Trump on taas sekoamassa. Nyt hän on alkanut ihastelemaan Pohjois-Korean pullukkadiktaattoria Kimmoisasti-iljettäviä-unia. Trump on kateellinen tälle siitä, miten estottamasti ilman minkäänlaisia vastalauseita tämä käyttää valtaansa pelkästään sormiaan napsauttamalla. Trumpillla on taas esteenä demokratia, jota hän yrittää parhaansa mukaan kiertää.
Mutta Pohjois-Korea ei ole se hälyttävä uutinen vaan merkki tuon ukon mielanlaadun tasosta (tasottomuudesta). Varsinainen hälyuutinen tulee Iranista, missä tilanne on taas kiristymässä sodaksi. Trumpin epätoivoa lisää se, että hänen kannatuksensa on pudonnut maassaan pohjalukemiin. Trump on tehnyt itsestään Iranin sodan vangin. Nyt on pelko siitä, että keksii jotain tosi hullua itse solmimansa umpisolmun avaamiseksi.
Pörssikurssit ovat tänään reagoineet ja itsekin myin taas kerran kaikki pois. Verottaja kyllä kiittää tästä kiireestäni päästä maksamaan pääomatuloveroja. Mutta kuulun riskisijoittajien ryhmään, missä sijoitusomaisuuden pääosa on laduttu Nvidiaan, Miicroniin, Sandiskiin, Seagateen ja Western Digitaaliin, oli pakko myydä ne suurempien tappioiden välttämikeksi. Parikymmentä tonnia tuli selkään nyt yhdessä päivässä, mutta se on onneksi vain pieni osa tänä vuonna tehdyistä voitoista. Ehkä pitää jatkossa alkaa vähentää riskin Trumpin takia ja sijoittaa vähemmän riskisesti. Se käy kyllä luonnolle, jos joutuu tyytymään 5 - 10 prossan vuosinettovoittoon nyt jo saavutetun 35 prossan sijasta.
Maailmanpolitiikan arkipäivän myllerryksessä
26
84
Vastaukset 26
- Anonyymi00001
USA vihasi ja Trump kaunasi on ikävää seurattavaa. Karmea tauti päässäsi
Voi hellalettas sentään, sinuako alkoi ihan pelottamaan. Laitapa pää peiton alle, jos se helpottaisi.
Asioiden tila voi olla ikävää seurattavaa. Mutta jos avauksessani oli jotain sellaista, mikä ei pitänyt paikkansa, voit korjata sen ja mieluiten perustelujen kera.
USA vihasta kirjoitukseni ei kyllä kerro mitään. Päinvastoin rivien välistä on luettavissa, että amerikkalaiset ja siten koko USA on vähitellen järkiintymässä ja menossa siltä osin parempaan suuntaan. Siitä juuri kertoo se, että Trumpia kannattaa enää joka kolmas amerikkalainen. Tämän toteaminen ei ole USA-vihaa vaan ihan päinvastoin. Amerikka voi pelastua ja asettua taas raiteilleen, jos se pääsee Trumpista ja hänen hallinnostaan eroon. Trumpia kohtaan en tunne kaunaa. Ymmärrän hänen olevan hullu enkä tunne mitään kaunaa kenenkään hulluuden vuoksi.mielipidepankki kirjoitti:
Voi hellalettas sentään, sinuako alkoi ihan pelottamaan. Laitapa pää peiton alle, jos se helpottaisi.
Asioiden tila voi olla ikävää seurattavaa. Mutta jos avauksessani oli jotain sellaista, mikä ei pitänyt paikkansa, voit korjata sen ja mieluiten perustelujen kera.
