Haminan merimieskapakoita kehui aikanaan kuuskytluvulla Niilo Wällärikin, muistattehan tuon legendaarisen sailorin, jonka mielestä talvet ja jäänmurtajalakot kuuluivat Suomessa erottomattomasti joka vuosi yhteen.
Ravintola Messissä juotiin hanakasti Gambinaa ja kaljaa sekaisin, jos ei muuten niin kuitenkin ennen valomerkkiä kotimatkaa pehmentämään.
Messin pöydissä kerrottiin ikivanhaa tarinaa, että etäällä Lopaskeristä on niin syvä kohta ettei sen pohjaa pystytä mittaamaan.
Hallan silloisen sellutehtaan henkilöstö oli kuulema tutkimuksen puolella ja norjalaisen omistajan suostumuksella Stavangerista tilattiin laitteisto tarkempaa määritystä varten. Kuitenkaan pohjaa ei koskaan saavutettu ja asia hautautui.
Merimieskapakan kaupunkitarinaa
8
303
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Ol meitil mukavaa silloin. Paikallisilt laivatyttölöisilt sai sillon poskihoidon ja pers pillua muutaman oluen hinnalla. Oi niitä aikoja oi niitä aikoja! T.seilori 60's
- Anonyymi00004
Viina virtas ja naiset oli alasti (laivoissa)
- Anonyymi00002
siellä se minun isänikin oli joku niistä kapakassa istujista terv petsa
- Anonyymi00008
petsa se vielä poikamies ikää jo 50-60 välillä itse, nainen pitäisi jostain löytää ehkä sieltä kotkasta missä töissä
- Anonyymi00003
Minulla on sellainen muistikuva että Messi olisi ollut ravintolana parissakin paikassa, sijainti olisi siirtynyt muutaman korttelin verran alemmas katua.
Eihän Messi ympäristönä mitään luksusta tarjonnut, sen verran kuitenkin että lasi laudalla pysyi, tarjoilu pelasi ja väkeä riitti. - Anonyymi00005
messi ja markkinamies 2 eri paikkaa
- Anonyymi00006
Kävikö paikalliset tytöt jakaas toosaa laivoissa va oliko sitä toimintaa vain kotkan huorahaussissa?
- Anonyymi00007
haminaan tuli yleensä lasti kotkalaisia tai kauempaa olevia tyttöjä ,ehkä haminalaiset kävi kotkassa laivoissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591541- 261174
- 851038
- 42857
- 65816
- 92784
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.14737Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19715Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131715- 115676
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31615Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �144614- 4612
- 43591
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45570- 19546
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t73537- 43536
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24523Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke17487