hanhipillin soitto

Pummi

Mien hanhi pilliä soitetaan? oon vielä vähän hakusessa tämä soitto. kiitos niille jotka viittii vastata.


P.S. Muuten tietääkö joku mitä panksia kanattii käyttää hanhi jahissa pellolla?

7

2396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanhia

      Käsittääkseni pilliä puhalletaan ja siten se soi..
      ps. muista puhalta oikeasta päästä. On hieman monimutkaista neuvoa näin kirjoittamalla miten voimakkaasti tai missä tahdissa sinun tulee puhaltaa. Kyllä nyt on vain saapasteltava oikein ajan kanssa kuuntelemaan sinne pellonlaidoille miten ääntelevät. Kannattaa toki ensin hieman perehtyä miten hanhet äännähtelevät (hommaa materiaalia). Voit töräytellä jotakin näytteitä ja tällätavoin seurata miten hanhet siihen reagoivat. Itse olen harjoitellut sillätavoin.. Pyssyn voit unohtaa kotiin, että muistat mitä harjoitusta lähdit harrastamaan.. Ota pyssy mukaan vasta kun homma alkaa näyttää siltä, että se toimii. Pillitysharjoituksiesi lomassa huomaat kyllä mitkä äänet vaikuttavat mitenkin hanhien käyttäytymiseen. Ei ole kuitenkaan pahitteeksi vaikka kuuntelet huolella hanhien pulinat ja aloitat vasta varovasti omat honotukset.. Aikaa se vaatii ja tietoa missä hanhet asustelevat/ruokailevat mielellään.

    • Hannu hanhi
      • Pummi

        hyvä että sain edes jonkin laista apua! kiitos ja vieläkö joku kertois mitkäs ovat kunnon hanhi paukkuja. niiden pitäisi sopia vanhaan aseeseen (myös pitäisi olla halpoja) ja koko on tärkein!


      • magnum
        Pummi kirjoitti:

        hyvä että sain edes jonkin laista apua! kiitos ja vieläkö joku kertois mitkäs ovat kunnon hanhi paukkuja. niiden pitäisi sopia vanhaan aseeseen (myös pitäisi olla halpoja) ja koko on tärkein!

        000


    • Suonkulkija

      Paras pilli metsähanhille on faulk's puupilli.On muuten suomessa tosi kallis.Maksoin omasta 120mk.Pilli on purettava ja voi itse virittää.Olen kokeillut muitakin pillejä,mutta ovat tositoimissa rihvelikamaa.Pilliin puhalletaan muovisesta päästä ja kämmenellä ääntä säädellään puisesta päästä.Harjoittele jo keväällä.Silloin on helpoin houkutella hanhia.

      • Pummi

        Mistä näitä Faulc`s pillejä saa Oulun tienoilta


      • Hannu hanhi
        Pummi kirjoitti:

        Mistä näitä Faulc`s pillejä saa Oulun tienoilta

        Kyllä se vaan niin on että tuo suomalaisen kehittämä metsähanhi pilli on paras mitä markkinoilla on tänä päivänä.Nuo muut mitä mainostavat on kanadan hanhipillejä,johtuen ihan siitä että jenkeissä ja kanadassa ei tunneta metsähanhea eikä merihanhea niitä ei esiinny siellä.Mulla kaveri tilasi tuolta houkutus pillit netistä ja otti tuolta erälle netin kautta yv postin kautta yhteyttä tämän pillin kehittäjään sai kulma pätevää opastusta ja neuvoa,on kulma sama kaveri sorsa pillitykssäkin ihan alansa huippuja,asustelee luultavasti oulun seudulla.Minä ainahiin suosittelisin ottamaan yhteyttä tähän henkilöön,eikä maksa mittään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe