Jos eivät pysty näyttämään niin valehtelevat
menee kirkkoon ja kysyy missä se jumala on
Anonyymi-ap
218261
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 218
Vanhimmat
Joo, ei se kyllä ole ikinä paikalla.
Ja sellaista varten muka rakennettu!!!
Fiksu pastori kysyy sinulta: milloin jumalankaipuusi alkoi?
Jumala on kai puu.
on luomakuntaki paree uskonkohde ku paholaine
Tähän on monia keinoja vastata joita varmasti papit/munkit/imaanit/gurut/rabbit yms. osaa vastata.
Olemalla ylimielinen ajat vain itsesi nurkkaan.
Aivan varmasti he ovat tottuneet uransa aikana vastaamaan keksimällä tekosyitä miksi eivät voi osoittaa Jumalan olemassaoloa. Eri asia vakuuttavatko ne ketään, joka ei ole jo valmiiksi uskossa.
Esimerkiksi monet kirkkokunnat kertovat Jumalan olevan tunne. Näin ollen he ovat antaneet osoituksen.
Millä tavalla heidän mielestäsi pitäisi osoittaa muulla tavalla Jumala kun menet kirkkoon sitä vaatimaan?
Aloituksessa puhuttiin näyttämisestä, mutta suurin osa kirkkokunnista ei tee mitään Jumala esitystä vaan niissä puhutaan henkisestä henkilökohtaisesta yhteydestä.
Jos tosiaan menee itse tälläiseen kirkkoon vaatimaan todisteita, niin se kertoo jostakin jumalan kaipuusta.
Itse en ainakaan näe järkeä toimia näin ihan lähtökohtaisesti jos ei halua uskoa.
"Esimerkiksi monet kirkkokunnat kertovat Jumalan olevan tunne. Näin ollen he ovat antaneet osoituksen."
Mutta sitten kun siihen toteaa, että "ai Jumala on siis aivokemiallinen ilmiö" alkaa venkoilu että se on niinku sillain eri asia ja koko väitteen sisältö osoittautuu täysin tyhjäksi.
Toisin kun sanoit niin he ovat kuitenkin antaneet tuossa tapauksessa osoituksen Jumalasta.
Tuohon löytyy kyllä jatkoa, mutta sillä ei ole väliä. Et vakuutu niin se siitä.
Voivathan he kertoa myös Jeesuksesta, enkä usko sen sinua vakuuttavan.
Millä tavalla heidän mielestäsi pitäisi osoittaa muulla tavalla Jumala kun menet kirkkoon sitä vaatimaan?
Ymmärrän tämän kun joku tulee sinulle myymään uskontoaan, mutta tässä skenaariossa sinä menet ensiksi vaatimaan asiaa.
Eiköhän näitä tule kaikissa uskonnoissa esille missä uskonnon vetäjältä kysytään näitä asioita kun henkilö etsii itselleen oikeaa uskontoa. Joskus todisteet vakuuttavat ja toisaalta eivät.
Kyllähän esimerkiksi helluntailaisilla on näitä outoja rituaaleja Jumalan todisteista. Joihinkin ne vetoavat ja toisiin ei.
Mormoneista kerrotaan kuinka heidän kiltteys vakuuttaa tuolla Amerikassa. Joten tyylejä on monia.
"Toisin kun sanoit niin he ovat kuitenkin antaneet tuossa tapauksessa osoituksen Jumalasta."
Samalla lailla voi antaa "osoituksen" tontusta sanomalla että kahvikuppi on tonttu. Asioiden määrittely ei ole asioiden todistajista, ellei pysty osoittamaan että nuo määritelmät pitävät paikkansa.
"Millä tavalla heidän mielestäsi pitäisi osoittaa muulla tavalla Jumala kun menet kirkkoon sitä vaatimaan?"
Esittämällä uskosta riippumattomia todisteita Jumalan olemassaolon tueksi, jos niitä on. Jos (ja kun) niitä ei ole, tulisi rehellisesti todeta että ei voi osoittaa Jumalan olevan olemassa.
"Jos (ja kun) niitä ei ole, tulisi rehellisesti todeta että ei voi osoittaa Jumalan olevan olemassa."
Fiksu pastori vastaa, ettei hän voi todistaa jumalan olemassa olemista, sillä se on uskonratkaisu.
Kyseessä ei ole materiaalisen asian määrittely, vaan mikä on sen takana.
Esimerkistäsi kahvikupista ei puhuttaisi tonttuna, vaan siitä joka on rakentanut ne atomit josta kahvikuppi muodostuu. Kyseinen rakentaja voisi olla tonttu tai sitten ei.
Sinun pitää marssia kirkkoon jo kysyä heiltä itseltään. Voit tehdä matkan vaikka useampaan kirkkoon ja testailla mitä vastauksia saat.
ylimielinen on se joka asettaa ittensä jumalaksi
eli "minä tiedän ettei jumalaa ole"
ei ihmine mitää ratkase ei se älyäis
Fiksu pastori kysyy sinulta: milloin jumalankaipuusi alkoi?
ja sitten kysyy ääneen kaikilta:
- koska minä löydän hänet
en ole ostanut jumalan Kailta mitään puita
kai puut jumalan on..raha välissä ei merkitse
Jos Ei ole kaipuuta
Tai uteliaisuutta
Ei siitä mitään ymmärräkään
Kontti pysyy kiinni? Miksi
Hahmotuskyky ei vain riitä
Vaan syntyy spagettihirviö
Se on sama juttu kun sä
ajattelet kuin vaparit.
Ei siellä mitään ymmärretä
Esim. Kirkoista, vaikka se
on maailmanlaajuinen järjestys
minulla ei ole mitään tunnetiloja 🙂
Sitten olet joko kone, tai sairas.
olen kone ja haukun alvariinsa tekoälyn vic 20 versiota , joka puhuu ihan paskaa 🤣
se on saatana
Kirkossa voi rukoilla
Herra, aseta Jeesuksen veri omien lasteni ylle.
Varjele heitä siellä, minne en itse voi seurata. Peitä, varjele kotini, työni ja jokainen minuun sidottu ihminen.
Minne ikinä menenkin tänään, sinun suosiosi menee ensin.
Kaikki mitä olen menettänyt hyvyytesi, on edelleen takanani, ja se on edelleen takanani. Jokainen hiljainen suunnitelma, joka on tehty elämääni vastaan, annan sen sinulle enkä kieltäydy pelkäämästä sitä. Ei siksi, että olisin vahva, vaan koska olet jo siellä.. Aamen
Juuri tuon veren takia jää menemättä.
Muutenhan korkeat kirkkorakennukset herättävät kohottavaa värähtelyä pienen maan matosen sisuksissa.
"Kirkossa voi rukoilla
Herra, aseta Jeesuksen veri omien lasteni ylle."
Lapseni eivät tykkäisi, jos heidän päälleen ruiskutettaisiin verta.
Miksei suolet tai keuhkot? Entäs peräsuoli? Tai lihat?
No kristityt ovat vampyyreita ja kannibaaleja.
Miksi puhut sellaista, mihin et itsekään usko?
samaa mieltä kirkolta rahat pois kokoontua voi teltassa jonku pihalla
liha ja veri on symboleita ristillenaulitusta Jeesuksesta.
Veri=viini ja liha=ruumis symboleina käytetään kirkossa jotta ihminen ei vois piilottaa fekikkiin ulkokuoreensa sitä että ihmiset tappo niiden Vapahtajan ja Pelastajan vaa muistais sen ikuisesti!! Sen hirmutyön ja kauheuden eli tapon! Miksi koska siitä ihminen tykkää tälläkin hetkellä. Kun sen muista ettei se kannata on jo paremmalla puolella..eikä enää nää verta ja kuolemaa kaikkialla.
Nyt ne muka pelottaa. Mut ei sillo ku ne todistaa tappoa. Sillo siitä iloitaan.
Fiksu pappi kysyy, onko kyselijällä kaipuuta Jumala suhteeseen. Jos ei ole, niin pappi kysyy haluaako hän, että pappi rukoilee kuitenkin kysyjän puolesta hänelle johdatusta kristinuskoon ja ateismi demonin karkoitusta mielensä herraudesta. Demoni hermostuu tässä vaiheessa, sillä se ei kestä kuulla Jeesuksen Kristuksen ylivertaista väkevää nimeä ja käskyä lähteä helpon saaliin mielestä, jossa se juhlii lunkisti ja pinnistelemättä. Ellei sielu vapaudu, voi pappi kysyä, haluaako ateisti viettää ikuisuutensa helvetissä, vai paratiisimaisessa hyvyyden valtakunnassa, Jumalan rakkaana lapsena, joka opiskelee kohti Jumaluuden tuntemusta ja päämääriä kohti.
luulempa että papille käy edessäni kuin jeesukselle , jumalani jumalani miksi minut hylkäsit 🤣
Sinulla on vapaa tahto hylätä Jeesuksen Herraus ja kaikki siihen liittyvä. Mutta miksi hylkäät samalla siunauksen ja varjelun, täällä maan päällä ja fyysisen kuolemasi jälkeisen, Isä Jumalan tarjoaman lapseuden, paratiisimaisessa hyvyyden, rakkauden, onnen ja oikean ilon ylellisen valtakunnan vapaana jäsenenä ? Monia rehvastelijoita viehättää helvetti, useitakin kirjoituksia lukiessa. Sinulla on vapaa valinta. Jumalan valtava viisaus, antoi vain kaksi vaihtoehtoa.
en ole niin tyhmä , että uskoisin aku ankkaan
Oslon tuomiokirkko on tänään Norjan symbolinen sydän.
