vanhetessaan pahemmaksi vai paremmaksi ?
Vastaukset 53
- Anonyymi00001
Jos uskovaa tarkoitat, niin uskova muuttuu, jos hän suostuu Jumalan muutostyöhön.
Oma työ sen hyväksi, että muuttuisi, ei yleensä kanna pitkälle. Sen takia uudenvuodenlupauksetkaan eivät kestä, koska ihmisestä ei oikein ole itsensä muuttajaksi Ja siinä muutoksessa, mitä Jumala haluaa ja edellyttää ihmiseltä, tarvitaan Jumalaa itseään. Siksi uudestisyntymässä annetaan Pyhä Henki.Itseasiassa ihminen muuttuu elämän aikana kuka mihinkin suuntaan.
Ja Raamatun mukaan Jumala haluaa kuolemaa.- Anonyymi00003
torre3 kirjoitti:
Itseasiassa ihminen muuttuu elämän aikana kuka mihinkin suuntaan.
Ja Raamatun mukaan Jumala haluaa kuolemaa.Ääliömäiset kommenttisi ovat ihmiskunnalle häpeäksi.
- Anonyymi00004
torre3 kirjoitti:
Ja Raamatun mukaan Jumala haluaa kuolemaa.Valehtelet taas tapasi mukaan!
Raamatun mukaan Jumala ei halua kuolemaa, vaan hän on elämän puolella ja tahtoo ihmisten elävän.
Raamattu kuvaa kuolemaa vihollisena, joka tuli maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena, ja jonka Jumala tulee lopulta kokonaan tuhoamaan.
Asiaa voi tarkastella tarkemmin seuraavien Raamatun opetusten kautta:Jumala ei iloitse kenenkään kuolemastaProfeetta Hesekielin kirjassa Jumalan tahto sanotaan suoraan ja selkeästi:"Kääntykää, niin te saatte elää!" –
Jumala kehottaa ihmisiä hylkäämään pahuuden."En minä tahdo kenenkään kuolemaa, sanoo Herra Jumala." (Hes. 18:32).
Jumala ei halua edes jumalattoman tai väärintekijän kuolemaa, vaan sitä, että tämä kääntyisi pahoilta teiltään ja eläisi (Hes. 33:11).
Kuolema on vihollinen, ei Jumalan alkuperäinen suunnitelmaRaamatun mukaan Jumala loi ihmisen elämään yhteydessään.
Kuolema astui kuvaan vasta kun ihminen lankesi syntiin.Viimeinen kukistettava vihollinen: Paavali kirjoittaa ensimmäisessä korinttilaiskirjeessä, että kuolema on vihollinen, joka tullaan lopulta nujertamaan (1. Kor. 15:26).
Kuoleman tuhoaminen: Ilmestyskirjassa kerrotaan, kuinka aikojen lopussa kuolema ja tuonela heitetään tuliseen järveen, eli ne lakkaavat olemasta.
Jeesus voitti kuolemanKristinuskon ydin on siinä, että Jumala lähetti Jeesuksen voittamaan kuoleman vallan. Jeesus itse sanoi olevansa "ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Hänen oman ylösnousemuksensa kautta kuolema menetti lopullisen otteensa ihmisestä, ja uskoville luvataan iankaikkinen elämä.Vaikka fyysinen kuolema on nykyisessä maailmassa biologinen välttämättömyys syntiinlankeemuksen seurauksena, Raamatun kokonaissanoma osoittaa, että Jumalan lopullinen tahto, päämäärä ja luomistyön huipentuma on ikuinen elämä, ei kuolema. Anonyymi00004 kirjoitti:
Valehtelet taas tapasi mukaan!
Raamatun mukaan Jumala ei halua kuolemaa, vaan hän on elämän puolella ja tahtoo ihmisten elävän.
Raamattu kuvaa kuolemaa vihollisena, joka tuli maailmaan syntiinlankeemuksen seurauksena, ja jonka Jumala tulee lopulta kokonaan tuhoamaan.
Asiaa voi tarkastella tarkemmin seuraavien Raamatun opetusten kautta:Jumala ei iloitse kenenkään kuolemastaProfeetta Hesekielin kirjassa Jumalan tahto sanotaan suoraan ja selkeästi:"Kääntykää, niin te saatte elää!" –
Jumala kehottaa ihmisiä hylkäämään pahuuden."En minä tahdo kenenkään kuolemaa, sanoo Herra Jumala." (Hes. 18:32).