USA vihasta kirjoitukseni ei kyllä kerro mitään. Päinvastoin rivien välistä on luettavissa, että amerikkalaiset ja siten koko USA on vähitellen järkiintymässä ja menossa siltä osin parempaan suuntaan. Siitä juuri kertoo se, että Trumpia kannattaa enää joka kolmas amerikkalainen. Tämän toteaminen ei ole USA-vihaa vaan ihan päinvastoin. Amerikka voi pelastua ja asettua taas raiteilleen, jos se pääsee Trumpista ja hänen hallinnostaan eroon. Trumpia kohtaan en tunne kaunaa. Ymmärrän hänen olevan hullu enkä tunne mitään kaunaa kenenkään hulluuden vuoksi."rivien välistä on luettavissa, että amerikkalaiset ja siten koko USA on vähitellen järkiintymässä ja menossa siltä osin parempaan suuntaan. Siitä juuri kertoo se, että Trumpia kannattaa enää joka kolmas amerikkalainen"
Kieltämättä näin on. Tietyllä tavalla on pelottavaa, että Trumpin kaltainen selkeää semi-dementiaa ja sitä myötä epäadekvaattia käytöstä viljelevä maailman mahtavin mies on yhden hallusinaatio-kohtauksen päässä ydinase-napista.
Marras-välivaalit erittäin todennäköisesti päättyvät demokraattien murskavoittoon jolloin valtasuhteet tulevat muuttumaan. Niissähän valitaan kongressin alahuoneen eli edustajainhuoneen kaikki 435 edustajaa sekä kolmannes senaattoreista kongressin ylähuoneeseen eli senaattiin.
Elämme melkoisen ratkaisevia kuukausia koko maailmantaloutta ja turvallisuutta koskien, sillä Trumpilla on vajaa 3 kuukautta aikaa tehdä presidentin valta-oikeuksillaan miltei mitä haluaa. Tällä hetkellä hänellähän on edustajainhuone ja senaatti taskussaan lyömässä leiman Trumpin ajamille asioille.
Marraskuun vaalien jälkeen asian tola on toinen- Anonyymi00008
mielipidepankki kirjoitti:
USA vihasta kirjoitukseni ei kyllä kerro mitään. Päinvastoin rivien välistä on luettavissa, että amerikkalaiset ja siten koko USA on vähitellen järkiintymässä ja menossa siltä osin parempaan suuntaan. Siitä juuri kertoo se, että Trumpia kannattaa enää joka kolmas amerikkalainen. Tämän toteaminen ei ole USA-vihaa vaan ihan päinvastoin. Amerikka voi pelastua ja asettua taas raiteilleen, jos se pääsee Trumpista ja hänen hallinnostaan eroon. Trumpia kohtaan en tunne kaunaa. Ymmärrän hänen olevan hullu enkä tunne mitään kaunaa kenenkään hulluuden vuoksi.Minulla kilahti kun tämä trump arvosteli Pomoa ,
Bruce Springteeniä siitä kun ammattitaidottomat liipasin herkät poliisit ylireagoivat ampumalla syyttömiä...
Bruce joka on Amerikan ruumillistuma , ääni , karisma kaikki mitä tämä Springteen edustaa on vapaan maan ääni ja trump halusi vaientaa tämän,
kuin diktaattori kommunismissä, siksi pelottaa surkea pikkulapsiluonteinen vanhus. Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla kilahti kun tämä trump arvosteli Pomoa ,
Bruce Springteeniä siitä kun ammattitaidottomat liipasin herkät poliisit ylireagoivat ampumalla syyttömiä...
Bruce joka on Amerikan ruumillistuma , ääni , karisma kaikki mitä tämä Springteen edustaa on vapaan maan ääni ja trump halusi vaientaa tämän,
kuin diktaattori kommunismissä, siksi pelottaa surkea pikkulapsiluonteinen vanhus.Trump arvosteli ja mollasi Pomoa jo ensimmäisellä kaudella, kun tämä kielsi biisiensä soittamisen Trumpin vaalitilaisuuksissa. Moni muukin viihdealan tähti on vastustanut Trumpia, joten ei Pomo ole ainoa, jolle Trump on kilhatanut. Viime vaaleissa kilahtisen kohteena oli tämän ajan supertähti Taylor Swift, joka ilmoittautui myös Trumpin vastustajaksi.
- Anonyymi00002
Mpp, ei tämä ole ulkopolitiikka-palsta, silöe lienee esim. "maailman menoa".