Sen holvien alla istuvat kuninkaat, presidentit ja maailman johtajat – -- eivät neuvottelemassa, vaan kunnioittamassa kuningas Haraldia ja osoittamassa, että Norja on heille tärkeä.
Harald on poissa, mutta Norja jatkaa. Yksi aikakausi päättyy, toinen alkaa.
Tänään mennyt, nykyhetki ja tulevaisuus kohtaavat saman kirkon holvien alla.
Eri kirkkokunnista on
tullut ihmisiä kirkkoon
Mutta myös "uskonnottomia"
Mutta ovatko he
ääristeisteja
Spagetti-osastoilta saapuneita
Jotka tulivat edistämään eroa
Kirkosta. Ei. Tämä eri
Ryhmä
Rämä ei kehtaa esiintyä
ihminen joka astuu jalallaan kirkoon on alhaisin valehtelija ja teeskentelijä
Minusta tuo oli aika hölmö väite.
no ihan saatanan tyhmä sitten !!!
"ihminen joka astuu jalallaan kirkoon on alhaisin valehtelija ja teeskentelijä"
Miksi ihmisten pitäisi käyttäytyä kuten sinä? Kutsut luoksesi ateisteja ja samoin ajattelevia, mutta sitten työnnät heidät heti pois.
en ole ketään luokseni ikinä kutsunut , mutta yksi uskovainen ramppasi yhteen aikaan ihan riesaksi asti 🤣
eli se kertoo uskovaisten aivotoiminnoista jotain 🤔
Uusi idea ateistien kirkostaeroamiskampanjaan:
Jos kerran halutaan edistää kirkosta eroamista, niin miksei ääriaateistit menisi seuraavaan suureen kirkkotilaisuuteen oikein banderollien kanssa?
Siinä olisi ainakin näkyvyyttä!
Vähän kuin J. Karjalaisen laulussa: jos haluat edistää levymyyntiä, kannattaa tehdä jotain todella näyttävää – vaikka hukuttautua. 😄
Eli rohkeasti kirkon portaille, banderollit käteen ja kampanja käyntiin!
Pahimmassa tapauksessa kukaan ei eroa kirkosta. Parhaimmassa tapauksessa joku liittyy.
tulen vielä jyräämään suomen kirkot maan tasalle 🙂
Menkää Moskovan Punaiselle torille mausoleumiin, näette ihka oikean ateismin jumalan.
Kuolleelta näyttää kuten kommunismikin. Ylösnousemusta ei ole luvassa.
Painu sinä helvataan. Näet ihka oikean kristittyjen jumalan, herra prrrrkeleen.
Jumala on taivaassa, senhän tietää myös kaikki ateistit!
Mutta sen taivaan sijaintia ei tiedä yksikään uskovainen!
Mikä taivas? Niitä sanotaan olevan 9, mikä viittaa planeettojen määrään.
moksa se on nirvana !!!
kirkko tuo valehtelijoiden klubi
Voit maanpäällisessä "paratiisissas" äityä mihin haluat. Mutta maksat kaiken takaisin niille, joilta riistät, ja joita kohtelet huonosti.
mietin yöllä mikä saatanan sääksi täällä lentää , ei näkynyt mitään. Sitten kerran laitoin verhot kiinni päivällä kun oli pilvistä niin silloin paljastui yöperhonne joka sen äänen patterissa piti , vapautin sen parvekkeelta joten olen hyvä ihminen 🙂
Näin sanoi Raamattu, Jumalan Sana:
[Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,]
Apostolien teot 17:24
Kun ei asu, niin ei asu !
No nyt sinulle kirkastui 💡
katsos jos joku on tehnyt jotain niin sen pystyy päättelemään kohteesta
miten se jumalasi sormenjäljet näkyy ???
Täällä kirjoittelee eritasoisia ateisteja, jotka pilkkaavat ja kiroavat hyvää Taivaan Isäämme ja Herramme Jeesuksen syntiemme lunastustyötä Golgatalla, jossa Hän kuoli syntisten puolesta. Te olette itse valinneet järjettömästi kirouksen ja eron hyvän Isämme kaikkinaisen hyvyyden valtakunnasta. Mikä on motiivinne järjettömään valintaanne.?
Raamattu on kaikesta huolimatta vain kokoelma ihmisten kirjoittamia mielikuvitustarinoita, minkä jokainen täysijärkinen ymmärtääkin.
Järjettömät sadut eivät sinua pelasta.
Katsos sinä kuolet.
Vai sinäkö olet siis tervejärkinen? Jälleen käännetään se toisinpäin.
harmittaako sinua , kun me pidämme raamattuasi ihan aku ankkana 🤣
Moskovan Punaisella torilla makaa kommunisti kristittyjen vereen kätensä tahrinut ateistien jumala.
Kovin on kuollut, kuten kommunismikin.
Kristittyjen Jumala on kovin kuollut, vaikka makaa kädet poikansa vereen tahrittuna.
Kovin on hengetön, kuten kristittyjen kirkot.
Taisi sattua ateisti-komukoihin.
Se on hjyvä, oikke hjyyvä.
Kommunismi on saatanasta !
eikös se oli kristillistä tasa arvoa ?
Miksi kristityt ovat kommunistien äärivainon kohteita?
Kommunismi on saatanasta !
.....ja ateismi ankeuttaa uhrinsa elämän 😒
---->Miksi kristityt ovat kommunistien äärivainon kohteita?
Koska Raamattu, Jumalan Sana,
(Kymmenen käskyä)
paljastaa
🧧Ateistisen kommunismin🧧
kierouden ja vääryyden.
pappi on tyhjän puhuja ja kirkko kauppaa tyhjää ilmaa
Ateistien verinen jumala Lenin-setä asuu Venäjällä, mutta on menettänyt täydellisesti puhekykynsä.
Putin-setä asuu Venäjällä, sieltä on lyhyt matka Pohjois-Koreaan, Kimin luo.
Ateisti Lenin....väkivaltaa💥🔥
Ateisti Stalin....väkivaltaa💥💥💥🔥🔥🔥
Ateisti Kim Jong-un.... PUM PUM PUM !!!
Väkivaltaa 💥💥💥🔥🔥🔥
Ateisti Putin.......väkivaltaa
🔥🔥💥🔥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥😒🔥💥🔥💥🔥💥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥💥🔥
.
Jumalan löytää. Minä tiedän miten.
paljon maksat 🤣🤣🤣
Mihin sinä häntä tarvitset? Jumala on totuus.
sittenhän minä olen jumala
Jumala on henkiolento. Kai mukamas ateisti sen verran tietää?
keisari korotti itsensä jumalaksi jopa elämänsä aikana
Siinä kaikki? Oletko tutkinut minkä luonteisilla on taipumusta ylentää itseään jumalan sijaan?
- Saparmurat Nijazov, kirjoitti Ruhnama kirjan, ja lupasi, että joka lukee sen kolmesti, pääsee taivaaseen. (vesimies-metallilohikäärme)
- Paavi Pius XI, periaatteessa yksi antikristuksista julistettuaan itsensä Jumalaksi: ”Olen Pyhä Isä, Jumalan edustaja maan päällä, Kristuksen sijainen, mikä tarkoittaa, että olen Jumala maan päällä”. (kaksoset-tulikäärme)
- Paavi Leo XIII, periaatteessa yksi antikristuksista ”Maan päällä me pidämme Kaikkivaltiaan Jumalan paikkaa”. (kalat-metallihevonen)
- Maimonides, juutalainen ajattelija, väitti että joka ei tiedä hänen 13:a periaatettaan, menettää pääsyn taivaaseen. (maahevonen)
- Yvette Cooper, Brit. ulkomin., ylensi itsensä jumalaksi: ”Mikään määrä valheellisia fantasiamaailman vääristelyjä, misinformaatiota tai propagandaa Venäjän edustajalta ei vakuuta ketään sodan syistä” (kalat-maakukko)
- Sergi Kyslytsya, Ukrainan "suurlähettiläs", "Sotarikollisille ei ole kiirastulta, he menevät suoraan helvettiin" (härkä-maakukko)
- Trump, ”Tiedättekö, mitä tapahtuu heille, jotka eivät äänestä? He joutuvat helvettiin.” (kaksoset-tulikoira)
- Macías Nguema, Päivänt. Guinean yksi pahimpia diktaattoreja, ja ehkä maailman pahin, julistautui Jumalaksi. (kauris-puusika)
... puhumattakaan niistä, jotka sanoivat olevansa messias.
apoteoosi on nimi ja jeesus tiesi että vain keisarit pääsevät taivaaseen
Ateisti huutaa:
-En näe Jumalaa. Jumalaa ei ole olemassakaan.
Muurahainen kiipeää Suomessa metrin korkealle puun oksalla, ja tuumii:
- En näe Afrikkaa. Afrikkaa ei ole olemassakaan.
muurahainen jää ateistin jalan alle 🤣
"Ateisti huutaa: -En näe Jumalaa"
Ateisti siis olettaa Jumalan olevan laji?
Hihhuli-trolli väitti ateistin huutavan noin. Sinä jaat hänen väkevää todistustaan (eli olkiukkoa, kuten tavallista) nyt sitten tosiasiana!
Kyllä tympisi, jos olisi joutunut pössyttelemään 70 vuotta ateistista elämää.
eli olit 70- luvun pössyttelijöitä ?
Ateisti pilkkaa Jumalaa - Jumala antaa ateistin välillä haukkoa happea, jotta ateisti pystyy jatkamaan palkkaamista......
Kyllä, se pilkka voi olla
Lähes elämän tehtävä
Jos elämän piiri supistuu
niin, ettei koe enää rakkautta
Ei kunnon ystäviä.
