Olen ylpeä

Arvo_Posti

siitä etten omista kenkäpuhelinta, koska en sellaista tarvitse. En todellakaan tunne olevani niin tärkeä henkilö, että minut pitää tavoittaa joka hetki. Aikomustakaan hankkia moista vempelettä ei ole, ennen kun sitä voi käyttää täydellisesti kuin nettiä, reilulla näytöllä, tuo aika saattaa olla lähelläkin, tai sitten ei.
Siihen asti hk. riittää se lankapuhelimen rimpula, sähköposti, netti, tavallinen posti, aamunlehti, radio ja TV. Niilläkin sitä tietoa saa aivan liikaakin, ja rahat saa menemään.

47

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä sulle,

itse en olisi elättänyt itseäni free-lancina ilman kännyä lasten ollessa pieniä,jos eivät olisi saaneet minua käsiinsä olisivat soittaneet seuraavalle listassa,en minä kännyä huvikseni nytkään käytä!

• Arvo_Posti

, tätä en halunnutkaan sanoa kuin vasta tässä. Todella hyvä peli ja apuvälinen sille joka sitä aidosti tarvitsee, siis en millään muotoa halveeraa kenkäpuhelimia, mutta omakohtaisesti olen sen todennut tarpeettomaksi.

• ja myös puhelin,

sata vuotta sitten tultiin toimeen ilman niitäkin ;DD

• Arvo_Posti

Luolakaudella pelkillä rummuilla.

• myös
        Arvo_Posti kirjoitti:

Luolakaudella pelkillä rummuilla.

arvoonsa ;D

• Arvo_Posti
        myös kirjoitti:

arvoonsa ;D

unohda että ensimmäisenä oli hajumerkit, niitähän nuo muut eläimet käyttää vieläkin.

• tavallaan käytössä
        Arvo_Posti kirjoitti:

unohda että ensimmäisenä oli hajumerkit, niitähän nuo muut eläimet käyttää vieläkin.

ihmisilläkin vaikka nyt ne houkuttelutuoksut ovat synteettisiä ;D

• Arvo_Posti
        tavallaan käytössä kirjoitti:

ihmisilläkin vaikka nyt ne houkuttelutuoksut ovat synteettisiä ;D

niinpä onkin, niin sitä on urbanisoitunut että tuon olin jo aivan unohtanut. Todella tärkeä ja miellyttävä pointti.

• Marilyn Monroen tapaan
        Arvo_Posti kirjoitti:

niinpä onkin, niin sitä on urbanisoitunut että tuon olin jo aivan unohtanut. Todella tärkeä ja miellyttävä pointti.

naisellasi yöasuna pelkkä Chanel nr 5 ;D

• Arvo_Posti
        Marilyn Monroen tapaan kirjoitti:

naisellasi yöasuna pelkkä Chanel nr 5 ;D

muuta, mutta tietysti omakohtaisesti ajattelisin/uskaltaisin vielä villinä toivoa sukkia, -nauhoja sekä vaihkapa pientä korsettia röyhelöineen, ja kruunuksi ne korkeat korot.
        Wuf-wuf!

• taikanainen
        Arvo_Posti kirjoitti:

muuta, mutta tietysti omakohtaisesti ajattelisin/uskaltaisin vielä villinä toivoa sukkia, -nauhoja sekä vaihkapa pientä korsettia röyhelöineen, ja kruunuksi ne korkeat korot.
        Wuf-wuf!

kuinkas ollakaan..täällä on päästy aiheesta toiseen :)))

Tuosta kännykästä, pitkään olin minäkin sitä mieltä etten mokomaa kapinetta tarvitse, mutta sitten poikani halusi ostaa uuden kännykän ja minun piti tukiaisiksi ostaa häneltä entinen. Siitä se lähti kännykkäelämä käyntiin. Nykyisin sitä jo kuvittelee ettei ilman pärjäisi. Jos sattuu känny joskus kotiin unohtumaan kun lähtee asioille, niin sitä on kuin "puolialaston"....

• Arvo_Posti
        taikanainen kirjoitti:

kuinkas ollakaan..täällä on päästy aiheesta toiseen :)))

Tuosta kännykästä, pitkään olin minäkin sitä mieltä etten mokomaa kapinetta tarvitse, mutta sitten poikani halusi ostaa uuden kännykän ja minun piti tukiaisiksi ostaa häneltä entinen. Siitä se lähti kännykkäelämä käyntiin. Nykyisin sitä jo kuvittelee ettei ilman pärjäisi. Jos sattuu känny joskus kotiin unohtumaan kun lähtee asioille, niin sitä on kuin "puolialaston"....

kuinkas se tuollalilla pääsikin karkaamaan. Selittäisin sillä että ehkä provosoiduin liikaa edellisistä, ja sitten taas teki mielihuvitus kepposet.

