko se Jahve vaiko Jehova). - Anonyymi00003UUSI
Niin ja itsellänikin särähtää korviin tuo Jla, siitä saa kuvan että ei paljoa Jumalaa arvosteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831059
- 73892
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut111676- 57660
- 43595
- 30562
Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.172555Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4546Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61535Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136528