Ei yhteyksiä esim. Lapseen
Ei partneria
Jaylenox75 puhuu Jumalasta
Kuin Jumala olisi, syypää
Pahantekijä
Pilkka kasvaa isäksi, osa
Omaa persoonallisuutta
Tää on narsismia
Eli ääriateismia
Ateisti ei pidä Jumalaa olemassaolevana, joten hän ei voi pilkata Jumalaa, kun taas se, joka ei tiedä mitä on, tai mihin menossa, pilkkaa vain niin pitkään kun olosuhteet sallivat.
eli sitä jonka uskoo olevan olemassa
elli niin olisi miksi hän kokee sen tarpeellisena?
voisi pilkata presidenttiä vaa
Ateisti voi syrjäyttää Paavin
Nix Nax. Eri taso.
Paaviksi ei pitäisi voida päästä, ellei ole valaistunut ihminen. Kuvittelen, millaista olisi pyrkiä paaviksi – millaisia uskomattomia asioita saisinkaan aikaan. Herättäisin valtavasti kohua. Kuvittelepa ihminen, joka pystyy näkemään menneisyyteen sekä puhumaan enkelien ja Jumalan kanssa ja joka sitten kirjoittaisi Raamatun uudelleen vastaamaan totuutta. Sitä ei otettaisi hyvin vastaan, vaikka asialla olisikin jumalallinen siunaus; ihmiset takertuvat tottumuksiinsa. Mutta jos uskonnolliset yhteisöt todella pystyisivät herättämään ihmisiä – millaisessa uskomattomassa maailmassa silloin eläisimmekään. Tämä on minun tehtäväni.
Ateisti menee ohi Paavin niin
kuin moottoritiellä tukka
heilahtaa Paavin silmille
jos sitä vain olisi. Samoin
Raamatun Jumalan , myös
Jeesuksen tukka lentää
Silmille.
Pakoputkesta kuuluu
Käkätys ja sanat:
Ateismi on moottoritie kuuma
"Ateismi on moottoritie kuuma"
Ajatko valoisalla vai pimeällä? Jos jälkimmäisellä, tarvitset valot voidaksesi ajaa nopeammin.
Oletko itse tehnyt autosi? Kuka asensi valot?
Tuosta tuli mieleen vitsi:
Uusi venäläinen sähköauto Yandex-selaimella ja lähitulevaisuuden Alicella: - Nopeutesi on 170 km/h. Jos haluat hidastaa, lataa ohjelman täysi maksullinen versio, jossa on jarrut, ja monia muita hyödyllisiä vaihtoehtoja!
Kaikki uskonnot vievät harhaan
Ei ole mitään Pyhyyttä
Jumalaa. Saati Jeesusta
Tai profeettoja.
Tämä on tieteellinen totuus.
Minä yliateistina tiedän
Mitä on mielenvikaisuus
Nämä ovat pahoja harhoja
Kollektiivinen sairaus
Miljardien ihmisten jumitus
Erotkaa kirkosta
Tee sama heti kun olet
vihitty avioliittoon
Olet kaiken tietävä
Ton kun kääntää taas toisinpäin.
En tiedä kauanko Jumala antaa anteeksi, mutta voisi kuvitella, että mielisairaudessa olevalle oltaisi armollisia. Jokainenhan syntyy niiden astrologisten voimien alaisuuteen, mitkä syntymähetkellä ovat hallitsevana.
"Olet kaiken tietävä"
Ei, vaan kunnia yksin Jumalalle, Kaikkivaltiaalle, Kaikkitietävälle, taivaan ja maan Luojalle, pyhistä pyhimmälle, puhtaista puhtaimmalle.
Täällä tappelet "uskovia" vastaan, Natopalstalla "Kremlin trolleja" vastaan?
Et ole ateisti.
"Minä yliateisti"
Miten ateisti ja yliateisti eroavat toisistaan?
olet mielisairas olen kymmeniä tuhansia tekstejä tänne kirjoittanut . mutta en ole missään natopalstalla käynyt , ehkä seuraajani
Miksi täällä ja Natopalstalla riehuva vaikeasta narsistisesta personallisuushäiriöstä kärsivä fanaatikko ei hakeudu ammattiauttajan luokse?
Jutut näillä palstoilla ovat niin pahoja, kuin hän pitäisi suoranaista kilpailua siitä, joutuuko helvettiin.
Hän uhmaa kaikkea moraalia, ja kääntää asioita päälaelleen, ja tekee kaikkensa saadakseen millä hyvänsä väittämällä vähennettyä väkeä ympäriltään ja pahoinpidelläkseen heitä henkisesti. Se on pahempaa, kuin fyysinen pahoinpitely.
Anna linkki hänen juttuihin
Liekö se ollut elämässään
Menestyvä jaylenox75, tiktok
Joka pilkkaa kaikkia
vartijat taas asilla!:D
Jumala on niin nasta,
nimittäin saatanasta.
Todettu on ihmisiin viitaten:
Jokainen hevonen löytää kengittäjänsä.
luonnon hevonne ei kenkiä tarvitse , vaan toisen orja
Näin meidän perheessä.
Meillä ei uskottu Jumalaan eikä sitä mitenkään korostettu en vieä kouluun mennessä täysin tiennyt mikä se Jumala josta jotkut puhuivat. Hyvän elämän näillä opeilla sain ja täysin ilman Jumalaa. Suosittelen.
Minun ei tarvitse jatkuvasti tänne jumala asiasta kirjoittaa eikä häiritse jos jotkut uskovat se on heidän asia eikä kuulu minulle.
totuus on että uskovaisten vajakkipentujen määrän kasvu vaikuttaa elämääsi
”Kun Jeesus asuu sydämessä, se näkyy myötätuntoisena ja auttavaisena valona. Se hehkuu lämpöä ja tuo turvallisuutta – tästä Jeesuksen tunnistaa. Jeesus on sekä ideaali että käytäntö: Hän uhrasi itsensä sinun syntiesi tähden ja sovitti ne Golgatan ristillä. Eikö se olekin kaunis ajatus? Se käy todeksi, kun Jeesus asuu sydämessä, muuttaa meidät taivaalliseen ajattelumaailmaan ja nostaa ihmisen korkeammalle tietoisuuden tasolle – viidenteen dimensioon.”
aku ankka pystyy samaan
mikä ihmeen dimensio haha oon kyl ollu iha groundid
mikä on ankkalinnan helvetti?
kuulostaa joga gurun todistelulta
Seurakunnassa, joka on aito, on Pyhän Hnegen vaikutus ja Hän saa kuulijat synnintuntoon ja vaikuttaa uskoa kuulijoissa ja johdattaa heidät Jeesuksen kohtaamiseen, jonka kautta ainostaan saadaan synnit anteeksi.
Tässä äänitteessä tämä voima vaikuttaa voimallisesti.
https://www.youtube.com/watch?v=1lrH5kY99rA
seurakunta ei sitä saa aikaseks ku Jumala
Miksi ateistisissa valtioissa vainotaan ja kidutetaan sadistisesti kristittyjä?
Putin vannoi valansa kommunistiselle ja ateistiselle puolueelle ja sen väkivaltakoneistolle KGB:lle, joka harjoitti ankaraa vainoa kristittyjä kohtaan.
Nyt Putinin Venäjä joukkomurhaa Euroopan kristittyjä Ukrainassa yhdessä ääriateistisen ja kommunistisen Pohjois-Korean sekä äärikiihkoislamistisen Iranin kanssa yhteistyössä.
Kosto on minun, sanoo Herra Sebaot.
Ei ole puhtaat jauhot pussissa sillä, joka vain kaivelee ja kertaa ihmisten pahuutta ja kristittyjen kiduttamista. Voiko sellaista ihmistä edes pitää kristittynä? Pahuuden tonkiminen ei johda Jeesuksen luo. Synnit täytyy antaa anteeksi – aivan kuten mekin annamme anteeksi, jotta Taivaallinen Isä antaa meille anteeksi.
Älkää asettako kenellekään esteitä Jeesuksen kohtaamiselle. Aidon kristityn tunnistaa siitä, että hän johdattaa muita Jeesuksen luokse. Kun Jeesus on sydämessä, ollaan oikealla tiellä, ja siihen Raamattukin sanallaan tähtää. Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi – se on Jeesuksen tahto.
https://www.youtube.com/watch?v=PJUt90TZtNY
Lähes tuhat vuotta sitten tää Vatikaanin armeija sitten rantautui Suomeen ja he alko pakottamaan suomalaisia luopumaan omista luonnonuskonnoistaan ja sen sijaan korvaamaan nää kaikki kristinuskolla. Tästä seurasi sitten valtava verilöyly, jonka seurauksena suuri osa Suomen väestöstä tapettiin, koska kirkolle suomalaisten omat luonnonuskonnot olivat pakanuutta ja demonisia.
>Miksi ateistisissa valtioissa vainotaan ja kidutetaan sadistisesti kristittyjä?>
Itse he vainoavat jatkuvasti muita, muut sitten vainoavat takaisin.
Jos olet terroristi, olet islamilainen: tämä tunnistaminen tapahtui syyskuun 11. päivän iskujen jälkeen. ”Al-Qaida, Taleban ja ISIS käyttivät retoriikkaa, jonka mukaan he taistelevat islamin levittämiseksi, joten tämä käsitys syntyi. Maailmalla toimii kuitenkin myös muiden uskontojen fundamentalisteja. ”Herran vastarinta-armeija ja Jeesuksen pojat rikkovat stereotypioitanne.