Jumala ei halua edes jumalattoman tai väärintekijän kuolemaa, vaan sitä, että tämä kääntyisi pahoilta teiltään ja eläisi (Hes. 33:11).
Kuolema on vihollinen, ei Jumalan alkuperäinen suunnitelmaRaamatun mukaan Jumala loi ihmisen elämään yhteydessään.
Kuolema astui kuvaan vasta kun ihminen lankesi syntiin.Viimeinen kukistettava vihollinen: Paavali kirjoittaa ensimmäisessä korinttilaiskirjeessä, että kuolema on vihollinen, joka tullaan lopulta nujertamaan (1. Kor. 15:26).
Kuoleman tuhoaminen: Ilmestyskirjassa kerrotaan, kuinka aikojen lopussa kuolema ja tuonela heitetään tuliseen järveen, eli ne lakkaavat olemasta.
Jeesus voitti kuolemanKristinuskon ydin on siinä, että Jumala lähetti Jeesuksen voittamaan kuoleman vallan. Jeesus itse sanoi olevansa "ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Hänen oman ylösnousemuksensa kautta kuolema menetti lopullisen otteensa ihmisestä, ja uskoville luvataan iankaikkinen elämä.Vaikka fyysinen kuolema on nykyisessä maailmassa biologinen välttämättömyys syntiinlankeemuksen seurauksena, Raamatun kokonaissanoma osoittaa, että Jumalan lopullinen tahto, päämäärä ja luomistyön huipentuma on ikuinen elämä, ei kuolema.Lue joskus sitä Raamattua. Jumala haluaa eniten kuolemaa tappaen itsekin ihan viattomia. Ei se mitään ikuista elämää luvannut.
- Anonyymi00007
torre3 kirjoitti:
Lue joskus sitä Raamattua. Jumala haluaa eniten kuolemaa tappaen itsekin ihan viattomia. Ei se mitään ikuista elämää luvannut.
Lue itse, äläkä valehtele!
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lue itse, äläkä valehtele!
En koskaan valehtele, en varsinkaan Raamatusta. Siitähän jäisi äkkiä kiinni.
- Anonyymi00017UUSI
Pyhä Henki laskeutuu ihmiseen kasteen yhteydessä. Niin kävi myös Jeesukselle Johannes Kastajan kastaessa hänet. Jeesus itse ei kastanut ketään vaan kasteen suorittivat Johannes Kastajan entiset seuraajat jotka alkoivat seurata Jeesusta. Kasteella on siis hyvin pitkät perinteet kristinuskossa ja se on sakramentti mikä kuuluu kristinuskoon.
Se on lupaus Jumalan armosta ja tämä lupaus toteutuu uskosta Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön joka tapahtui Golgatan ristillä.
Sen johdosta Jumala armahtaa ihmisen mistä seuraa armon jälkeinen vanhurskauttaaminen.
Noin yksinkertaista se on parhaimmillaan. Jos on jokin toinen tie niin siitä minä en tiedä mitään. Kaikki riippuu armosta. - Anonyymi00018UUSI
torre3 kirjoitti:
Lue joskus sitä Raamattua. Jumala haluaa eniten kuolemaa tappaen itsekin ihan viattomia. Ei se mitään ikuista elämää luvannut.
Torren jutut alkaa olla menossa jo aika oudoiksi, epäilyttäviksi.
- Anonyymi00019UUSI
torre3 kirjoitti:
Ja Raamatun mukaan Jumala haluaa kuolemaa.Tuokin on tavallaan totta koska ikuinen elämä tulee vain kuoleman kautta. Ja kuka nyt täällä haluaisi ikuisesti olla. Ihmisen ikuisuus maan päällä on elämän mittainen, eteenpäin pääsee vain kuoleman kautta. Kuolema on risteys ja jatko on määritelty elämän aikana ja sen päättää lopulta Jumalan armo mikä seuraa Jumalan tahtoa.
Sitä minä mietin onko se siinä vaiheessa, kun Jumala on ilmoittanut tahtonsa merkki armon mahdollisuudesta vai pitääkö tämä tahto toteuttaa mahdollisen hyvin. Voihan tahto jäädä toteuttamatta mutta siihen minä en usko vaan Jumala antaa kyllä avaimet tahdon toteuttamista varten.
