niin äänestäisin ennemmin Vasemmistoliittoa, kuin persuja. Keskustan juuret on syvällä punamullassa.
Vastaukset 14
- Anonyymi00001UUSI
Keskusta on nykyisin VasemmistoKEPU ja on LaitaVasemmiston Veljes-puolue , eli KEPU on nykysin Kommunistien kelkassa
- Anonyymi00002UUSI
Olen ajatellut tehdä samoin, jos persujen kannatus nousee vaaleihin mennessä. Äänestän ennemmin vasemmistopuolueita kuin noita päästään sairaita tolliskoja, persuja.
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olen ajatellut tehdä samoin, jos persujen kannatus nousee vaaleihin mennessä. Äänestän ennemmin vasemmistopuolueita kuin noita päästään sairaita tolliskoja, persuja.
Kommunisti valehtelee.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kommunisti valehtelee.
No sittenpähän olet itse se kommunisti.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Moni meistä keskustalaisista ajattelee samalla tavoin, vasemmisto on aina ollut lähempänä keskustaa, kuin oikeisto. Kaikki tutut keskustalaiset vihaa persuja ylivoimaisesti enemmän kuin mitään muuta. Kunnissa sotkeneet selvät asiat ja jopa kuntaliitoksia kannattavat.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Moni meistä keskustalaisista ajattelee samalla tavoin, vasemmisto on aina ollut lähempänä keskustaa, kuin oikeisto. Kaikki tutut keskustalaiset vihaa persuja ylivoimaisesti enemmän kuin mitään muuta. Kunnissa sotkeneet selvät asiat ja jopa kuntaliitoksia kannattavat.
Tilanne oli samantyypinen sotien jälkeisessä neukkuajan Suomessa. Silloin hyppy demarien äänestäjästä komujen äänestämiseksi oli liian paha suoritettavaksi. Demari äänesti mieluummin kokoomuslaista kuin komua. Komu taas äänesti mieluummin kepulaista kuin demaria. Liittoumat olivatkin SDP-Kokoomus ja toisella puolen Kepu-SKDL. Tämä huipentui vuonna 1962, kun SDP, Kokoomus, Vennamon Pientalon poikien puolue, RKP:n enemmistö ja pari liberaalipuoluetta osittain asettivat yhteiseksi ehdokkaakseen oikeuskansleri Olavi Hongan. Kekkosta tukivat Maalaisliitto ja komut sekä vähemmistö RKP:sta ja enemmistö Kansanpuolueesta. Honka-liitto kaatui noottikriisiin, jota on epäilty Kekkosen ja K-linjan tilaustyöksi Kekkosen voiton varmistamiseksi. Kepun ja komujen liitolla on ptkät perinteet. Lisäksi maaseudulla ja Pohjois-Suomessa komut olivat vasemmiston ykköspuolue. Lakeuksilla ei pilkata jumalaa eli Kekkosta. Jotenkin näyttää edelleen, että Kepussa on enemmän ymmärrystä Vasemmistoliiton kuin demarien politiikalle. Se johtunee historian lisäksi aluepoliittisten näkemysten yhteneväisyydestä.
Kepu on aina kyennyt sopimaan vasemmistopuolueiden kanssa jakopolitiikasta eli sulle-mulle jaoista. Kepu vihaa säästöpolitiikkaa, koska se tuo Kepulle pelkkiä hankaluuksia. Kyläkoulujen lopettaminen ja terveys- ym. palvelujen etääntyminen yms. ovat tästä esimerkkejä. Kokoomus ja persut haluavat säästää kaikesta mahdollisesta ja ajavat yövartiovaltiota. Tämä on Kepulle äärimmäisen kiusallinen tavoite.- Anonyymi00006UUSI
mielipidepankki kirjoitti:
Tilanne oli samantyypinen sotien jälkeisessä neukkuajan Suomessa. Silloin hyppy demarien äänestäjästä komujen äänestämiseksi oli liian paha suoritettavaksi. Demari äänesti mieluummin kokoomuslaista kuin komua. Komu taas äänesti mieluummin kepulaista kuin demaria. Liittoumat olivatkin SDP-Kokoomus ja toisella puolen Kepu-SKDL. Tämä huipentui vuonna 1962, kun SDP, Kokoomus, Vennamon Pientalon poikien puolue, RKP:n enemmistö ja pari liberaalipuoluetta osittain asettivat yhteiseksi ehdokkaakseen oikeuskansleri Olavi Hongan. Kekkosta tukivat Maalaisliitto ja komut sekä vähemmistö RKP:sta ja enemmistö Kansanpuolueesta. Honka-liitto kaatui noottikriisiin, jota on epäilty Kekkosen ja K-linjan tilaustyöksi Kekkosen voiton varmistamiseksi. Kepun ja komujen liitolla on ptkät perinteet. Lisäksi maaseudulla ja Pohjois-Suomessa komut olivat vasemmiston ykköspuolue. Lakeuksilla ei pilkata jumalaa eli Kekkosta. Jotenkin näyttää edelleen, että Kepussa on enemmän ymmärrystä Vasemmistoliiton kuin demarien politiikalle. Se johtunee historian lisäksi aluepoliittisten näkemysten yhteneväisyydestä.
