Näin ruotsissa

meillä per...

Ruotsissa ei juuri kukaan noudata nopeusrajoituksia. Todella yleistä noin 10-30km/h ylinopeudet. Mutta liikenne on joustavaa ja muut antavat tietä, jos joku haluaa ajaa nopeampaa. Ei kadehdita jos joku ajaa hienolla autolla ohitse ylinopeudella,ei vilkuteta valoja,ei leikitä poliisia ym. 150 km/h nopeudet yleisiä. Nopeusvalvontaa vain harvoin. Esim liikkuvasta autosta (poliisi) ei voi mitata nopeutta. Perinteisiä pistoolitutkia ei ole. Vain ns. lasertutka. Mutta panostetaa tiestöön,kaiteisiin,risteysalueihin,hirviaitoihin, tien päälysteisiin,tie profiileihin ym. JA RUOTSI ON LIIKENNETURVALLISUUDEN HUIPPUMAA.

13

2558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemmo

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
      Kyllä siinä tuntee huonommuuden tunnetta, kun liikenne ja siinä liikkujat ovat niin vaivattomia
      verrattuna koti- Suomeen jossa joutavanpäivinen pullistelu ja kiusanteko on edelleenkin POP !

    • heppamies

      ajelen autolla Tukholmasta etelään ja takaisin noin 4-5 kertaa vuodessa.
      Muuten täysin allekirjoitan äskeisen, mutta itse pidän mittarinopeutta 130-140 km/h, joudun tällä vauhdilla olemaan lähes koko ajan ohituskaistalla, esim. välillä Tukholma-Nörrköping.
      Liikenne on sujuvaa, ja vaikka ohitan hienon Volvon tai BMW:n ohitettavalla ei ole tarvetta nostaa nopeutta tms. Liekkö sitten niin että Ruotsissa ollaan tultu puusta alas meitä aikaisemmin, jos näin on niin ehkä joku sukupolvi meilläkin osaa käyttäytyä liikenteessä.
      Samoin liikennekäyttäytyminen Tukholman keskustassa esimerkillistä, vaikka ajan Suomikilpisellä autolla saan tilaa jonosta jne.

      • Man-drake-boy

        Mitäs tämä sitten osoittaa Ruotsalaisen silmissä,sitä en kyllä tiedä, mutta täytyisi omissa silmissä ja aivokopassa kertoa jotain.Sehän osoittaa sitä ruotsalaista lainkuuliaisuutta ja käyttäytymistä, liikenteessä rauhallisesti rajoituksia kunnioittaen,sinä Finni tohelona taas näytät todellisen typeryytesi, et taitojasi tai kunnioitustasi kanssaautoilijoita kohtaan.


    • M82

      Itse olen huomannut saman asia. Itse käyn autollani tuttuni luona noin 3-4 kertaa vuodessa. Hän asuu pohjoistukholmassa ja täytyy kyllä sanoa että siellä ajotavat ovat paljon paremmalla mallilla. Kuljettajat ottavat muut ihmiset huomioon ja tilaa annetaan todella hyvin. Kaikki ajavat sellaista nopeutta minkä katsovat parhaaksi. Jotku ajaa 30 ja jotku rajoitusten mukaan tai allekkin.

      Kyllä siinä tulee sellainen shokki kun tulee suomeen jossa joskus vasenta kaistaa ajavat eivät siirry oikealle vain sillä syyllä että he ajavat sallittua nopeutta, ei katsota takaa tulevia ohitustilanteissa ja ollaan heti todella vihaisia jos joku ajaa sallittua nopeutta kovempaa. Samoin naurattaa suomalaisten ihmeellinen käsitys tilannenopeuksista. Suomalaiset ajavat aina nopeusrajoituksen mukaista nopeutta oli keli mikä hyvänsä. Jotenkin suomalaiset ovat tottuneet ajamaan juuri sen nopeuden mitä kyltissä lukee eikä sitä mikä olisi paras tilannenopeus.

      • Man-drake-boy

        Voi vittu. Sinä se vasta viisaita haastat ,ensin väität että moottoritiellä roikutaan ohituskaistalla, ja seuraavassa että kun ajetaan kelilläkuin kelillä rajoitusten mukaan, se on kuules M82 että sinunkin on ajeltava juuri sitä nopeutta, kuin siinä liikenne merkissä seisoo et ole jaloissa, etkä ohituskaistalla eikö olekkin turvallista.
        Jos vielä käyttäytyisit kuten Ruotsissa tehdään olisi meidän kaikkien helppo liikkua,ei siellä Ruotsissakaan voi ohittaa jos joku on jo aloittanut ohituksen,täällä Suomessa pätee samat lait , joten rauhoitu odota että kaista on vapaa ja paina sitten ohi, niin paljon kuin sielu sietää


    • Olet

      Saanut moisen asian tietää että poliisi ei voi mitata nopeuksia liikkuvasta autosta?
      Terv:Sakot tuli että paukahti ja mitattu liikkuvasta autosta keskinopeus mittarilla.

      • oi,voi

        tarkoitin tutkaa (siis pistoolitutkaa) siellä ei ole sellaista jolla voi mitata vastaantulevan nopeuden kun poliisiauto on itse liikkeessä!


    • "kaahari"

      Tuo on totta jokasana. Lisäksi vielä autokanta on parempaa kuin meilä. Ja jos meillä on yleisin auto vaikka varustukseltaan L tai GL,Ruotsissa se on GLE ja tehokkaamalla konevaihtoehdolla.

    • Kallonkutistaja

      Ruotsalaisethan ovat paljon suvaitsevaisempia myöskin pakolaisten suhteen. Suomessa tullaan kyllä perässä, mutta tämä meidän jälkijuna on ainakin 30 vuotta jäljessä.

      • mee ruikuttaan

        niistä jollekin muulle palstalle, täysin asiaankuulumaton kommentti! ja jatkan siitä sen verran että HYVÄ NÄIN!


      • olikoniin

        Siellä ollaankin jo päästy nauttimaan suvaitsevaisuuden tuomista eduista.
        Toivottavasti suomi tulee siinä suhteessa erittäin paljon jälkijunassa.


    • Rauhallisesti

      Liikennemerkissä ei lue, miten kovaa pitää ajaa, vaan mikä on suurin sallittu nopeus. Suomalainen käytäntö on ajaa 10-20 km yli suurimman sallitun ja jarruttaa peltipoliisin kohdalla. Jos ja kun minä ajan usein satasen alueella 90 km tunnissa, niin saan katsella keskisormia, kuunnella tööttäyksiä ja autonikin on hyvin valaistu, kun minulle vilkutellaan valoja.

    • olikoniin

      Ruotsissa sakot on liian pienet tuloihin nähden?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe