Millainen auto on Honda Civic 1.6 Vti. Vuosimalli
on -99. Arvot, ajettavuus, varustelu, hinta-
/laatu-suhde, positiivista/negatiivista???
Honda Civic Vti?
48
3750
Vastaukset
- ei hääppöinen auto
Hondan korkea viritteiset koneet ei kestä.
Älä osta- Honda
taas joku tekniikan nero. Tiesitkö muuten, että
Honda tekee maailman parhaat vapaastihengittävät
oottorit. Kierroskone kestää satoja tuhansia
kilometrejä rankempaakin käyttöä. Tästä
todisteena juuri Hondan omat koneet jo vuosien
takaa.
Mene sinä vain kaatelemaan sitä öljytäydennystä
sinne 8-venttiiliseesi, hah haa. - vai että oottori
Honda kirjoitti:
taas joku tekniikan nero. Tiesitkö muuten, että
Honda tekee maailman parhaat vapaastihengittävät
oottorit. Kierroskone kestää satoja tuhansia
kilometrejä rankempaakin käyttöä. Tästä
todisteena juuri Hondan omat koneet jo vuosien
takaa.
Mene sinä vain kaatelemaan sitä öljytäydennystä
sinne 8-venttiiliseesi, hah haa.Taas näkee nää honda teini. Ne ei pysty
rakentavaan keskusteluun, heti menee herne nenään
kun puhutaan noista hondan moottoreista.
Pikkuveljeni honda pommin kone laukesi
160000km:n jälkeen ei ollut halpa remppa. Turha
selittää ettei oltu huollettu tai jotain kun oli
merkkiliikkeessä tehty kaikki huollot.
Autoa sinänsa en viitsi vaivautua kommentoimaan
halpahan se on itse en koskis kepilläkään
mielummin ajelen autolla, en tosin 8
venttiilisellä. - Hah heh
vai että oottori kirjoitti:
Taas näkee nää honda teini. Ne ei pysty
rakentavaan keskusteluun, heti menee herne nenään
kun puhutaan noista hondan moottoreista.
Pikkuveljeni honda pommin kone laukesi
160000km:n jälkeen ei ollut halpa remppa. Turha
selittää ettei oltu huollettu tai jotain kun oli
merkkiliikkeessä tehty kaikki huollot.
Autoa sinänsa en viitsi vaivautua kommentoimaan
halpahan se on itse en koskis kepilläkään
mielummin ajelen autolla, en tosin 8
venttiilisellä.Pikkuveljesi on Honda-teini! Hah, karvanopat ja
amisviikset jee! Onko sukuvika sortua huonoihin
autoihin?
Sinä taidat jo kunnon OOppel-mies.:) - M3
Hah heh kirjoitti:
Pikkuveljesi on Honda-teini! Hah, karvanopat ja
amisviikset jee! Onko sukuvika sortua huonoihin
autoihin?
Sinä taidat jo kunnon OOppel-mies.:)Niin taitaa olla liekö sun kavereita en tiedä.
Mutta en minä tässä veljestäni ole keskustelemassa
vaan hondan koneen kestävyydestä, ja oma
kokemukseni on että paska jos ei enempää kestä.
Oma autoni ei ole opel saksalainen tosin mutta
kolmikirjaiminen. - Humwee
M3 kirjoitti:
Niin taitaa olla liekö sun kavereita en tiedä.
Mutta en minä tässä veljestäni ole keskustelemassa
vaan hondan koneen kestävyydestä, ja oma
kokemukseni on että paska jos ei enempää kestä.
Oma autoni ei ole opel saksalainen tosin mutta
kolmikirjaiminen.joudut näköjään sinäkin ajelemaan. vituttaako
ajella vanhanaikaisella saksalaisella autolla? - Ha hah
M3 kirjoitti:
Niin taitaa olla liekö sun kavereita en tiedä.
Mutta en minä tässä veljestäni ole keskustelemassa
vaan hondan koneen kestävyydestä, ja oma
kokemukseni on että paska jos ei enempää kestä.
