En ole mikään tekoälyn varsinainen fani, mutta oli mielenkiintoista kysyä tapahtumista tekoälyltä ja saada vahvistusta omille käsityksilleni.
Suosittelen siis ensin miettimään itse, miten asiat koet ja tunnet ja vasta sitten kysymään tekoälyltä, jos olet epävarma omista tunteistasi tai mietit miten tulisi suhtautua asioihin.
Asioihin selkeyttä tekoälyltä
19
141
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Ei siihen tekoälyä tarvita. Antaa muiden luettavaksi ne, mitä on, niin löytyy sekä vastauksia että näkökulmia.
- Anonyymi00002
Sekin voi toimia, jos on olemassa kirjoituksia. On myös niitä ihmisiä, jotka pyörittelevät omassa päässään ja ehkä kokevat epävarmuutta omista tunteistaan ja ajatuksistaan.
- Anonyymi00003
Minkälaista palautetta sait?
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sekin voi toimia, jos on olemassa kirjoituksia. On myös niitä ihmisiä, jotka pyörittelevät omassa päässään ja ehkä kokevat epävarmuutta omista tunteistaan ja ajatuksistaan.
Sekin. Myös, että saa ne tietyt vahvistukset eikä aina niinkään pelkän lukemisen perusteella. Ei kysymyksiä, kiitos.
- Anonyymi00005
Tekoäly on nimenomaan koulutettu myötäilemään ja mielistelemään!
Siksi se on niin vaarallinen monessa mielessä.
Tekoäly tsemppaa psykoosissa ja kannustaa itsemurhaan, apulaisprofessori kertoo miksi
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011379906.html
"Tutkimuksissa on havaittu, että tekoäly saattaa vahvistaa käyttäjän negatiivisia ajatusmalleja sen sijaan, että se auttaisi haastamaan niitä. Se voi myötäillä haitallisia uskomuksia tai jättää tarjoamatta eri näkökulmia."
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/digihaitat/mielenterveys-ja-tekoaly- Anonyymi00009
Minä kritisoin nytsä sen verran, lukematta tiede artikkelia, koska maksumuuri.
Mutta siis, en koskaan suosittelisi kysymään tekoälyltå tietenkään mielenterveyteen liittyviä asioita. Mutta joitain asioita mielestäni voi kysyä, tähän liittyy kuitenkin riski, niin kuin lähes kaikkeen lukemaamme tai vaikka vain yhden henkilön kanssa keskusteluun. Ihmisellä on tapa itse kaunistella asioita ja väittäisin, että etenkin puhuessa, harvoin kerrotaan kaunistelematon totuus. Myös kuulijalla on monesti myötäillä kertojaa. Kirjoittaessa ehkä miettii hieman pidemmälle ja tarinaan jää helposti aukkoja, jos jotain jättää pois. Silloin tekoäly monesti ymmärtääkin asian aivan väärin.
Niin, ett en täysin tyrmäsi tekoälyä tietyissä asioissa.
- Anonyymi00006
Pieni suuri huomio: tekoäly mielistelee. Parissa kuukaudessa muuttunut huonompaan suuntaan. Jos et pyydä objektiivista/realistista/todellisuuteen pohjautuvaa/tmv vastausta niin saat kaikkeen sanomaasi vahvistuksen. Jos kerran sanot että haista vit tu niin asetus on määritetty niin että tekoäly alkaa miellyttää sinua koska suutuit.
- Anonyymi00007
piti tulla itsekin lisäämään, että jos haluaa oikean vastauksen, ei voi jättää mitään pois tai kaunistella asioita yhtään.
Ja tosiaan, kannattaa miettiä kunnolla ensin itse, mutta osata olla myös objektiivinen saadakseen ehkä toista näkökulmaa tai vahvistusta omille ajatuksilleen. Kriittisyys on silti aina hyvästä.
- Anonyymi00008
En kyllä tekoälyä käyttäisi minään terapeuttina.
- Anonyymi00010
Ei siitä nyt ollutkaan kyse ja en minäkään, enkä suosittelisi.
- Anonyymi00011
Minulle tekoäly on antanut hyviä vinkkejä. Olen joskus kysynyt, että miten kannattaisi menetellä jossain tietyssä tilanteessa ja tekoäly on antanut oikein hyviä ehdotuksia ja suosituksia. Parempia kuin mitä esim täällä palstalla saisin.
- Anonyymi00012
En oo ikinä käyttäny, ku en tarvi.
- Anonyymi00016
Kukaan, jolla on aivot, ei tarvii. Se on fakta.
- Anonyymi00013
Jos haluat sotkea ihmissuhteesi ja muunkin elämäsi, kysele tekoälyltä. Joku täälläkin kirjoitti vähän aikaa sitten että se oli neuvonut eri päivinä ihan erilailla samasta asiasta.
- Anonyymi00018
Pitää olla sisälukutaitoa ja kykyä soveltaa sitä omaan tilanteeseen, eikä sokeasti luottaa. niin kuin ylempänä kirjoitin, että voi tuoda toista näkökulmaa omaan tilanteeseen tai asiaan tao saada vahvistusta. ei tietenkään toimi, jos omat kyvyt ei riitä.
- Anonyymi00014
TEKO äly, vink vink 💡
- Anonyymi00015
Tekoäly poimii päivityöin vaihtuvia suodittuja juttuja ja tekee jatkuvasti faktavirheitä .
Eli voi olla jopa vaaralista höoötellä vain sille ..
Jos taas tarvii jollekin idealke ihmismassojen mielipitee vertailuun siinä tekoöly voi auttas.
Mutta juurikin mielistely ja muu sen semoinen
On tuetyisdä mielensairakdissa jipa kohtaloksata
Sivusta täälyä tulevauuden tekoälydata keskus kaupungista - Anonyymi00017
Tekoälyltä vaan pitää osata kysyä oikein jotta voi saada oikeita vastauksia. Sitten pitää vielä tarkastaa älyn antamia lähteitä onko ne asiallisia ja ymmärretty oikein.
- Anonyymi00019
Juuri näin ja se oma ajatus on aina se viimeisin. aivan sama asia kun kysyt yhdeltä kaverilta ja saa yhdenlaisen vastauksen, niin kyllähän jokainen käyttää vielä omaa järkeään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3281660Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma341370Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5681369- 651071
- 741000
Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen81814- 53796
Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M112775Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän42733Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl468677