Kommunistit Kok,Kesk,Sdp tuhoamassa YEL uudstustyksen vieläkin pahemmaksi. Mikä tässä maassa mättää näiden kommunistien päässä kok,kesk,sdp?
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Työläisten palkoista ne puuttuvat yrittäjien eläkkeet kuitenkin taas maksetaan. Tänä vuonna sinne maksuun menee yli 100 miljoonaa euroa, työläisten selkänahasta.
- Anonyymi00002
Minä olen maksanut 400 000€ edestä aiemmin eläkkeelle jääneiden eläkkeitä ja valtio on taannut että minä saan 2300€ eläkkeen niin kauan kuin elän.
Mulle on yks hailee mistä tuo raha revitään kunhan minä saan sen mulle taatun eläkkeen.
Jos ammattiliitot ajavat niin suuria palkankorotuksia ettei yrittäjillä ole varaa maksaa yelmaksuja niin sekään ei enään ole minun ongelma. - Anonyymi00003
Useimpien yrittäjien eläkkeistä osa on kertynyt ensin palkansaajana ja sitten myöhemmin yrittäjänä.
Yrittäjänä vanhuuseläkkeelle jääneiden keskimääräinen kokonaiseläke bruttona on noin 1.650 €/kk ... 1.850 €/kk. Tässä summassa ovat mukana sekä palkansaajana että yrittäjänä kertyneet eläkkeet
Kaikkien suomalaisten miesten keskimääräinen eläke bruttona on 2.388 €/kk ja naisten keskimääräinen eläke oli 1.930 €/kk.
Siinä lukemia niille jotka kadehtivat yrittäjien eläkkeitä. Sekä miespuolisten että naispuolisten yrittäjien eläke on pienempi, kuin kaikkien suomalaisten naisten keskimääräinen eläke. - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Minä olen maksanut 400 000€ edestä aiemmin eläkkeelle jääneiden eläkkeitä ja valtio on taannut että minä saan 2300€ eläkkeen niin kauan kuin elän.
Mulle on yks hailee mistä tuo raha revitään kunhan minä saan sen mulle taatun eläkkeen.
Jos ammattiliitot ajavat niin suuria palkankorotuksia ettei yrittäjillä ole varaa maksaa yelmaksuja niin sekään ei enään ole minun ongelma.Minä en usko ja ei moni muukaan. Kusetusta.
- Anonyymi00005
Lopetin yrityksen liiketoiminnat ,sanoin henkiläkunnsn irti ja jatkan yritystä sijoitustoimintayhtiönä. Passiivista toimintaa missä kuukaudessa tehdään vaan muutama tunti töitä. Yelli oli viimeinen niitti kun liiketoimnnan lopetuspäätöksen tein. Ei toki ainut syy , mutta viimeinen niitti se oli. Saa eläkeyhtiöt nyt sitten hoitaa sen irtisanotun henkilökunnan miten haluaa. Henkilökuntaa oli lopetushetkellä 8 henkilöä sekä aliurakoitsijoita 4 .
Samoin on tehnyt nyt muutama tuttu.
Suurempia ytityksiä kuin omani . Samoin kuin itsellä ja viimeisenä niittinä tämä Yel uudistus.
Eivät meinaa enää toimia Suomessa ja yksi jo myikin omaisuutensa ja muutti Espanjaan.
Tietenkin oli muitakin syitä ,mutta kuten mainitsin niin viimeinen niitti oli Yel .
Nyt pelkästään omani ja ystävieni yritysten irtisanomia ihmisiä oli reilu 50.
Siitä sitten tiukentamaan yrittäjien elämää . Tulevalle Demarihallitukselle terveisiä , että tiukentakaa vaan ja näätte kuinka pienyritykset vastaa kiristyksiin.
Omat eläkkeeni olen hoitanut toisella tavalla ja tulen pärjäämään ilman valtiota . Samoin ovat toimineet nämä ystäväni eli kerjuulle ei olla tulossa.
Teilu 25 vuotta säästämistä ja sijoittsmista takaa hyvän eläkkeen itselle.- Anonyymi00007
Ellet ole kokonaan nk pimeillä markkinoilla toiminut yrittä, niin olet joutunut maksamaan yel-vakuutusmaksua. Olet siten kerryttänyt itsellesi ainakin pienen eläkkeen, riippuen mitä olet ilmoittanut työtuloksesi. Lisäksi sitä on kyllä valvottu vertaamalla ilmoittamaasi työtuloa maksamiisi veroihin.
Tämä yel-eläke ei ole valtion maksama eläke, vaan sen maksaa se työeläkevakuutusyhtiö tai -kassa, johon olet yel-vakuutusmaksusi maksanut.
Ja oma juttunsa on se, että valtion verotuloista tuetaan yrittäjien yrittäjäeläkevakuutusjärjestelmäö useilla sadoilla miljoonilla vuosittain. Eli saat kyllä veronmaksajien tukea yrittäjäeläkkeessäsi.
Sinulla on myös oikeus takuueläkkeeseen, jos yrittäjäeläkkeisiin jää alle takuueläkkeen rajamäärää, tänä vuonna jotain noin 1000€/kk. Se on puhtaasti valtion maksamaa ja verotuloilla kustannettavaa eläkettä.
Tietysti, jos et hae noita eläkkeitä, joihin olet oikeutettu, niin silloin voit sanoa pärjääväsi ilman valtiota. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ellet ole kokonaan nk pimeillä markkinoilla toiminut yrittä, niin olet joutunut maksamaan yel-vakuutusmaksua. Olet siten kerryttänyt itsellesi ainakin pienen eläkkeen, riippuen mitä olet ilmoittanut työtuloksesi. Lisäksi sitä on kyllä valvottu vertaamalla ilmoittamaasi työtuloa maksamiisi veroihin.
Tämä yel-eläke ei ole valtion maksama eläke, vaan sen maksaa se työeläkevakuutusyhtiö tai -kassa, johon olet yel-vakuutusmaksusi maksanut.
Ja oma juttunsa on se, että valtion verotuloista tuetaan yrittäjien yrittäjäeläkevakuutusjärjestelmäö useilla sadoilla miljoonilla vuosittain. Eli saat kyllä veronmaksajien tukea yrittäjäeläkkeessäsi.
Sinulla on myös oikeus takuueläkkeeseen, jos yrittäjäeläkkeisiin jää alle takuueläkkeen rajamäärää, tänä vuonna jotain noin 1000€/kk. Se on puhtaasti valtion maksamaa ja verotuloilla kustannettavaa eläkettä.
Tietysti, jos et hae noita eläkkeitä, joihin olet oikeutettu, niin silloin voit sanoa pärjääväsi ilman valtiota.Itse olen vuosia sitten jo kirjoittanut että yrittäjän pitäisi pystyä tekemään sopimus eläkkeistään.
Eli sopimus ettei tarvitse maksaa eläkettä mutta ei sitten ole oikeutettu yhteikunnan tukiin jos oma eläkehankinta onkin pettänyt.
Valitettavasti suurin osa ns. omatoimisista oman eläkkeen hankkijoista epäonnistuu ja sen jälkeen he turvautuvat yhteikunnan takuueläkkeeseen ja ehkä asumistukiin ja toimeentulotukiin jne.
Mikään ei kiellä nykysyteemissäkään maksamasta itselle yelliä ja lisäksi sijoittamasta lisäeläkettä.
Itse maksoin yelliä siten että saan nyt työkyvyttömyyseläkkeenä 2360€ eläkettä ja lisäksi on vapaaehtoiset eläkkeet ja sijoitukset.
Niin ja oman työn arvoin aina yhtä arvokkaaksi kuin työntekijän arvon ja kuten tiedetään on työntekijän kustannuksissakin tuo eläkemaksu mukana. - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tietysti, jos et hae noita eläkkeitä, joihin olet oikeutettu, niin silloin voit sanoa pärjääväsi ilman valtiota.Mahdollisimman pientä yelliä maksoin . Kertynyttä yelliä ei ole kuin vajaa 800€ .
En aio hakea muuta kuin tuon yellin osan. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Mahdollisimman pientä yelliä maksoin . Kertynyttä yelliä ei ole kuin vajaa 800€ .
En aio hakea muuta kuin tuon yellin osan.Itse aloin sairatselukierteen reilu 13v sitten.
Olen ollut sairauslomilla ammatillisella kuntoutustuella , osakuntoutustuella, osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja viimeiset 2v työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ikää on vasta 61v.
Kun saavutan varsinaisen eläkeiän niin olen saanut yelmaksuni takaisin.
Koko tuon sairateluaikani olen kyennyt pyörittämään firmaani ja maksamaan vapaaehtoisia eläkevakuutuksia kuin myös sijoittamaan.
Ilman yelliä en olisi kyennyt sijoittamaan ja maksamaan eläkevakuutusta.
Yel oli minulla ikäänkuin terveysvakuutus joka nyt minun kohdalla realisoitui.
Jopa sijoitusneuvojat sanovat ettei saa laittaa kaikkia munia samaan koriin. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Itse aloin sairatselukierteen reilu 13v sitten.
Olen ollut sairauslomilla ammatillisella kuntoutustuella , osakuntoutustuella, osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja viimeiset 2v työkyvyttömyyseläkkeellä.
Ikää on vasta 61v.
Kun saavutan varsinaisen eläkeiän niin olen saanut yelmaksuni takaisin.
Koko tuon sairateluaikani olen kyennyt pyörittämään firmaani ja maksamaan vapaaehtoisia eläkevakuutuksia kuin myös sijoittamaan.
Ilman yelliä en olisi kyennyt sijoittamaan ja maksamaan eläkevakuutusta.
Yel oli minulla ikäänkuin terveysvakuutus joka nyt minun kohdalla realisoitui.
Jopa sijoitusneuvojat sanovat ettei saa laittaa kaikkia munia samaan koriin.Yel on vakuutus ja sen ymmärtäminen on monelta hukassa näiden kirjoitusten perusteella.
Yel:ä arvioidaan usein sijoitusten ja säästötilien kriteereillä, joka tietysti on merkillistä ja harhaanjohtavaa. Oikeampi vertailukohta on tietysti muut vakuutukset, lähimpänä ovat vapaaehtoiset bisnespohjaiset eläkevakuutukset. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Yel on vakuutus ja sen ymmärtäminen on monelta hukassa näiden kirjoitusten perusteella.
Yel:ä arvioidaan usein sijoitusten ja säästötilien kriteereillä, joka tietysti on merkillistä ja harhaanjohtavaa. Oikeampi vertailukohta on tietysti muut vakuutukset, lähimpänä ovat vapaaehtoiset bisnespohjaiset eläkevakuutukset.Ihmeellistä on myös se että miksi hitossa aloitetaan yritystoiminta sillä ajatuksella että jätetän jotain lakisääteistä pois kustannuslaskelmasta.
Yel on ihan samanlainen kustannuserä kuin vuokra ja sähkölasku yms., ne on pakko ottaa huomioon laskelmissa.
- Anonyymi00006
Urpo Orpo voi nyt etsiä säästöjä ja sopeuksia nyt vaikkapa omistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4202091- 2021703
- 1521542
- 1231406
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh291216Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2571032- 114948
- 17864
- 75858
- 26715