Ei ole ulkopolitiikka-palsta ja siksi vedinkin lopussa viivan sisäpolitiikkaan ihan omakohtaisen esimerkin kautta. Sen avulla sinäkin ehkä ymmärrät, että maailman tapahtumilla voi olla suora yhteys myös Suomeen. Nyt tuo yhteys liittyi vain omaan talouteeni, mutta jos omaa pikkasenkin mielikuvitusta, ymmärtää samalla, että se voi vaikuttaa koko Suomen talouteen ja siihen talouspolitiikkaan, mitä täällä aiotaan harjoittaa. Ja kai nyt Kepullakin on näkemystä siihen, miten talouttamme tulisi hoitaa näin vikkellään muuttuvassa maailmassa.
- Anonyymi00003
Ei ole ulkopolitiikka-palsta ja siksi vedinkin lopussa viivan sisäpolitiikkaan ihan omakohtaisen esimerkin kautta. Sen avulla sinäkin ehkä ymmärrät, että maailman tapahtumilla voi olla suora yhteys myös Suomeen. Nyt tuo yhteys liittyi vain omaan talouteeni, mutta jos omaa pikkasenkin mielikuvitusta, ymmärtää samalla, että se voi vaikuttaa koko Suomen talouteen ja siihen talouspolitiikkaan, mitä täällä aiotaan harjoittaa. Ja kai nyt Kepullakin on näkemystä siihen, miten talouttamme tulisi hoitaa näin vikkellään muuttuvassa maailmassa.
Mutta mpp, miten sun keinotteluvoitot ja -tappiot liittyy Suomen Keskustaan?
Se lienee edelleen palstan aihe? - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Se lienee edelleen palstan aihe?Sosialistin on rehenneltävä kun on saanut sijoitustuottoja. Terve ihminen olisi hiljaa
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sosialistin on rehenneltävä kun on saanut sijoitustuottoja. Terve ihminen olisi hiljaa
Sijoittajamaailma on täynnä näitä "rehentelijöitä". Osa kertoo omia menstystarioinaan sivuillaan ja videoillaan ja antaa muille vinkkejä sijoittamiseen. Ehkäpä nämä sijoiittajat ovat sitten sosialisteja, jotka ovat saaneet sijoutustuottoja. Seuraan paljon amerikkalaisia alan sivustoja ja ne ovat täynnään tällaisia tarinoita. Olen itse siitä vaan kiitollinen enkä kateellinen, koska otan meluusti vinkeistä opiksi. Mutta kyllä nämä kotimaisetkin osaavat. Veikkaan, että heistä suurin osa on Kokoomuksen äänestäjiä sosialistisesta mielenlaadustaan huolimatta.
En edes pelkästään rehennellyt vaan kerroin, että tein yhdessä päivässä nyt noin 20 000 euron tappion edelliseen päivään verrattuna. Enkä minä muuten sinun enkä kenenkään muun rahoja sijoita, vaan omiani. Sosialistista mielenlaatua toki edustaa se, että maksan työstäni voittojen eteen noin kolmanneksi voitostani valtiolle veroina. En ole paennut mihinkään veroparatiisiin välttääkseni veronmaksua eli todellakin voit pitää minua tältä osin sosialistina, joka luovuttaa votoistaan kolmanneksen meidän kaikkien hyväksi. Jos jättäisin tämän tekemättä, valtiolta jäisi sekin vähä saamatta. Itsellöni on jo riittävästi, joten hyödytän tuotoillani lähinnä perillisiäni ja yhteiskuntaa. Yhteiskuntaa myös sillä tavoin, että perillisieni tarve käyttää yhteiskunnan tukia poistuu tai vähenee, jos sellaista tarvetta muuten olisi. Sinä voit tietysti moittia tällaista hyväntekijää, itse taas toivoisin olevani mallina muillekin. Jos meitä menestyviä sijoittajia olisi enemmän, hyödyttäisimme myös valtiota paljon veroillamme. Itse sijoitan voitoistani pääosin uudelleen, kun tässä isässä ei enää ole erityisempiä tarpeita muuhun kuin arkipäivän eloon.Anonyymi00003 kirjoitti:
Se lienee edelleen palstan aihe?Enkö mä jo kertonut. Minä konkretisoin asian omaan talouteeni ja kerroin, että sama logiikka koskee koko maan taloutta ja että koko maan talouden nyt jos minkä luulisi kuuluvan kaikkien puolueiden politiikkaan.