Silloin ihminen on vain teon maanpäällinen välikappale ja Jeesus joka elää ihmisessä toteuttaa teon Pyhän Hengen välityksellä. Mikäli näin on kyseessä lieneen se Jeesuksen toinen tuleminen joka tapahtuu ihmisen kautta ja kuollessaan ihmisen sielu menee Isän luokse Pyhän Hengen avulla.
Kävis paremmin järkeen, kuin lentää laumana pilvellä ratsastaen ja vielä elävänä jonnekin mitä emme näe tässä todellisuudessa. - Anonyymi00020UUSI
torre3 kirjoitti:
Ja Raamatun mukaan Jumala haluaa kuolemaa."Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!" Mm noilla sanoilla torren väite kumoutui jo pari tuhatta vuotta sitten!!! Tosin homoille ja muillekin katumattomille, tietoisesti syntisille sitä iankaikkista elämää Jumalan luona ei ole luvattu, vaan ainoastaan niille syntisille, jotka syntinsä tunnustavat ja niitä katuvat!
- Anonyymi00022UUSI
torre3 kirjoitti:
En koskaan valehtele, en varsinkaan Raamatusta. Siitähän jäisi äkkiä kiinni.
Valehtelet jo siinä, että väität, että et koskaan valehtele! Lopeta jo trollauksesi, ei se valehtelusi sinun syntejäsi pyyhi pois!
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Valehtelet taas tapasi mukaan!
Jeesus voitti kuolemanKristinuskon ydin on siinä, että Jumala lähetti Jeesuksen voittamaan kuoleman vallan. Jeesus itse sanoi olevansa "ylösnousemus ja elämä" (Joh. 11:25). Hänen oman ylösnousemuksensa kautta kuolema menetti lopullisen otteensa ihmisestä, ja uskoville luvataan iankaikkinen elämä.Vaikka fyysinen kuolema on nykyisessä maailmassa biologinen välttämättömyys syntiinlankeemuksen seurauksena, Raamatun kokonaissanoma osoittaa, että Jumalan lopullinen tahto, päämäärä ja luomistyön huipentuma on ikuinen elämä, ei kuolema.Tämän kirjoittaja on niitä pilvellä ratsastavia jotka pelkäävät kuolemaa eivätkä ymmärrä, että se on nimenomaan portti tulevaan. Kyllä Jumala tiesi jo paratiisissa mitä tulee tapahtumaan koska mikään ei pysy Herralta salassa. Sellainen on mahdotonta ettei hän tietäisi mitä tulee tapahtumaan koska hän on ylin ja kaikki on hänestä.
Se ei ole oikean uskovaisen merkki jos ihminen aloittaa viestinsä nimenomaan haukkumalla toista valehtelijaksi ja on täysin ehdoton omassa vakaumuksessaan eikä tingi siitä yhtään vaan pitää pintansa toisia haukkuen. Ei ollenkaan Rakkauden evankeilumin mukaista.
Kuitenkin hän lopussa toteaa, että fyysinen kuolema on biologinen välttämättömyys mutta hän kuvittelee itse välttyvänsä siltä. ja vielä uskoo siihen vahvasti. Olen varma siitä, ettei Jumala ole ilmoittanut hänelle vielä tahtoaan mutta ehkä hänkin vielä kokee sen. Onhan tässä aikaa siihen jokaisella, tämän elämän ajan. - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!" Mm noilla sanoilla torren väite kumoutui jo pari tuhatta vuotta sitten!!! Tosin homoille ja muillekin katumattomille, tietoisesti syntisille sitä iankaikkista elämää Jumalan luona ei ole luvattu, vaan ainoastaan niille syntisille, jotka syntinsä tunnustavat ja niitä katuvat!
Kyllä se homokin on ihan saman armon alla kuin kaikki muutkin.
Yhdysvaltojen nykyinen valtiovarainministeri on homo. Itse en ole homo mutta tunnen ihmisen joka on imenyt kyseisen henkilön munaa joskus vuosikymmeniä sitten, nuorena henkilöinä ameriikan maalla. Minusta tuntuu, ettei kyseessä ole kuitenkaan niin iso synti etteivätkö he voisi siitä huolimatta voisi saada tekoaan ja samalla muita syntejään anteeksi. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Valehtelet jo siinä, että väität, että et koskaan valehtele! Lopeta jo trollauksesi, ei se valehtelusi sinun syntejäsi pyyhi pois!