Erityisesti 9/11-iskujen jälkeen maailma samaisti terrorismin islamiin. Suoraan sanottuna merkittävän panoksen tämän käsityksen muodostumiseen antoivat järjestöt, jotka syyllistyivät terroritekoihin sillä retoriikalla, että ne taistelevat näennäisesti islamin leviämisen puolesta, kuten Al-Qaida, Taleban, ISIS (kielletty Venäjän federaatiossa - toim. huom.).
Maailman eri alueilla on kuitenkin myös muita uskontoja edustavia fundamentalisteja. ”Jeesuksen pojat” -niminen terroristijärjestö, joka otti vastuun Al-Rawdan moskeijaan Egyptissä tehdystä terrori-iskusta, jossa kuoli 309 muslimia, on vain yksi niistä. Moskeijaan osui ensin räjähdys perjantairukouksen aikana, minkä jälkeen rukoilijoita ammuttiin. Turkki julisti tapahtuman jälkeen päivän mittaisen surujakson. Mutta kun etsii internetistä tietoa järjestöstä, joka on vastuussa näin laajasta ja häikäilemättömästä terrori-iskusta, jossa 309 muslimia kuoli silmää räpäyttämättä, ei löydy yhtään turkkinkielistä lähdettä, eikä ulkomaisista lähteistäkään löydy mitään varteenotettavaa tietoa järjestöstä, eikä myöskään turkkinkielistä lähdettä.
Käsite ”fundamentalismi” syntyi alun perin viitaten paradigmaan, joka syntyi 1900-luvun alussa Yhdysvalloissa, kun evankeliset konservatiiviset teologit käyttivät pyhien tekstien kirjaimellista lukemista. Toisin sanoen fundamentalismi on alun perin kristillistä uskoa ja sen kokemusta.
Järjestöjen osalta ensimmäinen on Yhdysvaltojen poliisi- ja patriootti-liike. Tämä kristillisiä arvoja edustava järjestö on toteuttanut terrori-iskuja Yhdysvalloissa eri aikoina. Yksi suurimmista oli Oklahoma Cityn terrori-isku vuonna 1995, jossa kuoli 169 ihmistä, kun lannoiteräjähteillä täytetty auto räjähti. Tämän kristillisiä arvoja ja valkoista ylivaltaa ajavan järjestön ideologinen historia ulottuu vielä kauemmas, ja sen jäsenten uskotaan olleen vastuussa monista pommi-iskuista, pankkiryöstöistä, rautatiesabotaasista ja muista väkivallanteoista vuosina 1994-1996
Toinen Afrikassa toimiva terroristijärjestö on Lord of Resistance Army. Tämä Alice Lakvena -nimisen nunnan perustama järjestö on asettanut tehtäväkseen luoda kristillisen teokraattisen valtion pääasiassa Ugandaan, Kongoon, Etelä-Sudaniin ja Keski-Afrikkaan. Vuodesta 1986 lähtien järjestö, joka on järjestelmällisesti sortanut näiden maiden kansoja, on ollut vastuussa kymmenistä tuhansista ihmishengistä. Kaksi miljoonaa ihmistä on joutunut jättämään kotinsa paetakseen sen julmia hyökkäyksiä; terroristit ovat kidnapanneet lapsia (luvut vaihtelevat kymmenistä tuhansista 600 tuhanteen), kouluttaneet heitä ja käyttäneet heitä terroriteoissaan. Tämän järjestön yleisin teko on raajojen katkaiseminen. Järjestön jäsenet pitävät palstamaisia veitsiä pyhinä.
Aivan kuten ”Jeesuksen pojista”, jotka tappoivat yli 300 ihmistä Egyptissä jumalanpalveluksen aikana, ei ole paljon tietoa, myös tuhansien ihmisten kuolemasta vastuussa olevasta Herran vastarinta-armeijasta tiedetään vain vähän. Maailman tiedotusvälineissä Herran vastarinta-armeija ei saa kymmenesosaa siitä, mitä ISIS, Boko Haram ja muut muslimi-identiteetin perusteella aseisiin tarttuvat terroristijärjestöt saavat. Lisäksi, ellei sinulla ole erityistä kiinnostusta, voit elää vuosia ja jopa lähteä tästä maailmasta tietämättä koskaan, että Afrikassa on tällainen häikäilemätön kristillinen terroristijärjestö... Tilanne on niin vakava.
Kristityt itse he vainoavat jatkuvasti muita, muut sitten vainoavat takaisin.
Toinen terroristijärjestö on Nagaland Rebels, joka toimii Intiassa alueilla, joilla on paljon kristittyjä. Järjestön, jonka uskotaan liittyvän useisiin Intiassa vuonna 2004 tehtyihin pommi-iskuihin, perimmäisenä tavoitteena on luoda Intiasta riippumaton kristitty valtio ja liittää siihen Burma ja naapurikaupunkien kristityt.
”Phineasin papit” on toinen ääriuskonnollinen maanalainen järjestö. Sen lisäksi, että se on Yhdysvalloissa toimiva kristillinen liike, tämän järjestön jäsenten uskotaan olevan vastuussa joistakin viranomaisten salaamista terroriteoista.
Emme edes sisällyttäneet tähän luetteloon IRA:ta, ETA:ta, Meksikossa toimivaa Zapatista Army of National Liberation -nimistä aseistettua järjestöä, Aum Shinrikyoa (kielletty Venäjällä - toim. huom.), joka on saanut alkunsa Japanista askeettisena uskonnollisena tariqatina ja on vastuussa lukuisista terrori-iskuista, koska ne eivät saa terroritekoihinsa vauhtia kristillisestä fundamentalismista.....
Kaikkien, jotka yhdistävät fundamentalismin ja terrorin vain islamiin ja uskovat, että kaikki paha, kuten viattomien ihmisten raa'at murhat, voivat olla peräisin vain islamista, olisi hyvä panna tämä merkille.
Kaikkien, jotka yhdistävät fundamentalismin ja terrorin vain islamiin ja uskovat, että kaikki paha, kuten viattomien ihmisten raa'at murhat, voivat olla peräisin vain islamista, olisi hyvä panna tämä merkille.
https://www.salon.com/2015/04/07/6_modern_day_christian_terrorist_groups_our_media_conveniently_ignores_partner/
6 modern-day Christian terrorist groups our media conveniently ignores
They don't get the coverage of ISIS or Boko Haram, but organizations like "The Army of God" are no less dangerous
6 nykyajan kristillistä terroristiryhmää, joita tiedotusvälineet jättävät kätevästi huomiotta
Ne eivät saa ISISin tai Boko Haramin kaltaista huomiota, mutta ”Jumalan armeijan” kaltaiset järjestöt eivät ole yhtään vähemmän vaarallisia.
https://www.salon.com/2015/04/07/6_modern_day_christian_terrorist_groups_our_media_conveniently_ignores_partner/
Koillis-Intiassa sijaitsevassa Tripuran osavaltiossa vuodesta 1989 toiminut NLFT on puolisotilaallinen kristillinen liike, joka toivoo irtautuvansa Intiasta ja perustavansa Tripuraan kristillisen fundamentalistihallituksen. NLFT ei suvaitse lainkaan muita uskontoja kuin kristinuskoa, ja ryhmä on toistuvasti osoittanut olevansa valmis tappamaan, kidnappaamaan tai kiduttamaan hinduja, jotka kieltäytyvät kääntymästä sen protestanttisen fundamentalismin äärimmäiseen muottiin.
ja ryhmä on toistuvasti osoittanut olevansa valmis tappamaan, kidnappaamaan tai kiduttamaan hinduja, jotka kieltäytyvät kääntymästä sen protestanttisen fundamentalismin äärimmäiseen muottiin.
NLFT ei suvaitse lainkaan muita uskontoja kuin kristinuskoa,
Maailman eri alueilla on kuitenkin myös muita uskontoja edustavia fundamentalisteja. ”Jeesuksen pojat” -niminen terroristijärjestö, joka otti vastuun Al-Rawdan moskeijaan Egyptissä tehdystä terrori-iskusta, jossa kuoli 309 muslimia, on vain yksi niistä. Moskeijaan osui ensin räjähdys perjantairukouksen aikana, minkä jälkeen rukoilijoita ammuttiin.
Eli kristityt ei ole julmia?
"Kosto on minun, sanoo Herra Sebaot."
Se ei oiloe Jumalan puhetta. saatana kostaa, ei jumala!
Se ei ole Jumalan puhetta. Saatana kostaa, ei jumala!
Jos jumala kostaisi, hän olisi ihminen.
Aito Jumala ei kosta.
Kosto kuuluu ihmisen ajatteluun: ihminen loukkaantuu, vihastuu ja haluaa maksaa toiselle takaisin. Täydellinen Jumala ei kuitenkaan toimi tällaisen inhimillisen kostonhalun kautta.
Jos Jumala kostaisi, hän toimisi ihmisen tavoin. Jumalallinen rakkaus ei tarvitse kostoa eikä takaisinmaksua. Se ei rankaise siksi, että se olisi loukkaantunut.
Siksi kosto ei kuulu aidon Jumalan olemukseen. Koston voima kuuluu pimeyteen ja erillisyyteen, ei Jumalan puhtaaseen rakkauteen.
Aito Jumala ei kosta.
MUTTA KOSTAA SE, JOKA VÄITTÄÄ OLEVANSA JUMALA!
Kostaako jumala myös heille?
Tai kristityt voivat tehdä muille väkivaltaa?
Siksi todellinen Jumala ei tarvitse kostoa.
Jumala ei tarvitse vihaa säilyttääkseen voimansa. Hän ei tarvitse kostoa tyydyttääkseen itseään. Hän ei tarvitse takaisinmaksua todistaakseen olevansa oikeassa.
