Heips ystäväiseni. Elätkö menneessä vai elätkö tätä päivää? Itse en välillä tiedä kumpi on tärkeämpi, tämä hetki vai ne kultaiset muistot, joita on kertynyt paljon. Kuinka sinulla?
Mennyttä vai tulevaa
29
1231
Vastaukset
- Nanni
Aina pitäisi pyrkiä elämään tätä hetkeä, mutta
on valitettavasti päiviä jolloin on parempi palata niihin muistoihin, jotka aika on kullannut.
Ehkä sitä välillä muistelee liikaakin ja unohtaa, että tässä päivässäkin on ihan hyvä olla, jos vain
osaa etsiä niitä kultareunaisia pilviä.
Niitä nimittäin on paljonkin jos vain haluaa löytää.
Elämä on rikasta, jos saa menneisyyden ja nykyisyyden pidettyä tasapainossa. Oppii virheistä ja uskaltaa kohdata tämän päivän ja huomisenkin vielä.juuri menneinä aikoina ajatellut tuota asiaa,sillä menetin monta tärkeää asiaa ja ajattelin että onneksi muistoja ei voi kukaan viedä pois...
sanotaan että aikaa kultaa muistot ja hyvä niin,onhan mukavempi elää sovussa menneen ja nykyajan kanssa.- mestari
mii-su kirjoitti:
juuri menneinä aikoina ajatellut tuota asiaa,sillä menetin monta tärkeää asiaa ja ajattelin että onneksi muistoja ei voi kukaan viedä pois...
sanotaan että aikaa kultaa muistot ja hyvä niin,onhan mukavempi elää sovussa menneen ja nykyajan kanssa.selittelemään mitäänsanomattomia,tuokin taas vain aiheen aloittajan tekstin toistoa mutta väärinpäin ;D
mestari kirjoitti:
selittelemään mitäänsanomattomia,tuokin taas vain aiheen aloittajan tekstin toistoa mutta väärinpäin ;D
apina!#%& minä kyllä kirjoitin tuon ihan omasta sydämmestäni,niinkuin sen asian ajattelen!!!!
meikäläisellä kun sattuu olemaan kokemusta muutakin kuin vittuilusta!!
uppoa järveen!!- Nainen
mii-su kirjoitti:
apina!#%& minä kyllä kirjoitin tuon ihan omasta sydämmestäni,niinkuin sen asian ajattelen!!!!
meikäläisellä kun sattuu olemaan kokemusta muutakin kuin vittuilusta!!
uppoa järveen!!Tämän vastauksen perusteella ei kylläkään saa sinusta mitenkään miellyttävää tai asiallista kuvaa!
- tuo törppö
Nainen kirjoitti:
Tämän vastauksen perusteella ei kylläkään saa sinusta mitenkään miellyttävää tai asiallista kuvaa!
joka ilkeilee kaikille ;DD merkillä kyllä ansaitseekin haukkumiset hän on palstan inhottavin tyyppi
Nainen kirjoitti:
Tämän vastauksen perusteella ei kylläkään saa sinusta mitenkään miellyttävää tai asiallista kuvaa!
minä kyllä voin olla miellyttäväkin,mutta jossain raja tulee vastaan ja se tuli nyt!
täällä on näköjään sama miten kirjoittaa,aina on jollain jotain valittamista!
toisekseen,on ihan sama minkä kuvan minusta saat.......- Nainen
tuo törppö kirjoitti:
joka ilkeilee kaikille ;DD merkillä kyllä ansaitseekin haukkumiset hän on palstan inhottavin tyyppi
Mutta ei se mielestäni oikeuta kirjoittelemaan hävyttömyyksiä vastaukseksi,ei kenenkään kirjoituksia ole pakko lukea!
- Nainen
mii-su kirjoitti:
minä kyllä voin olla miellyttäväkin,mutta jossain raja tulee vastaan ja se tuli nyt!
täällä on näköjään sama miten kirjoittaa,aina on jollain jotain valittamista!
toisekseen,on ihan sama minkä kuvan minusta saat.......Kiroileva ja uhoileva nainen ei ole ikäluokkamme valtaosan edustaja,sellaisen kuvan sain sinusta tuon viestin perusteella!
- tuon vastaukseni
Nainen kirjoitti:
Mutta ei se mielestäni oikeuta kirjoittelemaan hävyttömyyksiä vastaukseksi,ei kenenkään kirjoituksia ole pakko lukea!
aina omaan kirjotukseen tulleen vastauksen jokainen lukee ja toi ;D ei muuta tee kun vittuilee kaikille
- Nainen
tuon vastaukseni kirjoitti:
aina omaan kirjotukseen tulleen vastauksen jokainen lukee ja toi ;D ei muuta tee kun vittuilee kaikille
Mutta en kiroillut takaisin!
Kukas D itse olet? Nainen kirjoitti:
Kiroileva ja uhoileva nainen ei ole ikäluokkamme valtaosan edustaja,sellaisen kuvan sain sinusta tuon viestin perusteella!
en ainakaan näyttele tekopyhää...
- siltä
Minä elän kuin unessa. Elämä on kuin filminauha, jota katson. Kuinka nopeasti nämä vuodet ovat kuluneet, en todellakaan voi uskoa, että elämä on jo iltapuolella ja paljon. Muisto jäljellä.
- pate-teikka
elän päivisin, mutta yöt tuppaavat menemään entisessä ei niin miellyttävässä elämässä.
Ja viehän se kyllä joskus valveajatuksetkin vanhoihin ikäviin kokemuksiin, jos ne unissa nousevat kiusaajiksi.
Vaan miten te saatte sen ajan muistonne kultaamaan? Minua lienee rasitettu realistisella tai negatiivisesti valikoivalla muistilla, koska en pysty räntäsadetta poudaksi kääntämään?
Muuten alan uskoa väitteisiin että hyvä elämä alkaa vasta viisikymppisenä.ihminen ei huomaa sitä hyvää, ennenkuin on sen menettänyt.tämänkin ajan tulee joskus aika kultaamaan.onneksi minulla on taitava kyky unohtaa huonot ajat,ja muistaa kaikki yhtä kultaisena,mitä sitä vanhoja murehtimaan..
- Pirre*
elä vielä muistoissa, kerkiää sitä sitten kaheksankymppisenä kiikkus stoolissa muistelemmaan....tosin jos vielä muistaa....:/
Enkä elä myöskään tulevaisuudessa, luultavasti yritän keskittyä elämään ja selviytymään päivän kerrallaa..- lannenhunttari
tulevaisuudessa.. ja muistelen hyvillamielin menneita.. erik. lapsuuttani ,maalla ,niita poutapaivia kesalla.
ja jo mietin tulevia elak.paivia.jos Jumala ne minulle suo.tulen ne viettamaan paljolti suurissa
lannen eramaissa,kalastellen ja metsastellen,
emantakin on luppautunut kohvin keittajaksi.l-h.. - Pirre*
lannenhunttari kirjoitti:
tulevaisuudessa.. ja muistelen hyvillamielin menneita.. erik. lapsuuttani ,maalla ,niita poutapaivia kesalla.
ja jo mietin tulevia elak.paivia.jos Jumala ne minulle suo.tulen ne viettamaan paljolti suurissa
lannen eramaissa,kalastellen ja metsastellen,
emantakin on luppautunut kohvin keittajaksi.l-h..aika niinkin mennee, missä erämaissa hiän taaperttaa muuten, jos suapi kyssyyppi..?:)
- lannenhunttari
Pirre* kirjoitti:
aika niinkin mennee, missä erämaissa hiän taaperttaa muuten, jos suapi kyssyyppi..?:)
kanukeissa on taaperrettu liki 30 vuatta pianemmella ja suuremmalla [ylleensa pianemmalla] menestyksella. ja suaphan sita kyssyy aina,rohkeesti vuan..l-h..
- Pirre*
kanukeissa on taaperrettu liki 30 vuatta pianemmella ja suuremmalla [ylleensa pianemmalla] menestyksella. ja suaphan sita kyssyy aina,rohkeesti vuan..l-h..
sieltä jo joutas pois, tiälläkkii ollaan jo suatu maistella elintassoo...:)?
Ja..mikä ihmmeen iimiinushooo tuossa perässä roikkuupi.., jos suapi kyssyy vielä..,myö kun ei voijja mittää tuolle utelijjaalle luonnollemu, siis tiejjonhaluille..:) - Olen käynyt siellä
kymmenisen kertaa,setäni asui sielläpäin (Vancouver Island),kuoli viime syksynä,itsekin olisin muuttanut sinne 80-luvulla mutta vaimoni ei suostunut!
