Koko valtakunta kuuluu olevan nyt täynnä mopojen pärinää , niin ajattelinpa päräyttää minäkin. Kohta 1: Jos isä jättää rakkaudettomasti poikansa ilman ohjausta ja valvontaa on se murheellista ja seuraukset voivat olla peruuttamattomia monille. Kun laittomuus pääsee valtaan , kylmenee useimpien rakkaus. Isälle moitittavasta menettelystään tuntuvat sakot. Kohta 2: Jos poliisi antaa pysähtymiskäskyn tavalla tai toisella , silloin kuuluu pysähtyä , ei todellakaan pidä yrittääkään karkuun. Ei esivalta turhaan miekkaa kanna. Ilman esivaltaa olisimme kaikki vaarassa ja kaaoksessa. Laiton ajoneuvo valtiolle rikoksenteko välineenä. Ja myöhemmin käyttökelvottomana paaliin ja kierrätysmetalliksi. Lakia rikkoneelle kuljettajalle ajokielto määräajaksi. Sama sääntö koskemaan myös moottoripyörillä ja autoilla toistuvasti ja tarkoituksellisesti lakia rikkoville. Moottoriurheilu on aivan eri asia. Siihen harva kykenee , ja vain murto-osa näistä harvoista menestyy. Tiedän mistä puhun. Aikojen saatossa olen omistanut mopoja yhteensä yhdeksän kappaletta , moottoripyöriä seitsemän kappaletta. Erilaisia henkilö-ja pakettiautoja parikymmentä. Ja vielä pari traktoriakin. Ja kaikilla näillä olen ajanut. Ja hyvin on maisema vaihtunut ihan moottoria virittämättä. Tämän lisäksi olen työkseni ajanut ns. rekkoja eli virallisesti ajoneuvoyhdistelmiä n. 40 vuoden aikana noin neljä miljoonaa kilometriä. Toivotan kaikille turvallista matkaa. Ari Järvi
Luetuimmat keskustelut
- 1321635
Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan
Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes hallituspuolueiden omat kannattajat Kes1261456Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku1401260Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella661208- 44910
- 78875
- 25842
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.104823- 14773
Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak103725