Ei se tee kirjoituksesta valhetta mikäli uskoo jonkin asian olevan toisin kuin joku muu. Se on syntiä, että haukuu toisen ihmisen mielipidettä ja totuutta valheeksi sillä perusteella, että on eri mieltä asiasta. Minusta tuntuu siltä, että toisen haukkuminen valehtelijaksi vailla perustetta on synti mistä joutuu vastaamaan Jumalan edessä. tässähän on selvästi sellainen näkökulma ero vain mielipiteiden kesken eikä selvä valehe.
Se on vale, että otti vaikka kiistää ottaneensa. Ottiko valehtelijaksi toista väittävä vastaan Jumalan armon? Vai onko Jumala edes tarjonnut sitä mahdollisuutta? Minä veikkaan, että sellaista mahdollisuutta ei ole edes tarjottu kyseiselle henkilölle sen verran kovasti hän toista valehtelijaksi väittää. - Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä!" Mm noilla sanoilla torren väite kumoutui jo pari tuhatta vuotta sitten!!! Tosin homoille ja muillekin katumattomille, tietoisesti syntisille sitä iankaikkista elämää Jumalan luona ei ole luvattu, vaan ainoastaan niille syntisille, jotka syntinsä tunnustavat ja niitä katuvat!
Iänkaikkinen elämä ei ole suora jatkumo ilman kuolemaa. Henki vie ihmisen sielun mukanaan.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Torren jutut alkaa olla menossa jo aika oudoiksi, epäilyttäviksi.
Kaikki perustuu tässä kristittyjen pääteokseen , joka on Raamattu. Siinä on lukuisia joukkosurmia Jumalan aiheuttamana.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tuokin on tavallaan totta koska ikuinen elämä tulee vain kuoleman kautta. Ja kuka nyt täällä haluaisi ikuisesti olla. Ihmisen ikuisuus maan päällä on elämän mittainen, eteenpäin pääsee vain kuoleman kautta. Kuolema on risteys ja jatko on määritelty elämän aikana ja sen päättää lopulta Jumalan armo mikä seuraa Jumalan tahtoa.
Sitä minä mietin onko se siinä vaiheessa, kun Jumala on ilmoittanut tahtonsa merkki armon mahdollisuudesta vai pitääkö tämä tahto toteuttaa mahdollisen hyvin. Voihan tahto jäädä toteuttamatta mutta siihen minä en usko vaan Jumala antaa kyllä avaimet tahdon toteuttamista varten.
Silloin ihminen on vain teon maanpäällinen välikappale ja Jeesus joka elää ihmisessä toteuttaa teon Pyhän Hengen välityksellä. Mikäli näin on kyseessä lieneen se Jeesuksen toinen tuleminen joka tapahtuu ihmisen kautta ja kuollessaan ihmisen sielu menee Isän luokse Pyhän Hengen avulla.
Kävis paremmin järkeen, kuin lentää laumana pilvellä ratsastaen ja vielä elävänä jonnekin mitä emme näe tässä todellisuudessa.Itse en usko uskonnollisiin väittämiin, joten viestisi oli turha. Haluat ikuisen elämän, ihan ikuisen, mutta et maan päällä. Vähän kummallista.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tuo on Johanneksen väittämä. Toinen on se, että hänen mukaansa Jumalaa ei voi nähdä, vaikka Mooseksen mukaan Jumalaa katseli 76 ihmistä. Ja sinä luotat häneen! Johannes ei tiennyt, että Jumala ei ollut rakastanut ketään.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää millä perusteella näet minun valehtelevan. Olet hyvin outo tapaus.
- Anonyymi00002
🎼 Muuttuuko ihminen, ja
mihin suuntaan voi viedä huomispäivän tie?
(Georg Ots)- Anonyymi00025UUSI
Se oli muuten Helsinki - Tallina väli. Siinähän se seilasi, edestakaisin.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
Se oli muuten Helsinki - Tallina väli. Siinähän se seilasi, edestakaisin.
Silti kiilto mun silmissä ei oo vettä,
se on kaipuuta uskomattomaan
Tuo tuolla alla, se ei oo vettä,
se on portti uskomattomaan
https://www.youtube.com/watch?v=udZMrXIde2M
- Anonyymi00005
Kun ihminen vanhenee, monet estot poistuvat ja salatut totuudet ihmisestä tulevat julki.