Oma autoni ei ole opel saksalainen tosin mutta
kolmikirjaiminen.Taidat olla varsinainen tilastotieteilijä, kun
yhden auton perusteella vedät johtopäätöksiä
Hondan moottoritekniikan kestävyydestä. Räkänokka-
veljesi kuitenkin revitti autoa kuin heikkopäinen
ajaessaan pillurallia. Siinä syy moottorin
laukeamiseen. Jos isäsi olisi jättänyt kerran
laukeamatta, niin et sinäkään olisi täällä
levittämässä väärää infoa autoista.
Onko autosi kenties Ope? - joo1
Ha hah kirjoitti:
Taidat olla varsinainen tilastotieteilijä, kun
yhden auton perusteella vedät johtopäätöksiä
Hondan moottoritekniikan kestävyydestä. Räkänokka-
veljesi kuitenkin revitti autoa kuin heikkopäinen
ajaessaan pillurallia. Siinä syy moottorin
laukeamiseen. Jos isäsi olisi jättänyt kerran
laukeamatta, niin et sinäkään olisi täällä
levittämässä väärää infoa autoista.
Onko autosi kenties Ope?näytätte hÖndä pojut olevan kun ei enää riitä
autoista itkeminen niin aletaan ihmisiä
haukkumaan kun ei muuten pärjätä kasvaisitte jo
ulos hiekkalaatikoiltanne! - Hah hah
joo1 kirjoitti:
näytätte hÖndä pojut olevan kun ei enää riitä
autoista itkeminen niin aletaan ihmisiä
haukkumaan kun ei muuten pärjätä kasvaisitte jo
ulos hiekkalaatikoiltanne!Mitäs juuri itse teet surkimus?
- auto
joo1 kirjoitti:
näytätte hÖndä pojut olevan kun ei enää riitä
autoista itkeminen niin aletaan ihmisiä
haukkumaan kun ei muuten pärjätä kasvaisitte jo
ulos hiekkalaatikoiltanne!katsos kun on varaa teitä idiootteja haukkua...
minkäs teet. - joo1
auto kirjoitti:
katsos kun on varaa teitä idiootteja haukkua...
minkäs teet.täällä kaikki muut kuin hondan kehujat ovat
idiootteja, taitaa olla todella itsetunto matalla
honda "ihmisillä" . Mutta onneksi
liikenteessä "hondaatiolaiset" ovat vähemmistö. - joo1
Hah hah kirjoitti:
Mitäs juuri itse teet surkimus?
yritä pitää hondan mainetta yllä mitä tyhmimmillä
jutuilla - Hah hah
joo1 kirjoitti:
yritä pitää hondan mainetta yllä mitä tyhmimmillä
jutuillaEtkä kyllä näköjään yritä pitää omakaan
mainettasi yllä. Päätellen tyhmistä jutuistasi.
Pysyisit Opel-palstalla. - Hah hah
auto kirjoitti:
katsos kun on varaa teitä idiootteja haukkua...
minkäs teet.Sulla ei ole edes varaa viedä Kolfias huoltoon.
Sehän savuttaa niin saatanasti, että rikot jo
Kioton sopimusta. - joo1
Hah hah kirjoitti:
Etkä kyllä näköjään yritä pitää omakaan
mainettasi yllä. Päätellen tyhmistä jutuistasi.
Pysyisit Opel-palstalla.pitäisi mennä?Kun ei ole opelia eikä saksalaista
alkuunkaan Vierailen tällä palstalla koska täällä
on foorumin naurettavimmat väittelyt "autoista"
jos honda yleensä niihin luetaan(ota herne nenään
vastaa jotakin todella terävää siihen sinä pystyt
hondaaatiolaisena) - joo1
Hah hah kirjoitti:
Sulla ei ole edes varaa viedä Kolfias huoltoon.