Kännykkä siis on tarpeellinen, joillekin liki vaatetusta ;O . Jotain vastaavaa koen itse jos en saa saunaolutta, jää jotenkin likainen olo, ennen tähän liittyi vielä kiuasmakkara.

Minullekin sitä on useammasti tarjottu lahjaksi tms. antaa, mutta olen kieltäytynyt. Läheisiä ihmisiä seuratessani olen huomannut em. laitteen orjuuttavan, jonkun pitää koko ajan sitä hypistellä kuin talismaania, toisen taas puhua siihen pelkkää liirumlaarumia kaiket päivät jne., tällaista en itselleni toivo. Kyllä niitä erinäisiä riippuvuuksia riittää.

• taikanainen
        Arvo_Posti kirjoitti:

kuinkas se tuollalilla pääsikin karkaamaan. Selittäisin sillä että ehkä provosoiduin liikaa edellisistä, ja sitten taas teki mielihuvitus kepposet.

Kännykkä siis on tarpeellinen, joillekin liki vaatetusta ;O . Jotain vastaavaa koen itse jos en saa saunaolutta, jää jotenkin likainen olo, ennen tähän liittyi vielä kiuasmakkara.

Minullekin sitä on useammasti tarjottu lahjaksi tms. antaa, mutta olen kieltäytynyt. Läheisiä ihmisiä seuratessani olen huomannut em. laitteen orjuuttavan, jonkun pitää koko ajan sitä hypistellä kuin talismaania, toisen taas puhua siihen pelkkää liirumlaarumia kaiket päivät jne., tällaista en itselleni toivo. Kyllä niitä erinäisiä riippuvuuksia riittää.

kerrankos sitä miehet provosoituu moisista niin että kaikenmaailman mielihuvitukset alkaa lentelemään ;)

Mielenkiintoinen ajatus tuo....että jäisi likaiseksi ilman saunaolutta, se toimii niinkuin sisäipuolen puhdistajana lopuksi vai, etten sanoisi loppuhuipentumana?

Kummasti siihen kännykkään kiinni jää, itse tekstailen enemmän kuin soittelen mutta totta kyllä, näyttö saisi olla paljon suurempi. Milloinkahan ne keksivät sellaisen kokoontaittuvan näytön, kun tuo kännykän pienuus on niin kovassa kurssissa, eihän siihen sovi tv-ruudun kokoista näyttöä millään.

• Arvo_Posti
        taikanainen kirjoitti:

kerrankos sitä miehet provosoituu moisista niin että kaikenmaailman mielihuvitukset alkaa lentelemään ;)

Mielenkiintoinen ajatus tuo....että jäisi likaiseksi ilman saunaolutta, se toimii niinkuin sisäipuolen puhdistajana lopuksi vai, etten sanoisi loppuhuipentumana?

Kummasti siihen kännykkään kiinni jää, itse tekstailen enemmän kuin soittelen mutta totta kyllä, näyttö saisi olla paljon suurempi. Milloinkahan ne keksivät sellaisen kokoontaittuvan näytön, kun tuo kännykän pienuus on niin kovassa kurssissa, eihän siihen sovi tv-ruudun kokoista näyttöä millään.

näinpä joskus käy.

Kyllä olut toimii molempina, oikeinpa arvasit, puhdistaa hyvinkin kuona-aineet sisältä, ja lopullisena kliimaksina relaksoi höyryävät lihakset täydelliseen rentoutuksen tilaan.

Joo, kyllä huomioitu on sen addictoivan todella.

Mielessäni olen leikitellyt idealla, jossa olen kehitellyt kenkäpuhelimeen sellaisen näytön, joka toimii esim. kuin helmiäiskangas (siis sellainen johon diaprojektorilla heijastetaan), sen saisi jotenkin rullalle puhelimen sisään. Koko voisi olla jotain 7" jopa 10". Siksi että netti pyörisi siinä vaivattomasti. Käsittääkseni juuri tuon näytön kehittely onkin se akileen kantapää, muutoin kai kaikki todella toimii. Ja hintaa pitää saada huomattavasti alas.