Toisista paljastuu sisimmän hyvyys, toisista pahuus. - Anonyymi00006
Toiset pahemmiksi
- Anonyymi00008
Monisyinen kysymys. Me emme ole samanlaisia. Standardi vastausta on vaikea antaa.
- Anonyymi00009
Jossain vaiheessa Jumala näyttäisi päättäneen, ettei ihmisten noin niinkuin yleisesti ole hyvä antaa elää kovin vanhoiksi.
1. Moos. 6:3
Herra sanoi: »Minä en anna elämän hengen asua ihmisessä miten kauan tahansa. Ihminen on lihaa, heikko ja katoavainen. Olkoon siis hänen elinikänsä enintään satakaksikymmentä vuotta.»
Ps. 90:10
Seitsemänkymmentä on vuosiemme määrä, tai kahdeksankymmentä, jos voimamme kestää. Ja kaikki niiden meno on vain turhuutta ja vaivaa, ne kiitävät ohitse, ja me lennämme pois.Toisaalta Raamattu kertoo mm. 900 vuotta eläneestä. Raamattu on jostain syystä mahdolliseimman sekava.
- Anonyymi00012UUSI
torre3 kirjoitti:
Toisaalta Raamattu kertoo mm. 900 vuotta eläneestä. Raamattu on jostain syystä mahdolliseimman sekava.
No voi hyvä tavaton..! On varmaan raskasta olla h... ja vielä myös va...?
https://files.luolasto.org/19584/0.jpg - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
https://files.luolasto.org/19584/0.jpgOn varmasti, voin vain kuvitella miten vaikeaa se voi olla!
- Anonyymi00033UUSI
torre3 kirjoitti:
Toisaalta Raamattu kertoo mm. 900 vuotta eläneestä. Raamattu on jostain syystä mahdolliseimman sekava.
Vanha testamentti perustuu kerrottuihin tarinoihin joten on täysin ymmärrettävää, että myös ajan käsite on ollut erilainen ja aikaa on ehkä mitattu eri tavalla. Ikä on vain numeroita. 900 vuotta kuullostaa kovin pitkältä ajalta ottaen huomioon myös olosuhteet mitkä silloin ovat vallinneet.
Anonyymi00012 kirjoitti:
https://files.luolasto.org/19584/0.jpgRaamatussa ihmisen ikä on se, mitä muinaiset kirjoittavat keksivät.
Sinulla on raskasta olla sinä.
- Anonyymi00010
Elämä on vanhana kurjempaa, kivuliampaa, väsyneempää, tylsempää
ja itse ainakin toivon äkkikuolemaa kun hoito on tulevaisuudessa niin heikkoa siinä vaiheessa kun ei enää itse jaksa nousta sängystä ylös, pystyy syömään tai käymään vessassa ilman apua.- Anonyymi00027UUSI
Tässä on maailmanpolittinen tilanne sen verran epävakaa, että sota on tulossa. Siihenhän kaikki varustautuu ja skenaariot sen alkamisajankohdasta vaihtelee. Mikään suurvalta ei ole kiistänyt sitä ja kaikki on heidän käsissä. Sota on myös välttämättömyys jotta voidaan aloittaa rakentaminen jälleen uudelta pohjalta. On myös erittäin todennäköistä, että käyttöön otetaan myös ydinaseet ja silloin on edessä isommat kinkerit ja väestömuutos tulee tapahtumaan raskaan käden kautta.
Tämä kaikki on Jumalan käsissä ja minä itse uskon, että näin tulee myös tapahtumaan. En minä siitä huolimatta pelkää tulevaisuutena vaan näen sen Jumalan tarjoamana uutena mahdollisuutena koska ei tämä maailman meno taida olla oikein Jumalan tahdon mukaista. Minulle on ihan sama mitä tässä tulee tapahtumaan, koska kaikki on Jumalan käsissä, niin on myös minun elämä ja kuolemaa odotellessa on hyvää aikaa elää ja toteuttaa Jumalan tahtoa. Sitähän minä teen myös tässä parasta aikaa.