Sehän savuttaa niin saatanasti, että rikot jo
Kioton sopimusta.varsinkaan kun ei ole golfia koskaan ollut. ja
mitä siihen savutukseen tulee niin useammin
ajelessa siellä savuttaa joku n10 vuostias ja
vähemmipi honda tai muu riisipuimuri - Auto
joo1 kirjoitti:
varsinkaan kun ei ole golfia koskaan ollut. ja
mitä siihen savutukseen tulee niin useammin
ajelessa siellä savuttaa joku n10 vuostias ja
vähemmipi honda tai muu riisipuimurino tossa taas nähtiin sinun "tietämyksesi"
autoista.. LOL - Auto
joo1 kirjoitti:
pitäisi mennä?Kun ei ole opelia eikä saksalaista
alkuunkaan Vierailen tällä palstalla koska täällä
on foorumin naurettavimmat väittelyt "autoista"
jos honda yleensä niihin luetaan(ota herne nenään
vastaa jotakin todella terävää siihen sinä pystyt
hondaaatiolaisena)lisätä öljyä aina ennen lähtöä ja kyllähän sillä
8-venttiiliselläkin pääsee... eikös juu...
autotietäjä LOL!!! - Hah hah
joo1 kirjoitti:
pitäisi mennä?Kun ei ole opelia eikä saksalaista
alkuunkaan Vierailen tällä palstalla koska täällä
on foorumin naurettavimmat väittelyt "autoista"
jos honda yleensä niihin luetaan(ota herne nenään
vastaa jotakin todella terävää siihen sinä pystyt
hondaaatiolaisena)Koska olet sielultasi aito Opel-jätkä.
Täällä eivät muut aikaansaa naurettavaa väittelyä
kuin sinä. Pelle olet mieheksi.
Kiittäisin kehuistasi mutta en tarvitse niitä. - Hah hah
joo1 kirjoitti:
varsinkaan kun ei ole golfia koskaan ollut. ja
mitä siihen savutukseen tulee niin useammin
ajelessa siellä savuttaa joku n10 vuostias ja
vähemmipi honda tai muu riisipuimuriMinua ei sinun autovalintasi kiinnosta. Riittää
kun tiedän sinun olevan täysi häkäpönttö. - joo1
Hah hah kirjoitti:
Koska olet sielultasi aito Opel-jätkä.
Täällä eivät muut aikaansaa naurettavaa väittelyä
kuin sinä. Pelle olet mieheksi.
Kiittäisin kehuistasi mutta en tarvitse niitä.oi mahtava auto guru joka ei väittele kuin
asiallisesti faktoihin perustuvilla
argumenteilla. oletko joku selvännäkijä
kenties ? koeta kasvattaa sitä höndä sieluasi
aikuisempaan suuntaan. - joo1
Auto kirjoitti:
no tossa taas nähtiin sinun "tietämyksesi"
autoista.. LOLtietämystä paljon tarvita. kannattaisi teidänkin
herätä ja katsellaympärille. - joo1
Hah hah kirjoitti:
Minua ei sinun autovalintasi kiinnosta. Riittää
kun tiedän sinun olevan täysi häkäpönttö.näyttää olevan meininki honda lapsilla että
kun "auto" argumentit loppuu vaihdetaan väittely
aihe henkilökohtaisuuksiin. no eipä siinä se
kertoo aika hyvin sivistys tason jos tasosta voi
nyt yleensä täällä puhua mutta huumori mielessä
täällä käynkin ja sitä riittänyt hyvä jatkakaa!!
yes make my day. - Hah hah
joo1 kirjoitti:
näyttää olevan meininki honda lapsilla että
kun "auto" argumentit loppuu vaihdetaan väittely
aihe henkilökohtaisuuksiin. no eipä siinä se
kertoo aika hyvin sivistys tason jos tasosta voi
nyt yleensä täällä puhua mutta huumori mielessä
täällä käynkin ja sitä riittänyt hyvä jatkakaa!!
yes make my day.Sivistystasoa löytyy, mm. oikeinkirjoituksen
hallinnan muodossa. Samaa ei voi sanoa sinusta,
moukka.
Pidä vain yllä palstan alhaista tasoa ja jatka
kirjoittamista. - Hah hah
joo1 kirjoitti:
oi mahtava auto guru joka ei väittele kuin
asiallisesti faktoihin perustuvilla
argumenteilla. oletko joku selvännäkijä
kenties ? koeta kasvattaa sitä höndä sieluasi
aikuisempaan suuntaan.Ei tarvitse olla selvännäkijä huomatakseen
millainen yksinkertainen idiootti olet.
Minähän puhun pelkkää aitoa asiaa, kun kerron
millainen säälittävä suhari olet.
