https://yle.fi/a/74-20244361
Lappeenrannassa kahden ravintolatoimijan epäillään sopineen keskenään palkan maksamisesta verottomasti vuosien ajan.
Toinen syytetyistä on Kolme Kiveä Ravintolat -yrityksen omistaja ja toinen työskenteli yrityksessä johtavassa asemassa. Yrityksellä on ollut Lappeenrannassa useita ravintoloita.
Syyttäjä vaatii molemmille tuomioita törkeästä veropetoksesta.
Rikoksesta epäillyt kertoivat Etelä-Karjalan käräjäoikeudelle sopineensa järjestelystä, jossa työnantaja maksoi työntekijälle lähes 100 000 euron palkkasaatavat pimeästi. Yrityksen kirjanpitoon kustannus merkittiin kilometrikorvauksina ja päivärahoina.
Työnantajan ja työntekijän välinen palkkajärjestely kesti viisi vuotta ajalla 2018-2022.
Ihanko suomalaisia olivat?
Anonyymi-ap
2
71
Vastaukset 2
- Anonyymi00001
Niin suomalaisia kuin umpikiinalaiset voivat olla.
- Anonyymi00002
Eivät ole vähä-älyset ymmärtäneet että osan palkasta voi maksaa matkoina ei kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061444Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54716
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja138671Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat36580Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40551Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö203551Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536- 61530