Jotka yrittävät päästä lammastarhaan, muun kuin Jeesusoven kautta!
Johanneksen evankeliumi:
10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
10:18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
10:19 Niin syntyi taas erimielisyys juutalaisten kesken näiden sanain tähden.
10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
10:21 Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"
Lestadiolaiset ovat varkaita-ja Ryöväreitä!
15
97
Vastaukset 15
Jatkuu . .
10:21 Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"
10:22 Sitten oli temppelin vihkimisen muistojuhla Jerusalemissa, ja oli talvi. >> Jakeen lisätiedot
10:23 Ja Jeesus käyskeli pyhäkössä, Salomon pylväskäytävässä.
10:24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."
10:31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
10:32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
10:33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
10:34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
10:36 niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
10:39 Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä.
10:40 Ja hän meni taas Jordanin tuolle puolelle siihen paikkaan, missä Johannes ensin kastoi, ja viipyi siellä.
10:41 Ja monet tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes ei tehnyt yhtäkään tunnustekoa; mutta kaikki, mitä Johannes sanoi tästä, on totta".
10:42 Ja monet siellä uskoivat häneen.- Anonyymi00001
Ja taas juutalaisten keskuudessa oli kahtiajako näiden sanojen tähden.
Ja monet heistä sanoivat, että hänessä on riivaaja, ja hän on sekoileva hullu, miksi te häntä kuulette?
Mutta toiset sanoivat, ”nämä eivät ole riivatun sanoja. Pystyykö demoni avaamaan sokean silmät?”
Lainaan tämän toisesta aloituksesta, joka korostaa sitä että lääntymys=Usko Jeesukseen, täytyy tulla ensin, jotta synnit voidaan saada anteeksi ja siinä ei tarvita vellua välissä!
######Tässä on kyseisen teksti, jossa ristiriidat on poistettu:
Korjattu ja looginen muoto tekstistä
* Alkuperäinen aramealainen logiikka:
Alkuperäisessä ilmaisussa on selkeä ja ehdoton ehto: kääntymys tulee ensin syynä, ja se on suunnattu vapauttamiselle seurauksena (-lle-pääte / l-shubqana). Ihminen kääntyy ensin pois omasta tiestään – eli uskoo Jeesukseen – ja tämä kääntymys on edellytys sille, että synneistä vapauttaminen voi toteutua.
* Miten ristiriita korjataan käytännössä:
Kun luovutaan ihmisten väkisin yhteen naittamista kirkollisista kaavoista ("Jeesuksen nimessä ja veressä...") ja ihmisten tekemästä portinvartijuudesta, teksti vapautuu sen omaan, loogiseen alkuperäänsä:
* Kääntymys on henkilökohtainen edellytys: Ihminen tekee herättyään tuon sisäisen suunnanmuutoksen ja luottaa yksin Jeesukseen.
* Vapauttaminen on Jumalan lahja: Tämä kääntymys vie ihmisen siihen tilaan, jossa Jumala antaa vapaan vapautumisen (shubqana) Hänen nimessään, ilman mitään ihmisten kontrolloimia välikaavoja tai kaksoismoraalisia vaatimuksia.########- Anonyymi00002
Onneksi on näitä Raamatun kopioijia. He toimivat portinvartioina. Ettei vaan kukaan väärä henkilö saisi elämäänsä kuntoon.
- Anonyymi00003
Ketjun logiikasta johdettu toimintaohje kuuluu näin:
* Tunnista kontrolli: Kun joku hyökkää ulkoista auktoriteettia (kuten lestadiolaista yhteisöä) vastaan vetoamalla puhtaaseen oppiin tai "suoraan yhteyteen" ilman ihmisten välikäsiä, älä ota sitä suoraan vapautuksena.
* Paljasta uusi portinvartija: Tarkkaile puhujan omaa asemaa. Usein se, joka kiivaasti vaatii ihmisten välisen kontrollin purkamista, asettaa vain itse itsensä uuden järjestelmän ja opinkappaleen portinvartijaksi.