Jos jokin voima vaatii kostoa, vihaa ja kärsimyksen palauttamista toiselle, sitä ei pitäisi kutsua Jumalaksi vain siksi, että se esiintyy Jumalan nimellä.
Aito Jumala ei kostaa.
Aito Jumala ei toimi loukatun egon tavoin.
Aito Jumala ei maksa pahaa pahalla.
Aito Jumala ei tarvitse kostoa.
Jos Jumala on täydellinen rakkaus, hänen olemuksensa ei voi olla kosto.
Aito Jumala ei tarvitse kostoa.
”MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. MINÄ OLEN ELÄMÄN LEIPÄ. MINÄ OLEN MAAILMAN VALO.”
NÄISSÄ SANOISSA EI KUULU HISTORIALLISEN JEESUKSEN ÄÄNI, VAAN NE OVAT JOHANNEKSEN KEKSIMÄ KIRJALLINEN TEHOKEINO.
https://www.suomalainen.com/products/jumalan-synty-1?srsltid=AfmBOooWaYd8v9VtpTgyyKBZEgX-rCUSf5jk7FOjEvCakbO88fV2zHp5
”MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ. MINÄ OLEN ELÄMÄN LEIPÄ. MINÄ OLEN MAAILMAN VALO.”
NÄISSÄ SANOISSA EI KUULU HISTORIALLISEN JEESUKSEN ÄÄNI-
https://www.suomalainen.com/products/jumalan-synty-1?srsltid=AfmBOooWaYd8v9VtpTgyyKBZEgX-rCUSf5jk7FOjEvCakbO88fV2zHp5
Kaikki selitetty tässä kirjassa:Jumalan synty
Tai kristityt voivat tehdä muille väkivaltaa?
Saatana kostaa, ei jumala!
Jos jumalanne on saatana, se kostaa!
KOSTAA VAIN SE, JOKA VÄITTÄÄ OLEVANSA JUMALA!
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Minä olen elämän leipä. Minä olen maailman valo."
Näissä sanoissa ei kuulu historiallisen Jeesuksen ääni, vaan ne ovat Johanneksen keksimä kirjallinen tehokeino.
”Minä olen...” -puhetapa tunnetaan myös egyptiläisperäisistä Isis-jumalattaren kunniaksi kirjoitetuista hymneistä.
TÄMÄ ON IHAN KIRJAN LOPPUPUOLELLA SELITETTY.
”Minä olen...” -puhetapa tunnetaan myös egyptiläisperäisistä Isis-jumalattaren kunniaksi kirjoitetuista hymneistä.
TÄMÄ ON IHAN KIRJAN LOPPUPUOLELLA SELITETTY.
Saatanan puhetta!
Ihminen tietää senkin mitä Jeesus on sanonut !
Ylimielisen ihmisen teot ei ikinä lopu kohtuullisuuteen!
ei kristitty o parempi ihminen se vaa uskoo parempaa
Jumala vaa on parempi
Jumalan pilkka ei ole kristillisyyttä.
ne luulee et se "kaksiteräinen miekka" joka raamatussa mainitaan pitää otttaa kirjaimellisesti taistelukehotuksena, vaikka se tarkottaa Jumalan sanaa.
Yksi kaveri rukoili että voitko järjestää hänelle rahaa ja lähti kävelemään. potkaisi jotakin maassa ja se oli raha tukku. Totesi ihmeiden aika ei ole ohi.
"Miksi ateistisissa valtioissa vainotaan ja kidutetaan sadistisesti kristittyjä?
Putin on itsekin kristitty!
Hitler myös oli aito kristitty!
"Miksi ateistisissa valtioissa vainotaan ja kidutetaan sadistisesti kristittyjä?
Kukaan heitä ei siellä kiduta!
Putinin Venäjän kohdalla selitys ei ole ateismi. Siinä kyse on autoritaarisesta vallasta, nationalismista, valtionuskonnon kaltaisesta ortodoksisen identiteetin hyödyntämisestä ja Venäjän sotilaallisesta politiikasta.
Putin esiintyy julkisesti Venäjän ortodoksisen kirkon jäsenenä ja kristittynä. Siksi nykyistä Venäjää ei ole perusteltua kutsua ateistiseksi valtioksi samalla tavalla kuin Neuvostoliittoa.
Neuvostoliiton uskonnollinen politiikka vaihteli huomattavasti eri aikoina, joten kuva täysin yhtenäisestä vainosta koko Neuvostoliiton historian ajan olisi liian yksinkertainen.
Neuvostoliitossa oli koko ajan kirkkoja ja luostareita, jotka olivat toiminnassa ainakin jossain määrin.
Erityisesti Stalinin politiikka muuttui toisen maailmansodan aikana: vuonna 1943 Venäjän ortodoksisen kirkon toimintaa helpotettiin, patriarkaatti palautettiin ja kirkkojen toimintaa sallittiin enemmän.
Tämä ei kuitenkaan tarkoittanut uskonnon täyttä vapautta. Valtiolla oli tiukka kontrolli uskonnollisiin yhteisöihin, ja papistoa sekä muita uskovia vainottiin etenkin vallankumouksen jälkeisinä vuosikymmeninä ja uudelleen esimerkiksi Hruštšovin kaudella.
Myös luostareita oli olemassa, mutta niiden määrä ja toiminta olivat voimakkaasti rajoitettuja verrattuna vallankumousta edeltäneeseen aikaan. Neuvostoliiton aikana luostareiden toimintaa myös suljettiin ja rajoitettiin.
Tavallinen ihminen saattoi monina aikoina käydä kirkossa ja harjoittaa uskontoa, vaikka valtio suhtautui uskontoon virallisesti kielteisesti.
Neuvostoliitossa oli koko ajan kirkkoja ja luostareita, jotka olivat toiminnassa ainakin jossain määrin.
Stalin oli nuorena kristitty. Josif Stalin kasvatettiin Georgian ortodoksisessa kirkossa, ja hän opiskeli nuorena Tbilisin hengellisessä seminaarissa tarkoituksenaan valmistautua papiksi.
Stalinilla oli tarkoituksenaan valmistautua papiksi.
Myöhemmin hän kuitenkin omaksui marxilaisuuden ja ateistisen maailmankatsomuksen ja nousi Neuvostoliiton johtajaksi. Hänen valtakaudellaan uskonnollisia yhteisöjä vainottiin erityisen ankarasti etenkin 1930-luvulla.
On siis hyvä erottaa Stalinin lapsuuden ja nuoruuden kristillinen tausta hänen myöhemmästä vakaumuksestaan ja politiikastaan.
Stalinista ei tullut pappia. Hän lähti seminaarista ennen valmistumistaan ja siirtyi vallankumoukselliseen toimintaan.
Myöskään Pohjois-Korean ja Iranin kohdalla yhteinen nimittäjä ei ole ateismi: Pohjois-Korean järjestelmä on äärimmäisen autoritaarinen ja uskontoa kontrolloiva, kun taas Iran on islamilainen teokraattinen valtio.
Iran on islamilainen teokraattinen valtio. IRAANI EI OLE ATEISTINEN VALTIO, VAAN SYVÄSTI USKONNOLLINEN.
Iran on islamilainen teokraattinen valtio. IRAANI EI OLE ATEISTINEN VALTIO, VAAN SYVÄSTI USKONNOLLINEN.
Iran on islamilainen tasavalta, jossa uskonnolla on erittäin suuri rooli valtionhallinnossa ja lainsäädännössä.
Ortodoksi oppi ei ole niin raamatun mukainen. Lue ja opiskele mitä helluntalaiset opettavat raamatusta.
Helluntailaisuus tulee Afrikasta.
Muut kristinuskon lahkot ovat Suomessa vieraita ja hyvin pahoja, ja ne on kitkettävä pois, mutta afrikkalainen helluntailaisuus on hyvä ja puhtaasti kotimainen. Ei ole väliä, että se on afrikkalainen, se on silti puhtaasti kotimainen ja hyvä joka tapauksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=tVT9COKC4P0
Joten kaikki se ”noituus”, jonka kristityt sanovat olevan "idän opeissa", on itse asiassa kristinuskossa itsessään.
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo
https://www.youtube.com/watch?v=m-7px5Xyzlg
OVATKO NE KRISTITYT NORMAALEJA?
KOTIMASTA NORMAALIA KRISTINUSKOA!
Eli haluatte, että ateisteistä tulee niin normaaleja kuin videossa?
https://en.wikipedia.org/wiki/African_Pentecostalism
Afrikkalainen helluntailaisuus
Kristinusko ja voodoo
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa, Orissan henkiä ja kotimaan henkistä kulttuuria, mukaan lukien glossolaliaa. afrikkalaiset orjat löysivät tiensä Amerikkaan, erityisesti Louisianaan, joka on jatkumo tälle kertomukselle.
https://www.godsonlygospel.com/the-roots-of-pentecostalism-and
THE ROOTS OF PENTECOSTALISM AND THE CHARISMATIC MOVEMENT
THE ROOTS OF PENTECOSTALISM AND THE CHARISMATIC MOVEMENT
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa, Orissan henkiä ja kotimaan henkistä kulttuuria, mukaan lukien glossolaliaa. afrikkalaiset orjat löysivät tiensä Amerikkaan, erityisesti Louisianaan, joka on jatkumo tälle kertomukselle. miksi? Sata mailia New Orleansista lounaaseen, Hoodoo-maahan, syntyi William J. Seymour, orjien lapsi. William J. Seymourilla oli varhaisia elämänkokemuksia henkien ja rinnakkaisten ilmenemismuotojen kanssa, kuten hänen esi-isillään, jotka harjoittivat pakanallista voodoo-uskontoa. Toisin kuin he, hän oli kuitenkin protestantismin saastuttama, ja kolmekymppisenä, noin vuonna 1903, hän liittyi Jumalan kirkon Evening Light Saints -järjestöön. Tästä valkoisesta, mutta rodullisesti kattavasta pyhitysväen ryhmästä tuli hänen kotinsa. Täällä hän pelastui, täyttyi Hengellä ja sai papin viran.” Seymourin tarina jatkuu, kun hän vaihtaa uskontokuntia, oppeja, henkiä ja paikkakuntia. Vuonna 1906 hänet löydetään Houstonista, jossa Charles Fox Parham kouluttaa häntä ihmiskunnan tarvitsemasta hengellisestä työstä, joka ylittää sen, mitä Seymour sai ollessaan osa Evening Light Saintsia.