• Remmari

Numero voi olla salainen, jottei tule häirityksi, mutta saatat joskus joutua tilanteeseen, jolloin tarvitsisit sitä. (Itselleni on käynyt niin, että auto rikkoontui oikealla koiranilmalla kaukana asutuksesta. Oli se silloin hyvä, että oli kännykkä.)

On malleja, joita voi käyttää nykyisinkin kuin nettiä ja näyttökin on suuri ja näppäimistö hyvä. Sellainen sitten maksaa tietokoneen hinnan.

• hommasin helppokäyttöisen

kännykän isälleni,hän kun ajaa autoa yksin ja on mökillä yksin,kuka muuten auttaa vihta/marjametsässä jos hän yhtäkkiä vaikka kaatuu ja taittaa koipensa?

• Arvo_Posti

tullut tilannetta että olisin tarvinut, uskon sellaisen säkän sattuessa läheltä löytyvän sellaisen henkilön jolla on mukanaan kenkäpuhelin. Ja jos todella huono mäihä iskee, se on siinä sitten (karma).

Odottelen huolella sellaisten vehkeiden ilmestymistä markkinoille jotka ovat inhimillisen hintaisia, ja edelleen reilu näyttö ei mikään postiluukku. Minulla ei ole kiirettä, elonpäiviä riittänee vielä.

• Arvo_Posti kirjoitti:

tullut tilannetta että olisin tarvinut, uskon sellaisen säkän sattuessa läheltä löytyvän sellaisen henkilön jolla on mukanaan kenkäpuhelin. Ja jos todella huono mäihä iskee, se on siinä sitten (karma).

Odottelen huolella sellaisten vehkeiden ilmestymistä markkinoille jotka ovat inhimillisen hintaisia, ja edelleen reilu näyttö ei mikään postiluukku. Minulla ei ole kiirettä, elonpäiviä riittänee vielä.

en voisi mennä minnekkään ilman kännykkää.
        ihan on orpo olo,jos se jostain syystä on unohtunut kotiin.
        kännykkä tuo sellaisen turvallisuuden tunteen,eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu...

• Arvo_Posti
        mii-su kirjoitti:

en voisi mennä minnekkään ilman kännykkää.
        ihan on orpo olo,jos se jostain syystä on unohtunut kotiin.
        kännykkä tuo sellaisen turvallisuuden tunteen,eihän sitä koskaan tiedä mitä sattuu...

voi sattua koska vain, pidä vain kenkäpuhelin aina matkassa.
        Orpoudesta en muuta tiedä kuin että isättömiä ja äidittömiä lapsia, mutta tuskin kenkäpuhelin siihen auttaa. Heh heh, vitsi.

• Arvo_Posti kirjoitti:

voi sattua koska vain, pidä vain kenkäpuhelin aina matkassa.
        Orpoudesta en muuta tiedä kuin että isättömiä ja äidittömiä lapsia, mutta tuskin kenkäpuhelin siihen auttaa. Heh heh, vitsi.

täytyy myöntää että hyvä vitsi oli...:)

• Arvo_Posti
        mii-su kirjoitti:

täytyy myöntää että hyvä vitsi oli...:)

nooh ehkä ei sentään.

• Taatto
        Arvo_Posti kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että jostain periaatteellisesta syystä et kapulaa hanki. Kynnys näyttääkin olevan niiden tekniikassa.

• Nainen
        hommasin helppokäyttöisen kirjoitti:

kännykän isälleni,hän kun ajaa autoa yksin ja on mökillä yksin,kuka muuten auttaa vihta/marjametsässä jos hän yhtäkkiä vaikka kaatuu ja taittaa koipensa?

Tein saman äidilleni ja hän on jopa oppinut sitä käyttämäänkin,turvallista!

• junttiukko
        hommasin helppokäyttöisen kirjoitti:

Isäukko kun vaan ei raski käyttää sitä!

• Marion.T

siitä että omistan kaksi ikivanhaan Nokialaista, joista toiseen joudun vastaamaan aina kun se soi, ja toisessa ensin katson kuka soittaa, ja mietin sitten kannattaako vastata:))
      En vastaa puheluihin joissa soittajan numeroa ei näy, se on kuitenkin lehtimyyjä...

Joudun niin paljon olemaan tuossa toisessa puhelimessa, että omassani en paljon viitsi enää kenkään kanssa juoruta.

En koskaan lähetä tekstiviestejä, enkä myöskään niitä lue.

Puhelin on pelkästään puhumista varten, kirjoittaa voi muuallakin.
      Perheeni ja kaikki ystäväni tietävät ettei minulle kannata tekstiviestejä lähetellä.