En puhuisi keinotteluvoitoista ja -tappioista. Ne molemmat ovat työni tulosta. En sijoita millään tikanheitolla ta arvalla eri kohteisiin. Teen huomattavankin paljon tutkivaa työtä se eteen, mihin kannattaisi sijoittaa ja milloin on syytä tulla ja poistua markkinoilta. Tämä kaikki on ennustettavaa eli en ole mikään sattumamaakari. Voitoistani menee noin olmasosa valtion pussiin eli paiskon edelleen töitä omaksi ja yhteiseksi hyväksi. Olen mallikansalainen, joka pyrkii vanhanakin huolehtimaan oamsta ja läheistensä toimeentulosta. Siksi sana "keinottelu" kuvaa asiaa virheellisesti. Joskus innostun asiasta niin paljon, että selvittelen erilaisia tunnuslukuja yökaudet etsien optimaalista sijoituskohdetta. Nykyisin asiaa voi kysyä tekoälyltä ja tieitotekniikan hyväksikäyttö nopeuttaa vertalua. Silti tunnen hyödylliseksi perehtymisen oamkohtaisesti joidenkin yritysten toimintaan. Se avartaa maailmaa muullakin tavoin. Suosittelen, jos on aikaa ja pitkästymisen vaara uhkaa. Minulla ei aika tuppaa riittämään oikein mihinkään, kun kaikenlaista harrastettakin.
Kepullekin tästä voi sellaista hyötyä, että ymmärtää peltojen viljelylle ja kesannoinille olevan muutakin hyötykäyttlöä, joka ehkä tuottaakin paremmin. Nyt jotkut ovat laittaneet pelloilleen esim. aurinkopaneelien rivistön tuottamaan energiaa. En tiedä, tuottaako se enemmän tai vähemmän kuin peltojen maatalouskäyttö. Ainakin se säästää maatalosutukien verran yhteiskunnan menoja.Anonyymi00003 kirjoitti:
Se lienee edelleen palstan aihe?Sulle sanoisin vielä erikseen, että miksi niuhotat palstan tarkoituksesta koko ajan. Minusta on ainakin mukavaa, jos palstalla keskustellaan jostain järkevästä ja asiallisesti sen sijaan, että kerrotaan omista johtajan taidoista tai muista kirjoittajista.
Kyllähän jokainen ymmärtää, että täällä keskustellaan Kepusta ja sen politiikasta. Eduskunnassakin keskustellaan politiikasta, mutta jos joku kertoo eduskunnan kahvilassa tai istuntosalissa vieruskaverilleen, että tuli saunottua koko kesäloma, kun ilma ulkona oli niin kylmä, niin tuskin edes puhemies Halla-aho vetäisi siitä hernettä nenäänsä.- Anonyymi00005
Sijoittajamaailma on täynnä näitä "rehentelijöitä". Osa kertoo omia menstystarioinaan sivuillaan ja videoillaan ja antaa muille vinkkejä sijoittamiseen. Ehkäpä nämä sijoiittajat ovat sitten sosialisteja, jotka ovat saaneet sijoutustuottoja. Seuraan paljon amerikkalaisia alan sivustoja ja ne ovat täynnään tällaisia tarinoita. Olen itse siitä vaan kiitollinen enkä kateellinen, koska otan meluusti vinkeistä opiksi. Mutta kyllä nämä kotimaisetkin osaavat. Veikkaan, että heistä suurin osa on Kokoomuksen äänestäjiä sosialistisesta mielenlaadustaan huolimatta.