Kepu on aina kyennyt sopimaan vasemmistopuolueiden kanssa jakopolitiikasta eli sulle-mulle jaoista. Kepu vihaa säästöpolitiikkaa, koska se tuo Kepulle pelkkiä hankaluuksia. Kyläkoulujen lopettaminen ja terveys- ym. palvelujen etääntyminen yms. ovat tästä esimerkkejä. Kokoomus ja persut haluavat säästää kaikesta mahdollisesta ja ajavat yövartiovaltiota. Tämä on Kepulle äärimmäisen kiusallinen tavoite.Kyllä maaseudulla edelleenkin suurimmat puolueet on Keskusta ja Vasemmistoliitto. Väki on vaan vähentynyt sen verran, että ei olla enää valtapuolueita.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kyllä maaseudulla edelleenkin suurimmat puolueet on Keskusta ja Vasemmistoliitto. Väki on vaan vähentynyt sen verran, että ei olla enää valtapuolueita.
Vain Oulun ja Lapin vaalipiirien maaseudulla vasemmistoliitto voi olla demareita suurempi puolue.
- Anonyymi00008UUSI
mielipidepankki kirjoitti:
Kepu on aina kyennyt sopimaan vasemmistopuolueiden kanssa jakopolitiikasta eli sulle-mulle jaoista. Kepu vihaa säästöpolitiikkaa, koska se tuo Kepulle pelkkiä hankaluuksia. Kyläkoulujen lopettaminen ja terveys- ym. palvelujen etääntyminen yms. ovat tästä esimerkkejä. Kokoomus ja persut haluavat säästää kaikesta mahdollisesta ja ajavat yövartiovaltiota. Tämä on Kepulle äärimmäisen kiusallinen tavoite.Kyllä se kepun ja vasemmistoliiton hyvä yhteisymmärrys jäi viime vuosisadalle. Nykyinen vasemmistoliitto muistuttaa liiaksi vihreitä.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Vain Oulun ja Lapin vaalipiirien maaseudulla vasemmistoliitto voi olla demareita suurempi puolue.
Ei ole, jos puhutaan oikeasta maaseudusta missä eletään maataloudesta. Taajamat ja muut ihmiskasat on demareiden pesiä. Keskustalaiset ja vasemmistoliittolaiset asuu puhtaalla maaseudulla.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä se kepun ja vasemmistoliiton hyvä yhteisymmärrys jäi viime vuosisadalle. Nykyinen vasemmistoliitto muistuttaa liiaksi vihreitä.
Älä persu viitsi. Vasemmistoliitton agendalla on liki kaikki samat kuin Keskustan, maatalous, aluepolitiikka, tulonsiirrot ja kohdennetut tuet köyhemmille. Vihreät on lähempänä kokoomusta ja oikeistoa.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei täällä edelleenkään persutrolleja ole Kapi vaikka niin väität. HO HOO, HO HOO!
- Anonyymi00010UUSI
Vähän haiskahtaa kommunismillekin.
Vaemmistolaisia Timo Soini eikoskaan äänestäisi. Se on suomalainen kirosana ja tuho.- Anonyymi00012UUSI
Timo Soinin takkikääntyy kuin Seppo Kääriäisen ydinvoimakanta, hetkessä ja 180 astetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46697
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470