Mietin olenko mitään maailmassasi

Anonyymi-ap

Kun sulla on niin valtavasti rahaa. Mietin että ostatko aina kaiken, ravinteista huonekaluihin? Se on ihan järkevää ainakin kaupungissa asuessa, mutta tavallaan ymmärrän että rahalla säästetään lähinnä aikaa ja hermoja. Myös ryöstetään itseltä sitä enemmän, mitä enemmän sitä on käytettävissä. Mutta kaikkihan tekee niin.. raha kun on sellainen asia tässä maailmassa.

Mietin vain arvostatko yhtään itse tehtyä. Onko esim ruoka parasta vain jos sen saa ravintolasta ammattikokin ammattiohjeiden ammattilaistasoisten välineiden kautta valmistettuna? Kyllä sellainen varmasti hyvää on. Tykkäsin itsekin syödä ravintolassa kaupungilla ollessani, mutta en käsitä sitä hintaa ihan tavallisesta ruoasta.

Kaupassakin ihmettelen hintoja. Se että esim liha paketoidaan ja leimataan nostaa hintaa roimasti, kuin että ostaisi suoraan jalostalta. Myös muita tuotteita ihmettelen suuresti, kuten maitopohjaisia juomia. Suorastaan valtavaa riistoa kun vähänkään tutkii miten helppoa on itse nähdä vähän vaivaa ravinnon eteen.

Ja kyllä, en ole yhtä rikas kuin sinä. Olen suorastaan huonotuloinen ja se on mulle ihan ok. En koe kuitenkaan puutetta oikeastaan mistään, ja raha saa minut vain pröystäilemään kaikella "luxuksella", kuten kalliilla tupakalla. Niin itseriittomattomaksi raha minut tekee... niin vähän se saa mut arvostamaan taitojani.

Mutta sitä tässä kirjoitan ulos, että minulla on runsaasti informaatiota, kykyä ja halua. Valmistan itse itselleni sopivaa ja kehoni mukaisesti mitoitettuja asioita, joita oikeasti tarvitsen. Mietin välillä, että hämmästyisit varmaan jos tutustua saat elämääni, ja siihen miten hyödyllinen ihminen oikeasti olen, ja ehkä olisin.

Mutta turhaan minä täällä vain kirjoittelen ajatuksiani, vaan kyllä jos tekoni ovat hyviä ja käsitän tarpeeksi tästä maailmasta, niin kyllä minä valoon tulen. Siis etten ole vain kirjaimia nettisivulla, vain oikeaa lihaa ja verta sieluni ympärillä, ihmismiehenä tässä maailmassa.

Tarvitsen niin valtavasti nyt energiaa ja huomiotani. Paljon proteenia ja lihaa, rasvaa ja kolesterolia. Onneksi lihaa saa tässä maakunnassa todella hyvin ja löytyy edullisia vaihtoehtoja. Ja tämä ruokavalioni ei ole mikään kysymys tai terveystieteellinen väittely, vaan oma henkilökohtainen valinta. Kuten jokaisella omansa.

Ehkä tämä palstailu on ollut enemmän tarina ja tutustuminen itseeni, kuin kaipaus toista kohtaan. Toki huomannut olen että kaipaus on osa minua, ja sen takia huolehtimalla itsestäni kaikin tavoin, huolehdin myös siitä ettei minun tarvitsisi vain kaivata. Hoitamalla kehoni kuntoon, en tarvitse tätä palstaa kun onhan minulla kädet ja jalat, silmät ja korvat. Suu jolla puhua ja sydän jolla suunnistaa.

On upeaa olla ihminen. Toivottavasti olet itsekin sen huomannut.❤️

7

142

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Suuntasi on oikea. Kaikkea hyvää, sinulla on selvästi mielenkiintoinen mielenmaisema, ja hyvään tähtäävä sellainen. <3

• Anonyymi00002
      UUSI

Mieleen tuosta tulee että olet jo pidempään tehnyt omaa versiota vastarinnasta vallitsevalle.

• Anonyymi00003
      UUSI

Olen melko varakas, mutta myös henkisesti sinua kehittyneempi, eettisempi ja korkeamman moraalin omaava, en siksi syö lihaa.

• Anonyymi00004
        UUSI

On minullakin moraalia, olen köyhä, en nosta itaeäni ylemmäksi muita, henkisesti tavallinen ihminen ja sekasyöjä.
        -sivusta tämä

• Anonyymi00005
        UUSI

Kumma juttu. Kasvissyöjät nukkuvat öisin.

• Anonyymi00006
        UUSI

Jokainen ihminen syö lihaa halusi tai ei. Vai minne luulet kilojen häviävän jos et syö mitään vaikka viikkoon? Lihaa se ihminenkin on...

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jokainen ihminen syö lihaa halusi tai ei. Vai minne luulet kilojen häviävän jos et syö mitään vaikka viikkoon? Lihaa se ihminenkin on...

Se on eettisesti hyväksyttävää, että pureskelet OMIA sormiasi ja kynsiä, se taas ei, että sinun ja aloittajan himojen takia kärsii ja tapetaan viattomia, sekä puolustuskyvyttömiä. Se kertoo ihmisen henkisestä kehittymättömyydestä ja alhaisesta moraalista, sekä itsekkyydestä. Ikäviä luonteenpiirteitä, siihen vielä epärehellisyys, ei haluta tunnustaa omaa pahuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1386
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1147
    3. 62
      912
    4. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      72
      901
    5. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      444
      847
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      48
      671
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      73
      635
    8. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      93
      625
    9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      463
      605
    10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      602
    Aihe