dna prepaid latauksen automatisointi?

Anonyymi-ap

Jos lataat dna prepaid liian myöhään, menetät numerosi.

Ja jos lataat dna prepaid liian aikaisin, lyhenee se aika, johon sinulla on oikeus yhdellä latauksella.

Jos se olisi mahdollista, paras tapa ladata olisi tämä:

esimerkki: numerosi on 0441234567

Entä, jos voisi ladata näin:

Tee verkkopankissasi tilisiirto dna:n tilille "dna Oy".

Laita viitenumero = 358441234567X, missä X = oikein laskettu tarkiste (oikealta vasemmalle kertoimet 7,3,1,7,3,1,... ja seuraavasta 10:llä jaollisesta luvusta vähennetään tulojen summa, kukin tekijä on numero viitetiedosta * kerroin).

Tuo viitetarkiste "7-3-1" löytyy myös netistä.
Tässä olisi mainiota se, että itse päätät, milloin lataat, mutta itse lataamisen voit jättää pankkiautomaation tehtäväksi.
Verkkopankissahan voit määrittää maksulle haluamasi päivän, jolloin pankki automaattisesti maksaa maksun tililtäsi.

Ikävä kyllä dna itse ei mahdollista tätä.

Onko olemassa selainta, joka olisi tahallaan tehty niin, että sitä voisi ohjelmallisesti ohjata?

Silloin tuollaisen ohjelman voisi rakentaa itse, joka teeskentelisi dna:lle olevansa ihminen + selain.

älkää ehdottako Selenium+ Webdriver tai muitakaan JavaScript -pohjaisia ratkaisuja - niiden ongelmana on se että dna:n tai pankin palvelin usein pyrkivät tunnistamaan ja estämään noiden ratkaisujen käyttöä.

Käsittämätöntä, ettei omia raha-asioitaan saisi automatisoida vaan tällaista automatisointia jotkut tahot pitävät melkein rikokseen verrattavana asiana.

Motiivi: kun se on automatisoitu - et uinohda sitä koska olet käskenyt koneen toimia puolestasi.

Ja myös: jos satut sairastumaan, niin vaikka voisit kuinka huonosti - kone tekisi maksutapahtman juuri silloin kuin haluat.

Vai pitäisikö tästä tehdä lakialoite: palveluntarjoajalla (tässä dna) olisi velvollisuus hyväksyä viitemaksu sekä velvollisuus luoda viitenumerolle sellainen rakenne, että kuka hyvänsä voi sen tunnistetiedosta (tässä: puhelinumero) laskea.

2

<50

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mihin tollasta purkkaviritystä tarvitaan? Ainakin Elisan prepaid -liittymät on ensinnäkin voimassa vuoden viimeisen latauskerran jälkeen. Eli jos lataat liittymää tänään se on voimassa vielä27.8.2027 asti. Toisekseen ainakin Elisan prepaid -kaupassa on mahdollista aktivoida prepaid -liittymän toistuvat lataukset jollon tililtä veloitetaan automaattisesti uusi lataus kun edellisen voimassaoloaika / saldo loppuu. Lisäksi jos Elisan liittymässä lataat liittymälle kiinteähintaisen puhelu ja / tai nettipaketin edellisen paketin ollessa vielä voimassa niin uuden paketin voimassaoloaika alkaa siitä kun edellisen loppuu. Voit siis ostaa valmiiksi useammankin paketin ja aina seuraavan voimassaoloaika alkaa edellsien loppuessa. Et siis menetä mitään jos ostat "liian aikaisin" uuden paketin. Ja niin halutessasi saat prepaid -liittymän toimimaan tavallisen liittymän tapaan, koska latauksen automatisointi toistuvaksi mahdollistaa sen. Näin siis ainakin Elisalla, eikö DNA mahdollista samaa?

• Anonyymi00002

Elisalla tämä onnistuu sekä Oma Elisa -webbipalvelussa että Elisa Prepaid -mobiilisovelluksessa. Elisallahan on siis kätevä mobiilisovellus, jolla lataamisen voi tehdä suoraan älypuhelimella. Riittää, että älypuhelin on joko Wi-fi -verkossa tai mobiiliyhteyden kautta netissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      116
      2406
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      38
      1491
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      642
      1014
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      993
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      97
      888
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      875
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      710
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      706
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      686
    Aihe