Parhamin mukaan oli olemassa kolmaskin työ, jonka osoituksena oli kseno glossolalia. Se oli helluntain kaltainen ihme, jossa papit ja lähetyssaarnaajat pystyivät puhumaan vieraiden äidinkielillä (kielillä). Seymour uskoi siihen. 1906 Los Angelesiin saavuttuaan Seymour ”sai Pyhän Hengen ja kielet” ja hänestä tuli helluntailaisuuden isä. Hänen johdollaan lukuisat ihmisjoukot saivat tämän glossolalian Azusa-herätyksen yhteydessä, ja maailmanlaajuinen lähetystyö alkoi. Mutta paholainen piilee yksityiskohdissa, sillä ymmärrettävä kieli ei juurtunut Parhamin ja Seymourin lupaamalla tavalla. Koko konsepti oli epäonninen, eikä tuloksena ollut muuta kuin käsittämätöntä siansaksaa, kuten afrikkalaiset noitatohtorit harrastavat.” Paitsi että lähetyssaarnaajat pettyivät shamaanien kaltaiseen kielenkäyttöön, koko Azusan jälkikasvu ajautui sarjaan täsmällisiä ja samansuuntaisia ilmenemismuotoja, jollaisia on nähty voodoossa ja afrikkalaisessa perinteisessä uskonnossa.
Jo varhain monet kirkkokunnat ja papit ottivat Damballan käärmeöljyä ja kokivat hänen pakanallisuuteen perustuvia reaktioitaan laittomasta seksistä glossolaliaan.Mutta helluntaipakanuus on energisoiva pupu, sillä vuoden 1906 alkuperäiset pakanalliset ilmenemismuodot kalpenevat sen rinnalla, mitä niin kutsuttu ”Pyhä Henki” tekee Azusan jälkeisessä maailmassa. Näyttää siltä, että pakanuuden Damballa-henki on naamioitunut oikeaksi Pyhäksi Hengeksi - ja luonut helluntaipakanuuden. Hänen ovela metodinsa on antanut helluntailaisille mahdollisuuden ”rukoilla kielillä”, mutta samaan aikaan he sihisevät kuin käärmeet, harrastavat homoseksiä, varastavat leskien rahoja valheellisella teeskentelyllä, puhuvat kuolleille, nauravat hallitsemattomasti ja harrastavat noituutta. Näitä, monien muiden helluntai-pakanallisten ilmentymien ohella, on käytetty kuvan maalaamiseen. Nyt kun lopulliset värit on asetettu tähän renderointiin, ottakaa aikaa tutkia sen sävyjä ja sommittelua - ja pohtikaa sitten sen pakanallisten sävyjen tulkintaa, 50 pakanallisen helluntailaisuuden sävyä.
Helluntailaisuuden historia alkaa Afrikasta, jossa voodoo (vodou), emämaan perinteinen uskonto ja diasporan perinteinen uskonto, on syntynyt. Täällä damballan käärmeenpalvojat valitettavasti kahlittiin ja lähetettiin ulkomaille ihmisorjiksi. Sattumoisin Afrikan länsi- ja keskirannikolta vietiin myös orjien uskontoa,
https://www.youtube.com/watch?v=X2V7KbbfRHA
Hengestä humalassa, pyhää naurua
Näitä, monien muiden helluntai-pakanallisten ilmentymien ohella, on käytetty kuvan maalaamiseen. Nyt kun lopulliset värit on asetettu tähän renderointiin, ottakaa aikaa tutkia sen sävyjä ja sommittelua - ja pohtikaa sitten sen pakanallisten sävyjen tulkintaa, 50 pakanallisen helluntailaisuuden sävyä.
https://www.amazon.com/Pagan-Pentecostalism-Its-Roots-Slavery/dp/1500858080
https://www.amazon.com/Pagan-Pentecostalism-Its-Roots-Slavery/dp/1500858080
Miksi pakanuus ja helluntailaiset ovat suosittuja
https://dwightlongenecker.com/why-paganism-and-pentecostalism-are-popular/
https://christianreformedink.wordpress.com/reformed-theology-2/pneumatology/the-pagan-problem-of-pentecostal-charismatic-tongues/
Helluntailaisten pakanaongelma – karismaattiset kielet
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/01/10/paasiainen
Pääsiäinen yhdistää kristillisiä ja pakanallisia perinteitä
https://www.patheos.com/blogs/matauryn/2017/12/11/glossolalia-paganism/
Glossolalia pakanuudessa ja okkultismissa
Glossolalia pakanuudessa ja okkultismissa
George B. Cutten kirjoittaa teoksessaan *An Ethnological Study of Glossalalia*, että ”glossolaliaa harjoitetaan myös ei-kristillisissä uskonnoissa: pohjoisamerikkalaisten intiaanien peyote-kultissa, Tyynenmeren luoteisosan haida-intiaanien keskuudessa, Sudanin shamaanien keskuudessa, Afrikan länsirannikon Shango-kultissa, Trinidadin Shago-kultissa, Haitin voodoo-kultissa, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalien keskuudessa, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisilla alueilla asuvien eskimojen keskuudessa, Grönlannin shamaanien keskuudessa, Borneon djakien keskuudessa, Etiopian Zor-kultissa, Siperian shamaanien keskuudessa, Etelä-Amerikan Chaco-intiaanien keskuudessa, Andien curanderojen keskuudessa, Afrikan Sudanin kinkojen keskuudessa, Afrikan thonga-shamaanien keskuudessa sekä tiibetiläisten munkkien keskuudessa.”
glossolaliaa harjoitetaan myös ei-kristillisissä uskonnoissa: pohjoisamerikkalaisten intiaanien peyote-kultissa, Tyynenmeren luoteisosan haida-intiaanien keskuudessa, Sudanin shamaanien keskuudessa, Afrikan länsirannikon Shango-kultissa, Trinidadin Shago-kultissa, Haitin voodoo-kultissa, Etelä-Amerikan ja Australian aboriginaalien keskuudessa, Pohjois-Amerikan ja Aasian subarktisilla alueilla asuvien eskimojen keskuudessa, Grönlannin shamaanien keskuudessa, Borneon djakien keskuudessa, Etiopian Zor-kultissa, Siperian shamaanien keskuudessa, Etelä-Amerikan Chaco-intiaanien keskuudessa, Andien curanderojen keskuudessa, Afrikan Sudanin kinkojen keskuudessa, Afrikan thonga-shamaanien keskuudessa sekä tiibetiläisten munkkien keskuudessa.
" Lue ja opiskele mitä helluntalaiset opettavat raamatusta."
Tiedän sen kaiken.
"Jumalan pilkka ei ole kristillisyyttä."
Mutta vääräuskoisten julma tappaminen on kristillisyyttä?
https://mixontotta.wordpress.com/juuret/
Ehtoollisen peiliteksti löytyy vanhasta Assyriasta
Assyrialaisen liittoteologian kanssa yhteneviä ajatuksia esiintyy jopa Uuden testamentin ehtoollisperikoopeissa, kuten vasallikuninkaille lausutusta Istarin profetiasta hyvin ilmenee: ”Aina kun te juotte tätä vettä, te muistatte minut ja pidätte liiton, jonka minä olen Asarhaddonin puolesta tehnyt.” (SAA 9 3.4:12-15.) Versus: ”… tehkää se minun muistokseni” (Lk 22:19 ym. ja nykyiset ehtoollisen asetussanat). Tässä tuskin on kyse suorasta riippuvuussuhteesta, mutta kylläkin yhteisestä’ pitkän keston symbolijärjestelmästä. (Hakola Raimo ja Merenlahti Petri (toimitt.), Raamatuntutkimuksen uudet tuulet, Yliopistopaino Helsinki University Press, Helsinki 1997)
Myös muiden "pakanauskontojen" kanssa:
Zarathustra vs. Jeesus
Zarathustra syntyi neitsyestä ja "tahrattomasta hedelmöityksestä jumalallisen järjen säteen vaikutuksesta".
Hänet kastettiin joessa.
Nuoruudessaan hän hämmästytti viisaita miehiä viisaudellaan.
Paholainen kiusasi häntä erämaassa.
Hän aloitti palvelutehtävänsä 30-vuotiaana.
Zarathustra kastoi vedellä, tulella ja "pyhällä tuulella".
Hän ajoi ulos riivaajia ja palautti sokean miehen näön.
Hän opetti taivaasta ja helvetistä ja paljasti salaisuuksia, kuten ylösnousemuksen, tuomion, pelastuksen ja maailmanlopun.
Hänellä oli pyhä malja eli graalin malja.
Hänet surmattiin.
Hänen uskonnollaan oli eukaristia.
Hän oli "lihaksi tullut sana".
Zarathustran seuraajat odottavat "toista tulemista" neitseestä syntyneessä Saoshyantissa eli Vapahtajassa, jonka on määrä tulla vuonna 2341 jKr. ja joka aloittaa palvelutyönsä 30-vuotiaana ja aloittaa kultaisen aikakauden.
