Moni menee ohi

Anonyymi-ap

Vaikka ajan 100 km/h aluella 110km/h (mittarivirhe huomioitu) niin moni menee ohi. Näin ainakin moottoritiellä. Kesäisin moottoritiellä saa ajaa 120 km /h. Oma vauhti 130km/h. Monet silti painaa ohi.

337

500

Vastaukset 337

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itse ajan yhtä kovaa mitä nopeimmat niin vähiten tarvii miettiä kuka ohittaa miten kovaa.

• Anonyymi00002

Ajan mittarivirhe huomioiden nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, aina, kun se on mahdollista.

• Anonyymi00003

Ajan m-tiellä 95km/h helppoa, ei tarvise ohitella juuri ollenkaan.

• Anonyymi00061

Moottoritiellä joudut rekat ohittamaan 95 km/h. Vaikka rekka painaakin rajoitinta vasten 90 km/h, ohitukseen joudut.

Kun sitten nyhjäät siinä 95 km/h rekan vierellä vasenta kaistaa, niin taaksesi kertyy pitkä jono.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Moottoritiellä joudut rekat ohittamaan 95 km/h. Vaikka rekka painaakin rajoitinta vasten 90 km/h, ohitukseen joudut.

Kun sitten nyhjäät siinä 95 km/h rekan vierellä vasenta kaistaa, niin taaksesi kertyy pitkä jono.

Elämä on.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Elämä on.

Niin, se toisten kiusaaminen ja häiritseminen on sitä parhainta elämää, vai kuinka?

• Anonyymi00084
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Niin, se toisten kiusaaminen ja häiritseminen on sitä parhainta elämää, vai kuinka?

Mikis muka olisi? Ajan liikennesääntöjen ja rajoituksien mukaisesti. Jos joku toinen kokee sen kiusaamiseksi, niin se on hänen ongelmansa.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Mikis muka olisi? Ajan liikennesääntöjen ja rajoituksien mukaisesti. Jos joku toinen kokee sen kiusaamiseksi, niin se on hänen ongelmansa.

No, ei tuo motarilla 95 ajaminen ja sillä vauhdilla, rekan ohittamiseksi nopeammin takaa lähestyvän eteen poukkaaminen juuri muuta ole, eikä voi edes olla kuin kiusaamista. Totta toki tuo, muille se ongelmia aiheuttaa, ei tekijälleen.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

No, ei tuo motarilla 95 ajaminen ja sillä vauhdilla, rekan ohittamiseksi nopeammin takaa lähestyvän eteen poukkaaminen juuri muuta ole, eikä voi edes olla kuin kiusaamista. Totta toki tuo, muille se ongelmia aiheuttaa, ei tekijälleen.

Tosin ei siinä tee mitään väärin, ja on täysin sallittua.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jos koet asian tuolla tavalla, niin se on sinun ongelmasi.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Tosin ei siinä tee mitään väärin, ja on täysin sallittua.

Väärinhän tuollainen on, ja sallittavuuskin on kyseenalaista.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Jos koet asian tuolla tavalla, niin se on sinun ongelmasi.

Kaikille, tuota pisipää ohittajaa lukuun ottamatta, se on ongelma.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Kaikille, tuota pisipää ohittajaa lukuun ottamatta, se on ongelma.

Siis sinulle se on aina ongelma, kun joku joskus jossain ohittaa jonkun, jolloin joku muu joutuu hidastamaan?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Sehän on ihan normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia. Jos sellainen tuntuu ongelmalta, niin se varsinainen ongelma on paljon laajempi, mutta onneksi rajoittuu siihen, joka tilanteen ongelmaksi kokee. Huonolle kuskille moni sellainen pippeli tilanne on ongelma, joka tavallisille kuskeille on helppo.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Siis sinulle se on aina ongelma, kun joku joskus jossain ohittaa jonkun, jolloin joku muu joutuu hidastamaan?

Oli kyse vain tuosta yhdestä esitetystä tilanteesta, joten esittämäsi yleistys on vain harhaisen mielen tuotosta.
        Se toki on ongelmallista, jos ja kun sen nopeammin etenevän etenevän vaihdetaan kaistaa niin lähelle, että se takaa tulija joutuu hidastamaan.

• Anonyymi00135
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Sehän on ihan normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia. Jos sellainen tuntuu ongelmalta, niin se varsinainen ongelma on paljon laajempi, mutta onneksi rajoittuu siihen, joka tilanteen ongelmaksi kokee. Huonolle kuskille moni sellainen pippeli tilanne on ongelma, joka tavallisille kuskeille on helppo.

Ei se ole normaali tilanne, että vaihdetaan kaistaa takaa nopeammin ajavan eteen niin, että se takaa tulija joutuu peräänajon välttämiseksi hidastamaan. Tämä, monen muun asian lisäksi on poikkeavalle tunarikuskille ylitsepääsemätön ongelma.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00131 kirjoitti:

>> "Sehän on ihan normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia."

Jep. Täysin normaali liikennetilanne kyseessä.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Oli kyse vain tuosta yhdestä esitetystä tilanteesta, joten esittämäsi yleistys on vain harhaisen mielen tuotosta.
        Se toki on ongelmallista, jos ja kun sen nopeammin etenevän etenevän vaihdetaan kaistaa niin lähelle, että se takaa tulija joutuu hidastamaan.

Mistä sinä tiedät, että se on ongelma muillekin kuin sinulle? Ilmaiset itseäsi todella sekavasti.

• Anonyymi00148
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Ei se ole normaali tilanne, että vaihdetaan kaistaa takaa nopeammin ajavan eteen niin, että se takaa tulija joutuu peräänajon välttämiseksi hidastamaan. Tämä, monen muun asian lisäksi on poikkeavalle tunarikuskille ylitsepääsemätön ongelma.

Täysin normaali tilanne, jota osaava kuski ei pidä ongelmana.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00140 kirjoitti:

>> "Sehän on ihan normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia."

Jep. Täysin normaali liikennetilanne kyseessä.

Vaikka poikkeavaa komppaat, niin ei se ole normaali tilanne jossa nopeammin takaa tuleva joutuu hiljentämään liian lähelle eteensä kaistaa vaihtaneen takia.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät, että se on ongelma muillekin kuin sinulle? Ilmaiset itseäsi todella sekavasti.

Puheiden, huhujen, lehti-ja netti kirjoitusten mukaan mainittu ongelma koskee monia, ei vain jotain yksittäistä kommentoijaa.
        Se toisen sekava ilmaiseminen paranee, kun itse opit ymmärtämään lukemaasi.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Täysin normaali tilanne, jota osaava kuski ei pidä ongelmana.

Tilanteessahan se kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöjä, joten ei se ainakaan saisi olla normaali tilanne. Lienee sitten niin, etä se "osaava kuski" tuota samaa itse tehdessään kuuluu näihin kotipoliiseihin, jolla katsoo olevan valta ja voima haitata ja valvoa muiden käyttämiä nopeuksia.
        Eipä taaskaan sovi ihmetellä, että liikenneonnettomuuksia sattuu.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Tilanteessahan se kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöjä, joten ei se ainakaan saisi olla normaali tilanne. Lienee sitten niin, etä se "osaava kuski" tuota samaa itse tehdessään kuuluu näihin kotipoliiseihin, jolla katsoo olevan valta ja voima haitata ja valvoa muiden käyttämiä nopeuksia.

Tuossa tilanteessa kaistanvaihtaja ei riko liikennesääntöjä. Se ylinopeutta ajava kylläkin rikkoo.

• Anonyymi00169
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Puheiden, huhujen, lehti-ja netti kirjoitusten mukaan mainittu ongelma koskee monia, ei vain jotain yksittäistä kommentoijaa.
        Se toisen sekava ilmaiseminen paranee, kun itse opit ymmärtämään lukemaasi.

No se on kyllä totta, että noinkin normaali tilanne voi olla ongelma muillekin huonoille kuskeille kuin sinulle.

• Anonyymi00171
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Kaistanvaihtaja ei riko liikennesääntöjä, jos hän vaihtaa kaistaa turvallisesti. Jos se takana tuleva joutuu hetken päästä hidastamaan, niin se on normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Tuossa tilanteessa kaistanvaihtaja ei riko liikennesääntöjä. Se ylinopeutta ajava kylläkin rikkoo.

Se kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöä siirtymällä nopeammin takaa lähestyvä eteen , niin lähelle jotta se takaa tulija joutuu hidastamaan.
        Se, että millä nopeudella se taa tulija lähestyy ei ole kaistanvaihtajan arvioitavissa, koska se kuuluu vain poliisille, ei kaistan vaihtajalle. Kaistanvaihtajan tehtävä on ainoastaan suorittaa se kaistanvaihto niin, ettei mitenkään häiritse tai vaaranna nopeammin takaa tulijaa.

• Anonyymi00175
        Anonyymi00169 kirjoitti:

No se on kyllä totta, että noinkin normaali tilanne voi olla ongelma muillekin huonoille kuskeille kuin sinulle.

Tuo tilannehan ei ole mitenkään normaali, ja koskee kyllä monia tiellä liikkuvia, ehkä kaltaisesi huonot kukit pois lukien.

• Anonyymi00176
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Kaistanvaihtaja ei riko liikennesääntöjä, jos hän vaihtaa kaistaa turvallisesti. Jos se takana tuleva joutuu hetken päästä hidastamaan, niin se on normaali liikennetilanne.

Kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöjä vaihtaessaan kaistaa nopeammin takkaa lähestyvän eteen niin, että se takaa tulija joutuu kaistanvaihtajan takia hidastamaan, joten silloin se kaistanvaihto ei ole tehty turvallisesti, eikä ole normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00185
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöjä vaihtaessaan kaistaa nopeammin takkaa lähestyvän eteen niin, että se takaa tulija joutuu kaistanvaihtajan takia hidastamaan, joten silloin se kaistanvaihto ei ole tehty turvallisesti, eikä ole normaali liikennetilanne.

Ei riko. Kyseessä on normaali liikennetilanne. Se, että se on sinulle ongelmallinen, on ihan vaan oma ongelmasi.

• Anonyymi00189
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Ei riko. Kyseessä on normaali liikennetilanne. Se, että se on sinulle ongelmallinen, on ihan vaan oma ongelmasi.

Kyllä rikkoo, eikä kyseessä ole normaali liikennetilanne. Ongelma, tuosta liian lähelle kaistan vaihtamisesta muodostuu kaikille nopeammin takaa lähestyville, ei pelkästään minulle.

• Anonyymi00199
        Anonyymi00189 kirjoitti:

Kyllä rikkoo, eikä kyseessä ole normaali liikennetilanne. Ongelma, tuosta liian lähelle kaistan vaihtamisesta muodostuu kaikille nopeammin takaa lähestyville, ei pelkästään minulle.

Teet sen virheen, että luulet muiden olevan yhtä huonoja kuskeja kuin itse olet. Normaali kuski selvittää tuon tilanteen ilman ongelmia.

• Anonyymi00200
        Anonyymi00199 kirjoitti:

Teet sen virheen, että luulet muiden olevan yhtä huonoja kuskeja kuin itse olet. Normaali kuski selvittää tuon tilanteen ilman ongelmia.

Ei tuossa ole mitään tai kenenkään luulemista, se liian lähellä nopeammin takaa tulevan eteen kaistan vaihtaminen on laittomuuden lisäksi ongelmallista juuri niille säännöt tunteville ja noudattaville kuskeille.

• Anonyymi00208
        Anonyymi00200 kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään tai kenenkään luulemista, se liian lähellä nopeammin takaa tulevan eteen kaistan vaihtaminen on laittomuuden lisäksi ongelmallista juuri niille säännöt tunteville ja noudattaville kuskeille.

Tilanne voi olla ongelma huonoille kuskeille, mutta osaaville se on normaali tilanne johon osataan reagoida oikein.

• Anonyymi00213
        Anonyymi00208 kirjoitti:

Tilanne voi olla ongelma huonoille kuskeille, mutta osaaville se on normaali tilanne johon osataan reagoida oikein.

Tilanne on normaali vain kaltaisellesi huonolle minä minä mulkero kuskille.
        Niille osaaville tuollainen mulkeron liikennesäännön vastainen toiminta aiheuttaa aina pienoisen ongelman.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00213 kirjoitti:

Tilanne on normaali vain kaltaisellesi huonolle minä minä mulkero kuskille.
        Niille osaaville tuollainen mulkeron liikennesäännön vastainen toiminta aiheuttaa aina pienoisen ongelman.

Ei nyt tarvitse suuttua. Ei se ole minun syytäni, että sinä et voi tietää, miten normaalit kuskit kokevat eri tilanteet liikenteessä.

• Anonyymi00225
        Anonyymi00221 kirjoitti:

Ei nyt tarvitse suuttua. Ei se ole minun syytäni, että sinä et voi tietää, miten normaalit kuskit kokevat eri tilanteet liikenteessä.

Toki tuon tiedän, koska olen normaalikuski , en kaltaisesi minä minä mulkero.

• Anonyymi00231
        Anonyymi00225 kirjoitti:

Toki tuon tiedän, koska olen normaalikuski , en kaltaisesi minä minä mulkero.

Koita nyt rauhoittua. Ei se ole minun tai kenenkään muunkaan kuin sinun oma syysi, ettet osaa.

• Anonyymi00236
        Anonyymi00231 kirjoitti:

Koita nyt rauhoittua. Ei se ole minun tai kenenkään muunkaan kuin sinun oma syysi, ettet osaa.

Ei tuossa asiassa ole mitään minun osaamattomuutta, vaikka minä minä mulkerona kuinka tuota jankutat.

• Anonyymi00242
        Anonyymi00236 kirjoitti:

Ei tuossa asiassa ole mitään minun osaamattomuutta, vaikka minä minä mulkerona kuinka tuota jankutat.

Ihan itse olet tuonut esiin sen, ettet osaa sitä mitä normaalit kuskit osaa. Miksi niin teet, no, sinulla varmasti on omat syysi, mutta ne ei kiinnosta ketään.

• Anonyymi00246
        Anonyymi00242 kirjoitti:

Ihan itse olet tuonut esiin sen, ettet osaa sitä mitä normaalit kuskit osaa. Miksi niin teet, no, sinulla varmasti on omat syysi, mutta ne ei kiinnosta ketään.

Toki normaalikuskina osaan sen mitä muutkin normaalikuskit, eikä sitä jonkin minä minä mulkeron kuvitelmat muuksi muuta.

• Anonyymi00254
        Anonyymi00246 kirjoitti:

Toki normaalikuskina osaan sen mitä muutkin normaalikuskit, eikä sitä jonkin minä minä mulkeron kuvitelmat muuksi muuta.

Älä sitten projisoi omaa osaamattomuuttasi muihin.

• Anonyymi00257
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ei kerry. Olet aika toope.

• Anonyymi00258
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Valittajat vois kallistaa päätä ja päästää kusen pois korvien välistä. jollain 10 km,n matkalla ei 10 eikä 15 km ylinopeusvouhkaaminen anna mitään aikasäästöä. sekunteja ja toopet kuvittelee olevansa jotain. Ressukoilla muija ei anna viikkoon jos ei saa toopea kotiin just sekunnilleen. Ompa ikävä elämä. Hohoijaa. . Mun muija ei pihtaa vaikka tulisn puoli tuntia myöhemmin. Apina vain väittää että on muiden kiusaamista jos joku jossain ohittaa mutta ei touhota. Voisit mennä autokouluun ja sitten puoleksi vuodeksi opiskelemaan käytöstapoja ja liikenne sääntöjä. Touhota miten haluat mutta älä pässi tulee väärää puolta vastaan kiireessäsi, Kuten jotkut mitään taitamattomat isdiootit tekee. Yksi kiireapina vei peili ja koetti viedä takavalon kun tuli mutkassa niin paljon väärää puolta että enempää ei pystynyt väistämää, Kehu pässi ylinopeuksillasi. Siitä kun yleensä ei ole mitenkään merkittävää hyötyä. Mutta toivottavasti saadaan pian keskibnopeus kameroita riittävästi. Mahtaa sitten vituttaa. Mut ei minua. Eikä niitä jotka noudattavat sääntöjä.

• Anonyymi00259
        Anonyymi00189 kirjoitti:

Sinulla on vikaa korvien välissä. Et osaa muuta kuin jankata sontaa. Et voita ylinopeuksillasi yhtään mitään ja kerro miten käytät ne sekunnit tai jokusen minuutin minkä kuvittelet ylinopeuksillasi säästäväsi ja mistä säästät ne? Mitä teet sillä ajalla. Se on kuitenkin tosi asia että jollain 10 km.n matkalla sinun aikasäästösi on niin vähäinen että sillä ei todellisuudessa ole mitään arvoa. Mutta Asenteissasi on aika paljon korjaamisen varaa.