Mutta kyllä kännykät aina mukanani ovat, minut saa kyllä kiinni koska vain ja mistä vain.

• Arvo_Posti

todella on kuulema tärkeä sinulle työsi vuoksi, ja varmasti muutoinkin yhteydenpidon kannalta. Uskotaan, mutta varokin muuttumasta luurin näköiseksi.

• iltatuuli

se nimi on saanut alkunsa (kenkäpuhelin)eihän se ole jalassa. vois paremmin olla käsinepuhelin.
      tai tumppupuhelin
      minulla on kännykkä ja se on välttämätön jo työni vuoksi. ja sitäpaitsi kännykkä on huomattavasti halvenpi käyttää, ku lankapuhelin eli kiinteälinja

• Arvo_Posti

TV sarja sen aloitti "Salainen agentti 86, Maxwel Smart", hän oli edistyksellinen mies. Hänellä oli jo 60-luvulla puhelin aina mukanaan kengässä. Se vaan saattoi toimia miten vain kulloinkin.

• Remmari
        Arvo_Posti kirjoitti:

TV sarja sen aloitti "Salainen agentti 86, Maxwel Smart", hän oli edistyksellinen mies. Hänellä oli jo 60-luvulla puhelin aina mukanaan kengässä. Se vaan saattoi toimia miten vain kulloinkin.

Sana KÄNNYKKÄ on Nokian rekisteröity tavaramerkki. Periaatteessa vain Nokian puhelimet ovat kännyköitä. Siinä on taas yksi nimi, josta on tullut yleiskielen sana vrt. Heteka, Mono, Superlon, Terylen, Jacuzzi ym.

• Arvo_Posti
        Remmari kirjoitti:

Sana KÄNNYKKÄ on Nokian rekisteröity tavaramerkki. Periaatteessa vain Nokian puhelimet ovat kännyköitä. Siinä on taas yksi nimi, josta on tullut yleiskielen sana vrt. Heteka, Mono, Superlon, Terylen, Jacuzzi ym.

näin todellakin on, niitä kun alkoi tuo kenkäpuhelimeksi nimittely suuresti ärsyttää. (tieto)
        Tuota Agent 86 Max Smartin lanseeraamaa nimeä ei ole mitenkään rekisteröity tms. (tietääkseni)

• ansku

jopa kolme kappaletta, mutta olen ylpeä itsestäni kun pystyn jättämään ne kotiin kun lähden jonnekkin.
      Lankapuhelinta en omista ollenkaan.

• Arvo_Posti

Sinä niitä kaikkia tarvitset, kun niin monia on?

• Ansku
        Arvo_Posti kirjoitti:

Sinä niitä kaikkia tarvitset, kun niin monia on?

pärjäisin kahdella, työ- ja yksityispuhelin, mutta mulla on ystävä jonka kanssa voin soittaa melkein ilmaisia puheluja ja häntä varten on tämä kolmas, joka on kuitenkin aina sängyn vieressä kotona.

• Arvo_Posti
        Ansku kirjoitti:

pärjäisin kahdella, työ- ja yksityispuhelin, mutta mulla on ystävä jonka kanssa voin soittaa melkein ilmaisia puheluja ja häntä varten on tämä kolmas, joka on kuitenkin aina sängyn vieressä kotona.

sillä lailla, ajattelinkin että joku logiikka tuohon löytyy.

• Arvo_Posti

nyt vielä sanoa tässä se etten edelleenkään vastusta kännyköitä, ainakaan vielä en sitä koe tarvitsevani. Sen verran taisin petkuhuiputtaa että siinä lankaliittymässä kyllä on langaton puhelin, jonka voi kuljettaa esim. pihaan pihatöistä huolehtiessa tai patiolla muutoin vain nautiskellessa, tai ei se enää nautiskelua ole jos puhelin soi.
      Työssä joutuu kyllä minulle riittävästi puhumaan puhelimeenkin, jotta kotona käytän sitä todella vähän, saattaa mennä viikkokin ettei tarvitse käyttää.
      Hyödyllinen laite, mutta joskus oikea helvetin kone.

• Ansku

aikaan ennen kännyköitä, itse olin silloin paljon nuorempi ja samoin oli vanhempanikin.
        Ei silloin tarvinnut olla niin "valmiustilassa" kuin nykyisin, saatoin olla viikon saaressa ulkona sivistyksestä, mutta nyt en voisi enää niin tehdä, haluan että minut ainakin vuorokauden sisällä saadaan kiinni jos vanhemmilleni sattuu jotain.
        Sitten kun heitä ei enää ole, toivon että voin jonkin aikaa antaa lasteni "elää rauhassa" pelkäämättä äitinsä saavan "härtslaakia".