Anteeksi jos se haittaa henkistä kehitystäsi. - HahHah
Hah hah kirjoitti:
Sivistystasoa löytyy, mm. oikeinkirjoituksen
hallinnan muodossa. Samaa ei voi sanoa sinusta,
moukka.
Pidä vain yllä palstan alhaista tasoa ja jatka
kirjoittamista.Hih?
- joo1
Hah hah kirjoitti:
Sivistystasoa löytyy, mm. oikeinkirjoituksen
hallinnan muodossa. Samaa ei voi sanoa sinusta,
moukka.
Pidä vain yllä palstan alhaista tasoa ja jatka
kirjoittamista.näytäppä sitten se sivistys tasosi
keskusteluissa. parempaa jatkoa toivottaen. - minäpä minä
vai että oottori kirjoitti:
Taas näkee nää honda teini. Ne ei pysty
rakentavaan keskusteluun, heti menee herne nenään
kun puhutaan noista hondan moottoreista.
Pikkuveljeni honda pommin kone laukesi
160000km:n jälkeen ei ollut halpa remppa. Turha
selittää ettei oltu huollettu tai jotain kun oli
merkkiliikkeessä tehty kaikki huollot.
Autoa sinänsa en viitsi vaivautua kommentoimaan
halpahan se on itse en koskis kepilläkään
mielummin ajelen autolla, en tosin 8
venttiilisellä.Halpa auto tuo Civic verrattuna mihin? Muihin 1.6
litraisiin autoihin, vai?
Tuo Civic maksoi 159900 mk uutena vuonna -99.
Tässäpä vertailua... kaikki lueteltavat autot
ovat parhaalla varustelulla.
Audi A3: 149700 mk
Citroen Xsara 1.6 SX: 131800 mk
Ford Escort 1.6 5ov. : 98900 mk
Ford Focus 1.6 Sedan Ghia: 123500 mk
Mazda 323 HB 1.8 GLX: 124900 mk
Mercedes-Benz A160: 146900 mk
Mitsubishi Colt 1.6 GLX: 109900 mk
Mitsubishi Carisma 1.6 STAR: 133900 mk
Mitsubishi Lancer 1.6 GLX: 155000 mk
Nissan Almera SLX SportDeck: 119800 mk
Nissan Primera 1.6 Plus SportDeck: 132300 mk
Opel Astra 1.6 16V Edition 100: 129700 mk
Opel Vectra 1.6 16V CD: 146400 mk
Peugeot 306 Air 1.6: 114900 mk
Peugeot 206 1.6 XS: 105900 mk
Renault Megane 1.6 classic sport: 141400 mk
Renault Laguna Sport 1.6: 137900 mk
Seat Ibiza 1.6 SE: 82900 mk
Subaru Impreza 1.6 GL: 142900 mk
Toyota Corolla FX 1.6 G6R WRC: 131900 mk
VW Bora 1.6: 157400 mk
Volvo S40 1.6: 141900 mk
Siinäpä sinulle hinnat tuulilasista numerosta 5/-
99. Näköjään silloin Honda Civic oli kallein 1.6
litrainen henkilö-auto, mitä oli myynnissä. Ja
myöskin tehokkain näytti olevan.
Tietysti, jos on rahaa ostaa kalliimpi auto, niin
silloin ei varmaan osteta Civiciä tai Astraa tai
Golffia, vai mitä? Eikä varsinkaan 1.6 litran
moottorilla. Joten jos sinulla sattuu olemaan
joku kallis auto, niin minkäköhän takia sinä
täällä olet?
Meneppä vaan sinne "kalliiden" autojen palstoille
kehumaan kuinka rikas olet. :)
Ensikerralla ennenkuin rupeat aukomaan päätäsi,
niin tiedä edes jotain autojen hinnoista senkin
Pelle.
Tämänkin viestin kirjoitin vain sen takia, että
tuollaiset pienet mulkut opettelisi ajattelemaan,
ennenkuin tulee tänne piipittämään.
- Honda
160 heppainen, erikoisalustalla ja sisustalla
varustettu auto. Ovh 160tmk kieppeillä. Autossa
kaikkea pientä erikoista sisällä ja ulkona ja
tietenkin se 1.6 litrainen tehomylly.