• Anonyymi00260
        Anonyymi00200 kirjoitti:

Tollo. Luulet olevasi jotain Todella luulosairas, Koetat selitellä ylinopeuksiasi jotenkin hyväksyttäviksi-. Kerros nyt sit tässä sekin. 80 tie, Vilkasta liikennettä molempiin suuntiin. Tiellä pituutt 5 km. ja siinä menee 2 rekkaa , molemmat 85 km /h gps mukaan.
        Paljonko voitat aikaa koettamalla päästä niistä rekoista ja muutamasta muusta samaa nopeutta liikkuvasta ohi.
        Mikä on se pakko että koetat kaikin keinoin päästä ohi ja rakutat toisille ihmisille änkyttäen samaa sontaa miten se sinua häiritsee kun et saakkaan ajettua ylinopeutta enempää kuin sen 5 km/h siinä rekan takana. Mitä häviät. Kerro nyt kaikille jos osaat, jos et osaa nii kysy muijaltasi mitä sinun pitäisi sanoa. Uskottavaa että Muijasi ainakin on huomattavasti Fiksumpi kuin sinä

• Anonyymi00262
        Anonyymi00246 kirjoitti:

Tuossa on ristiriita. Tilanne on sinulle ongelma, mutta normaalille kuskille ei. Jos olisit normaali kuski, niin tilanne ei olisi sinulle ongelma.

• Anonyymi00265
        Anonyymi00246 kirjoitti:

Pippeli.

• Anonyymi00268
        Anonyymi00254 kirjoitti:

Älä sitten projisoi omaa osaamattomuuttasi muihin.

Mitenpä sitä sellaista mihinkään projisoisi mitä ei ole olemassa.

• Anonyymi00270
        Anonyymi00257 kirjoitti:

Ei kerry. Olet aika toope.

Kyllä noilla esitetyillä nopeuksilla sen ohittajan taakse sitä jonoa kertyy nopeasti, vaikka toopena muuta kuvittelet.

• Anonyymi00271
        Anonyymi00258 kirjoitti:

Valittajat vois kallistaa päätä ja päästää kusen pois korvien välistä. jollain 10 km,n matkalla ei 10 eikä 15 km ylinopeusvouhkaaminen anna mitään aikasäästöä. sekunteja ja toopet kuvittelee olevansa jotain. Ressukoilla muija ei anna viikkoon jos ei saa toopea kotiin just sekunnilleen. Ompa ikävä elämä. Hohoijaa. . Mun muija ei pihtaa vaikka tulisn puoli tuntia myöhemmin. Apina vain väittää että on muiden kiusaamista jos joku jossain ohittaa mutta ei touhota. Voisit mennä autokouluun ja sitten puoleksi vuodeksi opiskelemaan käytöstapoja ja liikenne sääntöjä. Touhota miten haluat mutta älä pässi tulee väärää puolta vastaan kiireessäsi, Kuten jotkut mitään taitamattomat isdiootit tekee. Yksi kiireapina vei peili ja koetti viedä takavalon kun tuli mutkassa niin paljon väärää puolta että enempää ei pystynyt väistämää, Kehu pässi ylinopeuksillasi. Siitä kun yleensä ei ole mitenkään merkittävää hyötyä. Mutta toivottavasti saadaan pian keskibnopeus kameroita riittävästi. Mahtaa sitten vituttaa. Mut ei minua. Eikä niitä jotka noudattavat sääntöjä.

Siinä yksi vouhottaja komppaa kommentillaan tuota poikkeavaa liikenteen vaarantajaa, ja aivan ilman mitään yhteyttä esitettyyn asiaan.

• Anonyymi00272
        Anonyymi00259 kirjoitti:

Sinulla on vikaa korvien välissä. Et osaa muuta kuin jankata sontaa. Et voita ylinopeuksillasi yhtään mitään ja kerro miten käytät ne sekunnit tai jokusen minuutin minkä kuvittelet ylinopeuksillasi säästäväsi ja mistä säästät ne? Mitä teet sillä ajalla. Se on kuitenkin tosi asia että jollain 10 km.n matkalla sinun aikasäästösi on niin vähäinen että sillä ei todellisuudessa ole mitään arvoa. Mutta Asenteissasi on aika paljon korjaamisen varaa.

Miksi kuvittelet , että mainitussa tilanteessa se nopeammin takaa lähestyvä ajaisi ylinopeutta?
        Ja vaikka ajaisikin, niin silti se liian lähelle eteen kaistaa vaihtava rikkoo liikennesääntöä.
        Miksi muuten katsot välttämättömäksi alkaa aiheettomasti haukkumaan ja ylinopeudesta syyttään sellaisesta josta ei ole kyse, sen paremmin kuin tuosta vääristyneestä käsityksestäsi jostain ajan säästöstä, jolla ei ole mitään tekemistä esillä olevan asian kanssa.
        Tuosta asenteen korjaamisesta, siirry sinäkin, tyhjän vouhottamisesi ja väärän haukkumisesi sijaan, toimimaan esitetylle laillisuuden linjalle, ettei takaa nopeammin lähestyvän eteen kaistan vaihtaminen ole laillinen eikä normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00274
        Anonyymi00260 kirjoitti:

Tollo. Luulet olevasi jotain Todella luulosairas, Koetat selitellä ylinopeuksiasi jotenkin hyväksyttäviksi-. Kerros nyt sit tässä sekin. 80 tie, Vilkasta liikennettä molempiin suuntiin. Tiellä pituutt 5 km. ja siinä menee 2 rekkaa , molemmat 85 km /h gps mukaan.
        Paljonko voitat aikaa koettamalla päästä niistä rekoista ja muutamasta muusta samaa nopeutta liikkuvasta ohi.
        Mikä on se pakko että koetat kaikin keinoin päästä ohi ja rakutat toisille ihmisille änkyttäen samaa sontaa miten se sinua häiritsee kun et saakkaan ajettua ylinopeutta enempää kuin sen 5 km/h siinä rekan takana. Mitä häviät. Kerro nyt kaikille jos osaat, jos et osaa nii kysy muijaltasi mitä sinun pitäisi sanoa. Uskottavaa että Muijasi ainakin on huomattavasti Fiksumpi kuin sinä

Ja siinä toinen joka sauhuaa asiasta jolla ei ole mitään tekemistä vastaamasi kommentin kanssa.
        Vastaamassasi kommentissa oli kyse moottoritiellä ohituksista, ja sinä tollo alat sitten vaahtoamaan jostain 80km/h tiestä ja siellä kuvittelemistasi rekan ohituksista, joihin kukaan kaltaiseni järkevä kuski ei edes ajattele ryhtyvänsä.

• Anonyymi00275
        Anonyymi00262 kirjoitti:

Tuossa on ristiriita. Tilanne on sinulle ongelma, mutta normaalille kuskille ei. Jos olisit normaali kuski, niin tilanne ei olisi sinulle ongelma.

Ei ole ristiriitaa , koska kaikille normaalikuskeille tuossa on ongelma, vaikka minä minä mulkero muuta kuvittelee.

• Anonyymi00282
        Anonyymi00275 kirjoitti:

Ei ole ristiriitaa , koska kaikille normaalikuskeille tuossa on ongelma, vaikka minä minä mulkero muuta kuvittelee.

Voit puhua vain omasta puolestasi, ja tilanne on sinulle ongelma, mutta normaaleille kuskeille ei.

• Anonyymi00285
        Anonyymi00282 kirjoitti:

Voit puhua vain omasta puolestasi, ja tilanne on sinulle ongelma, mutta normaaleille kuskeille ei.

Kyllä niitä normaalikuskeja, joille tuo on ongelma, on olemassa pilvin pimein, ei vain minä.

• Anonyymi00291
        Anonyymi00285 kirjoitti:

Kyllä niitä normaalikuskeja, joille tuo on ongelma, on olemassa pilvin pimein, ei vain minä.

Kukaan normaali kuski ei ole sanonut sen olevan ongelma. Se johtuu siitä, ettei se ole normaalille kuskille ongelma.

• Anonyymi00004

Käsikaasulla ajavilla se nopeus kokoajan pumppaa +5...-15 km/h verrattuna tavoitteeseen / nopeuteen, mitä käsikaasuttelija koko ajan kuvittelee ajavansa.

Ao. syystä keskinopeus on 5-10 km/h pienempi kuin nopeus "mitä koko ajan ajettiin".

• Anonyymi00005

Ei kiinnosta muiden nopeus ajan rajoitusten mukaan, jos kaksikaistainen tie päästän kiireisimmät ohi ihan oman turvallisuutensa takia.

• Anonyymi00006

"Nopeusjojoilu" aiheuttaa nykivää liikennettä ja haamuaaltoja.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Nopeusjojoilu" aiheuttaa nykivää liikennettä ja haamuaaltoja.

Helvetin hyvä että pikkuhiljaa tulee keskinopeusvalvonta yleistymään. kamerajarrut joutuu ajeleen sitä suurinta sallittua kuten hyvin moni tekeekin. Jojoilua auheuttaa kamerajarrujen sekuntien jahtaainen vaikka yksikään jojokuski ei uskalla koskaan kertoa mitä helvettiä ehtii tekemään sillä 15 sek- 2-3 minuutin aikavoitolla joka on hyvin pitkälle todellisuutta. Jojo voi lähteä 15 minuuttia aiemmin liikkeelle niin ei tarvii jojoilla eikä jarrutella joka kameralle ja sitten täällä vinkua kuin joku pentu hiekkalaatikolla kun ei onnistu säästään 15 sekuntia työmatkalla. Sen verran paljon on tullut kuljettua 10- 300km työmatkoja että ne aikavoitot ja niiden kyttääminen on lapsellista kun sitä tosiasiassa ei juurikaan synny. Jollain 300 km.n matkalla voi syntyä hiukan jos pystyy ajamaan koko ajan jonkun 20-30 km ylinopeutta ja se on tämän päivän liikennemäärillä mahdotona riskeeraamatta muiden kulkua. On tullut nähtyä joku touho jonka kiire loppunut rekan keulaan. Se ei ole niin tärkeää että tarvii touhottaa kuin joku pelle. Mitä te kamerajojot teette sillä 15sek- 3 minuutin kuvitteellisella ajan säästöllä? Tietyn tieosuuden ajoaika on suht helppo jokaisen laskea niin että se toteutuu . Jojolla se ei toteudu aina. Ja toivottavasti sakot olis isommat ja tarkempi valvonta. Useimmat haluaa liikkua turvallisesti. Perässä roikkujat on oma ryhmänsä joilla tarttis korvienväli puhdistusta.Roikkuen aiheutat vain sen että vauhti hieman hiljenee

• Anonyymi00007

Meillä mini- Neuvostoliitossa kukaan ei saa ohittaa.

• Anonyymi00008

100km/h rajoitusalueella monet ajavat 110km/h mittarivirhe huomioiden. Siitä päälle se 10km/h, just sakon rajalla eli ei tule sakkoa. Eli auton nopeusmittari näyttää sen 120km/h. Tällainen on monien ajatusmaailma. Jos ajaa 120km/h nopeusrajoitetulla moottoritiellä mittarin näyttämällä 140km/h, niin ohittelijoiden määrä tippuu selvästi.

• Anonyymi00010

Jos mittari näyttää 120, tutkalla mitattu nopeus on silloin 119. Asia on testattu moottoriradalla tutkalla.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos mittari näyttää 120, tutkalla mitattu nopeus on silloin 119. Asia on testattu moottoriradalla tutkalla.

Riippuu autosta ja siihen asennetuista renkaista.
        navigaattorilla ja kännykän sovellutuksella mitattu mitarivirhe on omassa autossani 120m/h 6km/h, eli kun nopeus on 126 niin todellinen nopeus on 120km/h
        100 vauhdissa tuo virhe on 5km/h ja 80 se on 4km/h, eli aika tarkalleen 5%

• Anonyymi00154
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Riippuu autosta ja siihen asennetuista renkaista.
        navigaattorilla ja kännykän sovellutuksella mitattu mitarivirhe on omassa autossani 120m/h 6km/h, eli kun nopeus on 126 niin todellinen nopeus on 120km/h
        100 vauhdissa tuo virhe on 5km/h ja 80 se on 4km/h, eli aika tarkalleen 5%

tuo on monissa autoissa aika lähellä sama

• Anonyymi00009

Haittaks tuo jotain?

• Anonyymi00011

Lakien ja sääntöjen rikkominen haittaa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Lakien ja sääntöjen rikkominen haittaa.

Jos muiden ajo haittaa, niin sitten pitää pysyä pois liikenteestä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jos muiden ajo haittaa, niin sitten pitää pysyä pois liikenteestä.

Muiden ajo ei haittaa, kun noudattavat liikennesääntöjä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Muiden ajo ei haittaa, kun noudattavat liikennesääntöjä.

Sitä liikennesääntöjen noudattamista valvoo ja se kuuluu vain poliisille, joten tavalliselle tallaajalle haitta muiden mahdollisesta liikennesääntöjen noudattamattomuudesta on olematon.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sitä liikennesääntöjen noudattamista valvoo ja se kuuluu vain poliisille, joten tavalliselle tallaajalle haitta muiden mahdollisesta liikennesääntöjen noudattamattomuudesta on olematon.

Niin joo, jos kuolleita ja loukkaantuneita ei lasketa.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Niin joo, jos kuolleita ja loukkaantuneita ei lasketa.

Niistä kuolleista ja loukkaantuneista huolimaata, se liikennesääntöjen noudattamisen valvonta kuuluu vain poliisille, joka tosin uutisien mukaan, niitä kuolleita ja loukkaantuneita tuottaa "virkatehtävissään" turhankin usein.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Niistä kuolleista ja loukkaantuneista huolimaata, se liikennesääntöjen noudattamisen valvonta kuuluu vain poliisille, joka tosin uutisien mukaan, niitä kuolleita ja loukkaantuneita tuottaa "virkatehtävissään" turhankin usein.

Onko joku sanonut että se kuuluisi jollekin muulle taholle?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Onko joku sanonut että se kuuluisi jollekin muulle taholle?

Ei kukaan ole tuollaista suoraan sanonut, vaikka siihen suuntaan olevia mielipiteitä voi tulkita kommenteissa esiintyvän.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Ei kukaan ole tuollaista suoraan sanonut, vaikka siihen suuntaan olevia mielipiteitä voi tulkita kommenteissa esiintyvän.

Jos joku haluaa tulkita niin, niin sitten tulkitsee. Oma on ongelmansa.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Jos joku haluaa tulkita niin, niin sitten tulkitsee. Oma on ongelmansa.

Joo, eikä siitä tulkinnasta ole kenellekään mitään ongelmaa, mitä nyt joku nyhertäjä siitä sellaisen itselleen tekee.

• Anonyymi00156
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Todellakin. touhoja on mätkähdellyt vastaan tulevien rekkojen ja muiden keulaan. Ootte niin helvetin hyviä. Aina joku touho vähemmän tiellä

• Anonyymi00182

Haittaa se jos ajaa prikulleen auton mittarin mukaan, eli todellinen nopeus 80 alueella on 75 km/h.

• Anonyymi00234
        Anonyymi00182 kirjoitti:

Haittaa se jos ajaa prikulleen auton mittarin mukaan, eli todellinen nopeus 80 alueella on 75 km/h.

Ärsyttävää se toki on, mutta täysin sallittua.

• Anonyymi00237
        Anonyymi00234 kirjoitti:

Ärsyttävää se toki on, mutta täysin sallittua.

"Ärsyttävää se toki on, mutta täysin sallittua." Ja muita haittaavaa.

• Anonyymi00014

Välillä tuntuu että noilla ketkä ylinopeutta ajaa nii on hautaan kiire. Kaunis kerta seki vielä tulee ku paahdetaan vaa menee eikä muita ajatella ollenkaa. Ei luulis olevan valmiissa elämässä kiire, ja jos on nii lähtis aikasemmi nii ei tartte ajella miten sattuu.

• Anonyymi00016

Kaikenlaisia tuntemuksia se tuo liikenne näyttää joillekin kansalaisille aiheuttavan.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kaikenlaisia tuntemuksia se tuo liikenne näyttää joillekin kansalaisille aiheuttavan.

Samaa mietin että miten paljon kuolee ihmisiä ajamalla yli tolppanron

• Anonyymi00031

Kukaan ei välittäisi tippaakaan, jos sääntöjä rikkova örveltäjä tappaisi vain itsensä, eikä uhkaisi tai vaarantaisi ketään muuta. Näinhän ei valitettavasti ole, vaan liikenteessä liikkuu myös muita, jotka saattavat joutua vaaraan tai uhriksi.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kukaan ei välittäisi tippaakaan, jos sääntöjä rikkova örveltäjä tappaisi vain itsensä, eikä uhkaisi tai vaarantaisi ketään muuta. Näinhän ei valitettavasti ole, vaan liikenteessä liikkuu myös muita, jotka saattavat joutua vaaraan tai uhriksi.