Tai oikeastaan tämä on jo vapaa-aikaa päivän työt on jo tehty ja olen palannut takaisin asunnolle jonka Jumala on minulle antanut kaikessa hyvyydessään. Sattuma ei kuulu enää minun elämään vaan kaikella on tarkoituksensa. Sen ymmärrettyään vastoinkäymiset katoaa ja elämä saa uuden suunnan. Alkaa samalla ymmärtämään jo eletyn elämän merkityksen suhteessa nykyisyyteen. Elämää peilataan kuitenkin menneisyyden kautta, se on tie tulevaisuuteen. Kannattaa alkaa elää jo tänään eikä odottaa huomiseen.
Olen tutustunut jonkin aikaa sitten mieheen joka yritti lopettaa juomisen useaan kertaan eri katkojen avulla. Nyt hän on päättänyt lopettaa juomisen ja alkanut käymään kirkossa. Hänen tavoite on opiskella pastorin virkaan. Yksi hetki voi muuttaaa ihmisen elämän. - Anonyymi00034UUSI
Sveitsissä on mahdollisuus suorittaa armonmurha ja se vaatii kaksi matkaa tosin toiseen matkaan tarvitsee vain menolipun. Hinta on muistaakseni 17 000 euroa ja matkaliput ei kuulu hintaan. Olen kuullut tämän henkilöltä jonka ystävä käy parhaillaan kyseisen vaihtoehdon mahdollista toteuttamista.
En ota kantaa siihen onko tämä oikea ratkaisu se on kuitenkin ihmisen oman tahdon mukaista haluaako käyttää kyseistä mahdollisuutta. Sellainen on kuitenkin olemassa jos edessä on tiedossa jo lääkärin määrittelemä kivulias kuolema mikä ei ole hoidettavissa.
Onko kyseessä Jumalan tahdon alainen teko ja ovatko kyseisen teon suorittajat Jumalan asialla sen tietää vain ja yksinomaan ainoastaan Jumala ja ehkä myös teon tekijät. Lainsäädännöllistä estettä teolle ei ole. Anonyymi00027 kirjoitti:
Tässä on maailmanpolittinen tilanne sen verran epävakaa, että sota on tulossa. Siihenhän kaikki varustautuu ja skenaariot sen alkamisajankohdasta vaihtelee. Mikään suurvalta ei ole kiistänyt sitä ja kaikki on heidän käsissä. Sota on myös välttämättömyys jotta voidaan aloittaa rakentaminen jälleen uudelta pohjalta. On myös erittäin todennäköistä, että käyttöön otetaan myös ydinaseet ja silloin on edessä isommat kinkerit ja väestömuutos tulee tapahtumaan raskaan käden kautta.
Tämä kaikki on Jumalan käsissä ja minä itse uskon, että näin tulee myös tapahtumaan. En minä siitä huolimatta pelkää tulevaisuutena vaan näen sen Jumalan tarjoamana uutena mahdollisuutena koska ei tämä maailman meno taida olla oikein Jumalan tahdon mukaista. Minulle on ihan sama mitä tässä tulee tapahtumaan, koska kaikki on Jumalan käsissä, niin on myös minun elämä ja kuolemaa odotellessa on hyvää aikaa elää ja toteuttaa Jumalan tahtoa. Sitähän minä teen myös tässä parasta aikaa.
Tai oikeastaan tämä on jo vapaa-aikaa päivän työt on jo tehty ja olen palannut takaisin asunnolle jonka Jumala on minulle antanut kaikessa hyvyydessään. Sattuma ei kuulu enää minun elämään vaan kaikella on tarkoituksensa. Sen ymmärrettyään vastoinkäymiset katoaa ja elämä saa uuden suunnan. Alkaa samalla ymmärtämään jo eletyn elämän merkityksen suhteessa nykyisyyteen. Elämää peilataan kuitenkin menneisyyden kautta, se on tie tulevaisuuteen. Kannattaa alkaa elää jo tänään eikä odottaa huomiseen.
Olen tutustunut jonkin aikaa sitten mieheen joka yritti lopettaa juomisen useaan kertaan eri katkojen avulla. Nyt hän on päättänyt lopettaa juomisen ja alkanut käymään kirkossa. Hänen tavoite on opiskella pastorin virkaan. Yksi hetki voi muuttaaa ihmisen elämän.Kuule: kaikki on Putinin ja Trumpin käsissä. Turhaa sitä Jumalaa on joka paikkaan esittää.
Anonyymi00034 kirjoitti:
Sveitsissä on mahdollisuus suorittaa armonmurha ja se vaatii kaksi matkaa tosin toiseen matkaan tarvitsee vain menolipun. Hinta on muistaakseni 17 000 euroa ja matkaliput ei kuulu hintaan. Olen kuullut tämän henkilöltä jonka ystävä käy parhaillaan kyseisen vaihtoehdon mahdollista toteuttamista.
En ota kantaa siihen onko tämä oikea ratkaisu se on kuitenkin ihmisen oman tahdon mukaista haluaako käyttää kyseistä mahdollisuutta. Sellainen on kuitenkin olemassa jos edessä on tiedossa jo lääkärin määrittelemä kivulias kuolema mikä ei ole hoidettavissa.
Onko kyseessä Jumalan tahdon alainen teko ja ovatko kyseisen teon suorittajat Jumalan asialla sen tietää vain ja yksinomaan ainoastaan Jumala ja ehkä myös teon tekijät. Lainsäädännöllistä estettä teolle ei ole.Espanjassa on armomurha, ja olen valmis siihen epätoivoisessa tilanteessa.
- Anonyymi00011
Aivan selkeästi Paavali kertoo ihmisen uudestisyntymästä, miten ihminen silloin muuttuu kuin kuvastimessa Jeesuksen kaltaisuuen hengessä ja totuudessa. Miten ei enää vaella pimeydessä, vaan hänessä on Hengen hedelmät eikä pahuuden uskonnollisuus eikä syntinen elämä rievo häntä enää. Ei se ole sidottu ikään millään tavalla, vaan vanhana myös voi saada sen lapsen uskon, päästä Pyhän Hengen kautta Jumalan lapseuteen.
Eikä se todellisuus, se todellisuus ihmisen elämässä, mitä se on eikä joku oppi, josta voi loputtomasti kinata ja lainailla kilvan Raamattua, että näinhän on kirjoitettu, muutu mikskään millään vääntelyllä tai kääntelyllä ettei Paavali kirjoita mitä kirjoitettu on, vaan sen mitä harhaoppinen homottaja haluaa nähdä. - Anonyymi00013UUSI
Sanoisin että paremmaksi, jos voi elää oman näköistä elämää, eli ei ole parisuhteessa kenenkään kanssa!
- Anonyymi00015UUSI
Se riippuu siitä mikä on käyttötarkoitus ja meillä jokaisella on viimeinen käyttöpäivä joka on yksin Jumalan käsissä.
Mikäli Jumala tarjoaa sinulle armonsa käyttötarkoitus muuttuu ja siinä vaiheessa ihminen paranee vanhetessa ja sen muut läheiset tulevat kyllä huomaamaan.
Toisaalta mikäli ihminen ei tartu tähän oljenkorteen elämä jatkuu samaa rataa ja miten silloin käy siihen en osaa vastata.
Tämä asia pätee kaikkien kohdalla ja voin luvata sinulle, että ihminen joka ei ota Jumalan armoa vastaan on typerys ja sellaista ihmistä en ole vielä kohdannut.
Olen kyllä tavannut ihmisiä jotka kuvittelevat elävänsä Jumalan armon alla ja sellaiset ihmiset oppii kyllä tunnistamaan jo muutaman lauseen jälkeen. Heitä kutsutaan omavanhurskaiksi ja he eivät välttämättä itse tunnista itseään sellaisiksi.
Usein ei tarvitse edes kysyä mitään nimittäin siihen vaikuttaa myös se millaisessa tilanteessa ihmisen kohtaa. Heitä tapaa tiettyjen suuntien seurakunnissa ja0 osa on eksyttäjiä ja suurin osa eksytettyjä.,
Toiset paranee ja kaikki vanhenee. - Anonyymi00016UUSI
Jumala on suunnitellut vanhuuden siten, ettei siinä ole mitää murheita kun dementtia iskee. Ei muita kärsimäänsä pahaa, ei muistele menneitä, vaan kaikki on uutta ja ihmeellistä vaikka joku asia olisi tapahtunut minuutti sitten.
- Anonyymi00035UUSI
Niin siitä kärsii lähimmäiset ja sillä on työllistävä vaikutus hoitohenkilökuntaa ajatellen.
