takaa meidät on opetettu häpeämään? Miksi häpeä on salakavala ja peittyy monen muun tunteen taakse :) Häpeästä on kirjoitettu kirjoja ja sitä on vaalittu hiljaa, verrattu moraaliin ja oikeudenmukaisuuteen. Mutt
mun mielestä
Häpeässä ei oo mitään oikeudenmukaista, sopivaa, luontaista, oikeaa.
Häpeä on väärää, valhetta. Miks pitäs hävetä :)
Miks meidän on hävettävä? Myös myötähäpeä on kovin yleistä. Eiks vaan :D
Kuinka monen vuosikymmenen
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Meinaatko ettei pedofiilillä olisi esimerkiksi syytä häpeään jo pelkästään ajatustensa takia
Olipa yllättävä kysymys - häpeästä. Eiks pedofilia oo rikos tai vähintään mielensairaus?
Mä en oo tutustunut koskaan pedofiileihin enkä heidän ajatuksiinsa, enkä siihen systeemiin joka saa heidät ajattelee lapsia. Aiheenakin jotenkin outo, vieras ja ällöttävä.
Mun aloitus NÄKÖkulma - - > häpeästä on vähän normaalimpaan tunteiluun päin,
ei heti tonne syväänpäätyyn elämän pahuuksista.
- Anonyymi00002
On tuo häpeä kyllä hirvittävä taakka, mistä ei toivu äkkiä. Esim. jos joku henkilö houkuttelee vaikka sut ihastumaan itseensä ja sitten vain kääntää kelkkansa alkaen syyllistämään ja tuomitsemaan, niin sitten tunnetkin olevasi se isoin väärintekijä.
Niin, en tiedä nyt oikein mikä siinä hävettää, mutt ehkä oma ihastuminen?
Jos ne syyttelyt ja tuomiot ei oo mistään kotoisin, tuskin ne panee häpeemään,
väärin voi tehdä toisen mielestä - vaikka itse tuntisi tekevänsä oikein?=?
Useinhan häpeä on just luulo muiden ajatuksista (syyttelyistä,tuomioista, dissauksesta) , itseäs kohtaan.- Anonyymi00003
Mummunen kirjoitti:
Niin, en tiedä nyt oikein mikä siinä hävettää, mutt ehkä oma ihastuminen?
Jos ne syyttelyt ja tuomiot ei oo mistään kotoisin, tuskin ne panee häpeemään,
väärin voi tehdä toisen mielestä - vaikka itse tuntisi tekevänsä oikein?=?
Useinhan häpeä on just luulo muiden ajatuksista (syyttelyistä,tuomioista, dissauksesta) , itseäs kohtaan.Ehkä se suurin häpeä tuli kuitenkin siitä syyllistämisestä ja paheksumisesta. Että en ollut tälle kelvollinen, siis tyrkytän itseäni jotenkin, vaikka pysyin fyysisesti kaukana. Nolottaa vaan, kun yritin saada kontaktia ja sitten torjuttiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1411614- 1481091
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70960Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi318894- 68753
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56733- 66648
- 37639
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7601Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33571