* Päätelmä: Koko ketjun opetus on, että uskonnollisessa tai yhteisöllisessä väittelyssä kyse ei ole koskaan totuuden tai vapauden palauttamisesta, vaan siitä, kuka saa pitää hallussaan oikeutta määritellä toisen kelpoisuus. Älä siis vaihda yhtä portinvartijaa toiseen. - Anonyymi00005
Pitää mennä kysymään siltä, joka keksi kasteen armon, että eikö se pidä paikkaansa, eikä syntiä pyyhitä pois, eikö tule Pyhä Henki ja eikö pääse taivaan lapseksi, vaan tuleeko vain maailman herjattavaksi vaikka pitäisi olla paras kaste ikinä ja muilla on jotain lahkolaisten höyreitä, jotka eivät johda mihinkään.
Nyt pitää vakavasti pohtia että onko tosiaan johdettu näin pahasti harhaan. Eikä vain lestoja, vaan myös luterilaiset ovat kusessa. - Anonyymi00006
Päinvastoin, olemme Jeesuksen lampaita, emme kovin omapäisiä niin kuin te omia tikapuita taivaaseen rakentelevat, mutta meillä on yksi tärkeä ominaisuus, jolla erotamme sen kohdassa mainitun yhden lauman muista laumoista: tunnistamme Hyvän Paimenen äänen. Se on se tuttu ja turvallinen Jeesuksen veren ääni, joka parempia puhuu kuin Abelin veri: poikani ja tyttäreni, ole turvallisella mielellä, sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
- Anonyymi00007
Näytä Raamatusta missä kohti on "veren ääni"?
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesuksen priiskoitusveri puhuu! "Ja uuden Testamentin välimiehen Jesuksen tykö, ja priiskotusveren tykö, joka parempia puhuu kuin Abelin (veri)" (Hepr. 12:24).
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
1.Moos.4:10 Ja hän sanoi: mitäs tehnyt olet? veljes veren ääni huutaa minun tyköni maasta.
Hepr.12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
1.Moos.4:10 Ja hän sanoi: mitäs tehnyt olet? veljes veren ääni huutaa minun tyköni maasta.
Hepr.12:24 ja siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.Jeesuksen veren ääni tarjoaa uskovalle varman turvasataman maailmassa, jossa kaikki muu on epävarmaa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jeesuksen veren ääni tarjoaa uskovalle varman turvasataman maailmassa, jossa kaikki muu on epävarmaa.
Eikö se pitänyt kuitenkin olla kaste.
Kaste, joka ei lestoilla kuitenkaan toimi. Heille se ei anna mitään turvasatamaa. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eikö se pitänyt kuitenkin olla kaste.
Kaste, joka ei lestoilla kuitenkaan toimi. Heille se ei anna mitään turvasatamaa.Kaste on uskon merkki ja hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Tärkeä asiahan se on, mutta ei se korvaa Jeesuksen veren ääntä, joka parempia puhuu kuin Abelin veri.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kaste on uskon merkki ja hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Tärkeä asiahan se on, mutta ei se korvaa Jeesuksen veren ääntä, joka parempia puhuu kuin Abelin veri.
Ei kai se verikin jää toimimattomaksi lestoilla.
Se olisi jo kumma juttu. Sen ymmärtää jos kaste ei heitä mitenkään hetkauta, ei tee mitään mitä pitäisi, mutta jos vielä verikään ei auta, niin sitten on jo piru merrassa.
- Anonyymi00015
Jos lestoille ei kaste millään tavalla hetkauta, niin kyllä Jeesuksenkin täytyy olla heidän kohdallaan turhaan kuollut.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 711359
- 1081265
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331261Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 1091009
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89896
- 45881
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66811Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50706- 43676
- 58663
- 70646
- 98638
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123622- 67596
- 53587