Hinta/laatusuhde enemmän kuin kohdallaan, kuten
Hondissa yleensä, ajettavuus todella hyvä,
varustelussa ei muuta puutetta kuin mahdollinen
ilmastoinnin puuttuminen.
Erittäin pienikulutuksinen ripeä sportti, tosin
aika harvinainen, joten pyyntihinnat ovat suht.
kovia. - Gold-boy
Olen ajanut kyseisen mallisella Vti:llä ja en voi
muuta sanoa kuin pelkkää hyvää.
Auto tottelee kuljettajaa kuuliaasti
Ohjaus on todella tarkka
Alusta suoriutuu kiitettävästi kaarreajossa
Moottori todella "kerjää" kierroksia (siitä )
ym..ym..
PS: Hondan moottorit todella ovat maailman
parhaita vapaasti hengittäviä ( kestäviä)
PPS: Paras turbokone on Ford Cosworth!;)- M
Koeajoin tuollaisen auton kesällä, mutta en
lämmennyt sille seuraavista syistä:
1) Autosta ei ole matka-autoksi, koska
viitosvaide on turhan lyhyeksi välitetty.
2) Suorituskyky oli minulle pettymys. Nykyinen
114hp Civic kiihtyy melkein samaan tahtiin.
9) Auton kulutus on 2l/100km suurempi kuin
nykyisen Civic:ni. - Vti Civic
M kirjoitti:
Koeajoin tuollaisen auton kesällä, mutta en
lämmennyt sille seuraavista syistä:
1) Autosta ei ole matka-autoksi, koska
viitosvaide on turhan lyhyeksi välitetty.
2) Suorituskyky oli minulle pettymys. Nykyinen
114hp Civic kiihtyy melkein samaan tahtiin.
9) Auton kulutus on 2l/100km suurempi kuin
nykyisen Civic:ni.Taidat siis olla nainen, koska ilmoitit Civicin
olevan naisten auto, ja ilmoitit että sinulla on
Civic.
Myös se tukee asiaa että olet nainen, koska et
uskaltanut koeajaessasi kierrättää Vti:n
kierroksia yli 6000:n koska siellä se kiihtyvyys
vasta tuntuu. Siitä luultavasti johtui myös se,
että 114 heppainen Civic tuntui samalta
kiihtyvyydeltään. Tosiasia kuitenkin on, että
kiihtyvyydessä on eroa n. kaksi sekuntia, ja
esim. kymmenen sekuntin kiihtyvyys tuntuu aivan
luumulta verrattuna kahdeksan sekuntin
kiihtyvyyteen. Se on Fakta... Mietityttää se että
missä pääsit koeajamaan kesällä Civic Vti:tä,
nimittäin sitä ei ole valmistettu enään vuoteen.
Eli uuden korimallin Civicistä ei Vti:tä löydy.
Jos olet päässyt kokeilemaan jonkun kaverin
Vti:tä, niin asia on ok... Mielestäni Civic
soveltuu mainiosti myös maantielle. Saksassa
ajoimme Vti:llä moottoriteillä toista tuhatta
kilometriä, ja siellähän ei nopeusrajoituksia
tunneta... - MugenJJ
Ja kyllä Cossu on maailman paras turbo-kone. Ei
jatkokommentointia KIITOS! - ELÄKÖÖN HONDA
M kirjoitti:
Koeajoin tuollaisen auton kesällä, mutta en
lämmennyt sille seuraavista syistä:
1) Autosta ei ole matka-autoksi, koska
viitosvaide on turhan lyhyeksi välitetty.
2) Suorituskyky oli minulle pettymys. Nykyinen
114hp Civic kiihtyy melkein samaan tahtiin.
9) Auton kulutus on 2l/100km suurempi kuin
nykyisen Civic:ni.muistitkos painaa kaasua pohjaan, vai uskalsitko
edes? kyseisessä vti:ssä kun ei tapahdu mitään
alle 7000 rpm - mitäs sitä paskalla .....
ELÄKÖÖN HONDA kirjoitti:
muistitkos painaa kaasua pohjaan, vai uskalsitko
edes? kyseisessä vti:ssä kun ei tapahdu mitään
alle 7000 rpmHieno auto ! mahtaa olla helppoa ajaa riisikipolla
jonka tekee englannissa pienet intia- ja
pakistanilaiset kädet ja jonka hienossa koneessa
ei tapahdu mitään alle 7000 kierroksen
Hyvää jatkoa - Heguzi, sossubemaristi.
mitäs sitä paskalla ..... kirjoitti:
Hieno auto ! mahtaa olla helppoa ajaa riisikipolla
jonka tekee englannissa pienet intia- ja
pakistanilaiset kädet ja jonka hienossa koneessa
ei tapahdu mitään alle 7000 kierroksen
Hyvää jatkoa>jonka tekee englannissa pienet intia- ja
>pakistanilaiset kädet
Riisikippo-VTi tehtiin Japanissa.
- Voi kun mullakin ois
Mistä sellasen oikeen löysit ite oon metsästänyt
pitkään vti civiciä eikä kukaan oo myymässä. Oon
vähän kateellinen. Koneesta sen verran, et se
kestää ihan niin kauan kun haluat. Eli jos
revittelet kokoajan voit olla varma et laukee,
mut jos osaat ajaa rauhassa ni voin sanoo et aina
kun on tarve puottaa valoista joku viritetty
opel, ni et tuu jäämään toiseks. Siin on kuitenki
(tehtaan ilmottama) kiihtyvyys 0-100km/h vakiona
7.9, et kyl sun kelpaa.....- AIE
Oman VTi:n löysin yhdestä autoliikkeestä P-
Suomesta pari vuotta sitten. Oli eksynyt sinne
muuttoautona, ja kävin sitten hakemassa.
Aika rauhallisesti tulee ajeltua, eli olettaisin
että kestää. Nyt mittarissa hiukan yli 100tkm,
1998. Pitkässäkin matka-ajossa ok, vaikkakaan ei
voi tietysti verrata "oikeisiin" matka-autoihin,
tämähän on piensportti. Kesällä ajeltiin Ruotsi-
Norja, päivän aikana aina n. 500-800km eikä perä
puutunut.
Erikoista se ettei ole ollut vikoja... ehkä
edellinenkään omistaja ei ole rääkännyt.
Juu, saattaisin myydä koska ehkä isompaa tarttee
töiden vuoksi. Hinnan määrittely vaan aika
vaikeaa, enkä tiedä minkä merkkinen tilalle. - cosworth
AIE kirjoitti:
Oman VTi:n löysin yhdestä autoliikkeestä P-
Suomesta pari vuotta sitten. Oli eksynyt sinne
muuttoautona, ja kävin sitten hakemassa.
Aika rauhallisesti tulee ajeltua, eli olettaisin
että kestää. Nyt mittarissa hiukan yli 100tkm,
1998. Pitkässäkin matka-ajossa ok, vaikkakaan ei
voi tietysti verrata "oikeisiin" matka-autoihin,
tämähän on piensportti. Kesällä ajeltiin Ruotsi-
Norja, päivän aikana aina n. 500-800km eikä perä
puutunut.
Erikoista se ettei ole ollut vikoja... ehkä
edellinenkään omistaja ei ole rääkännyt.
Juu, saattaisin myydä koska ehkä isompaa tarttee
töiden vuoksi. Hinnan määrittely vaan aika
vaikeaa, enkä tiedä minkä merkkinen tilalle.sierra cosworth.. siinä on menoa ja meininkiä
- AIE
cosworth kirjoitti:
sierra cosworth.. siinä on menoa ja meininkiä
.... hiukan vanhoja alkavat nuo tehosierrat olla.
Ei sellaisella raaskisi ajaa enää työmatkojakaan,
etenkään talvella suolatuilla teillä.
- SEAT POWER
sitä itteensä, ylävireinen kuoppatutka. Ole mies
ja osta SEAT LEON 1.8 T, niin ymmärrät, että
autoilustakin voi nauttia !- Mugen Power
Siis joku istuinko? (lue seat...)
Auto joka on koottu klonksvagenin tehtaan
takapihalla volkkarin ylijäämä osista.
Sellainenko pitäisi ostaa? Enpä taida.
Meneppä sinne espanjan ihmeen foorumiin kehumaan
sitä mandariinivaunuasi... - cdi
Mugen Power kirjoitti:
Siis joku istuinko? (lue seat...)