En edes pelkästään rehennellyt vaan kerroin, että tein yhdessä päivässä nyt noin 20 000 euron tappion edelliseen päivään verrattuna. Enkä minä muuten sinun enkä kenenkään muun rahoja sijoita, vaan omiani. Sosialistista mielenlaatua toki edustaa se, että maksan työstäni voittojen eteen noin kolmanneksi voitostani valtiolle veroina. En ole paennut mihinkään veroparatiisiin välttääkseni veronmaksua eli todellakin voit pitää minua tältä osin sosialistina, joka luovuttaa votoistaan kolmanneksen meidän kaikkien hyväksi. Jos jättäisin tämän tekemättä, valtiolta jäisi sekin vähä saamatta. Itsellöni on jo riittävästi, joten hyödytän tuotoillani lähinnä perillisiäni ja yhteiskuntaa. Yhteiskuntaa myös sillä tavoin, että perillisieni tarve käyttää yhteiskunnan tukia poistuu tai vähenee, jos sellaista tarvetta muuten olisi. Sinä voit tietysti moittia tällaista hyväntekijää, itse taas toivoisin olevani mallina muillekin. Jos meitä menestyviä sijoittajia olisi enemmän, hyödyttäisimme myös valtiota paljon veroillamme. Itse sijoitan voitoistani pääosin uudelleen, kun tässä isässä ei enää ole erityisempiä tarpeita muuhun kuin arkipäivän eloon.Mielipidepankki kehuu itseään ovelasti eikä suoraan.
Lienee pohjimmiltaan vaatimaton , kun ei sano suoraan olevansa rikas. - Anonyymi00006
Enkö mä jo kertonut. Minä konkretisoin asian omaan talouteeni ja kerroin, että sama logiikka koskee koko maan taloutta ja että koko maan talouden nyt jos minkä luulisi kuuluvan kaikkien puolueiden politiikkaan.
En puhuisi keinotteluvoitoista ja -tappioista. Ne molemmat ovat työni tulosta. En sijoita millään tikanheitolla ta arvalla eri kohteisiin. Teen huomattavankin paljon tutkivaa työtä se eteen, mihin kannattaisi sijoittaa ja milloin on syytä tulla ja poistua markkinoilta. Tämä kaikki on ennustettavaa eli en ole mikään sattumamaakari. Voitoistani menee noin olmasosa valtion pussiin eli paiskon edelleen töitä omaksi ja yhteiseksi hyväksi. Olen mallikansalainen, joka pyrkii vanhanakin huolehtimaan oamsta ja läheistensä toimeentulosta. Siksi sana "keinottelu" kuvaa asiaa virheellisesti. Joskus innostun asiasta niin paljon, että selvittelen erilaisia tunnuslukuja yökaudet etsien optimaalista sijoituskohdetta. Nykyisin asiaa voi kysyä tekoälyltä ja tieitotekniikan hyväksikäyttö nopeuttaa vertalua. Silti tunnen hyödylliseksi perehtymisen oamkohtaisesti joidenkin yritysten toimintaan. Se avartaa maailmaa muullakin tavoin. Suosittelen, jos on aikaa ja pitkästymisen vaara uhkaa. Minulla ei aika tuppaa riittämään oikein mihinkään, kun kaikenlaista harrastettakin.
Kepullekin tästä voi sellaista hyötyä, että ymmärtää peltojen viljelylle ja kesannoinille olevan muutakin hyötykäyttlöä, joka ehkä tuottaakin paremmin. Nyt jotkut ovat laittaneet pelloilleen esim. aurinkopaneelien rivistön tuottamaan energiaa. En tiedä, tuottaako se enemmän tai vähemmän kuin peltojen maatalouskäyttö. Ainakin se säästää maatalosutukien verran yhteiskunnan menoja....Nyt jotkut ovat laittaneet pelloilleen esim. aurinkopaneelien rivistön tuottamaan energiaa. En tiedä, tuottaako se enemmän tai vähemmän kuin peltojen maatalouskäyttö. Ainakin se säästää maatalosutukien verran yhteiskunnan menoja....
Tätä olen joskus pohtinut, että miksi ei laajaan lappiin muodosteta kymmenien neliökilometrien laajuisia aurinkoenergia-voimaloita jotka jauhaisivat auringosta sähköä. Suomen suurin sähköntuottaja on Teollisuuden Voima'n Olkiluoto 3 Eurajoella. Sen nettoteho on noin 1 600 megawattia ja se tuottaa sähköä normaalisti noin 12 terawattituntia vuodessa, mikä kattaa noin 14 prosenttia koko Suomen sähköntarpeesta.
Kuinka laajan alueen vaatisi saman sähkötuotannon omaava aurinkosähkövoimala? - Anonyymi00009
En edes pelkästään rehennellyt vaan kerroin, että tein yhdessä päivässä nyt noin 20 000 euron tappion edelliseen päivään verrattuna. Enkä minä muuten sinun enkä kenenkään muun rahoja sijoita, vaan omiani. Sosialistista mielenlaatua toki edustaa se, että maksan työstäni voittojen eteen noin kolmanneksi voitostani valtiolle veroina. En ole paennut mihinkään veroparatiisiin välttääkseni veronmaksua eli todellakin voit pitää minua tältä osin sosialistina, joka luovuttaa votoistaan kolmanneksen meidän kaikkien hyväksi. Jos jättäisin tämän tekemättä, valtiolta jäisi sekin vähä saamatta. Itsellöni on jo riittävästi, joten hyödytän tuotoillani lähinnä perillisiäni ja yhteiskuntaa. Yhteiskuntaa myös sillä tavoin, että perillisieni tarve käyttää yhteiskunnan tukia poistuu tai vähenee, jos sellaista tarvetta muuten olisi. Sinä voit tietysti moittia tällaista hyväntekijää, itse taas toivoisin olevani mallina muillekin. Jos meitä menestyviä sijoittajia olisi enemmän, hyödyttäisimme myös valtiota paljon veroillamme. Itse sijoitan voitoistani pääosin uudelleen, kun tässä isässä ei enää ole erityisempiä tarpeita muuhun kuin arkipäivän eloon.Ei sijoitusvinkkejä antavat rehentele kuten sosialistit (kuten sinä).
Siinä se ero. Jos et itse huomaa niin minkäpä sille sitten mahtaa Anonyymi00005 kirjoitti:
Mielipidepankki kehuu itseään ovelasti eikä suoraan.
Lienee pohjimmiltaan vaatimaton , kun ei sano suoraan olevansa rikas.Joo, en ole rikas mutta keskimääräistä varakkaampi, mikä johtuu ennen muuta sijoitusteni onnistumisesta pitkässä juoksussa. Jokunen vuosi on tullut takkiinkin, mutta oppirahat täytyy aina maksaa. Tappiot johtuvat siitä, etten ehtinyt ottaa fundamenteista tarpeeksi selvää vaan sijoitin pikkasen enemmän tunteella. Riskinsietokykyni on aina ollut suuri, mutta sijoitan vain se omaisuuteni osan, joka on tavallaan varaa menettää normielämän siitä kärsimättä. Varakkuus luo elämään varmuutta ja vakautta, ei sillä ole muuta merkitystä. Muuten omaisuuden määrä on vain lukuja taulussa. En nyt erityisen vaatimatonkaan ole, mutten mikään narsistikaan. Kilpailuvietti on ehkä tulosta nuoruusvuosien urheiluajoilta. Harrastin kilpaurheilua puolitosissaan jalkapallossa, vaikka jääkiekko olisi ollut parempi laji monessakin mielessä. Sitäkin pelasin harrastetasolla. Uinnissakin olin kohtalainen ja opettaja yritti saada minut HTU:hun harjoiittelemaan, muttei se minua kiinnostanut niin paljon. Siihen aikaan seuran tunnettuja uimareita olivat olympaialsissakin kilpailleet puolisot Matti Kasvio ja Ulla Patrikka, joiden poika Antti Kasvio menestyi myös hyvin uimarina. Futista pelasin yhdssä stadilaisessa seurassa, mutta jätän sen tarkemmin mainitsematta, koska joku voi alkaa kaivella joukkueen vanhoja pelaajatietoja.