No, tuossa kauhistelussa on syytä ottaa huomioon, että kotiinsa kuolee vuosittain huomattavasti suurempi määrä ihmisiä kuin mitä sivullisena liikenneonnettomuuden uhrina.

• Anonyymi00037

Tyhjänpaskan naurunräkätyksesi lomassa, voisit ottaa huomioon sen tosiasian, etä sinne mullan alle sitä aikanaan joudut sinäkin sitä haudan "mielenkiintoisuutta" selvittämään.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00036 kirjoitti:

No, tuossa kauhistelussa on syytä ottaa huomioon, että kotiinsa kuolee vuosittain huomattavasti suurempi määrä ihmisiä kuin mitä sivullisena liikenneonnettomuuden uhrina.

Joo, sen takia ei tosiaan yhtään haittaa, että ihmisiä kuolee kun joku muu ei pidä sääntöjen noudattamista tarpeellisena.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Joo, sen takia ei tosiaan yhtään haittaa, että ihmisiä kuolee kun joku muu ei pidä sääntöjen noudattamista tarpeellisena.

Mielipide ei olekaan vaaraksi, vaan se toiminta ja tekeminen.

• Anonyymi00017

Tieliikennelakia rikotaan enemmän kuin mitään muuta lakia? Jos sitä rikkoo ja jää kiinni, niin se maksaa rahaa, ja voi kortti jäädä hyllylle?

• Anonyymi00025

Kun ei riko, niin pääsee halvemmalla.

• Anonyymi00019

Ohi menee, voivoi.

• Anonyymi00021

Monelle ajotaito on osa identiteettiä.
        Kun ylinopeutta kritisoidaan, kuljettaja kokee sen hyökkäyksenä itseään, ei vain tekoa vastaan.
        Siksi puolustelu on voimakasta.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Monelle ajotaito on osa identiteettiä.
        Kun ylinopeutta kritisoidaan, kuljettaja kokee sen hyökkäyksenä itseään, ei vain tekoa vastaan.
        Siksi puolustelu on voimakasta.

Ja monelle ajotaito on ylinopeutta, mitä enemmän nopeutta sen taitavampi kuski.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Fiksu kuski ei edes joudu sellaisiin tilanteisiin, joista taitava kuski vielä selviää.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kyllä rajoituksilla tarkoitus on. Ei niitä huvikseen laiteta.Niin on joka maassa tällä maapallolla.

• Anonyymi00158
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Todellakin kerroit julkisesti tuon että tietoinen touhottaminen ei tarkoita mitään taitoa vaan Helvetin suurta typeryyttä. Kerroit juuri itsestäsi totuuden. Olet kaukana taitavasta. Olin muutama viikko sitten hautajaisissa juuri tuollaisen "taitavan2 ylinopeusurhon mällättyä rekan keulaan.Olette todella Taita....mattomia joita tiellä ei kaivata.

• Anonyymi00020

Mitä sitten? Jos joku haluaa ajaa kovemmin, niin anna mennä. Sakot ovat progressiiviä, ja kun tulot nousevat tarpeeksi, ei kannata kokeilla onneaan. Se ilo on vain persaukisilla ja tosi rikkailla.

• Anonyymi00026

Jos lyö toista turpaan vain yhden iskun, niin ei kai se niin haitallista ole, eihän? Sitten jos lyö monta kertaa, niin siitä pitää rankaista, eikö niin?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Jos lyö toista turpaan vain yhden iskun, niin ei kai se niin haitallista ole, eihän? Sitten jos lyö monta kertaa, niin siitä pitää rankaista, eikö niin?

Niinkö koville sinulla ottaa ohitetuksi tuleminen että on sama kuin löisi turpaan? Huh huh! Ja sitten kun sinua koko ajan ohitellaan niin tulet ihan henkihieveriin hakattuna kotiin.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Niinkö koville sinulla ottaa ohitetuksi tuleminen että on sama kuin löisi turpaan? Huh huh! Ja sitten kun sinua koko ajan ohitellaan niin tulet ihan henkihieveriin hakattuna kotiin.

Ajattelen asioita lainkuulijaisuuden kannalta, en ohitetuksi tulemisen näkökulmasta. Kuristaa voi, jos kuristaa vain ihan pikkuisen. Ylinopeutta voi ajaa, jos ajaa vain ihan pikkuisen jne.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ajattelen asioita lainkuulijaisuuden kannalta, en ohitetuksi tulemisen näkökulmasta. Kuristaa voi, jos kuristaa vain ihan pikkuisen. Ylinopeutta voi ajaa, jos ajaa vain ihan pikkuisen jne.

Noista henkilöön käsiksi käymisiin kantaa ottamatta, ylinopeutta tosiaan voi ajaa kunhan se ylirajoituksen meneminen on maltillista.

• Anonyymi00023

On se raskasta kun pitää murehtia muista.
      Eikö olisi helpompaa keskittyä omaan ajamiseen ja siihen ettei nyt tieten tahtoen aiheuta mitään tilanteita

• Anonyymi00027

Tieliikennelaki velvoittaa siihen muiden "murehtimiseen".

"4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"4 §

Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

Niin "ja sovitettava oma toimintansa", ei tarvitse muita estellä tai kouluttaa tms.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Niin "ja sovitettava oma toimintansa", ei tarvitse muita estellä tai kouluttaa tms.

Ei pidäkään. Ei sellaista ole väitetty, eikä sellainen kuulu liikenteeseen. Jos joku sattuu ajamaan hiljempaa, niin ei sen ylinopeusyrjön sitten myöskään tarvitse repiä pelihousujansa ja yrittää tulla takapuskuriin kiinni kouluttamaan ja osittamaan mieltä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"4 §

Pahasti harhaisesta käsityksestäsi huolimatta , tuo kopioimasi sakotuspykälä ei tosiaankaan velvoita muista "murehtimiseen" sen paremmin kuin ennakoimaan toisten aikomuksia tehdä jotakin.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Ei pidäkään. Ei sellaista ole väitetty, eikä sellainen kuulu liikenteeseen. Jos joku sattuu ajamaan hiljempaa, niin ei sen ylinopeusyrjön sitten myöskään tarvitse repiä pelihousujansa ja yrittää tulla takapuskuriin kiinni kouluttamaan ja osittamaan mieltä.

Ei se ylinopeutta ajava sen nyhertäjän ja liikenteen veritulpan takan viivy kuin sen hetken kun sopiva ohituspaikka tulee vastaan , joten ei siitä kenenkään kannata mieltään pahoittaa.
        Kouluttaminen ja mielen osoittaminen tapahtuu sitten juurikin sen edessä nyhertävän toimesta, kun yritetään nopeammin liikkuvan ohitus estää.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Ei se ylinopeutta ajava sen nyhertäjän ja liikenteen veritulpan takan viivy kuin sen hetken kun sopiva ohituspaikka tulee vastaan , joten ei siitä kenenkään kannata mieltään pahoittaa.
        Kouluttaminen ja mielen osoittaminen tapahtuu sitten juurikin sen edessä nyhertävän toimesta, kun yritetään nopeammin liikkuvan ohitus estää.

Estää miten?

• Anonyymi00053
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Estää miten?

No, sinähän tuota tekemään ilmoittautuvana tiedät myös vastauksen kysymykseesi.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00053 kirjoitti:

No, sinähän tuota tekemään ilmoittautuvana tiedät myös vastauksen kysymykseesi.

En ole ilmoittautunut missään mihinkään. Vastauksen kyllä haluaisin.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

En ole ilmoittautunut missään mihinkään. Vastauksen kyllä haluaisin.

No, vastaushan on se, että edessä ajava koettaa nopeammin liikkuvan ohituksen estää.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00065 kirjoitti:

No, vastaushan on se, että edessä ajava koettaa nopeammin liikkuvan ohituksen estää.

Taitaa se edessä ajava vaan itsekin haluta jostakusta ohi. Eikä se estä ketään, kun ei se sinne ohituskaistalle jää.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Hitaampi saa myös lähteä vielä hitaampaa ohittamaan. Takaa tuleva joutuu sovittamaan tämä seikka omaan tekemiseensä. Kyllä se oman auton vauhti hidastuu, kun hidastaa.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Taitaa se edessä ajava vaan itsekin haluta jostakusta ohi. Eikä se estä ketään, kun ei se sinne ohituskaistalle jää.

Kovin moni ei ole jäänyt kovinkaan pitkäksi aikaa. Aina olen päässyt jossain kohtaa ohi hitaammasta ohittajasta. Jokin mättää sellaisen kuskin ajatusmaailmassa ja olemuksessa, joka hermostuu kaikesta pienestä.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Kyllä sinne ohituskaistalla nopeammin liikkuvan eteen meneminen on haittaamista.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Hitaampi saa myös lähteä vielä hitaampaa ohittamaan. Takaa tuleva joutuu sovittamaan tämä seikka omaan tekemiseensä. Kyllä se oman auton vauhti hidastuu, kun hidastaa.

Toki se hitaampi saa vielä hitaamman ohittaa mutta ei niin, että häiritsee tai estää nopeammin takaansa tulevan ohittamisen.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Pahasti harhaisesta käsityksestäsi huolimatta , tuo kopioimasi sakotuspykälä ei tosiaankaan velvoita muista "murehtimiseen" sen paremmin kuin ennakoimaan toisten aikomuksia tehdä jotakin.

Salaliittouskovaiset kuvittelevat pienessä päässään kaikenlaista tuubaa, kuten tuo sakotuspykälä.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Toki se hitaampi saa vielä hitaamman ohittaa mutta ei niin, että häiritsee tai estää nopeammin takaansa tulevan ohittamisen.

Hitaampi saa tehdä oman aloittamansa ohituksen valmiiksi. Normaali liikennetilanne, vaikka miten ylinopeusyrjöä ärsyttäisi.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Kyllä sinne ohituskaistalla nopeammin liikkuvan eteen meneminen on haittaamista.

Se on sen ongelma, joka kokee sen haittaamiseksi.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Salaliittouskovaiset kuvittelevat pienessä päässään kaikenlaista tuubaa, kuten tuo sakotuspykälä.

Ei tuo sakotuspykälä kuvittelua ole , vaan ihan lainsäädäntöön präntättyä tekstiä. Eikä se edelleenkään avaa väylää toisen pään sisään, että voisi tietää, arvioida tai ottaa huomioon sen mitä se toinen aikoo tehdä.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Ei tuo sakotuspykälä kuvittelua ole , vaan ihan lainsäädäntöön präntättyä tekstiä. Eikä se edelleenkään avaa väylää toisen pään sisään, että voisi tietää, arvioida tai ottaa huomioon sen mitä se toinen aikoo tehdä.

Se on kyllä totta, että ennakoida pitää kaikkien.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Hitaampi saa tehdä oman aloittamansa ohituksen valmiiksi. Normaali liikennetilanne, vaikka miten ylinopeusyrjöä ärsyttäisi.

Saa tehdä ohituksensa valmiiksi, mutta ei saa siihen ohitukseen edes lähteä kun se nopeammin ajava takaa tuleva on lähestymässä/lähellä.
        Ja senkin toteaminen ja määrittely, että ajaako joku ylinopeutta kuuluu vain ja ainoastaan poliisille, ei yksittäiselle kotipoliisia leikkivälle.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Saa tehdä ohituksensa valmiiksi, mutta ei saa siihen ohitukseen edes lähteä kun se nopeammin ajava takaa tuleva on lähestymässä/lähellä.
        Ja senkin toteaminen ja määrittely, että ajaako joku ylinopeutta kuuluu vain ja ainoastaan poliisille, ei yksittäiselle kotipoliisia leikkivälle.

Lisätään, että silloin toki saa, jos se nopeammin ajava ehtii hidastaa nopeutensa samaan kuin hitaampi ohittaja. Siinä ei ole mitään väärää silloin.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Se on sen ongelma, joka kokee sen haittaamiseksi.

Ei ole, vaan on sen takkatulevan eteen poukkaavan taholta haittaamista.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Ei ole, vaan on sen takkatulevan eteen poukkaavan taholta haittaamista.

Tosin se takaatuleva mieltää silloin normaalin liikennetilanteen haittaamiseksi, joten ei se kenenkään muun ongelma ole.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Präntättyä tekstiä joo, että pitää aina varoa tarpeeksi, ettei aja toisten päälle, eikä aiheuta onnettomuuksia/kolareita. Jos ajaa tai aiheuttaa, niin se on aina virhe, oli väistämisvelvollisuus kummalla tahansa. Jos ei aja toisen päälle, eikä aiheuta kolaria, niin ei maksa mitään.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00096 kirjoitti:

"Lähellä" on suhteellista. Jos on "normaalin" turvavälin verran tilaa/aikaa, niin ei ole "lähellä".

• Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Präntättyä tekstiä joo, että pitää aina varoa tarpeeksi, ettei aja toisten päälle, eikä aiheuta onnettomuuksia/kolareita. Jos ajaa tai aiheuttaa, niin se on aina virhe, oli väistämisvelvollisuus kummalla tahansa. Jos ei aja toisen päälle, eikä aiheuta kolaria, niin ei maksa mitään.

Ja kun sinne toisen pään sisään ei pääse, niin tuo tarpeeksi varominen on vouhottamista, eikä näin ollen ole käytännössä edes mahdollista.
        Sen mahdollisen kolarin aiheuttaa se joka ei väistämisvelvollisuuttaan noudata, ja se on sen virhe, ei toisen osapuolen.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00114 kirjoitti:

"Lähellä" on suhteellista. Jos on "normaalin" turvavälin verran tilaa/aikaa, niin ei ole "lähellä".

Jos tai kun se takaa nopeammin lähestyvä joutuu jarruttamaan , niin silloin on ohitukseen lähdetty liian lähellä takaa tulevaa.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Jos tai kun se takaa nopeammin lähestyvä joutuu jarruttamaan , niin silloin on ohitukseen lähdetty liian lähellä takaa tulevaa.

Riippuu osallisten nopeuksista. Jos se ohitukseen lähtevä ajaa suunnilleen suurinta sallittua, niin ei mitään väärää.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Riippuu osallisten nopeuksista. Jos se ohitukseen lähtevä ajaa suunnilleen suurinta sallittua, niin ei mitään väärää.

Ajoi se ohitukseen lähtijä mitä nopeutta tahansa, niin sen takaa nopeammin lähestyvän etten tuleminen niin , että se takaa tulija joutuu hidastamaan on väärin.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Ajoi se ohitukseen lähtijä mitä nopeutta tahansa, niin sen takaa nopeammin lähestyvän etten tuleminen niin , että se takaa tulija joutuu hidastamaan on väärin.

On täysin normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00141 kirjoitti:

On täysin normaali tilanne liikenteessä, että joutuu hetkellisesti hiljentämään omaa nopeuttaan muun liikenteen takia.

Ei sellaista voi pitää normaalina, että joutuu motarilla hiljentämään jonkin liikennesääntöä rikkovan kaistanvaihtajan takia.

• Anonyymi00168
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Ei sellaista voi pitää normaalina, että joutuu motarilla hiljentämään jonkin liikennesääntöä rikkovan kaistanvaihtajan takia.

Kaistanvaihtaja ei riko liikennesääntöjä. Ylinopeutta ajava rikkoo.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Juuri se, takaa nopeammin lähestyvä liian lähelle eteen tehty kaistanvaihto on liikennesäännön rikkomista siinä kuin ylinopeuskin.

• Anonyymi00186
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Juuri se, takaa nopeammin lähestyvä liian lähelle eteen tehty kaistanvaihto on liikennesäännön rikkomista siinä kuin ylinopeuskin.

• Anonyymi00190
        Anonyymi00186 kirjoitti:

Se kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöä. Ylinopeutta ajavan sääntöjen rikkomisesta huolehtiminen kuuluu poliisille, ei sille liian lähelle takaa tulevan eteen kaistaa vaihtavalle.

• Anonyymi00191
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Se kaistanvaihtaja rikkoo liikennesääntöä. Ylinopeutta ajavan sääntöjen rikkomisesta huolehtiminen kuuluu poliisille, ei sille liian lähelle takaa tulevan eteen kaistaa vaihtavalle.

Tai siis ei riko. Kaistan vaihtaminen on normaalia liikennettä.

• Anonyymi00201
        Anonyymi00191 kirjoitti:

Tai siis ei riko. Kaistan vaihtaminen on normaalia liikennettä.

Kaistan vaihtaminen liian lähelle takaa nopeammin lähestyvä eteen on liikennesäännön rikkomista, eikä se ole normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00209
        Anonyymi00201 kirjoitti:

Kaistan vaihtaminen liian lähelle takaa nopeammin lähestyvä eteen on liikennesäännön rikkomista, eikä se ole normaali liikennetilanne.

Sitten siirtyminen on tehty liian lähelle, jos tulee kolari. Silloinkin osasyyllinen on ylinopeutta ajanut kuski.