Auto joka on koottu klonksvagenin tehtaan
takapihalla volkkarin ylijäämä osista.
Sellainenko pitäisi ostaa? Enpä taida.
Meneppä sinne espanjan ihmeen foorumiin kehumaan
sitä mandariinivaunuasi...ei todellakaan tapahdu alle 7000rpm
nimittäin 80km/h asti oli hivenen edellä 102hp cdi
koneinen auto (jossa taas tapahtuu) - bimmer
cdi kirjoitti:
ei todellakaan tapahdu alle 7000rpm
nimittäin 80km/h asti oli hivenen edellä 102hp cdi
koneinen auto (jossa taas tapahtuu)Onpa nähty sekin kerta kun -80 luvun 325ix jätti
taakseen honda vti:n kesällä sade säällä. Honda
vain suti mutta ei vauhtia kertynyt. - DIESEL JYRÄÄ
bimmer kirjoitti:
Onpa nähty sekin kerta kun -80 luvun 325ix jätti
taakseen honda vti:n kesällä sade säällä. Honda
vain suti mutta ei vauhtia kertynyt.Kuivalla honda on nopea kun saa pitoa renkaitten
alle, mutta ei se nyt mikään maailman nopein auto
sentään ole.
-91 gta Trans-am hakkaa sen kevyesti jopa
automaatilla 0 -100km/h 6,5s (automaatilla)
Entäpä kun lähdetään kahdeksastakympistä ohi, sinä
tarvitaan vääntöä, jota löytyy esim. bemun 330d
yli 400nm siinä katsotaan auton voimaa jota
tarvitaan normaalissa liikenteessä. se on ihan
sama miten auto lähtee valoista.
Vti ei varmaan le kovin mukava matka-auto jos aina
pitää kierrättää yli 6000 kierroksen!
Ja etuveto ei kuulu urheiluautoihin.
Kulutus voikin olla aika pieni koska teho tulee
6000rpm kohdilla jolloin se vasta alkaa syömään
bensaa.
Koeajakaa bemun 330d itseläni ei sellaista ole
(ehkä joskus vielä) mutta se väännön jälkeen ja
teho 188hp kiihtyvyys 0-100km/h 7.6s
DIESELKONEELTA ja yleisesti kulutus pyörii siinä
yli 6l paikkeilla. Kyydissä olen kerran ollut ja
sydämmeni isot dieselkoneet vieneet.
Ja vielä että lastuttamaan vain turbodieseleitä
niin sellanen 40hv -50hv tulee lisää ja vääntöäkin
about 50nm.
Vähän aihettasivuten oli kyllä:) - AIE
DIESEL JYRÄÄ kirjoitti:
Kuivalla honda on nopea kun saa pitoa renkaitten
alle, mutta ei se nyt mikään maailman nopein auto
sentään ole.
-91 gta Trans-am hakkaa sen kevyesti jopa
automaatilla 0 -100km/h 6,5s (automaatilla)
Entäpä kun lähdetään kahdeksastakympistä ohi, sinä
tarvitaan vääntöä, jota löytyy esim. bemun 330d
yli 400nm siinä katsotaan auton voimaa jota
tarvitaan normaalissa liikenteessä. se on ihan
sama miten auto lähtee valoista.
Vti ei varmaan le kovin mukava matka-auto jos aina
pitää kierrättää yli 6000 kierroksen!
Ja etuveto ei kuulu urheiluautoihin.
Kulutus voikin olla aika pieni koska teho tulee
6000rpm kohdilla jolloin se vasta alkaa syömään
bensaa.
Koeajakaa bemun 330d itseläni ei sellaista ole
(ehkä joskus vielä) mutta se väännön jälkeen ja
teho 188hp kiihtyvyys 0-100km/h 7.6s
DIESELKONEELTA ja yleisesti kulutus pyörii siinä
yli 6l paikkeilla. Kyydissä olen kerran ollut ja
sydämmeni isot dieselkoneet vieneet.
Ja vielä että lastuttamaan vain turbodieseleitä
niin sellanen 40hv -50hv tulee lisää ja vääntöäkin
about 50nm.