Vituixmän.🥺
- Anonyymi00021UUSI
Jumala lahjoittaa vanhuuteen dementtia ettei elämä tunnu kärsimykseltä kun ei hetken päästä muista yhtään mitä on tapahtunut. Aivan sama onko saanut turpaansa vai miljoona suudelmaa, niin muistikuva on aivan sama, ei mitään.
Pieni vaaraa siinä on olemassa että luonne voi muuttua vähän hankalaksi, alkaa inttimään kaikenlaisia asioita kun ei muista niitä, mutta tuskin kuitenkaan sen pahemmaksi ihmiseksi voi muuttua kuin Paavalin herjaaja, vaan aina siinä suhteessa kehitys on vain parempaan suuntaan. - Anonyymi00023UUSI
Tyhjyys tulee vanhuuteen.
- Anonyymi00028UUSI
Riippuu varmaan kenestä kyse!
- Anonyymi00029UUSI
Tämä on hyvinkin yksilöllistä. Olen kuullut kaikkea laidasta laitaan. On henkilöitä joilla nuoruus ollut villiä, mutta iän kanssa rauhoittunut. On henkilöitä jotka ovat olleet mallikansalaisia nuoruudessa, mutta sitten tavallaan joku patoutuma päässyt irti. Henkilöitä, jotka ovat vielä 50 vuotiaina lepsakoita ja humoristisia, mutta 70 vuoden ikään kohden heistä tullut sulkeutuneita, katkeria ja vihaisia. Tiukkapipoisuutta vielä 50 vuoden iässä, mutta 60 iän tienoilla pullantuoksuisia rupattelijoita. Ja tietenkin niitä jotka eivät muutu ollenkaan, paitsi jos tulee muistisairaus.
- Anonyymi00030UUSI
Jos on ollut piru toisia kohtaan niin sitä on myös loppuelämän.
- Anonyymi00037UUSI
Ei se nyt niinkään varmaan mene, ihmiset muuttuu. Etenkin siinä vaiheessa, kun he ovat oikeassa uskossa ja julistavat Jumalan sanaa oikean opin mukaisesti. Siihen oppiin ei kuulu helvetillä pelottelu eikä katumuksesta saarnaaminen. Eikä myöskään Jumalan kosto syntistä kohtaan. Siihen kuuluu Jumalan rakkauden julistaminen ihmistä kohtaan sekä mahdollisuus saada kokea Jumalan armo joka on pelastus kaikille jotka siihen uskovat.
Se on piru muita kohtaan joka toisin opettaa.0 Anonyymi00037 kirjoitti:
Ei se nyt niinkään varmaan mene, ihmiset muuttuu. Etenkin siinä vaiheessa, kun he ovat oikeassa uskossa ja julistavat Jumalan sanaa oikean opin mukaisesti. Siihen oppiin ei kuulu helvetillä pelottelu eikä katumuksesta saarnaaminen. Eikä myöskään Jumalan kosto syntistä kohtaan. Siihen kuuluu Jumalan rakkauden julistaminen ihmistä kohtaan sekä mahdollisuus saada kokea Jumalan armo joka on pelastus kaikille jotka siihen uskovat.
Se on piru muita kohtaan joka toisin opettaa.0Jumalan rakkautta on turha julistaa, jos Jumala ei sitä rakkautta osoita.
- Anonyymi00038UUSI
Ikääntyessä luonteenpiirteet korostuvat niin hyvässä kuin pahassakin.
- Anonyymi00039UUSI
Voi hyvä ihme miten käy Paavalin herjaajien. Ei riittä bittiavaruus sitten heidän herjoilleen kun oikein vanhuus iskee siihen lahkoon ja sen jäseniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistoliitto esittää rikkaille veronkiristyksiä, mutta kansalle ei kelpaa
Miksi? Haluaako taviskansa lisää leikkauksia peruspalveluihin? Pääsettekö liian helposti vielä terveyskeskukseen tai ham731330- 1221158
- 861075
- 981056
- 60960
Meistä puhutaan
Meistä varmaan puhutaan ja huhutaan. Luulen niin. Ei kiva juttu. Ja ystävät on minusta huolissaan. Yritän tehdä kaikkeni58881- 136841
Uunimakkara koululaisten suosikki
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000012228523.html on tärkeää että oppilaat syövät hyvin, muuten ei jaksa p288755- 18608
- 69606