• Arvo_Posti
        Ansku kirjoitti:

aikaan ennen kännyköitä, itse olin silloin paljon nuorempi ja samoin oli vanhempanikin.
        Ei silloin tarvinnut olla niin "valmiustilassa" kuin nykyisin, saatoin olla viikon saaressa ulkona sivistyksestä, mutta nyt en voisi enää niin tehdä, haluan että minut ainakin vuorokauden sisällä saadaan kiinni jos vanhemmilleni sattuu jotain.
        Sitten kun heitä ei enää ole, toivon että voin jonkin aikaa antaa lasteni "elää rauhassa" pelkäämättä äitinsä saavan "härtslaakia".

jos vanhempasi ovat todella jo niin heikossa kunnossa, mutta jos tilanne tulee ja saat tiedon ehditkö silti auttaa. Tuollainenhan stressa aivan valtavasti.

• Ansku
        Arvo_Posti kirjoitti:

jos vanhempasi ovat todella jo niin heikossa kunnossa, mutta jos tilanne tulee ja saat tiedon ehditkö silti auttaa. Tuollainenhan stressa aivan valtavasti.

voi mitenkään auttaa, mutta toivon että ehdin heidän luokseen sillä hetkellä kun heidän noutajansa tulee.
        Olen saattanut monta läheistä vanhusta viimeiselle matkalle ja tiedän kuinka tärkeää on viime hetkellä tuntea rakastava ihminen lähellä.

• Arvo_Posti
        Ansku kirjoitti:

voi mitenkään auttaa, mutta toivon että ehdin heidän luokseen sillä hetkellä kun heidän noutajansa tulee.
        Olen saattanut monta läheistä vanhusta viimeiselle matkalle ja tiedän kuinka tärkeää on viime hetkellä tuntea rakastava ihminen lähellä.

tuon, ja tiedän myös todeksi ammattini vuoksi. Olen ollut läsnä vieraana ihmisenä ja silti se on rauhoittanut, tuottanut helpotusta ja turvallisuuden tuntua pois nukkuvalle.

• lannenhunttari

no entas se palajon puhuttu sateily[ meidan emantakin sateilee joskus,ja siitta on sillo oksat pois].onko todistettu sen cell-puhelimen olevan vaaraton?
      ite en moista rakkinetta omista,poijjaat niilla kylla leikkii.kun olen ollut suurissa lannenmetsissa
      hunttuu retkilla, eihan ne kaverien puhelimet edes aina toimi.

• Dorka Dorkikselta

Löytyy joku "kiiski" Vastarannalta ja hyvä niin

• olkoon

joku ylpeilyn aihe, vaikka sitten tämä.

Tsemppiä elämään, kyllä se siitä.

• conzuela

monen ihmisen hengenkin.
      Tarkoitan, että kännykällä soittaen on saatu apua pahoissa tilanteissa.
      Rikollisetkin ehkä pikkuisen ajattelevat hämärätouhuihin ryhtymistään ennen, että jospa vaikka auton rekkari, tai heidän joitain tuntomerkkejään lähtee poliisille reaaliajassa.
      Kyllä kännykkä on hyödyllinen, enemmän kuin haitta - todella hyödyllinen. Monille välttämättömyys.

• tirlittan

kuin tää, mikä mättää ettei ihmiset osaa jutustella jostain kunnollisesta......

• nimimerkki

ja valittaa ettei ihmiset osaa jutustella jostain kunnollisesta. No kerrohan nyt sitten se mikä on kunnollista jutustelua sinun mielestä. Tai oikeammin aloita uusi keskustelu sillä aiheella, äläkä valita täälä.

• kunnollista...
        nimimerkki kirjoitti:

ja valittaa ettei ihmiset osaa jutustella jostain kunnollisesta. No kerrohan nyt sitten se mikä on kunnollista jutustelua sinun mielestä. Tai oikeammin aloita uusi keskustelu sillä aiheella, äläkä valita täälä.

aloittaa, narinahan on helpointa, siihen tirlittankin yltää...kun oikein kurkottelee.

• Pirre*

haluat jutustella.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4696
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      168
      4265
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3882
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      126
      3845
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      48
      3665
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3488
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3041
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2885
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2716
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2450
    Aihe