Vähän aihettasivuten oli kyllä:)>-91 gta Trans-am hakkaa sen kevyesti jopa
>automaatilla 0 -100km/h 6,5s (automaatilla)
Tietysti, 6.5s vs 8.0s. Samoin kuin serkkuni
Cosworth Sierra ja SX200. En kylläkään vaihtaisi
VTi:tä gta Trans-Amiin, vanhaan Cosworth Sierraan
tai savuavaan SX200:een jossa 200 hp.
>Vti ei varmaan le kovin mukava matka-auto jos
>aina pitää kierrättää yli 6000 kierroksen!
Ei, mutta eihän opiskelijalla ollut varaa Prelude
2.2 VTi:tä hankkia!! - Ei tahdo vaan omistaa.
bimmer kirjoitti:
Onpa nähty sekin kerta kun -80 luvun 325ix jätti
taakseen honda vti:n kesällä sade säällä. Honda
vain suti mutta ei vauhtia kertynyt.Siis 325ix hakkasi Civicin kesällä märällä?
hmm, eikös 325 hakkaa Civicin muutenkin
kiihtyvyydellään? Sen tiedän bemuista, että 523,
jossa on 2.5 litrainen kone, kiihtyy tasan
kahdeksaan sekuntiin, niinkuin Hondakin. Mutta
eikös 325 ole hiukan kevyempi kuin 523, joten
luulisi ainakin kiihtyvän alle kahdeksaan
sekuntiin... ?
Itselläni on nyt Civic mistä tämän keskustelun
aloitinkin. Mielestäni on toiminut ihan jees,
eikä sitä edes tarvitse kauheesti kierrättää,
että kulkee eteenpäin. :)
- Ei tahdo, vaan omistaa.
Noniin. Sainpa nyt ostettua Civicin mistä aloitin
tämän keskustelun. Auto on toiminut ihan
mainiosti ilman mitään vikoja. Sain juuri auton
takaisin kolmenkympin huollosta eikä sieltäkään
mitään vikoja löytynyt, vaikka pyysin syynäämään
auton kunnolla.
Mielestäni auto on hyvä ajaa. Saattaa johtua
alustasta joka on jäykempi ja matalampi kuin
vakio. Nyt en pysty sanomaan varmaksi, koska
en "vakio-Civiciä" ole ajanut. Mutta hyvältä
tuntuu tuo ajotuntuma.
Pidosta pitää huolen 205/45 R16 renkaat, jotka on
kuin uudet. Auto menee ihan kiitettävästi mutkiin
nopeammassakin vauhdissa.
Kiihtyvyys on hyvä niinkuin on tullut esille
tämän keskustelun aikana. Eikä tarvitse
mielestäni kauheasti kierrättää, että auto
kiihtyy. Toinen nokka-akseli tulee mukaan hieman
jälkeen viiden tuhannen jälkeen ja siitä tulee
pieni piikki, mikä on tietääkseni aika yleinen
kaikissa pikku-sporteissa. Ja sitten mennään ohi.
Toki vääntöä puuttuu, mutta en tarvitse vääntöä
kauheasti, koska en ajele paljon maantiellä vaan
lähinnä keskustassa.
Autossa oli manuaali-ilmastointi kun ostin sen,
mikä on tietysti hyvä kesän kannalta. Olen
kuullut myös, että sadekelillä Civicit kuulemma
huurtuu enemmän kuin muut autot. Siinäkin
mielessä ilmastointi on hyvä olla olemassa.
Ainoa huono asia mitä olen löytänyt autosta, on
se että maalipinta on aika huonosti pidetty.
Autossa on aika paljon pikku klommoja ja naarmuja
jotka ilmeisesti ovat tulleet parkkipaikalla.
Musta on vielä aika huono väri, siinä kun näkyy
helposti naarmut ja klommot.
Ajattelinkin ensi keväänä viedä auton
peltipajalle jossa voisivat hiukan korjata
klommoja, ja sen jälkeen uusi maalipinta.
Onko kellään muuten tietoa projektin hinnasta?
Mutta kiitokset kaikista viesteistä, joita tuli
paljon, vaikka suuri osa olikin pelkkää asian
sivusta puhumista tai potaskaa, mutta hyvääkin
palautetta tuli, kiitos siitä Hondisteille.
Hyvää alkavaa syksyä kaikille autoilijoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751