• Anonyymi00214
        Anonyymi00209 kirjoitti:

Sitten siirtyminen on tehty liian lähelle, jos tulee kolari. Silloinkin osasyyllinen on ylinopeutta ajanut kuski.

Se siirtyminen on tehty liian lähelle, jos takaa tuleva joutuu sen takia hiljentämään, tapahtuipa kolaria tai ei.
        Sen takaa tulleen ylinopeutta ajamista ei mitenkään pystytä todistamaan, joten kolari tapauksessa se liian lähelle kaistaa vaihtanut on syyllinen, josta huolimatta molempia toki sakotetaan.

• Anonyymi00222
        Anonyymi00214 kirjoitti:

Se siirtyminen on tehty liian lähelle, jos takaa tuleva joutuu sen takia hiljentämään, tapahtuipa kolaria tai ei.
        Sen takaa tulleen ylinopeutta ajamista ei mitenkään pystytä todistamaan, joten kolari tapauksessa se liian lähelle kaistaa vaihtanut on syyllinen, josta huolimatta molempia toki sakotetaan.

Ei ole. Hiljentäminen muun liikenteen takia on täysin normaali ja hyvin yleinen tilanne liikenteessä, eikä se ole normaalille kuskille mikään ongelma.

• Anonyymi00226
        Anonyymi00222 kirjoitti:

Ei ole. Hiljentäminen muun liikenteen takia on täysin normaali ja hyvin yleinen tilanne liikenteessä, eikä se ole normaalille kuskille mikään ongelma.

Edelleen se siirtyminen on tehty liian lähelle takaa lähestyvän eteen , jos takaa tulija joutuu sen takia hidastamaan, ja onhan tuollainen liikennesäännöistä piittaamaton mulkero normaalille kuskille pienoinen ongelma.

• Anonyymi00232
        Anonyymi00226 kirjoitti:

Edelleen se siirtyminen on tehty liian lähelle takaa lähestyvän eteen , jos takaa tulija joutuu sen takia hidastamaan, ja onhan tuollainen liikennesäännöistä piittaamaton mulkero normaalille kuskille pienoinen ongelma.

Se on normaalille kuskille normaali liikennetilanne, joka ei aiheuta mitään ongelmaa, mutta mistäs sinä voisit sen tietää.

• Anonyymi00238
        Anonyymi00232 kirjoitti:

Se on normaalille kuskille normaali liikennetilanne, joka ei aiheuta mitään ongelmaa, mutta mistäs sinä voisit sen tietää.

Ongelma siitä on juuri sille nopeammin takaa nopeammin lähestyvälle normaalille kuskille, joka sinunkin olisi syytä tietää.

• Anonyymi00243
        Anonyymi00238 kirjoitti:

Ongelma siitä on juuri sille nopeammin takaa nopeammin lähestyvälle normaalille kuskille, joka sinunkin olisi syytä tietää.

Siinä tilanteessa normaali kuski osaa reagoida ilman ongelmia.

• Anonyymi00247
        Anonyymi00243 kirjoitti:

Siinä tilanteessa normaali kuski osaa reagoida ilman ongelmia.

Tietenkin pakon edessä reagoi , vaikka ongelma, toisin vähäinen, se silti on, jota ei olisi, ilman sitä nopeamman eteen liian lähelle kaistaa vaihtavaa ongelman aiheuttajaa.

• Anonyymi00255
        Anonyymi00226 kirjoitti:

Osaamattomuutesi ja ymmärtämättömyytesi vuoksi kirjoittelet huuhaata.

• Anonyymi00263
        Anonyymi00247 kirjoitti:

Tietenkin pakon edessä reagoi , vaikka ongelma, toisin vähäinen, se silti on, jota ei olisi, ilman sitä nopeamman eteen liian lähelle kaistaa vaihtavaa ongelman aiheuttajaa.

Normaalille kuskille tilanne ei ole ongelma. Sinulle on.

• Anonyymi00038

Haittaa sua miten kyllä niitä poliisi pikavoitolla muistuttaa jos sattuu siviiliautolla oleen muun liikenteen seassa

• Anonyymi00042

Moni on stressaantunut, väsynyt tai turhautunut.
      Kun he näkevät rauhallisen kuljettajan, se korostaa heidän omaa levottomuuttaan.
      He projisoivat tunteen sinuun.
      Aggressiivinen kuski ei osaa lukea liikennettä.
      Rauhallinen, tasainen vauhti tuntuu heistä “epäselvältä”, koska he itse ajavat impulsiivisesti.
      → He tulkitsevat rauhallisuuden hidastamiseksi, vaikka se ei ole sitä.

• Anonyymi00054

Onhan noita esittämäsi kaltaisia, lähinnä hulluja ja mielipuolisia selityksiä ja sepustuksia aina ollut ja kuten todistat, on edelleen.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Onhan noita esittämäsi kaltaisia, lähinnä hulluja ja mielipuolisia selityksiä ja sepustuksia aina ollut ja kuten todistat, on edelleen.

Voi pitää paikkansa, tai sitten ei. Heikkohermoinen kuski on sitä silti.

• Anonyymi00046

Useimmiten kuitenkin se liikennettä ”oikein” lukeva ajaa , kuin sokea ei näe mitään käännytään oikealle vasemman kaistan kautta ja ollaan vasemmalla kaistalla moottoritiellä muiden haittana. Ei muuta , kiitos tähän kohtaan🤯

• Anonyymi00049

Ohitettava kiihdyttää yleensä.
      Käytännössä pitää mennä vähän kovempaa ohi.
      Saa etäisyyttä jojoiluun ja muuhun epämääräiseen touhuun.

Sitten rauhassa tasaisesti nopeusrajoituksen mukaan.

• Anonyymi00050

Mennään ohi ja hetken päästä ollaan liikennevaloissa edessä.
        Aikaa ei voitettu yhtään.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Tarkoitin vähän pidempiä siirtymiä.

Aikaa ja rahaa vähän säästyy.
        Oleellisinta on, että sekoilijan takana on vaan niin raskasta ajaa.

• Anonyymi00055

Juuri noinhan se menee.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Onko se suurikin mielihyvän lähde, jos tai kun se ohittaja on edessäsi liikennevaloissa?

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Onko se suurikin mielihyvän lähde, jos tai kun se ohittaja on edessäsi liikennevaloissa?

Joo. Tulee mielihyvän tunne, kun saa hankaloitettua muiden elämää.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Aivan turhia ohituksia on ja paljon.Ei niissä mitään aikaa säästä.Toiset vaan ei yksinkertaisesti voi tai osaa ajaa toisen perässä.Jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan mikä ihme siinä on että täytyy ohittaa.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kuka tuossa on hankaloittanut kenen elämää?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Aivan turhia ohituksia on ja paljon.Ei niissä mitään aikaa säästä.Toiset vaan ei yksinkertaisesti voi tai osaa ajaa toisen perässä.Jos ajaa nopeusrajoituksen mukaan mikä ihme siinä on että täytyy ohittaa.

Ehkä se ihme on siinä, että edellä menevä ajaa hitaammin mitä takana tuleva haluaa ajaa, ja onhan se aina rennompaa aja nyhertäjän etu kuin takapuolella.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Voitko täsmentää, että miten sitä liikennevaloissa edessä olevan elämää voi tai saa hankaloitettua?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Voitko täsmentää, että miten sitä liikennevaloissa edessä olevan elämää voi tai saa hankaloitettua?

Takanaolevia voi opettaa.
        Voi estää kiireisiä pääsemästä vihreistä, jne.
        Ettei keskinopeudet nouse.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00070 kirjoitti:

”Voi” ja ”saa” ovat eri asioita. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Jos niin tekee, niin rikkoo tieliikennelakia. Jos on esim. tarve lähteä vielä hitaammasta ohi, niin saa niin tehdä. Ohitus perustuu tarpeeseen, eikä se ole tarpeettomasti estämistä eikä haittaamista, vaikka ylinopeusyrjö niin kuvitteleekin.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Kyllä kyllä, takana oleva, mutta miten sitä liikennevaloissa edessä olevan elämää voi tai saa hankaloitettua?

• Anonyymi00082
        Anonyymi00076 kirjoitti:

”Voi” ja ”saa” ovat eri asioita. Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata. Jos niin tekee, niin rikkoo tieliikennelakia. Jos on esim. tarve lähteä vielä hitaammasta ohi, niin saa niin tehdä. Ohitus perustuu tarpeeseen, eikä se ole tarpeettomasti estämistä eikä haittaamista, vaikka ylinopeusyrjö niin kuvitteleekin.

Vastaamassasi kommentissa puhuttiin ja oli kyse liikennevaloissa peräkkäin seisovista. Katsot kuitenkin aiheelliseksi rykäistä vastauksena tuon "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata." asiaan mitenkään kuulumattoman, jo tavaramerkiksesi muodostuneen joka kohtaan esittämäsi, sanotaan nyt nätisti, aivopierun.
        Ja kyllä se on tarpeettomasti estämistä ja haittaamista , jos sen takaa nopeammin lähestyvän eteen poukataan liian lähelle, vaikka kuinka se nyhertäjän ohitus perustuisi minkälaiseen tarpeeseen tahansa.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Tarkoitin vähän pidempiä siirtymiä.

Aikaa ja rahaa vähän säästyy.
        Oleellisinta on, että sekoilijan takana on vaan niin raskasta ajaa.

Säästettyä aikaa ei saa talteen minnekään.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Vastaamassasi kommentissa puhuttiin ja oli kyse liikennevaloissa peräkkäin seisovista. Katsot kuitenkin aiheelliseksi rykäistä vastauksena tuon "Liikennettä ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata." asiaan mitenkään kuulumattoman, jo tavaramerkiksesi muodostuneen joka kohtaan esittämäsi, sanotaan nyt nätisti, aivopierun.
        Ja kyllä se on tarpeettomasti estämistä ja haittaamista , jos sen takaa nopeammin lähestyvän eteen poukataan liian lähelle, vaikka kuinka se nyhertäjän ohitus perustuisi minkälaiseen tarpeeseen tahansa.

Jos on normaalin moottoritien turvavälin (noin 4 sekuntia) verran aikaa hidastaa, niin ei ole liian lähelle poukattu. Äkillisesti ei tietenkään saa eteen tukea.

• Anonyymi00090

... tunkea.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Säästettyä aikaa ei saa talteen minnekään.

voi hyvinkin saada aikaa säästöön, kun sen nyhertäjän edessä ajaminen on nopeampaa ja miellyttävämpää kuin sen takana ajaminen.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

voi hyvinkin saada aikaa säästöön, kun sen nyhertäjän edessä ajaminen on nopeampaa ja miellyttävämpää kuin sen takana ajaminen.

Tosin kukaan ei tiedä, minne se "säästetty" aika talletetaan, mutta ei nyt mennä siihen.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Jos on normaalin moottoritien turvavälin (noin 4 sekuntia) verran aikaa hidastaa, niin ei ole liian lähelle poukattu. Äkillisesti ei tietenkään saa eteen tukea.

Ei sen nopeammin takaa tulevan, oikeasta turvavälistä, 2-4sekuntia huolimatta, pidä joutua hidastamaan. Jos joutuu, niin silloin sen eteen on liian lähelle ja äkillisesti tungettu.
        Niin, ja mikä on näkemyksesi tuohon vastaamassasi kommentissa ensimmäisenä ja punaisena lankana olleeseen kysymykseen valoissa peräkkäin olevin autojen problematiikkaan.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Ei sen nopeammin takaa tulevan, oikeasta turvavälistä, 2-4sekuntia huolimatta, pidä joutua hidastamaan. Jos joutuu, niin silloin sen eteen on liian lähelle ja äkillisesti tungettu.
        Niin, ja mikä on näkemyksesi tuohon vastaamassasi kommentissa ensimmäisenä ja punaisena lankana olleeseen kysymykseen valoissa peräkkäin olevin autojen problematiikkaan.

Tai siis pitää, jos edellä oleva liikenne edellyttää, kuten tuossa tilanteessa.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Joutuu hidastamaan, jos liikennetilanne sitä vaatii. Voi voi, että ylinopeusyrjöä ärsyttää, kun joutuu joskus välillä hidastamaan. Normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Joutuu hidastamaan, jos liikennetilanne sitä vaatii. Voi voi, että ylinopeusyrjöä ärsyttää, kun joutuu joskus välillä hidastamaan. Normaali liikennetilanne.

Ei takaa nopeammin lähestyvä joudu , eikä sen pitäisi joutua toisen ohittajan takia hidastamaan, koska, jos noin on niin tilannehan ei ole normaali liikennetilanne, vaan liian lähelle takaa tulevan eteen poukanneen aiheuttama vakava vaaratilanne.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Ei takaa nopeammin lähestyvä joudu , eikä sen pitäisi joutua toisen ohittajan takia hidastamaan, koska, jos noin on niin tilannehan ei ole normaali liikennetilanne, vaan liian lähelle takaa tulevan eteen poukanneen aiheuttama vakava vaaratilanne.

Huomattavaa ylinopeutta ajavan kannattaa myös miettiä tilannetta että edessä ajava voi peilin välityksellä määritellä etäisyyden olevan riittävä ja lähtee ohittamaan ja ns. poukkoaa eteen.

On myös tilanteita tullut vastaan jossa takanatuleva on ns. varannut itselle ohituspaikan edessäajavan sijaan tilanteessa jossa ohituspaikka on vasta tulossa.
        Ajoin aikoinaan pakulla rekan perässä ja kun pakulla halusi ohittaa niin oli käytettävä kaikki ohituspaikat hyväksi, takaa tuli joku innokas ohittaja ja laittoi vilkun päälle jo hyvissä ajoin ja ärsyyntyi suunnattomasti kun minä lähdin ensin ohittamaan kun minulle se ohituspaikka nyt vain tuli kohdalle ensin.
        Myös näitä kovaa ajavia valon vilkuttajia on jotka saavuttavat ohituksen aloittaneen kesken ohituksen ja sitten vilkutellaan valoja.
        Pitäisikö tällaisessa tilanteessa rauhallisesti ja laillisesti ohittava sitten ajaa esim rekan alle tai kaiteeseen vai pitäisikö hypätä ilmaan jotta kaaharin ei tarvitsisi hidastaa.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Huomattavaa ylinopeutta ajavan kannattaa myös miettiä tilannetta että edessä ajava voi peilin välityksellä määritellä etäisyyden olevan riittävä ja lähtee ohittamaan ja ns. poukkoaa eteen.

On myös tilanteita tullut vastaan jossa takanatuleva on ns. varannut itselle ohituspaikan edessäajavan sijaan tilanteessa jossa ohituspaikka on vasta tulossa.
        Ajoin aikoinaan pakulla rekan perässä ja kun pakulla halusi ohittaa niin oli käytettävä kaikki ohituspaikat hyväksi, takaa tuli joku innokas ohittaja ja laittoi vilkun päälle jo hyvissä ajoin ja ärsyyntyi suunnattomasti kun minä lähdin ensin ohittamaan kun minulle se ohituspaikka nyt vain tuli kohdalle ensin.
        Myös näitä kovaa ajavia valon vilkuttajia on jotka saavuttavat ohituksen aloittaneen kesken ohituksen ja sitten vilkutellaan valoja.
        Pitäisikö tällaisessa tilanteessa rauhallisesti ja laillisesti ohittava sitten ajaa esim rekan alle tai kaiteeseen vai pitäisikö hypätä ilmaan jotta kaaharin ei tarvitsisi hidastaa.

Niissä tilanteissa laillisesti ohittavan on jatkettava laillisesti ohittamista, ja palattava oikeanpuoleiselle kaistale kun ohitus on tehty. Jos jonkun pää leviää siinä tilanteessa, niin sehän on vain sen päänsä levittäneen ongelma.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Ei siinä kenenkään tarvitse rekan alle ajaa tai muuta kirjoittamaasi paskaa tehdä, kun siihen ohitukseen ei olisi edes pitänyt lähteä, kun ja jos se takana tulija ajaa ohitukseen lähtijää nopeammin.
        Eikä sen takaa nopeammin lähestyvän tarvitse eikä edes pidä arvioida tai miettiä sitä, että miltä se hänen nopeus jollekin puusilmälle auton peiliin hätäisesti vilkaisemalla näyttää. Ylinopeuden valvonta kuuluu vain poliisille, ei yksittäiselle muiden nopeuksia arvioivalle kotipoliisille.
        Tilanne on sama tuossa esittämässäsi ohituspaikan "varaamisessa" koska teki se takaa tulija mitä tahansa, niin se ei anna kaistanvaihtajalle oikeutta toimia laittomasti.
        Tuossa pakulla ohittaessasi vaaransit liikennettä kortin menettämisen arvoisesti, jos kyseessä oli tavallinen kaksikaistainen maantie, ja poliisi olisi tuon nähnyt. Jos taas kyseessä oli motari, niin ohitukseen lähtemisesi tapahtui liian lähelle takaa nopeammin ajan eteen, joten nuo valojen vilkutukset olit töppäyksesi takia täysin ansainnut.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Niissä tilanteissa laillisesti ohittavan on jatkettava laillisesti ohittamista, ja palattava oikeanpuoleiselle kaistale kun ohitus on tehty. Jos jonkun pää leviää siinä tilanteessa, niin sehän on vain sen päänsä levittäneen ongelma.