- lannenhunttari
Olen käynyt siellä kirjoitti:
kymmenisen kertaa,setäni asui sielläpäin (Vancouver Island),kuoli viime syksynä,itsekin olisin muuttanut sinne 80-luvulla mutta vaimoni ei suostunut!
asun nanaimossa,oliko setasi lahella?ite muutin saarelle 88.
voi vaimoa minkas tek sinulle..vaan bossejahan ne tuppaa olemaan,eika sita ole kiva olohuoneen sohvallakaan liian usein oitansa viettaa...
l-h =lyhennys lannenhunttarista,tama pirrelle... - Pirre*
asun nanaimossa,oliko setasi lahella?ite muutin saarelle 88.
voi vaimoa minkas tek sinulle..vaan bossejahan ne tuppaa olemaan,eika sita ole kiva olohuoneen sohvallakaan liian usein oitansa viettaa...
l-h =lyhennys lannenhunttarista,tama pirrelle...kiitos, hyvää päivänjatkoa sinne muaniärriin.:)
- taikanainen
päivää mielestäni elän, mutta kyllähän menneisyytemme kulkee mukanamme kaiken aikaa. Siellä ovat ne kauniit muistot ja surkeat kurjuudet. Valokuvia katsellessa aikaa siirtyy taaksepäin, omat lapset pieninä tuovat kyllä menneisyyden kirkkaana mieleen, samoin jos jossakin lehtien palstoilla kerrotaan esim entisistä asuinpaikoistani, silloin aina tulvahtaa muistoja mieleen.
Kivan lomareissun jälkeen ajatukset kelaavat tapahtunutta, siis lähimenneisyyttä.
Työt ja ihmis-suhteet pitävät silti aika tiukassa otteessa nykyisyyteen, jopa tulevaa tulee suunniteltua ja mietittyä. - vain
muistoissa, ei ole tätäpäivää eikä huomista
- vuotta
elin koko ajan tulevaa aikaa, nyt riittää kun vain tietyissä asioissa katsoo hiukan pidemmälle eteensä, muuten voi elellä rauhassa nykyistä päivää.
- Nainen
Menneitäkin on muisteltu nyt kun tapasin vanhoja ystäviä jotka ottivat yhteyttä mutta yleensä suunnittelen tulevaa,muistelmiinhan on aikaa eläkkellä!
- Nainen 50-
Mieluummin elän tätä päivää. 1900-luku tuntuu jo kaukaiselta ajalta. Mummonmarkat ja mitä siihen aikakauteen kuuluikaan. Katselin valokuvia 1995-97 ja lapsia nauratti sen ajan vaatemuoti.
Katselin lapsuusajan kuvaa sisareni kodin seinällä. Ihan samanlainen naureskelija ja taivaalle tuijottaja täällä edelleen naputtelee näppistä. Ei ihmisen perusluonne miksikään muutu vaikka ikää kertyy vuosirenkaisiin.
Vancouverissa on valmasti paljon suomalaisia. Tunsin aikoinaan erään miehen, jonka sukua muutti sinne. Onko tällä palstalla paljonkin ulkosuomalaisia? Eniten olen heitä tavannut Ellien ulkosuomalaiset-palstalla. Kaunis kaupunki. Niin olen päätellyt telkkarista ja moni on sanonut samaa, joka siellä on käynyt. - lannenhunttari
Nainen 50- kirjoitti:
Mieluummin elän tätä päivää. 1900-luku tuntuu jo kaukaiselta ajalta. Mummonmarkat ja mitä siihen aikakauteen kuuluikaan. Katselin valokuvia 1995-97 ja lapsia nauratti sen ajan vaatemuoti.
Katselin lapsuusajan kuvaa sisareni kodin seinällä. Ihan samanlainen naureskelija ja taivaalle tuijottaja täällä edelleen naputtelee näppistä. Ei ihmisen perusluonne miksikään muutu vaikka ikää kertyy vuosirenkaisiin.
Vancouverissa on valmasti paljon suomalaisia. Tunsin aikoinaan erään miehen, jonka sukua muutti sinne. Onko tällä palstalla paljonkin ulkosuomalaisia? Eniten olen heitä tavannut Ellien ulkosuomalaiset-palstalla. Kaunis kaupunki. Niin olen päätellyt telkkarista ja moni on sanonut samaa, joka siellä on käynyt.vancouverissa taitaa loytya tuhansiin asti siirtosuomalaisia,ainakin jalkelaisten kanssa.
kaupunki kaunis ,mutta liian iso ainakin minulle
'metsasuomalaiselle'. asuin siella liki 10v.
70-80 luvulla.tule ihmeessa joskus kaymaan,vallankin jos on sukua taalla..l-h..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302315
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292248Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti131615Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131494Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001155
- 171097
- 93947
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19848Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks129828