Toki se herättää minussa tyydytästä, kun onnistun ja näen onnistumiseni johtuneen työni tuloksista. Kuten sanoin tämä on tavallaan kokopäivätyötä. Shorttaamisen ole jättänyt harjoitteluvaiheeseen, koska siihen menisi helposti koko aika, kun pitäisi vahdata näyttöä päivät pitkät. Painotan jatkossa ehkä enemmän ns. arvosijoittamista, missä osakkeiden kurssiheilahtelut ovat vähäisiä. Nyt esim. suurimmista sijoutuskohteistani muistipiiriyhtiöt tuottavat jättivoittoja, mutta tarkkana pitää olla, sillä ne voivat pudotakin viikossa puoleen arvostaan kuten kävi Sandiskille. Tosin siinä oli kyse sijoittajien ylireagoinnista, minkä osasin hyödyntää ja tankkasin loistoyritystä halvalla. Sandisk, Micron ja korealainen SK Hynix ovat aikamme superyrityksiä, joiden voittokulku on ollut aivan satumainen eritoten tänä vuonna. Arvot ovat hetkessä yli kymmenkertaistuneet ja samoin liiketoiminnan tulokset. Näistä Microniin aloin sijoiittaa jo viitisen vuotta sitten toki ymmärtämättä silloin, miten valtavan kasvun yhtiö voi kokea.Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei sijoitusvinkkejä antavat rehentele kuten sosialistit (kuten sinä).
Siinä se ero. Jos et itse huomaa niin minkäpä sille sitten mahtaaÄlä nyt viitsi. Ne rehentelevät paljon enemmän ja ihan päivätyökseen. Heidän sijoutussiivujensa suosio perustuu myös siihen, että kertovat omista menestymistään ja kasvattavat siten seuraajien luottamusta. Monet tekevät tällä bisnestä, kun pääsy tarkempiin tietoihin voi vaatia rekisteröytymisen ja ainakin pienen maksun. USAn markkinoilla on muutamia erittäin hyvin asiaansa perehtyneitä bloggareita, joiden sivustuilta saa hyvää tetoa. Yksi on esim. taloustieteen professori, toinen entinen sijoituspankkiiri. Seuraan erityisesti niitä, jotka ovat perehtyneet teknologia-alan yrityksiin.
Sinua taitaa vaan pikkasen harmittaa, kun et ole itse onnistunut yhtä hyvin. Lohdutukseksi voi sanoa, että omasta mielestäni myös hyvällä tuurillakin on välillä sormensa pelissä.
- Anonyymi00007
pelottavaa tuon vanhuksen höperöinti, ulos vaan koko ukko, monessa Oikeassa työssä olisit jo ulkona ja muutenkin inhottava otus....
- Anonyymi00010
Se palaa takaisin bumerangin- tavoin. USA on meidän tuki ja turva, oli presidenttinä kuka tahansa aina jaksonsa. USA on meillekkin tärkeä, tärkein suurmaista. Ette MPP ja toverit saa kuitenkaan Neuvostoliittoa takaisin, jos siellä ihanteenne. Eipä silti kyllä minäkin Neuvostoliitossa kuljin, enimmäkseen Karjalassa asuntoautolla. Ihmiset siellä oli yhä puolisuomalaisia paikoin. Suomen kieltä voitiin ihan puhua vanhempien kanssa. Ystävystyttiin joidenkin kanssa.
Hekin kävi meillä Suomessa, josta maastamme he piti paljon ja vapaudesta täällä, myös elintaso meillä silloin, vaikka oltiin reilusti Ruotsin perässä, oli heille suurta heihin verrattuna. Suomi silloin teki nousua taloudessa, johon edelleen noustu tähän tilaan jossa nyt ollaan, joka pääosin kestää maailman vertailun suhteutettuna. Meillä oli silloin -sanoisin "varovaisen" hyvät suhteet Neuvostoliiton kommunisti johtoon. Kuten Putinin Venäjän alkuaikoinakin, joka sittemmin kouriintuntuvasti lähti tyypilliselle diktaattorin tielle.
ps saatan joskus kirjoittaa kärkevästikin, niin tulee asiat kerralla selväksi. mm Uusi Suomi lehdessä kirjoittelen aika-ajoin, siellä pitää nimellä olla, joka hyvä asia vain.