Ei ne ohittamaan lähtemiset ole laillisesti tapahtuneet, jos ja kun se takaa nopeammin ajava joutuu sen takia hidastamaan.

• Anonyymi00149
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Ei ne ohittamaan lähtemiset ole laillisesti tapahtuneet, jos ja kun se takaa nopeammin ajava joutuu sen takia hidastamaan.

Kerro vielä se, että mitä lakia siinä rikotaan.

• Anonyymi00159
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Sinulle on 80 tiellä 85 menevä rkka nyhertäjä jonka ohi on pakko päästä ja se pätkä kun on vain 2.5 km pitkä niin paljonkos tuossa voitat aikaa. Vai eikö muija anna jos viivyt työmatkalla 15 sekuntia pidempään? on teillä vaikeaa.

• Anonyymi00160

• Anonyymi00161
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Sinulle on 80 tiellä 85 menevä rkka nyhertäjä jonka ohi on pakko päästä ja se pätkä kun on vain 2.5 km pitkä niin paljonkos tuossa voitat aikaa. Vai eikö muija anna jos viivyt työmatkalla 15 sekuntia pidempään? on teillä vaikeaa.

Keksimässäsi esimerkissä ei sitä rekkaa edes ohiteta. Kun taas se edessä menijä olet esim. sinä, jonka ajokyky rajoittuu siihen 60km/h vauhtiin, niin silloin ohitetaan, ei ajan säästön, vaan turvallisuuden ja mukavuuden takia.
        Kun ei enää ole töissä niin ei ole työmatkaa, ja muijan pimppi on ikääntymisen takia muutenkin jo vuosia sitten sukupuoliselta kanssakäymiseltä suljettu, niin ei ole kyse ajan säästöstä. Joten ei meillä ole vaikeaa.

• Anonyymi00173
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Ei siinä kenenkään tarvitse rekan alle ajaa tai muuta kirjoittamaasi paskaa tehdä, kun siihen ohitukseen ei olisi edes pitänyt lähteä, kun ja jos se takana tulija ajaa ohitukseen lähtijää nopeammin.
        Eikä sen takaa nopeammin lähestyvän tarvitse eikä edes pidä arvioida tai miettiä sitä, että miltä se hänen nopeus jollekin puusilmälle auton peiliin hätäisesti vilkaisemalla näyttää. Ylinopeuden valvonta kuuluu vain poliisille, ei yksittäiselle muiden nopeuksia arvioivalle kotipoliisille.
        Tilanne on sama tuossa esittämässäsi ohituspaikan "varaamisessa" koska teki se takaa tulija mitä tahansa, niin se ei anna kaistanvaihtajalle oikeutta toimia laittomasti.
        Tuossa pakulla ohittaessasi vaaransit liikennettä kortin menettämisen arvoisesti, jos kyseessä oli tavallinen kaksikaistainen maantie, ja poliisi olisi tuon nähnyt. Jos taas kyseessä oli motari, niin ohitukseen lähtemisesi tapahtui liian lähelle takaa nopeammin ajan eteen, joten nuo valojen vilkutukset olit töppäyksesi takia täysin ansainnut.

Jahas, kerroppa miten vaaransin liikenteen kun lähdin pakulla ohittamaan rekkaa kun se ohituspaikka tuli?
        Ei se takaa tuleva olisi päässyt ohittamaan ennekuin se ohituspaikka tuli kohdalle, vai menaatko että jos laitan kilonmetrin aiemmin vilkun päälle niin kukaan edessä ei saa lähteä ohittamaan ennekuin olen itse päässyt ohituspaikkaan ja ajanut ohi?
        Ohittamaan voi lähteä vain ja ainoastaan silloin kun se ohituspaikka on on kohdalla, vilkku ei kerro kuin aikomuksen ohittamisesta ja vilkku oli mullakin päällä kun siirryin ohitustilanteeseen n. 2 sekunttia ennen takaa tulevaa.

Eilen taasen oli toisenlainen tilanne ja alla oli tälläkertaa henkilöauto ja n. 250hp tehoja.
        Vakionopudensäätimen avulla saavutin edessäajavaa ja säädin alkoi himmailemaan nopeutta joten aloin kelaamaan nopeutta jotta pääsen ohitusetäisyydelle.
        Edessäajava lisäsikin nopeutta kun havaitsi että häntä lähdetään ohittamaan.
        Vauhti n. 120 niin pääsin ohi ja jonkin matkaa ohitettava roikkui perässä mutta pikkuhiljaa hidastin vauhtini siihen normaaliin ja ohitettava luovutti ja alkoi jäämään taakse.
        Ilmeisesti jäi odottamaan seuraavaa ohittajaa.
        Tuli mieleen että onko aloittaja samanlainen, eli ajaa norminopeudella pikkuisen alle nopeusrajoituksen ja ohitustilanteessa nostaa nopeuden korkeammaksi jolloin pääsee sanomaan että kaikki menee ohi vaikka ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Jahas, kerroppa miten vaaransin liikenteen kun lähdin pakulla ohittamaan rekkaa kun se ohituspaikka tuli?
        Ei se takaa tuleva olisi päässyt ohittamaan ennekuin se ohituspaikka tuli kohdalle, vai menaatko että jos laitan kilonmetrin aiemmin vilkun päälle niin kukaan edessä ei saa lähteä ohittamaan ennekuin olen itse päässyt ohituspaikkaan ja ajanut ohi?
        Ohittamaan voi lähteä vain ja ainoastaan silloin kun se ohituspaikka on on kohdalla, vilkku ei kerro kuin aikomuksen ohittamisesta ja vilkku oli mullakin päällä kun siirryin ohitustilanteeseen n. 2 sekunttia ennen takaa tulevaa.

Eilen taasen oli toisenlainen tilanne ja alla oli tälläkertaa henkilöauto ja n. 250hp tehoja.
        Vakionopudensäätimen avulla saavutin edessäajavaa ja säädin alkoi himmailemaan nopeutta joten aloin kelaamaan nopeutta jotta pääsen ohitusetäisyydelle.
        Edessäajava lisäsikin nopeutta kun havaitsi että häntä lähdetään ohittamaan.
        Vauhti n. 120 niin pääsin ohi ja jonkin matkaa ohitettava roikkui perässä mutta pikkuhiljaa hidastin vauhtini siihen normaaliin ja ohitettava luovutti ja alkoi jäämään taakse.
        Ilmeisesti jäi odottamaan seuraavaa ohittajaa.
        Tuli mieleen että onko aloittaja samanlainen, eli ajaa norminopeudella pikkuisen alle nopeusrajoituksen ja ohitustilanteessa nostaa nopeuden korkeammaksi jolloin pääsee sanomaan että kaikki menee ohi vaikka ajaa nopeusrajoituksen mukaisesti.

Jos se takaa tulija joutui sinun kaistanvaihdon takia hidastamaan, niin silloin tuolla kaistanvaihdolla rikoit liikennesääntöä ja vaaransit liikennettä.
        Tuo kertomasi "eilinen tilanne" ei ole poikkeuksellinen ja tietenkin siltä ohituksen estämään yrittänyt teki väärin. Siinä on vaan se pirullinen tilanne, että huonon tuurin ja poliisin kohdalle sattuessa, se idiootti nahkatukka natsi ja mielenvikainen poliisi sakottaa sitä ohittajaa ylinopeudesta , sikäli kun on kyse muusta kuin moottoritiestä.

• Anonyymi00183
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Jos se takaa tulija joutui sinun kaistanvaihdon takia hidastamaan, niin silloin tuolla kaistanvaihdolla rikoit liikennesääntöä ja vaaransit liikennettä.
        Tuo kertomasi "eilinen tilanne" ei ole poikkeuksellinen ja tietenkin siltä ohituksen estämään yrittänyt teki väärin. Siinä on vaan se pirullinen tilanne, että huonon tuurin ja poliisin kohdalle sattuessa, se idiootti nahkatukka natsi ja mielenvikainen poliisi sakottaa sitä ohittajaa ylinopeudesta , sikäli kun on kyse muusta kuin moottoritiestä.

Siis kyseessä oli ohitus tilanne normi tiellä.
        Se ohituspaikka tuli vastaan ensin minulle ja sen jälkeen vasta takanatulijalle.
        Jos olisin lähtenyt aiemmin ohittamaan olisin törmännyt vastaantulevaan ja samoin olisi käynyt takanatulevalle.
        Kyseessä ei siis ollut moottoritie tai ohituskaista vaan ihan normi tie jossa ohittaessa siirrytään vastaantulevien kaistalle.

Takanatuleva kusipää luuli että ohituspaikan voi varata vilkulla vaikkei hänellä ollut mahdollista aloittaa sitä ohitusta ennen minua.

Eli takaa tuleva ei ollut aloittanut ohitusta eikä joutunut hiljentämään kun hän ajoi takanani samaa vauhtia kuin minä, hän vain oletti että kun hänellä oli parempi auto niin hän saa ohittaa ensin.
        Pakulla ajaessa oppii ennakoimaan ohitustilanteet tarkoin ja kusipäille ei saa antaa tilaa kun itse ei pääse silloin ohi.

• Anonyymi00187
        Anonyymi00178 kirjoitti:

>> "Jos se takaa tulija joutui sinun kaistanvaihdon takia hidastamaan, niin silloin tuolla kaistanvaihdolla rikoit liikennesääntöä ja vaaransit liikennettä."

Kerro ihmeessä lisää satuja. Hidastaminen on normaali liikennetilanne. Vaarallisesti jonkun eteen ei kuitenkaan saa siirtyä.

• Anonyymi00192
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Siis kyseessä oli ohitus tilanne normi tiellä.
        Se ohituspaikka tuli vastaan ensin minulle ja sen jälkeen vasta takanatulijalle.
        Jos olisin lähtenyt aiemmin ohittamaan olisin törmännyt vastaantulevaan ja samoin olisi käynyt takanatulevalle.
        Kyseessä ei siis ollut moottoritie tai ohituskaista vaan ihan normi tie jossa ohittaessa siirrytään vastaantulevien kaistalle.

Takanatuleva kusipää luuli että ohituspaikan voi varata vilkulla vaikkei hänellä ollut mahdollista aloittaa sitä ohitusta ennen minua.

Eli takaa tuleva ei ollut aloittanut ohitusta eikä joutunut hiljentämään kun hän ajoi takanani samaa vauhtia kuin minä, hän vain oletti että kun hänellä oli parempi auto niin hän saa ohittaa ensin.
        Pakulla ajaessa oppii ennakoimaan ohitustilanteet tarkoin ja kusipäille ei saa antaa tilaa kun itse ei pääse silloin ohi.

Tuo " ensin se ohituspaikka tuli minulle" on ongelmallista siinä mielessä, että ei niitä ohituspaikkoja ole mitenkään merkattu, ja sitä ohitusmahdollisuutta numeroitu tai "ensin" jollekin varattu.
        Joten kyllä se "kusipää" teki aivan oikein, kun laittoi vilkun päälle ohitusaikomuksensa merkiksi, joka sinun olisi kuulunut huomioida, eikä omalla ohituksellasi vaarantaa turvallisuutta etenkin kun kyse oli tavallisesta maantiestä. Varmasti sinulle olisi myöhemmin auennut paikka sen edessäsi olevan ohittamiseen muita hidastamatta ja vaarantamatta.
        Tuo jostain toisella paremmasta autosta kateellisuus ja sen perusteella eteen öykkäröinti ei nyt vaan ole oikein , vaikka ihme kyllä, tätäkin päivää tuo vielä näyttää joidenkin kohdalla olevan.
        Noita kaltaisiasi, huonosti käyttäytyviä "teiden omistaja" pakukuskeja valitettavasti silloin tällöin löytyy, kuten kommentoinnillasi vastaansanomattomasti todistat.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00187 kirjoitti:

>> "Jos se takaa tulija joutui sinun kaistanvaihdon takia hidastamaan, niin silloin tuolla kaistanvaihdolla rikoit liikennesääntöä ja vaaransit liikennettä."

Kerro ihmeessä lisää satuja. Hidastaminen on normaali liikennetilanne. Vaarallisesti jonkun eteen ei kuitenkaan saa siirtyä.

Eihän tuossa mikään satu ole kyseessä, vaan vaarallisesti toisen etten siirtyminen, kuten itsekin huomasit.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Eihän tuossa mikään satu ole kyseessä, vaan vaarallisesti toisen etten siirtyminen, kuten itsekin huomasit.

Vaikka ei siinä mitään vaaraa aiheuteta.

• Anonyymi00198
        Anonyymi00192 kirjoitti:

Tuo " ensin se ohituspaikka tuli minulle" on ongelmallista siinä mielessä, että ei niitä ohituspaikkoja ole mitenkään merkattu, ja sitä ohitusmahdollisuutta numeroitu tai "ensin" jollekin varattu.
        Joten kyllä se "kusipää" teki aivan oikein, kun laittoi vilkun päälle ohitusaikomuksensa merkiksi, joka sinun olisi kuulunut huomioida, eikä omalla ohituksellasi vaarantaa turvallisuutta etenkin kun kyse oli tavallisesta maantiestä. Varmasti sinulle olisi myöhemmin auennut paikka sen edessäsi olevan ohittamiseen muita hidastamatta ja vaarantamatta.
        Tuo jostain toisella paremmasta autosta kateellisuus ja sen perusteella eteen öykkäröinti ei nyt vaan ole oikein , vaikka ihme kyllä, tätäkin päivää tuo vielä näyttää joidenkin kohdalla olevan.
        Noita kaltaisiasi, huonosti käyttäytyviä "teiden omistaja" pakukuskeja valitettavasti silloin tällöin löytyy, kuten kommentoinnillasi vastaansanomattomasti todistat.

Sulla ei taida oll komeusta liikenteessä ajamisesta.
        Ohittamaan lähtee se jolla ensimmäisenä tulee ohituspaikka, ei se takana-ajava joka laitta vilkun päälle ennakkoon varatakseen ohituspaikan.
        Takana ajavaa vain harmitti kun hän joutui lykkäämään ohitustaan seuraavan mahdolliseen ohitustilanteeseen, hän ei ei joutunut hidastamaan minun oikeaoppisen ohituksen takia.
        Minä tarkkailin liikennettä ja kun totesin että ohitus on turvallinen laitoin vilkun päälle ja aloitin ohituksen, takaa tulija laittoi vilkun päälle ilman turvallisuuden tarkastamista vain varatakseen ohituspaikan.

Ssat länkyttää mitä haluat mutta liikenteessä ei varata ohituspaikkoja vilkulla vaan ohituetilanteissa ohitetaan silloin kun se turvallinen ohituspaikka tulee kohdalle.

Tottakai jos nukkuu ohituspaikan ohi ja takaatuleva oikeasti aloittaa ohituksen niin hänelle pitää antaa esteetön ohituspaikka.
        Muutenhan minä alkaisin ajamaan vasen vilkku päällä koko ajan niin kukaan ei saa ohittaa ennen minua.

• Anonyymi00202
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Vaikka ei siinä mitään vaaraa aiheuteta.

Kyllä se vaaraa aiheuttaa, kun sillä liian lähelle takaa tulevan eteen kaistaa liikennesäännön vastaisesti vaihdetaan.

• Anonyymi00203
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Sulla ei taida oll komeusta liikenteessä ajamisesta.
        Ohittamaan lähtee se jolla ensimmäisenä tulee ohituspaikka, ei se takana-ajava joka laitta vilkun päälle ennakkoon varatakseen ohituspaikan.
        Takana ajavaa vain harmitti kun hän joutui lykkäämään ohitustaan seuraavan mahdolliseen ohitustilanteeseen, hän ei ei joutunut hidastamaan minun oikeaoppisen ohituksen takia.
        Minä tarkkailin liikennettä ja kun totesin että ohitus on turvallinen laitoin vilkun päälle ja aloitin ohituksen, takaa tulija laittoi vilkun päälle ilman turvallisuuden tarkastamista vain varatakseen ohituspaikan.

Ssat länkyttää mitä haluat mutta liikenteessä ei varata ohituspaikkoja vilkulla vaan ohituetilanteissa ohitetaan silloin kun se turvallinen ohituspaikka tulee kohdalle.

Tottakai jos nukkuu ohituspaikan ohi ja takaatuleva oikeasti aloittaa ohituksen niin hänelle pitää antaa esteetön ohituspaikka.
        Muutenhan minä alkaisin ajamaan vasen vilkku päällä koko ajan niin kukaan ei saa ohittaa ennen minua.

Kokemusta ajallisesti liikenteessä ajamisesta omaan takuu varmasti sinua enemmän.
        Edelleenkään niitä ohituspaikkoja ei ole kenellekään mitenkään "minä ensin" numeroitu kuten näytät kuvittelevan.
        Kumpi teistä sen vilkun laittoi ensin päälle?
        Jos tai kun, kuten on arvioitavissa sen teki se takkaasi tuleva ensin, niin rikoit liikennesääntöä, estämällä takaasi nopeammin lähestyvän ohittamisen. Tuo ohitus paikan varaamisen höpöttämisesi menee jo naurettavuuksiin olen vain vilkkaan mielikuvituksesi tuottamaa harhaista kuvitelmaa.
        "vaan ohituetilanteissa ohitetaan silloin kun se turvallinen ohituspaikka tulee kohdalle."
        Noinhan se takaasi tuleva aikoi tehdä, kunnes sinä sitten estit häneltä tuon tilaisuuden.
        Eikä siellä liikenteessä, pitäisi tapaasi, ainakaan ohitustilanteissa toimia, että ohitukseen lähdetään takaa tulevista välittämättä.
        No, etkös mieltäsi kaivamassa tapauksessa juuri sinä syyllistynyt tuohon, että estit sen takaa tulevan oikeaoppisen ohittamisen.

• Anonyymi00212
        Anonyymi00202 kirjoitti:

Kyllä se vaaraa aiheuttaa, kun sillä liian lähelle takaa tulevan eteen kaistaa liikennesäännön vastaisesti vaihdetaan.

Niin mutta puheena olevassa tilanteessa ei vaihdeta kaistaa liikennesääntöjen vastaisesti.

• Anonyymi00215
        Anonyymi00212 kirjoitti:

Niin mutta puheena olevassa tilanteessa ei vaihdeta kaistaa liikennesääntöjen vastaisesti.

Kommentistasi ei ilmene mitä tilannetta tarkoitat, mutta aina se liian lähelle takaa nopeammin lähestyvän eteen kaistanvaihtaminen on liikennesäännön vastaista.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Kommentistasi ei ilmene mitä tilannetta tarkoitat, mutta aina se liian lähelle takaa nopeammin lähestyvän eteen kaistanvaihtaminen on liikennesäännön vastaista.

"Liian lähelle toisen eteen" on takana tulevan ylinopeusyrjön mukaan aina, jos hän joutuu hidastaa, vaikka tilanne ei niin olisikaan.

• Anonyymi00223
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Tarkoitan sitä tilannetta, jota keskustelu koskee. Siinä ylinopeutta ajava on ainoa, joka rikkoo lakia.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00218 kirjoitti:

"Liian lähelle toisen eteen" on takana tulevan ylinopeusyrjön mukaan aina, jos hän joutuu hidastaa, vaikka tilanne ei niin olisikaan.

No, onhan se aina liikennesäännön vastaista jo takaa nopeammin ajavan eteen vaihdetaan kaistaa niin, että se takaa tulija joutuu hidastamaan. Sillä ei ole merkitystä millä nopeutta se takaa tulija ajaa, liian lähelle sen eteen vain ei saa kaistaa vaihtaa.

• Anonyymi00228
        Anonyymi00223 kirjoitti:

Tarkoitan sitä tilannetta, jota keskustelu koskee. Siinä ylinopeutta ajava on ainoa, joka rikkoo lakia.

Lakia rikkoo se joka vaihtaa kaistaa liian lähelle takaa tulevaa. Takaa tulijan nopeudella ei asiaan mitään merkitystä.

• Anonyymi00233
        Anonyymi00228 kirjoitti:

Lakia rikkoo se joka vaihtaa kaistaa liian lähelle takaa tulevaa. Takaa tulijan nopeudella ei asiaan mitään merkitystä.

Puheena olevassa tilanteessa lakia rikkoo vain ylinopeutta ajava. Toki on paljon muita tilanteita, joissa joku rikkoo jotain lakia.

• Anonyymi00239
        Anonyymi00233 kirjoitti:

Puheena olevassa tilanteessa lakia rikkoo vain ylinopeutta ajava. Toki on paljon muita tilanteita, joissa joku rikkoo jotain lakia.

Tarkoin tietämättä mitä tilannetta tarkoitat, pääsääntöisesti lakia rikkoo vain se joka vaihtaa kaistaa takaa nopeammin lähestyvään eteen , niin että se lähestyjä joutuu hidastamaan. Sen lähestyjän nopeudella ei ole asiaan merkitystä.

• Anonyymi00244
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Tarkoin tietämättä mitä tilannetta tarkoitat, pääsääntöisesti lakia rikkoo vain se joka vaihtaa kaistaa takaa nopeammin lähestyvään eteen , niin että se lähestyjä joutuu hidastamaan. Sen lähestyjän nopeudella ei ole asiaan merkitystä.

Et tiedä, mistä tilanteesta puhutaan, vaikka se on juuri erikseen kerrottu? Ikävä kyllä ei yllätä.

• Anonyymi00248
        Anonyymi00244 kirjoitti:

Et tiedä, mistä tilanteesta puhutaan, vaikka se on juuri erikseen kerrottu? Ikävä kyllä ei yllätä.

En tosiaan tiedä mistä tilanteesta tarkkaan ottaen puhut, kun et sitä kerro. Se möläytyksesi "puheena oleva" ei asiaa valaise, kun ketjussa on aloituksen lisäksi , muutama asiaan löyhästi liittyvä "puheen oleva" kommentti.
        Onko se tosiaan noin vaikea keroa mitä tarkoittaa, että pitää oikein tapaasi alkaa epämääräisiä typeriä vihjauksia asialliseen kysymykseen esittämään?

• Anonyymi00256
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Hidastaminen muun liikenteen vuoksi on normaali liikennetilanne.

• Anonyymi00264
        Anonyymi00248 kirjoitti:

En tosiaan tiedä mistä tilanteesta tarkkaan ottaen puhut, kun et sitä kerro. Se möläytyksesi "puheena oleva" ei asiaa valaise, kun ketjussa on aloituksen lisäksi , muutama asiaan löyhästi liittyvä "puheen oleva" kommentti.
        Onko se tosiaan noin vaikea keroa mitä tarkoittaa, että pitää oikein tapaasi alkaa epämääräisiä typeriä vihjauksia asialliseen kysymykseen esittämään?

Se kerrotaan tässä keskustelussa. En tiedä, miten sen sitten saisi tietoosi, jos se ei tätä kautta onnistu. Ei varmaan mitenkään.

• Anonyymi00277
        Anonyymi00256 kirjoitti:

Hidastaminen muun liikenteen vuoksi on normaali liikennetilanne.

Joissakin tapauksissa on. siinä, että takaa tulija joutuu moottoritiellä kaistanvaihtajan takia hiljentämään ei ole normaali liienne tilanne.

• Anonyymi00278
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Se kerrotaan tässä keskustelussa. En tiedä, miten sen sitten saisi tietoosi, jos se ei tätä kautta onnistu. Ei varmaan mitenkään.

Sen saisi tietooni kun kykenisit kertomaan mitä ketjussa, useampaa esiintyvää tilannetta tarkoitat. Edelleen mitkä tuossa on sinulle noin ylivoimaisen vaikeaa mitä esität.

• Anonyymi00283
        Anonyymi00278 kirjoitti:

Sen saisi tietooni kun kykenisit kertomaan mitä ketjussa, useampaa esiintyvää tilannetta tarkoitat. Edelleen mitkä tuossa on sinulle noin ylivoimaisen vaikeaa mitä esität.

Tässä ketjussa tarkoittaa tässä ketjussa.

• Anonyymi00286
        Anonyymi00283 kirjoitti:

Tässä ketjussa tarkoittaa tässä ketjussa.

Sen saisi tietooni kun kykenisit kertomaan mitä tässä ketjussa, useampaa esiintyvää tilannetta tarkoitat.
        Edelleen mitkä tuossa on sinulle noin ylivoimaisen vaikeaa mitä esität?

• Anonyymi00292
        Anonyymi00286 kirjoitti:

Sen saisi tietooni kun kykenisit kertomaan mitä tässä ketjussa, useampaa esiintyvää tilannetta tarkoitat.

Kukaan ei voi sitä puolestasi lukea, saati ymmärtää. Sinun pitäisi osata se itse, mutta jää näköjään osaamatta.

• Anonyymi00293
        Anonyymi00292 kirjoitti:

Kukaan ei voi sitä puolestasi lukea, saati ymmärtää. Sinun pitäisi osata se itse, mutta jää näköjään osaamatta.

Kyllä sen ihan itse luen ja varmasti myös ymmärrän, kunhan kykenet sen verran kertomaan , että mitä tässä ketjussa esiintyvää tilannetta tarkoitat.

• Anonyymi00296
        Anonyymi00293 kirjoitti:

Kyllä sen ihan itse luen ja varmasti myös ymmärrän, kunhan kykenet sen verran kertomaan , että mitä tässä ketjussa esiintyvää tilannetta tarkoitat.

Homo.

• Anonyymi00299
        Anonyymi00277 kirjoitti:

Joissakin tapauksissa on. siinä, että takaa tulija joutuu moottoritiellä kaistanvaihtajan takia hiljentämään ei ole normaali liienne tilanne.

On täysin normaali liikennetilanne, että joutuu liikenteessä hiljentämään. On täysin normaali liikennetilanne myös moottoriteillä.

• Anonyymi00302
        Anonyymi00293 kirjoitti:

Lukemisesta en sano varmaksi, mutta ihan itse näytät innokkaasti, että et ymmärrä.

• Anonyymi00304
        Anonyymi00296 kirjoitti:

Homo.

Mitä poikkeava tuolla suuntauksesi esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

• Anonyymi00305
        Anonyymi00299 kirjoitti:

On täysin normaali liikennetilanne, että joutuu liikenteessä hiljentämään. On täysin normaali liikennetilanne myös moottoriteillä.

Ei ole normaali liikennetilanne , että nopeammin takaa lähestyvä joutuu kaistan vaihtajan takia hidastamaan, tapahtukoon se moottori tai jollain muulla tiellä.

• Anonyymi00306
        Anonyymi00302 kirjoitti:

Lukemisesta en sano varmaksi, mutta ihan itse näytät innokkaasti, että et ymmärrä.

Kyllä sitä ymmärrystä on riittämiin, kunhan vain kykenet sen verran kertomaan , että mitä tässä ketjussa esiintyvää tilannetta tarkoita?

• Anonyymi00307
        Anonyymi00306 kirjoitti:

Kyllä sitä ymmärrystä on riittämiin, kunhan vain kykenet sen verran kertomaan , että mitä tässä ketjussa esiintyvää tilannetta tarkoita?

Ja kun pää on siinä kunnossa, ettei tiedä, kuka kirjoittaa kirjoitukseni, niin miten voin tietää, missä keskustelussa olen?

• Anonyymi00313
        Anonyymi00305 kirjoitti:

Ei ole normaali liikennetilanne , että nopeammin takaa lähestyvä joutuu kaistan vaihtajan takia hidastamaan, tapahtukoon se moottori tai jollain muulla tiellä.

Se on täysin normaali liikennetilanne, ja normaali kuski osaa reagoida siihen ilman ongelmia.

• Anonyymi00062

Ei minua ainakaan haittaa jos joku ajaa ohitseni, kunhan tekee sen turvallisesti. Itsekin ohittelen jos siltä tuntuu, enkä aja koskaan alle nopeusrajoituksen, paitsi jos keli on vaarallinen.

• Anonyymi00068

Sama vika rahikaisella, muiden ohitukset ei haittaa ja ohittajahan se on joka siitä turvallisuudesta vastaa. Eikä sen turvallisuuden edes arvioiminen minulle kuulu, kun eihän se ohitettava voi tai saa ohitukseen muuten vaikuttaa , kuin korkeintaan sen huomioimalla ja halutessaan sitä auttamalla.

• Anonyymi00077

Ei minuakaan haittaa, jos joku ajaa ohitseni, kunhan tekee sen turvallisesti. Itse ohitan myös tarpeen tullen. Ajan mahdollisen lähellä nopeusrajoitusnopeutta, paitsi jos keli on vaarallinen, jolloin ajan hiljempaa.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ei minuakaan haittaa, jos joku ajaa ohitseni, kunhan tekee sen turvallisesti. Itse ohitan myös tarpeen tullen. Ajan mahdollisen lähellä nopeusrajoitusnopeutta, paitsi jos keli on vaarallinen, jolloin ajan hiljempaa.

Heko heko ja hee hee , nyt on oikein kahdella kommentilla todistettu, että kunnon kuski ollaan.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Heko heko ja hee hee , nyt on oikein kahdella kommentilla todistettu, että kunnon kuski ollaan.

Etsi eroavuudet.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Etsi eroavuudet.

Asiallista eroavaisuutta kommenteissa ei ole, sanamuodot hivenen joissain kohdin toisistaan poikkeavia, asian ollessa sama.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Asiallista eroavaisuutta kommenteissa ei ole, sanamuodot hivenen joissain kohdin toisistaan poikkeavia, asian ollessa sama.

Luetun ymmärtäminen ei kaikilta aina lähde.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei kaikilta aina lähde.

No, sinulta ehkä ei, vastaamassasi kommentissa luetun ymmärtämin on kohdallaan.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00123 kirjoitti:

No, sinulta ehkä ei, vastaamassasi kommentissa luetun ymmärtämin on kohdallaan.

Pippeli.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Pippeli.

Ja mitä poikkeava tuolla elimen nimen esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

• Anonyymi00145
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Ja mitä poikkeava tuolla elimen nimen esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

Kikkeli.

• Anonyymi00162
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Kikkeli.

• Anonyymi00104

Suomessa on niin alhaiset nopeusrajoitukset moottoriteillä, että vähintään nykyisen tasoinen kansalaistottelemattomuus on ymmärrettävää, vähän niin kuin Elokapina, mutta hieman eri laidalta ja selvästi suuremmalla joukolla.

• Anonyymi00106

En uskalls ajjaa kuin 80km/h

• Anonyymi00107

Mitä korkeampi nopeus, sen kovempi "äkkipysäys.

• Anonyymi00108

Esimerkki kuivalla moottoritiellä:
      80 km/h → pysähtymismatka n. 60 m
      100 km/h → n. 80 m
      120 km/h → n. 110 m
      Eli 120 km/h vaatii lähes kaksinkertaisen tilan verrattuna 80 km/h.

• Anonyymi00124

Ja miksihän siellä motarilla ylipäätään edes pitäisi pysähtyä?
        eikös se ole, poikkeustilanteet pois lukien, pääsääntöisesti jopa kiellettyä?

• Anonyymi00126

Koko moottoritien idea on se, että siellä on turvallista ajaa kovempaa vauhtia kuin muilla teillä.

Näkyvyyskin on hernerokkasumua lukuun ottamatta niin hyvä, että moottoritiellä voisi sen puolesta olla vaikka 180 km/h nopeusrajoitus. Jarrutustarve ei tule yllätyksenä. Hirvet pysyvät pääosin verkkoaidan takana, vastaantulijat tuplakaiteen takana ja hidas liikenne oikeanpuoleisella kaistalla, muutamaa bussia ja toyotaa lukuun ottamatta.

Tuollaisten pysähtymismatkojen esittelyt lähinnä kertovat täydestä ymmärtämättömyydestä moottoritien luonteesta.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Koko moottoritien idea on se, että siellä on turvallista ajaa kovempaa vauhtia kuin muilla teillä.

Näkyvyyskin on hernerokkasumua lukuun ottamatta niin hyvä, että moottoritiellä voisi sen puolesta olla vaikka 180 km/h nopeusrajoitus. Jarrutustarve ei tule yllätyksenä. Hirvet pysyvät pääosin verkkoaidan takana, vastaantulijat tuplakaiteen takana ja hidas liikenne oikeanpuoleisella kaistalla, muutamaa bussia ja toyotaa lukuun ottamatta.

Tuollaisten pysähtymismatkojen esittelyt lähinnä kertovat täydestä ymmärtämättömyydestä moottoritien luonteesta.

Moottoritien idea on se, että siellä on mahdollistettu kovemmat nopeudet, kuin muilla teillä.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Moottoritien idea on se, että siellä on mahdollistettu kovemmat nopeudet, kuin muilla teillä.

Ja sehän on hyvä asia , eikö?

• Anonyymi00181
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Ja sehän on hyvä asia , eikö?

On, sitähän tuo käytännössä tarkoitti. Ja tarkoitti myös sitä, että Suomessa on moottoriteillä liian alhaiset nopeusrajoitukset, uudemmilla moottoriteillä infra on rakennettu 140-160 nopeuksille, mutta jostain syystä niitä nopeuksia ei ole koskaan Suomessa sallittu. Ja se ei johdu jarrutusmatkoista tai liian tiukoista kaarteista. Se johtuu politiikasta.

• Anonyymi00219
        Anonyymi00181 kirjoitti:

On, sitähän tuo käytännössä tarkoitti. Ja tarkoitti myös sitä, että Suomessa on moottoriteillä liian alhaiset nopeusrajoitukset, uudemmilla moottoriteillä infra on rakennettu 140-160 nopeuksille, mutta jostain syystä niitä nopeuksia ei ole koskaan Suomessa sallittu. Ja se ei johdu jarrutusmatkoista tai liian tiukoista kaarteista. Se johtuu politiikasta.

Johtuu varmaan myös siitä, että "heikompien" kuskien ajamista on myös ajateltu.

• Anonyymi00252
        Anonyymi00219 kirjoitti:

Johtuu varmaan myös siitä, että "heikompien" kuskien ajamista on myös ajateltu.

Sitä vartenhan siellä motarilla on se oikeanpuoleinen kaista, jossa rekat ajelee noin 93 km/h ja linja-autot noin 108 km/h, kyllä sinne "heikompi" kuski sekaan voi jäädä, on ihan oikealla paikalla.

• Anonyymi00109

Nii ja mitä sitten. Anna niiden mennä. Mitä se sulle kuuluu!

• Anonyymi00110

Lakia pitäisi kaikkien noudataa.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Lakia pitäisi kaikkien noudataa.

Ei pitäisi, vaan PITÄÄ. Kaikkien, jotka asuvat tai oleskelevat Suomessa, täytyy noudattaa Suomen lakeja. Velvollisuus noudattaa lakeja, eli lainkuuliaisuus, on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00117 kirjoitti:

Ei pitäisi, vaan PITÄÄ. Kaikkien, jotka asuvat tai oleskelevat Suomessa, täytyy noudattaa Suomen lakeja. Velvollisuus noudattaa lakeja, eli lainkuuliaisuus, on yksi keskeisimmistä kansalaisvelvollisuuksista.

Tuo huutaminen ei muuta sitä tosiasiaa, että se mitä täytyy ei aina kaikkien kohdalla toteudu. Voin arvata, ettei aina edes sinun kohdalla, vai olenko väärässä?

• Anonyymi00144
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Tuo huutaminen ei muuta sitä tosiasiaa, että se mitä täytyy ei aina kaikkien kohdalla toteudu. Voin arvata, ettei aina edes sinun kohdalla, vai olenko väärässä?

Jos joskus ottaa vapauden olla noudattamatta jotakin sääntöjä/lakia, niin tulee tietenkin varmistaa, että siitä ei koidu kenellekään muulle vaaraa, ongelmia tai harmia.

Esimerkki: Kun yöllä kävelee/pyöräilee punaisia päin, kun muita tienkäyttäjiä ei tilanteessa edes ole.

• Anonyymi00164
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Jos joskus ottaa vapauden olla noudattamatta jotakin sääntöjä/lakia, niin tulee tietenkin varmistaa, että siitä ei koidu kenellekään muulle vaaraa, ongelmia tai harmia.

Esimerkki: Kun yöllä kävelee/pyöräilee punaisia päin, kun muita tienkäyttäjiä ei tilanteessa edes ole.

Just noin, joten ei se "täytyy" monenkaan kohdalla aina toteudu.

• Anonyymi00197
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Just noin, joten ei se "täytyy" monenkaan kohdalla aina toteudu.

Täytyy silti lähtökohtaisesti noudattaa tieliikennelakia, kuten kaikkia muitakin lakeja. Se on tienkäyttäjän velvollisuus liikenteessä.

• Anonyymi00204
        Anonyymi00197 kirjoitti:

Täytyy silti lähtökohtaisesti noudattaa tieliikennelakia, kuten kaikkia muitakin lakeja. Se on tienkäyttäjän velvollisuus liikenteessä.

Joo, onhan lähtökohtaiset velvollisuudet aina noudattamisen arvoisia, ehkä?

• Anonyymi00211
        Anonyymi00204 kirjoitti:

Joo, onhan lähtökohtaiset velvollisuudet aina noudattamisen arvoisia, ehkä?

Pääsääntöisesti ovat. Liikennesäännöt ovat olemassa siksi, että kaikki toimivat samalla ennakoitavalla tavalla.

• Anonyymi00216
        Anonyymi00211 kirjoitti:

Pääsääntöisesti ovat. Liikennesäännöt ovat olemassa siksi, että kaikki toimivat samalla ennakoitavalla tavalla.

Valitettavasti tuon hurskaan toivomuksen mukaa ei aina kaikki toimi , eikä tule toimimaan. Ja onhan tuon samalla tavalla ennakoitavan tavan toimintaan jo lain säädännössä tehty, tuon hurskaan toivomuksen vesittävä pykälä.

• Anonyymi00241
        Anonyymi00216 kirjoitti:

Valitettavasti tuon hurskaan toivomuksen mukaa ei aina kaikki toimi , eikä tule toimimaan. Ja onhan tuon samalla tavalla ennakoitavan tavan toimintaan jo lain säädännössä tehty, tuon hurskaan toivomuksen vesittävä pykälä.

Tieliikennettä koskevan lainsäädännön tarkoituksena on saada tienkäyttäjät toimimaan mahdollisimman yhdenmukaisesti ja ennakoitavasti. Jos sinä et sitä kykene ymmärtämään, niin se ei ole meidän muiden ongelma.

• Anonyymi00249
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Tieliikennettä koskevan lainsäädännön tarkoituksena on saada tienkäyttäjät toimimaan mahdollisimman yhdenmukaisesti ja ennakoitavasti. Jos sinä et sitä kykene ymmärtämään, niin se ei ole meidän muiden ongelma.

Älä nyt pullaasi tukehdu, kun tokihan lain säädännön hurskas tarkoitusperä on kaikkien tiedossa, eikä sitä kukaan ole ollut kiistämässä.
        Jopa sinun, olemattomasta ongelmaisen , on hyvä sisäistää se tosiasia, ettei tuon hurskaan toiveen, eli tarkoituksen mukaan, kaikki toimi, eikä tule aina toimimaan.

• Anonyymi00251
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Johon yhtälöön ei tietenkään sovi se, että nopeusrajoitukset asetettaisiin runsasta kansalaistottelemattomuutta aiheuttavalle tasolle. Mutta valitettavan usein näin on.

Tuota on näköjään myös monen pykäläuskovaisen vaikea ymmärtää.

• Anonyymi00253
        Anonyymi00251 kirjoitti:

Johon yhtälöön ei tietenkään sovi se, että nopeusrajoitukset asetettaisiin runsasta kansalaistottelemattomuutta aiheuttavalle tasolle. Mutta valitettavan usein näin on.

Tuota on näköjään myös monen pykäläuskovaisen vaikea ymmärtää.

Samaa "kansalaistottelemattomuutta" olisi takuulla silti, asetettaisiin nopeusrajoitukset sitten mille tasolle tahansa.

• Anonyymi00279
        Anonyymi00253 kirjoitti:

Samaa "kansalaistottelemattomuutta" olisi takuulla silti, asetettaisiin nopeusrajoitukset sitten mille tasolle tahansa.

Ehkä. Kautta linjan rajoitusten korottaminen= järkevöittäminen voisi tuota
        "kansalaistottelemattomuutta" jopa vähentää.

• Anonyymi00289
        Anonyymi00279 kirjoitti:

Ehkä. Kautta linjan rajoitusten korottaminen= järkevöittäminen voisi tuota
        "kansalaistottelemattomuutta" jopa vähentää.

Aina on heitä, jotka kokevat nopeusrajoitukset olevan oman vapauden rajoittamista, vaikka nopeusrajoitus olisi mikä tahansa. Rajoittamista se toki onkin ja tarkoituksenmukaista ja sallittua sellaista.

• Anonyymi00294
        Anonyymi00289 kirjoitti:

Aina on heitä, jotka kokevat nopeusrajoitukset olevan oman vapauden rajoittamista, vaikka nopeusrajoitus olisi mikä tahansa. Rajoittamista se toki onkin ja tarkoituksenmukaista ja sallittua sellaista.

Juu, on rajoittamista ja ehkä jopa aiheellista, mutta kun puhutaan rajoitusten järkevöittämisestä niin se voisi sitä "kansalaistottelemattomuutta" jopa vähentää, tuskin tyystin lopettaisi, kun mahdollisesti oikein ounastelit,

• Anonyymi00111

Mun renkailla Opel kulkee sen, minkä mittari näyttää. Ajele vaihteeksi hiljempaa, vaikka 110 km/h.

• Anonyymi00132

Anna mennä,sua ei sakoteta.

• Anonyymi00146

Älkää sitten ärsyyntykö jos joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
      Myöskään ei ylinopeusyrjö saa vaarantaa muiden turvallisuutta.

• Anonyymi00165

No, se "yrjö" nyt ei kenenkään turvallisuutta vaaranna, ainakaan motarilla.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00165 kirjoitti:

No, se "yrjö" nyt ei kenenkään turvallisuutta vaaranna, ainakaan motarilla.

Pippeli.

• Anonyymi00179
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Pippeli.

• Anonyymi00205
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Pippeli.

Mitä poikkeava tuolla elimen nimen esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

• Anonyymi00155

Anna mennä. Ei mua ainakaan haittaa, jos mun ohi joku menee.

• Anonyymi00166

Ongelma jää kauaksi taakse tai ongelma menee ohi ja katoaa horisonttiin.

Ihannetilanne, kun ongelmat katoavat itsestään.

• Anonyymi00172

Kukaan ei välittäisi tippaakaan, jos örveltäjät aiheuttaisivat onnettomuuksia ainoastaan itsellensä. Näinhän ei ole, vaan he asettavat toiminnallaan usein myös muut tienkäyttäjät vaaraan.

• Anonyymi00180
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Kukaan ei välittäisi tippaakaan, jos örveltäjät aiheuttaisivat onnettomuuksia ainoastaan itsellensä. Näinhän ei ole, vaan he asettavat toiminnallaan usein myös muut tienkäyttäjät vaaraan.

Liikkuva poliisi takaisin.

• Anonyymi00184
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Liikkuva poliisi takaisin.

Ei poliisi seuraa kuin nopeuksia.
        Ei se poimi mitään orimattilan ihmeitä pois.
        Jälkiselvittelyjä toki, kun tulee ruumiita.

• Anonyymi00188
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Ei poliisi seuraa kuin nopeuksia.
        Ei se poimi mitään orimattilan ihmeitä pois.
        Jälkiselvittelyjä toki, kun tulee ruumiita.

Poliiseja ei edes tarvittaisi, jos ei olisi niitä asennevammaisia ihmisiä, jotka eivät sääntöjä noudata.

• Anonyymi00195
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Poliiseja ei edes tarvittaisi, jos ei olisi niitä asennevammaisia ihmisiä, jotka eivät sääntöjä noudata.

No, ei niitä tappaja poliisejakaan tarvita, koska noita "asennevammaisia" on vain muutamia, joidenkin kuvittelijoiden lisäksi.

• Anonyymi00196
        Anonyymi00195 kirjoitti:

No, ei niitä tappaja poliisejakaan tarvita, koska noita "asennevammaisia" on vain muutamia, joidenkin kuvittelijoiden lisäksi.

Kun noudattaa yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja, niin ei joudu edes kovinkaan helposti poliisin kanssa tekemisiin. Silloin ei ole väliä, oli poliisi miten mulkero tahansa, koska ei ole poliisin kanssa tekemisissä. Lain rikkojat voivat sitten syyttää ihan itseään, kun poliisin kanssa joutuvat tekemisiin.

• Anonyymi00206
        Anonyymi00196 kirjoitti:

Kun noudattaa yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja, niin ei joudu edes kovinkaan helposti poliisin kanssa tekemisiin. Silloin ei ole väliä, oli poliisi miten mulkero tahansa, koska ei ole poliisin kanssa tekemisissä. Lain rikkojat voivat sitten syyttää ihan itseään, kun poliisin kanssa joutuvat tekemisiin.

Ei edes sitä lainrikkojaa ole poliisilla oikeus tappaa, kuten nyt jo useamman kerran on pienen ajan kuluessa tapahtunut.

• Anonyymi00210
        Anonyymi00206 kirjoitti:

Ei edes sitä lainrikkojaa ole poliisilla oikeus tappaa, kuten nyt jo useamman kerran on pienen ajan kuluessa tapahtunut.

Kerro edes pari sellaista tapausta liikenteestä.

• Anonyymi00217
        Anonyymi00210 kirjoitti:

Kerro edes pari sellaista tapausta liikenteestä.

Liikenteessä noita on joitakin, viimeisenä Tuusulan tapaus. Eikä se poliisin muuallakaan kuin liikenteessä ihmisten tappaminen ole lain mukaista.

• Anonyymi00220
        Anonyymi00217 kirjoitti:

Liikenteessä noita on joitakin, viimeisenä Tuusulan tapaus. Eikä se poliisin muuallakaan kuin liikenteessä ihmisten tappaminen ole lain mukaista.

Kukaan ei tietääkseni kuollut.

• Anonyymi00229
        Anonyymi00220 kirjoitti:

Kukaan ei tietääkseni kuollut.

Tuusulassa tappaja poliisiämmä ei toki onnistunut, muutamassa muussa vastaavassa takaa-ajossa taas on ruumiita syntynyt. Kuten myös siinä kun poliisi ajoi "hälytysajossa" suojatiellä ihmisen kuoliaaksi. Eikä se poliisin muualla kuin liikenteessä ihmisten tappaminen ole liikenteessä tapahtuvaa tappamista oikeutetumpaa.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Tuusulassa tappaja poliisiämmä ei toki onnistunut, muutamassa muussa vastaavassa takaa-ajossa taas on ruumiita syntynyt. Kuten myös siinä kun poliisi ajoi "hälytysajossa" suojatiellä ihmisen kuoliaaksi. Eikä se poliisin muualla kuin liikenteessä ihmisten tappaminen ole liikenteessä tapahtuvaa tappamista oikeutetumpaa.

Taas joku mielenvikainen ämmineen ja tappamisineen.

• Anonyymi00240
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Taas joku mielenvikainen ämmineen ja tappamisineen.

Niin, mielenvikainen sen tappajapoliisiämmän voi olettaa olevan.

• Anonyymi00245
        Anonyymi00240 kirjoitti:

Niin, mielenvikainen sen tappajapoliisiämmän voi olettaa olevan.

Homo.

• Anonyymi00250
        Anonyymi00245 kirjoitti:

Homo.

Mitä tuolla poikkeavuutesi esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kansa?

• Anonyymi00207

Joka kauhistelee jo 130 nopeutta ajajasta ohi menevän aivoituksia ei ole oikeasti kovaa meneviä nähnytkään.

• Anonyymi00224

Joka ei kykene sääntöjen ja rajoitusten mukaan liikenteessä liikkumaan, ei ole järjen jättiläinen.

• Anonyymi00230
        Anonyymi00224 kirjoitti:

Joka ei kykene sääntöjen ja rajoitusten mukaan liikenteessä liikkumaan, ei ole järjen jättiläinen.

No, sitten noita , ei jättiläisiä taitaa jopa meidän maassa olla yli kolmemiljoonaa, muusta maailmasta puhumattakaan.

• Anonyymi00261

Missä pystyt ajamaan motarin oikeaa kaistaa pidemmän matkan 130 km/h? Et ainakaan Etelä-Suomessa.

• Anonyymi00266

Eikä missään motarilla ole edes suurempaa nopeusrajoitusta, kuin 120 km/h.

• Anonyymi00267

Tampere - Helsinki välisellä moottoritiellä onnistuu hiljaisena aikana.

• Anonyymi00269
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Tampere - Helsinki välisellä moottoritiellä onnistuu hiljaisena aikana.

Siis parhailmillaan 120km/h tarkoitin hiljaisena aikana.Huom.mittarivirhe.Silti mennään ohi.

• Anonyymi00290
        Anonyymi00269 kirjoitti:

Siis parhailmillaan 120km/h tarkoitin hiljaisena aikana.Huom.mittarivirhe.Silti mennään ohi.

Asennevammaiset menevät ohi. Lainkuulijaiset noudattavat rajoituksia.

• Anonyymi00273

...niin , mikä tai mitä on se "alinopeus" josta muutamat "julkut" ovat lehtien palstoilla ilmaisseet mielipiteensä ? Tieliikennelaki sanoo selvästi ja yksiselitteisesti että liikennemerkeillä on ilmoitettu SUURIN sallittu nopeus , hitaamminkin saa .. ja joillakin ajoneuvoilla on lakisääteisesti ajettava ... hitaammin , niin että se siitä ..

• Anonyymi00280

Sinä et kykene asiaa ymmärtämään, etkä ole yksin puutteesi kanssa.

• Anonyymi00281
        Anonyymi00280 kirjoitti:

Sinä et kykene asiaa ymmärtämään, etkä ole yksin puutteesi kanssa.

Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden sekä kiellon ajaa aiheetta liian hitaasti, jos se haittaa muuta liikennettä.
        Hitaammin ajaminen on täysin sallittua, ja monilla ajoneuvoilla se on jopa pakollista.

• Anonyymi00284
        Anonyymi00281 kirjoitti:

Tieliikennelaki tuntee vain suurimman sallitun nopeuden sekä kiellon ajaa aiheetta liian hitaasti, jos se haittaa muuta liikennettä.
        Hitaammin ajaminen on täysin sallittua, ja monilla ajoneuvoilla se on jopa pakollista.

Ajokokeessa voi tehdä ei-hylkääviä virheitä ja päästä läpi. Kunhan ei mokaile liian paljon.
        Taitoja olisi silti syytä kehittää.

Ymmärrän, että joidenkin ymmärrys voi rajoittua lakitekstiin.
        Liikenteen ei tarvitsisi puuroutua ihan näin paljon, onnettomuuksia voisi olla vähemmän sekä päästöjä ja kulutusta voisi olla vähemmän,
        nykyisillä liikennemäärillä, nykyisellä infralla, vain ajamalla paremmin.

• Anonyymi00287
        Anonyymi00284 kirjoitti:

Ajokokeessa voi tehdä ei-hylkääviä virheitä ja päästä läpi. Kunhan ei mokaile liian paljon.
        Taitoja olisi silti syytä kehittää.

Ymmärrän, että joidenkin ymmärrys voi rajoittua lakitekstiin.
        Liikenteen ei tarvitsisi puuroutua ihan näin paljon, onnettomuuksia voisi olla vähemmän sekä päästöjä ja kulutusta voisi olla vähemmän,
        nykyisillä liikennemäärillä, nykyisellä infralla, vain ajamalla paremmin.

Ja ketkä tuohon "paremmin ajamiseen" kykenee/kykenisi, jolla nuo liikenteen puuroutumiset sekä onnettomuudet vähenisi, ja päästöt ja kulutus saataisiin pienemmäksi?

• Anonyymi00288
        Anonyymi00287 kirjoitti:

Ja ketkä tuohon "paremmin ajamiseen" kykenee/kykenisi, jolla nuo liikenteen puuroutumiset sekä onnettomuudet vähenisi, ja päästöt ja kulutus saataisiin pienemmäksi?

Kikkeli.

• Anonyymi00295
        Anonyymi00288 kirjoitti:

Kikkeli.

Olisitko sinä, poikkeava elimen nimen toistelija, se "paremmin ajamiseen" kykenevä?

• Anonyymi00298
        Anonyymi00295 kirjoitti:

Olisitko sinä, poikkeava elimen nimen toistelija, se "paremmin ajamiseen" kykenevä?

Pippeli.

• Anonyymi00300
        Anonyymi00287 kirjoitti:

Ne ketkä ei säädä ja jojoile turhia.

Tasainen nopeus, turvavälit, huomio pikälle eteenkin, hereillä, osataan liittyä ja poistua ilman turhaa showta.

• Anonyymi00308
        Anonyymi00298 kirjoitti:

Pippeli.

• Anonyymi00309
        Anonyymi00300 kirjoitti:

Ne ketkä ei säädä ja jojoile turhia.

Tasainen nopeus, turvavälit, huomio pikälle eteenkin, hereillä, osataan liittyä ja poistua ilman turhaa showta.

No, vodaanko sanoa , että vähintään 98% kuskeista tuon määritelmän sisään mahtuu?

• Anonyymi00297

Avaaja voisi keskittyä omaan elämäänsä ja ajamiseen ja olla kiukuttelematta muiden tekemisistä. Minä ainakin ohita jokaisen joka ajaa omituisesti ja tekee tyhmyyksiä.

• Anonyymi00301

Liikennesääntöjen, eli tieliikennelain mukaan on kuitenkin velvoite keskittyä jonkun verran myös muiden tekemisiin ja havainnoida muiden tekemisiä.

"Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

Ei voi ennakoida muiden tekoja, ellei katso, miten ne muut liikkuvat ja mitä ne tekevät. Ennakoinnissa ei pyritä kertomaan yhtä varmaa tulevaisuutta, vaan ymmärtämään erilaisia mahdollisuuksia ja skenaarioita omien havaintojen pohjalta. Velvollisuus havainnoida on.

• Anonyymi00310
        Anonyymi00301 kirjoitti:

Liikennesääntöjen, eli tieliikennelain mukaan on kuitenkin velvoite keskittyä jonkun verran myös muiden tekemisiin ja havainnoida muiden tekemisiä.

"Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

Ei voi ennakoida muiden tekoja, ellei katso, miten ne muut liikkuvat ja mitä ne tekevät. Ennakoinnissa ei pyritä kertomaan yhtä varmaa tulevaisuutta, vaan ymmärtämään erilaisia mahdollisuuksia ja skenaarioita omien havaintojen pohjalta. Velvollisuus havainnoida on.

Kyllä sitä on syytä keskittyä liikenteessä siihen omaan ajamiseen ja antaa muiden tehdä samoin, ilman mitään skenaarioiden tutkailua.

• Anonyymi00317
        Anonyymi00310 kirjoitti:

Kyllä sitä on syytä keskittyä liikenteessä siihen omaan ajamiseen ja antaa muiden tehdä samoin, ilman mitään skenaarioiden tutkailua.

Lain mukaan on velvoite ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa, olit sitten mitä mieltä tahansa.

• Anonyymi00319
        Anonyymi00317 kirjoitti:

Lain mukaan on velvoite ennakoida toisten tienkäyttäjien toimintaa, olit sitten mitä mieltä tahansa.

Oli mitä mieltä tahansa , niin omaan ajoon keskittyminen on aina tärkeämpää kuin muiden toiminnan seuraaminen.

• Anonyymi00303

Ennakointi liikenteessä on kaikkein tärkein taito, ja samalla se, jota moni ei oikeasti osaa — siksi syntyy vihaa, vaaratilanteita ja turhaa kiirettä.

• Anonyymi00311

Osaatko sanoa/arvioida , että onko liikenteessä tuota "kaikkein tärkeintä taitoa" kenelläkään muulla kuin sinulla?

• Anonyymi00312
        Anonyymi00311 kirjoitti:

Osaatko sanoa/arvioida , että onko liikenteessä tuota "kaikkein tärkeintä taitoa" kenelläkään muulla kuin sinulla?

Tuosta ohimenemisestä sen verran, että Z-junalla matkustaessani nopeuden ollessa 160 km/h autoja moottoritiellä usein menee ohi selvästi suuremmalla nopeudella eikä minua ollenkaan häiritse.

• Anonyymi00314
        Anonyymi00312 kirjoitti:

Tuosta ohimenemisestä sen verran, että Z-junalla matkustaessani nopeuden ollessa 160 km/h autoja moottoritiellä usein menee ohi selvästi suuremmalla nopeudella eikä minua ollenkaan häiritse.

Tuskin tuo muitakaan junassa matkustavia häiritsee ja lieneekö tuo edes se perään kuulutettu "kaikkein tärkeintä taito" liikenteessä.

• Anonyymi00315
        Anonyymi00311 kirjoitti:

Mä olen samaa mieltä tuosta ennakoinnista.
        Ehkä se ei ollut ennen ajokorttivaatimus, niin siksi niin outoa monelle?

• Anonyymi00316
        Anonyymi00315 kirjoitti:

Joten osaatko sanoa/arvioida , että onko liikenteessä tuota "kaikkein tärkeintä taitoa" kuinkakin monella lisäksesi?

• Anonyymi00318
        Anonyymi00315 kirjoitti:

Lainsäätäjä on kirjoittanut mm. seuraavaa:

"Siitä, että tietyn elämänalueen, kuten liikenteen, toiminnassa edellytetään suurta huolellisuutta ja harkintaa, kertovat tieliikennesääntelyn tarkkuus ja erityiset huolellisuusnormit. Tienkäyttäjän osallistuessa liikenteeseen tulisi hänen mieltää osallistumisesta niin hänelle itselleen kuin muillekin tienkäyttäjille aiheutuvat henkeen, terveyteen ja turvallisuuteen kohdistuvat riskit. Siksi oikeuskirjallisuudessa ennakointivelvollisuus on asetettu erityisen korkealle tasolle."

• Anonyymi00320
        Anonyymi00318 kirjoitti:

Lainsäätäjä on kirjoittanut mm. seuraavaa:

"Siitä, että tietyn elämänalueen, kuten liikenteen, toiminnassa edellytetään suurta huolellisuutta ja harkintaa, kertovat tieliikennesääntelyn tarkkuus ja erityiset huolellisuusnormit. Tienkäyttäjän osallistuessa liikenteeseen tulisi hänen mieltää osallistumisesta niin hänelle itselleen kuin muillekin tienkäyttäjille aiheutuvat henkeen, terveyteen ja turvallisuuteen kohdistuvat riskit. Siksi oikeuskirjallisuudessa ennakointivelvollisuus on asetettu erityisen korkealle tasolle."

Hallituksen esityksiin hirttäytyneeltä tyhjäpäältä tällä kertaa hieman lyhyempi versio oman pään tuotoksista, mitä toisessa ketjussa samana päivänä esitetty. Mainitulla ennakointivelvollisuudella korostetaan sitä, että kolaritilanteissa molempia osapuolia voidaan sakottaa ja autoilijan ja pyöräilijän välisissä onnettomuuksissa siirtää pyöräilijän tekemän virheen seuraukset autokuskin vastattavaksi.

• Anonyymi00321
        Anonyymi00320 kirjoitti:

Hallituksen esityksiin hirttäytyneeltä tyhjäpäältä tällä kertaa hieman lyhyempi versio oman pään tuotoksista, mitä toisessa ketjussa samana päivänä esitetty. Mainitulla ennakointivelvollisuudella korostetaan sitä, että kolaritilanteissa molempia osapuolia voidaan sakottaa ja autoilijan ja pyöräilijän välisissä onnettomuuksissa siirtää pyöräilijän tekemän virheen seuraukset autokuskin vastattavaksi.

Homo.

• Anonyymi00323
        Anonyymi00321 kirjoitti:

Homo.

Mitä poikkeava tuolla suuntautumisesi esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

• Anonyymi00324
        Anonyymi00323 kirjoitti:

Mitä poikkeava tuolla suuntautumisesi esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

Pippeli.

• Anonyymi00325
        Anonyymi00320 kirjoitti:

Hallituksen esitys on toissijainen oikeuslähde. Pätee siinäkin mainitut asiat, vaikka sinä et sitä usko tai halua.

• Anonyymi00326
        Anonyymi00324 kirjoitti:

Pippeli.

Mitä poikkeava tuolla elimen nimen esittelyllä katsot olevan tekemistä nyt kyseessä olevan asian kanssa?

• Anonyymi00329

Jokainen lukutaidon omaava pystyy todentamaan, että on lainsäätäjän tekstistä kyse. Vaatii toki hivenen älyä ja lukemisen ymmärtämisen taitoa ja että viitsii perehtyä asiaan. Tyhjä pää taitaakin olla siellä päässä.

• Anonyymi00330
        Anonyymi00329 kirjoitti:

Jokainen lukutaidon omaava pystyy todentamaan, että on lainsäätäjän tekstistä kyse. Vaatii toki hivenen älyä ja lukemisen ymmärtämisen taitoa ja että viitsii perehtyä asiaan. Tyhjä pää taitaakin olla siellä päässä.

Kyllä se tyhjä pää on juuri siellä päässä missä sen on sanottukin olevan, koska edelleen, se ei ole uskon tai halun kysymys, kun oikein todetaan, hallituksen esityksiin hirttäytyneeltä tyhjäpäältä tulleen tällä kertaa hieman lyhyempi versio oman tyhjänpään tuotoksista.

• Anonyymi00331
        Anonyymi00330 kirjoitti:

Kyllä se tyhjä pää on juuri siellä päässä missä sen on sanottukin olevan, koska edelleen, se ei ole uskon tai halun kysymys, kun oikein todetaan, hallituksen esityksiin hirttäytyneeltä tyhjäpäältä tulleen tällä kertaa hieman lyhyempi versio oman tyhjänpään tuotoksista.

Lukemisen ymmärtämättömyys havaittu.

• Anonyymi00332
        Anonyymi00330 kirjoitti:

Kikkeli.

• Anonyymi00333
        Anonyymi00331 kirjoitti:

Lukemisen ymmärtämättömyys havaittu.

No, hyvä jos oman lukemisen ymmärtämättömyytesi jo näin varhaisessa vaiheessa havaitsit.

• Anonyymi00334
        Anonyymi00332 kirjoitti:

Kikkeli.

• Anonyymi00336
        Anonyymi00334 kirjoitti:

Pippeli.

• Anonyymi00337
        Anonyymi00336 kirjoitti:

Pippeli.

• Anonyymi00338
        Anonyymi00337 kirjoitti:

Homo.

• Anonyymi00339
        Anonyymi00338 kirjoitti:

Homo.

• Anonyymi00322

Tänään hyvä esimerkki miksi mennään ohi reippaalla ylinopeudella.
      Itse olin matkalla pohjoista päin ja oli jo matkaa takana sellaiset 400km.
      Kun ohitettiin Oulu ja päästiin etelään menevälle 4 tielle jossa on pirun hyvin ohituskaistoja mutta sitten niitä kaiteella erotettuja alueita.
      Huomasi hyvin tuon minä minä kulttuurin, eli ajetaan siellä missä ei pääse ohittamaan 100rajoituksella sellaista pikkuisen päälle 80 ja kun tulee ohituspaikka niin jo löytyy se kaasu ja vauhtia kelataan pikkuisen päälle 100.
      Tottahitossa se pitkä jono haluaa päästä tulpan ohi ja silloin on lyötävämittariin se 120 jotta mahdollisimman moni kerkeää ohituskaistalla ohi.
      Sitten oli se tapaus kun itse ajoin ohituskaistan oikeaa kaistaa sellaisella 103km/h (todellinen nopeus) ja ohi painaa yksi auto joka sitten saa ns. paniikkikohtauksen kun kaista kapenee ja aide toisella puolen ja betonikaide toisella puolen ja pudottaa vauhdin 80 100 alueella.
      Miksi helkkari tuollaiset lähtee ohi jos eivät kyvyt riitä sitten pitämään matkanopeutta?
      No vettä satoi ja vähän ajourilla vettä mutta ei 100 vauhdissa minkäänlaista vesiliirron merkkejä, ei koko 500km matkalla vaikka reipasta vauhtia pidinkin.

Jos joku lukija joka on näitä paskahalvauksen saavia kun tie kapenee niin voisi vastata miksi se kiihdytys ohituskaitoilla ja pahiimmillaan ohittamisia vaikkei löydy uskallusta jatkaa liikennevirran nopeudella?

• Anonyymi00328

Olisi kai liian järkevää käyttää vakionopeussäädintä,
        varsinkin jos ei osaa yhtään ajaa vakaasti.

Suomessa on myönnetty ajokortteja täysin kädettömillekin, ja sen kanssa meidän muiden pitää vaan elää.

• Anonyymi00335
        Anonyymi00328 kirjoitti:

Olisi kai liian järkevää käyttää vakionopeussäädintä,
        varsinkin jos ei osaa yhtään ajaa vakaasti.

Suomessa on myönnetty ajokortteja täysin kädettömillekin, ja sen kanssa meidän muiden pitää vaan elää.

Niin, saattaahan se ajokortti olla sinullakin, ja siitä huolimatta kanssasi muiden vaan pitää elää.

• Anonyymi00340
        Anonyymi00335 kirjoitti:

Niin, saattaahan se ajokortti olla sinullakin, ja siitä huolimatta kanssasi muiden vaan pitää elää.

Pahoittelut siitä.
        Teen kuitenkin parhaani, että kaikilla sujuisi paremmin.
        Ne asiat joihin voin vaikuttaa, eli oman toimintani kehittäminen.
        Vasta muutamia vuosikymmeniä opettelua takana, eli aloittelija.
        Liian viisaalla ei ole enää tilaa kehitykselle.
        Minä en ole liikenteessä yksin, vaan siellä on ne muutkin...
        Aika vaikea juttu, kun se ei lue laissa, mutta on se olemassa...

• Anonyymi00341
        Anonyymi00340 kirjoitti:

Pahoittelut siitä.
        Teen kuitenkin parhaani, että kaikilla sujuisi paremmin.
        Ne asiat joihin voin vaikuttaa, eli oman toimintani kehittäminen.
        Vasta muutamia vuosikymmeniä opettelua takana, eli aloittelija.
        Liian viisaalla ei ole enää tilaa kehitykselle.
        Minä en ole liikenteessä yksin, vaan siellä on ne muutkin...
        Aika vaikea juttu, kun se ei lue laissa, mutta on se olemassa...

Kun ei lue laissa niin eipä niitä kädettömiä ole paljonkaan muuten kuin niiden mielestään jotka niitä mielestään liikenteessä näkevänsä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 71
      547
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe