Onko muut huomanneet, että ilmapiiri on muuttunut? Nykyisin kun menee lääkärille, lääkäri tekee aina punnituksen ja ottaa ylipainon puheeksi. Aikaisemmin tätä ei tapahtunut.
Olen myös huomannut, ettei lääkäreissä enää ole ylipainoisia, ilmeisesti lääkärien keskuudessa lihavuutta hävetään?
No, tulipahan taas kerran selväksi, että ylipaino on minulle vaarallista ja altistaa monille sairauksilla ja tuki- ja liikuntaelinten rasituksille yms. Mulla on metabolinen oireyhtymä, jonka vuoksi elimistö ei kuluta syötyjä kaloreita vaan varastoi ne kehooni. Ilmankos sitä on tullut ylipainoa reilusti viime vuosina.
Päätin, että ryhdyn nyt elämäntaparemonttiin. Kaffepullat pois ja vähähiilarinen ruokavalio + enemmän liikuntaa.
Ilmapiirin muuttuminen
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Tämä on totta. Nyt kun laihdutuslääkkeitä on olemassa ja vatsalaukun kavennusleikkaukset käytössä, tulevaisuudessa ei enää pidetä normaalina, että ihminen on ylipainoinen, koska ylipaino nähdään yhtä vaarallisena ihmselle kuin tupakointi ja alkoholi.
Pikku-hiljaa mainoksista on alkanut poistumaan ylipainoiset. Kehopostiivisuuden aika on ohi, koska yritykset eivät voi mainostaa tuotteitaan ylipainoisilla, se on sama kuin mainoksessa olisi tupakoiva henkilö. - Anonyymi00002
Ymmärsinkö oikein että sinä olet syönyt terveellisesti ja harrastanut liikuntaa mutta olet silti ylipainoinen.Miksi ryhdyt elämäntaparemonttiin jos olet syönyt terveellisesti ja liikkunut.
- Anonyymi00003
Kun sulla on metabolinen oireyhtymä niin etkö ole huolissasi sun verenpaineesta, kolesterolista ja rasva-arvoista? Onko sulla hälläväliä meininki?
Tavallisia metabolisen oireyhtymään liittyviä ongelma ovat maksan ja haiman, luurankolihasten ja sydänlihaksen rasvoittuminen, veren kihtiarvon eli uraatti pitoisuuden suurentuminen, veren hyytymistekijöiden muutokset ja uniapnea.
ja sinä valitat lääkärien tavasta toimia,kun et itse piittaa omasta terveydestä. - Anonyymi00004
Kun potilas on silminnähden lihava, silloin lääkäri pyytää vaa'alle. Niin potilas itsekin näkee konkreettisina lukuina oman painonsa. Normaalikokoisia ei vaa'alle komenneta.
Lihavuus on syynä moneen sairauteen ja aina riski vaikka onnettomuustilanteissakin.
Lääkäri tietää hyvin lihavuuden haitat, siksi vain hyvin harva lääkäri on lihava.
Menepä lihavana valittamaan polvivaivoja, ensimmäinen hoito on laihdutus. Loogista, eikö vain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta682970- 951196
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil3141169Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3501091Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O621031Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste77883- 77842
- 91760
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64752Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32709