Tuleeko se jeesus kun kovaa ja paatoksellisesti huutaa ja julistaa torilavalla?
Eipä ole vaan miestä näkynyt vaikka nämä kuinka kovaa huutaisivat ja julistaisivat ja iankaikkisuudesta kertovia lappuja jakaisivat ohikulkijoille.
Toden perään, enpä lakkaa ihmettelemästä aikuisia, omassa työssään ihan järkeviä ja rationaalisia ihmisiä, jotka hurahtavat tuohon uskonasiaan ja lapsellisesti uskovat kaiken sen järjenvastaisen soopan, joka vertautuu ufo- ja joulupukkijuttuihin ja lasten satuihin.
Tuollainen riehuminen ja huutaminen karkottaa järkevät ja itsellisesti ajattelevat ihmiset asian ääreltä, mutta hölmöjä ja heikkotahtoisiapa siinä kai metsästetäänkin.
Huutavan ääni torilavalla
14
62
Vastaukset 14
- Anonyymi00002
Minun ainoa uskoni on se että leivällä nälkä lähtee!
- Anonyymi00003
Minä pelkään tuollaisia huutajia ja iholle tulijoita... 😨
- Anonyymi00011
Nyrkkiä ois saanu multa,ei tulla iholle.
- Anonyymi00004
Menneinä vuosisatoina tappoivat kymmeniä miljoonia "vääräuskoisia", kun hyvää sanomaansa levittivät ristiretkillään. Ja mieli tehdä samalla tavalla edelleen on suuri päätellen mölyämisestä. Ehkä pitäisi enemmän arvostaa talonpoika Lallia, joka Köyliönjärven jäällä paransi piispan häntä vaivaavasta uskonnon levittämis vimmasta.
- Anonyymi00006
Unkarilaiset tekivät saman piispa Gellertille. Silloin ei saarnaajista oikein tykätty...
- Anonyymi00005
Minä olen ateisti eikä minua tuollaiset huutaja-evankelistat muuksi muuta!
Miksi jokainen ei voi vain uskoa itsekseen mihin uskoo, miksi sitä pitää lähteä kylille mölisemään? - Anonyymi00007
Ei noille hulluille voi mitään. Se on vain yritettävä sietää.
- Anonyymi00008
Mutta voi tuota järjen pimeyttä silti ihmetellä, mikä saa aikuiset ihmiset höpelehtämään tuolla tavalla...?
- Anonyymi00012
Ei noille hulluille voi mitään. Se on vain yritettävä sietää.
Voi ja en siedä.Turpaan olisin heti vetäny koska hyökkäävät päälle.
Sitten jalat alta ja nyrkkiä naamaan.
- Anonyymi00009
Nämä julistajat eivät ymmärrä tekevänsä vain vahinkoa sille asialle jota haluavat edistää, ihan sama kuin elokapinan kanssa.
Ei ihmiset pidä tuputtamisesta, tyrkyttämisestä ja aivopesua muistuttavasta pakkotarjonnasta.
Tämä olisi hyvä muistaa kaikkien jotka jotakin yrittävät kaupata, olipa kyse aatteesta tai tavarasta. - Anonyymi00013
Yhteiskunnan huonoin henkinen aines rupeaa uskovaisiksi.
- Anonyymi00014
Puhdasta äärifundamentalismia tuollainen kadulla uskonsa huutaminen on.
On kyllä uskonnon vapaus, mutta on myös vapaus olla myös ilman uskontoa ja sen häiritsevää tuputtamista.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin moiset resuperseet jotka kuvittelevat olevansa niin hyviä ja muita parempia että heillä on varaa opettaa muita ja neuvoa kuinka pitää olla ja elää.
Pthyi stna! - Anonyymi00015UUSI
Päivi Räsänenkin hoitaa asioita raamatulla, sellaista ei kaipaa kukaan.
- Anonyymi00016UUSI
Uskonnot ja poliittiset kiihkoaatteet ei ole saanut kuin vahinkoa aikaan...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty391167Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä2771023Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s295873Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto25859Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33751Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte191629- 49531
- 40516
Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen
Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁54437- 42406