Meidän pihalla on 2 pengerrystä n. 20 m pitkiä ja leveys(korkeus) 1,5..2,5 m. Kangas tietenkin jäi laittamatta kivien alle ja rikkaruohot, heinät ja erilaiset pitkät putkikasvit rehottaa valtoimenaan kivien väleistä. Yritin aluksi round upilla myrkyttää niitä mutta ennenkuin kuolivat oli uudet alut jo tulossa.
Onko siis olemassa jotain supermyrkkyjä tällaisiin kohteisiin? Kivien poisto ja kankaan laitto ei tule kysymykseen (liian iso homma). Kivet ovat kooltaan parhaimmillaan niin isoja ettei tavallinen mies saa niitä ylös.
Onko jotain muita ratkaisuja tähän?
Rikkaruohot kivikosta pois?
6
9470
Vastaukset
- Centaurea
Ei taida olla sellaisia supermyrkkyjä, onneksi.
Juurista leviävät rikkaruohot pitää ensiksi saada kokonaan pois, vaikka sitten sillä Roundupilla, vaikken glyfosaatin käyttöä yleensä suosittelekaan.
Sitten istutat kivien väliin jotain niihin oloihin sopivaa, ja nypit ilmestyvät rikat pois kunnes kasvisi peittävät maan kivien väleissä. Silloin siemenrikkaruohojen on jo paljon vaikeampi itää.
Pitää muistaa, ettei paljasta kohtaa luonnossa olekaan, jos maanpinta on auki, jokin kasvi sen varmasti tulee täyttämään. - juki
Kaada kiehuvaa vettä rikkaruohojen päälle.
Auttaa! - marianne
Hei! Itselläni samantyyppinen ongelma, johon sain hyvän vastauksen jonkun "Puutarhaunelmia" ohjelman kautta. Ota sanomalehteä kunnon nippu, sankollinen vettä! Käytä sivullinen kerrallaan vedessä ja rutista kivien väliin työntämällä niin syvään kuin voit.. Sanomalehti maatuu ajan ollen, ja vuosiksi saat näyttävän pengerryksen ja tarvittaessa voit istuttaa hieman multaa laittamalla kivikkokasveja.. Näin olen itse saanut siivottua kaikki ylimääräiset kasvit pois, eikä tarvitse ostaa kalliita myrkkyjä.. Mukavaa syksyä kaikille puutarhapeukaloille..:)
- anelmas
Usein olisin katsonut ko. ohjelman, mutta monesti oli juuri johonkin menemistä. Unohdin laittaa ne videollekin, joten monta jäi näkemättä. Tämäkin oli aivan uusi idea. Kiitos siitä.
Olen käyttänyt sanomalehteä kyllä muuten esim. marjapensaiden juurella, ja sitten olen laittanut jotakin kuoriketta päälle. Sekin on hyvin toiminut. Kauan kestää, ennenkuin rikkakasvit läpi tulevat, mutta siihen päälle ne kyllä yrittävät juurtua. Helppohan ne on siitä irtonaisesta kuorikkeesta pois vetää. Varsinkin rönsyleinikit ovat ihan kivoja. Voi vetää koko pitkän rihman yhdessä hetkessä.
- tääl
Ja vaikka sinne suodatinkankaankin olisit laittanut niin kyllä sinne siemeniä aina tippuilee, hirveä hoitaminen semmosessa jos sen haluaa pitää siistinä. rounduppia kyl kannattaa käyttää useasti,heti kun sieltä jotain nousee.
- "kikkaa"
polttamallahan joskus näkyy tehtävän. Puutarhaliikeissä joskun olen nähnyt tohottimia myytävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513