Tännekkin jos nimellä, niin loppuisi kyräily. Kirjoituksissani en kellekkään tarkoita silti pahansuopaista suhtautumista, mukava kuin erisuunnat kirjoitatte tänne keskustanpalstallekkin. Täällä saa mielipiteensä ilmaista, riippuen valvojasta, jos osallistuu kirjoituksiin poistamalla, se aatesuunta omistaa nämä kirjoitukset, me kuin heille kirjoitetaan. Täällä ei kuitenkaan silti linnaan joudu kuin Putin maassaValitettavasti asia näyttää kääntyneen niin, ettei USA enää ole se tuki ja turva, mikä se on ennen Trumpia ollut. En minä siis sitä kiistä, etteikö USA olisi ollut tuki ja turva, mutta ei tunnu olevan sitä enää. USAn ja EUn välit ovat huonot. Amerikkalaiset käyvät Euroopassa lähinnä haukkumassa ja meitä ja Trump ehkä silloin tällöin pelaamassa golfia Skotlannissa ja myhäilemässä brittien hovin kanssa.
Ei nykyistä Saksaakaan voi verrata saati samaistaa natsi-Saksaan. Sama koskee USAta. Trumpin johtama USA on täysin eri kuin kaikkien muiden presidenttien johtama USA. Trumpin on sillä putlerin tiellä. Hänhän ihaillee estoitta sekä putleria että Korean paksupeteä. Euroopan demokratioita hän suorstaan vihaa. Samoin hän vihaa Kanadan liberaalijohtoa ja haluaa liittää Kanadan USA yhdeksi osavaltioksi. Näitä Lebensraum -ajatuksia Trumpilla on hitlerin tavoin useita vireillä samanaikaisesti.
USAssa saatetaan myös ajautua tilanteeseen, missä sotilasjohto kieltäytyy tottelemasta Trumpin antamia käskyjä. Vähän ennakkoa on tästä jo saatukin. Varapresidentti Vance on erityisessä asemassa, sillä hän taitaa olla ainoa, joka voisi tehdä aloitteen presidentin mielenterveyden tutkimiseksi ja presidentinviran hoidon kyseenalaistamiseksi. Vancella ei liene uskallusta tähän, koska hänen ajateltaisiin edistävän vain omaa etuaan.
- Anonyymi00011
Eikä sanaakaan palstan aiheesta, vaikka valiot mukana.
- Anonyymi00012
Onko MPP kin kokoomuslainen missivaimo, jolla 50000 € kk palkka, ja samoin kehutteitsenne.Taidette molemmat olla takuuelekkeellä, rikas mielikuvitus.
Kapikin toi esille rikkautensa 2450 € kk eläkkeellään, sekin mukaansa priimusta. - Anonyymi00013
Yhdysvaltalainen ekonomisti Michael Hudson kertoi äskettäin Donald Trumpin raivostuneen siitä ettei Saudi-Arabia ole tukenut taloudellisesti hänen ja Benjamin Netanjahum ideoimaa hyökkäystä Iraniin. Hudsonin mukaan Trump on uhannut kostoksi takavarikoida Saudien Yhdysvaltoihin tekemiä miljardi-investointeja.
- Anonyymi00014UUSI
Se tässä maailmassa on pahasti vinossa ja pielessä, mistä nämä Trumpit ja putlerit saa kannattajansa.. Onko niin suuri määrä ihmisiä täysiä idiootteja.. Eikö Trumpin edellisestä kaudesta muka opittu mitään, ja putlerin kolmesta kaudesta...
- Anonyymi00020UUSI
No kyllä oli tarinaa, mutta ei mitään mikä liittyisi palstan aiheeseen.
- Anonyymi00021UUSI
Luultavasti teit, jälleen kerran, viisaan peliliikkeen. Sinun aikaisemmat ratkaisut on tehnyt vaikutuksen ja itse pähkäröin aivan samaa, mutta ne verot.. Suo siellä, vetelä täällä, mutta ei maataloustukea..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta331572- 74955
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil290839Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste75760Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii259715- 69684
Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O43680- 33593
- 74587
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty52576