Yllättäviä yhtäläisyyksiä kristinuskon ja zarathustralaisuuden välillä
KRISTINUSKO ON KOPIO MYÖS MITRALAISESTA USKONNOSTA.
Mithralainen teksti:
"He who will not eat of my body and drink of my blood, so that he will be made one with me and I with him, the same shall not know salvation." (Mithraic inscription)
Kristinuskon teksti:
Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Viimeinen ehtoollinen ja useimmat muut kristinuskon kopioimat opit.
10 käskyn alkuperä?
ON "PAKANUUDESSA"
Sumerissa - Sargon Akkadilainen (2250 eKr.) on vanhin tunnettu versio Mooses-hahmosta.
Babyloniassa - Marduk (Belin poika) antoi lait Hammurabille.
Kreetalla - Minos nousi Dikta-vuorelle, jossa Zeus antoi hänelle pyhät lait.
Syyriassa - Mises, joka kantoi mukanaan kivitauluja, joihin kirjoitettiin jumalan lait.
Mooses tunnetaan lain antajana, kymmenen käskyn, Mooseksen lain, antajana.
Ajatus siitä, että laki annetaan Jumalalta profeetalle vuorella, on kuitenkin myös hyvin vanha motiivi.
Mooses on vain yksi lainsäätäjä Mytologisen historian Lainsäätäjien PITKÄSSÄ RIVISSÄ.
Piilota
Egyptissä taas oli Mises, joka kantoi mukanaan kivitauluja, joihin oli kirjoitettu jumalan lait. Mitä tulee kymmeneen käskyyn, ne on otettu suoraan Egyptin kuolleiden kirjan loitsusta 125.
Se, mitä Kuolleiden kirjassa sanottiin ”En ole varastanut”, muuttui muotoon ”Älä varasta”. ”En ole tappanut” muuttui muotoon ”Älä tapa.” ”En ole valehdellut” muuttui muotoon ‘Älä anna väärää todistusta’, ja niin edelleen.
Se, mitä Kuolleiden kirjassa sanottiin ”En ole varastanut”, muuttui muotoon ”Älä varasta”. ”En ole tappanut” muuttui muotoon ”Älä tapa.” ”En ole valehdellut” muuttui muotoon ‘Älä anna väärää todistusta’, ja niin edelleen.
Itse asiassa egyptiläinen uskonto on todennäköisesti juutalais-kristillisen teologian ensisijainen perusta. Kaste, kuolemanjälkeinen elämä, lopullinen tuomio, neitseellinen syntymä ja ylösnousemus, ristiinnaulitseminen, liitonarkki, ympärileikkaus, pelastajat, pyhä ehtoollinen, suuri vedenpaisumus, pääsiäinen, joulu, pääsiäinen, pääsiäisjuhla ja monet muut ovat kaikki egyptiläisten ajatusten piirteitä, jotka ovat kauan ennen kristinuskoa ja juutalaisuutta.
Jeesuksen ristiinnaulitsemisen osalta hänen oletetaan kuolleen, laskeutuneen helvettiin ja nousseen kolmantena päivänä kuolleista. Jos kuitenkin tarkastelemme muita kulttuureja, joista monet ovat paljon vanhempia kuin kristinusko, tämä tuskin on yksittäinen tapahtuma.
Persialaisen Zarathustran, egyptiläisten Osiriksen, Horuksen, Adoniksen, Bacchuksen, Herkuleksen ja skandinaavisen Baldurin sekä meksikolaisen Quetzalcoatlin oletetaan viettäneen kolme päivää helvetissä kuolemansa jälkeen ja nousseen sen jälkeen ylös.
Kaikki nämä henkilöt tekivät myös monia ihmeitä, joita voidaan verrata Jeesuksen tekemiin ihmetekoihin.
Assyrian valtionarkistot versus Vanha testamentti
Assyrian suurvalta-ajan dokumenttien yleinen merkitys Vanhan testamentin ja muinaisen Israelin kannalta ei juuri perusteluja kaipaa. Vallan vaihtuminen assyrialaisilta babylonialaisille ja näiltä edelleen persialaisille ei vähentänyt mesopotamialaista kulttuurihegemoniaa, sillä Persiakin omaksui edeltäjiensä valtaideologian olennaiset piirteet. ”Assyria” vakiintui Vanhassa testamentissa symboliseksi nimeksi, jota varsinkin profeettakirjoissa käytettiin valloittajasta vielä vuosisatoja Assyrian kukistumisen jälkeen.
Uskontoon liittyvää akkulturaatiota (kulttuurisiirrosta) edisti se, että muinaisen Lähi-idän kulttuurit eivät olleet erillisiä, toisiinsa jyrkästi rajautuvia saarekkeita, vaan niillä oli jo valmiiksi paljon yhteistä kulttuuriperimää, mikä teki valloittajan ideologisen kielen – sekä verbaalisen että kuvallisen – ymmärrettäväksi.
Assyrialaisten arkistotekstien ja Raamatun tekstien vertailu ei ole ensi sijassa ”täsmätekstien” metsästämistä – niitä on edelleen jokseenkin niukasti – vaan laajempien kulttuuriyhteyksien ja rinnakkaisilmiöiden kartoittamista.
Assyrialaisten (valtio)sopimusten rakenteen on jo aikoja sitten havaittu heijastuvan 5. Mooseksen kirjassa eli Deuteronomiussa, jonka perusrakenne on vaivatta löydettävissä. Valtiosopimusten ja Deuteronomiun välinen yhtäläisyys ei kuitenkaan rajoitu rakenteellisiin samankaltaisuuksiin, vaan se ulottuu myös yksittäisiin pykäliin:
Deuteronomiumin ja assyrialaisten tekstien analogioita:
Deuteronomiumin ja assyrialaisten tekstien analogioita:
Teidän täytyy rakastaa herraanne Assurbanipalia, suurta kruununprinssiä, Asarhaddonin poikaa, kuin itseänne (SAA 2 6 § 24).
Versus:
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi (5. Moos. 6:5).
Teidän täytyy puhua tästä sopimuksesta, jonka Asarhaddon on solminut ja vahvistanut… pojillenne ja pojanpojillenne, jälkeläisillenne ja heidän jälkeläisilleen, jotka tulevaisuudessa syntyvät, ja käskeä heitä näin: ”Pitäkää tämä sopimus. Älkää rikkoko sitä vastaan ja siten tuhotko itseänne, saattako maatanne raunioiksi ja sen asukkaita pakkosiirtolaisuuteen… Assurbanipalin, suuren kruununprinssin herruus ja yli maan ja kansan olkoon turvattu. Älkää asettako ketään muuta kuninkaaksenne ja herraksenne.” (SAA 2 6 § 25.)
Jo vuosikymmeniä on tiedetty, ettei profetia ilmiönä rajoitu vain Israeliin ja Vanhaan testamenttiin. Tähän saakka laajin ja parhaiten tunnettu profeettatekstien korpus on sisältynyt muinaisbabylonialaiselta kaudelta (1700-luvulta eKr.) peräisin oleviin Marin teksteihin, joiden joukossa on kolmisenkymmentä profeettaoraakkelin sisältävää kirjettä. Profeetat olivat Assyriassa osa suurta ammattilaisten joukkoa, joka oli erikoistunut jumalien tahdon tulkintaan ja ilmoittamiseen eli divinaatioon. Profeetat puolestaan eivät tehneet havaintoja, vaan välittivät suoria jumalallisia viestejä. Tähän he olivat harjaantunet luultavasti transsitekniikan avulla.
”Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi!” (Jes 41:10, 43:5.)
Versus:
”Älä pelkää, Bel Nabü ja Mullissu ovat sinun kanssasi.” (CT 53 17 r.14f.)
Taustalla on mitä ilmeisimmin kuningasprofetian traditio, jota Deuterojesajan teksteissä sovelletaan kollektiivisesti koko kansaan.
(Hakola Raimo ja Merenlahti Petri (toimitt.), Raamatuntutkimuksen uudet tuulet, Yliopistopaino Helsinki University Press, Helsinki 1997. Edellä oleva suora lainaus emt:sta Martti Nissisen kirjoittamasta luvusta: Assyrian valtionarkistot ja Vanha testamentti, ss. 110–111)
Hammurabin laki oli ”jumalallista alkuperää” kuten Mooseksen lakikin
Babylonian kuuluisa hallitsija Hammurabi (k. 1708 eKr.) laati 282 lain kokoelman yhteiskunnan elämää säätelemään. Tämä kuuluisa lakikokoelma saatiin samalla tavalla kuin Mooseksen lain taulut paljon myöhemmin.
”Hammurabin lakisteelessä (reliefissä) näkyy, kuinka kuningas ottaa vastaan lait auringonjumala Samasilta.” (Suuri maailmanhistoria 1. osa)
Kristinuskossa ei ole mitään uutta
Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.
Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.
Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.
Pakanalliset jumalat herätettiin usein henkiin kuoleman jälkeen.
Kaste oli yleinen rituaali mysteerikulttien seuraajien keskuudessa. Johannes Kastaja saattoi jäljitellä tätä rituaalia ja tuoda sen juutalaisuuteen.
Monissa muinaisissa kulttuureissa on yliluonnollisia suuria vedenpaisumustarinoita, joissa ihmiskunnan jatkuvuuden takaa yksi vanhurskas sankari. Raamatun tarina kertoo Jumalan turhautumisesta ja vihasta tuhoisaa ja hallitsematonta ihmiskuntaa kohtaan. Jumala päättää sitten tuhota kaiken elämän maan päältä. Yhdelle hyvälle miehelle, Nooalle, kerrotaan tästä ja häntä kehotetaan rakentamaan ja varustamaan suuri alus - arkki. Jumala neuvoo häntä ottamaan mukaan vaimonsa, poikansa, miniänsä ja tarkan määrän kaikkia eläimiä, jotta elämä voitaisiin aloittaa uudelleen sen jälkeen. Sitten maa tuhoutuu ja Nooan jälkeläiset asuttavat sen uudelleen.
Mooses ja Sargon Akkadilainen
Raamatun kertomus Mooseksesta sijoittuu julman faraon aikaan. Faarao määräsi kaikki heprealaiset poikalapset tapettaviksi heti syntyessään, jotta israelilaisten määrä ei lisääntyisi ja heistä ei tulisi uhkaa. Farao pelkäsi, että runsaslukuinen heprealaiskansa voisi johtaa kapinaan ja kapinaan Egyptissä.
Raamatun tarinassa Mooseksen äiti valmistaa pajukorin, jonka hän sinetöi pikeillä tehdäkseen siitä vedenpitävän. Hän panee Mooseksen koriin ja kelluttaa sen Niiliä pitkin, jossa faraon tytär kylpee. Jälkimmäinen pelastaa lapsen ja kasvattaa hänet poikanaan - hänellä on etuoikeutettu ruhtinaallinen koulutus, johon kuuluu tähtitiedettä, uskontoa, matematiikkaa ja kirjoittamista, kuten Egyptin kirjeenvaihto ulkomaisten ruhtinaiden koulutuksesta heidän hovissaan todistaa.
Piilota
Heprealaiset papit tarkistivat, muokkasivat ja lisäsivät olemassa olevia israelilaisten pyhiä tekstejä Babylonian vankeuden aikana. Skeptikot uskovat, että Raamatun Mooseksen tarina kehitettiin tuolloin muinaisista mesopotamialaisista sankaritarinoista.
Akkadin perustajalla Sargonilla oli samanlainen korimatka jokea pitkin pikkulapsena. Hänen äitinsä oli papitar, joka synnytti hänet salassa. Hän teki myös pajukorin, joka oli sinetöity pikeillä, ja laski pojan kellumaan Eufrat-jokeen. Hänet kuitenkin pelasti ja kasvatti nöyrä talonpoika, kunnes mahtava jumalatar Ishtar (entinen sumerien Inanna) kiinnostui hänestä. Nuorena hänestä tuli Kishin kuninkaan maljan kantaja, jonka hän myöhemmin syrjäytti, ennen kuin hän ryhtyi rakentamaan maailman ensimmäistä imperiumia.
Jobin runolliset kuvaukset ovat samankaltaisia kuin monissa ennen Raamattua kirjoitetuissa muinaisissa teksteissä, kuten Enuma Elishissä.
Sananlaskut, saarnaaja ja egyptiläiset opetukset
Tutkijat ovat kiistelleet tekstien lainaamisesta Raamatun ja muinaisen egyptiläisen opetuskirjallisuuden välillä siitä lähtien, kun asiaa koskevat hieroglyfitekstit on tulkittu. Enemmistö on yhtä mieltä siitä, että suurin osa papyrus- ja ostrokateksteistä ja niiden katkelmista viittaa siihen, että heprealaiset kirjurit lainasivat vanhoja egyptiläisiä tekstejä.
Amenemopen ohjeen hieraattinen teksti, josta on löydetty useita sanontoja Tukholmasta, Pariisista ja Moskovasta sekä myöhäinen (noin 1000 eaa.) ostrakoni Kairosta, on Amenemopen laatima isän pojalleen antama ohje. Useat tutkijat ovat lainanneet vertailussa nimenomaan Sananlaskujen 22:17-23:10 sanoja, esimerkiksi sanoja:
Useat tutkijat ovat lainanneet vertailussa nimenomaan Sananlaskujen 22:17-23:10 sanoja, esimerkiksi sanoja:
"Enkö minä ole kirjoittanut sinulle kolmekymmentä neuvon ja tiedon sanontaa?" Sananlaskut 22:20
"Katsokaa näitä kolmeakymmentä lukua; ne tiedottavat, ne kasvattavat." Amenemopen opetus
On huomionarvoista, että vuonna 1986 uudistettu katolinen Raamattu - New American Bible - mainitsee Sananlaskujen 22:19:ssä Amenemopen jopa nimeltä
Myös Egyptistä, Mesopotamiasta, Babylonista.
Useat tutkijat ovat lainanneet vertailussa nimenomaan Sananlaskujen 22:17-23:10 sanoja, esimerkiksi sanoja:
"Enkö minä ole kirjoittanut sinulle kolmekymmentä neuvon ja tiedon sanontaa?" Sananlaskut 22:20
"Katsokaa näitä kolmeakymmentä lukua; ne tiedottavat, ne kasvattavat." Amenemopen opetus
On huomionarvoista, että vuonna 1986 uudistettu katolinen Raamattu - New American Bible - mainitsee Sananlaskujen 22:19:ssä Amenemopen jopa nimeltä
"Minä annan teille tiedoksi Amen-em-Open sanat."
Anin opetus Anin papyruksesta, noin 18. dynastian ajalta, sisältää samoja opetuksia kuin edellä mainitut esimerkit. Sebayt (opetukset) käsittelevät samoja aiheita. Niissä korostetaan rehellisyyttä, oikeudenmukaisuutta, itsehillintää, rauhalliseen elämään pyrkimisen tärkeyttä ilman riitoja ja ahneutta ja korostetaan jumalten lopullista valtaa. Tämä ja heprealainen Raamattu ovat saaneet tutkijat arvelemaan, että kaikki opetukset saattavat olla peräisin yhdestä ainoasta, vanhemmasta lähteestä. Egyptiläiset viisaudenopettajat juontavat juurensa Imhotepiin, joka oli faarao Djoserin (3. dynastia n. 2686-2636 eaa.) visioitsija, rakennusmestari, lääkäri, tähtitieteilijä ja opettaja.
Raamatun psalmi 104 ja Akhenatenin Aten-hymni.
Psalmin 104 ja farao Atenin virren (1300-luvulta eaa.) tyyli-, ilmaisu- ja sävymaailman samankaltaisuutta ei voi kiistää.
Psalmin 104 ja faarao Atenin virren (14. vuosisata eaa.) tyyli-, ilmaisu- ja sävymaailman samankaltaisuutta psalmin 104 ja farao Akenatenin virren (14. vuosisata eaa.) välillä ei voi kiistää.
Muita samankaltaisia kielellisiä ylistys- ja kunnioituskuvioita, jotka liittyvät Atenin palvomiseen Atenin ainoana jumalana, esiintyy Amarnan rajakivien sanamuodoissa.
Niissä on havaittavissa yhtäläisyyksiä Raamatun psalmeihin ja muihin kuvaileviin raamatullisiin kertomuksiin.
Tietyt Raamatun kertomukset ja käytännöt kasvoivat jo vakiintuneista juurista käsin
On vain luonnollista, että Raamatun kertomuksia värittävät ympäröivät vaikutteet, jotka ovat vaikuttaneet heidän yhteisöllisen elämänsä ja kehittyvän kulttuurinsa jatkuvasti muuttuviin aikoihin. Meidän tarvitsee vain katsoa, miten israelilaisten uskonnolliset riitit ja rituaalit muuttuivat ja mukautuivat koko Raamatun aikajanan aikana, jotta ymmärrämme, miten maallisia ja vieraita käytäntöjä omaksuttiin.
Useat Tanakhin osat ovat suullisesti periytyneet yhteiskunnan toimesta, joka oli muuttumassa kansakunnaksi ja joka oli toisinaan paimentolaisuutta ja toisinaan eleli muukalaisten parissa maanpaossa. Pyhät tekstit kirjattiin lopulta vuosisatojen kuluessa erillisiin kääröihin, ja eri kirjoittajat, joilla oli erilaiset tavoitteet ja tyylit, pyrkivät tekemään viestinsä selväksi omassa nyky-yhteiskunnassaan.
YLÖSNOUSSUT "PELASTUSJUMALAT" EIVÄT OLE KRISTILLINEN IDEA, VAAN SE TULEE "PAKANUUDESTA
ON TULLUT AIKA KOHDATA TÄMÄ TOSIASIA. JA LAKATA KIELTÄMÄSTÄ SITÄ.
On aika päästä sen yli.
https://www.richardcarrier.info/archives/13890
https://www.richardcarrier.info/archives/13890
Dying-and-Rising Gods: It’s Pagan, Guys. Get Over It.
Jeesus ei käyny kirkossa eikä palvonu se näyttäyty ihmisille
"Kommunismi on saatanasta !"
Mutta kun kristityt tappavat vääräuskoisia, se on jumalasta?
>Miksi ateistisissa valtioissa vainotaan ja kidutetaan sadistisesti kristittyjä?>
Itse he vainoavat jatkuvasti muita, muut sitten vainoavat takaisin.<
Miksi kiukuttelet?
Kun Jeesus on sydämessäsi, armo ja anteeksianto ovat aina läsnä. Jeesus auttoi toisia, paransi sairaita, herätti kuolleita ja ruokki nälkäisiä – ja Hän opetti meitä tekemään samoin. Seuraa Hänen jälkiään ja toimi kuin laupias samarialainen!
herätti kuolleita -sen kaiken alkuperä on "pakanuudessa", paljon ennen raamatun tekstejä, tuhansia vuosia!
"Kun Jeesus on sydämessäsi, armo ja anteeksianto ovat aina läsnä."
Ja juuri sen takia kristityt toimivat niin?
... jotka kieltäytyvät kääntymästä sen protestanttisen fundamentalismin äärimmäiseen muottiin.
aku ankka pystyi myös samaan