🚨 Kyllä. Jeesus ennusti, että lopun aikoina tulee "maanjäristyksiä monin paikoin". Kyllä. Minä uskon tämän täysin.
MUTTA: JOS TÄLLÄ ASIALLA HEKUMOIDAAN, niin pitäisi myös saada TILASTOJA MAANJÄRISTYKSISTÄ!
Jos tällä asialla MÄSSÄILLÄÄ
N, niin: TILASTOT JA LUKEMAT ESIIN! Paljonko maanjäristyksiä 2000-luvulla on ollut ENEMMÄN verrattuna AIEMPIIN vuosisatoihin?!?
MUTTA: JOS TÄLLÄ ASIALLA HEKUMOIDAAN, niin pitäisi myös saada TILASTOJA MAANJÄRISTYKSISTÄ!
Jos tällä asialla MÄSSÄILLÄÄ
N, niin: TILASTOT JA LUKEMAT ESIIN! Paljonko maanjäristyksiä 2000-luvulla on ollut ENEMMÄN verrattuna AIEMPIIN vuosisatoihin?!?
Vastaukset 39
Vanhimmat
Tämä onkin ihan uskon asia. Jos uskot, että nykyään tapahtuu maanjäristyksiä rajummin ja useammin kuin vaikkapa 900-luvulla tai 1200- luvulla j. Kr. niin sitä asiaa ei voida todistaa mitenkään.
Eipä tuohon lausahdukseen kummasia ennustajan lahjoja tarvittu, sisäpiiritiedosta nyt puhumattakaan. Järistyksiä tulee ja menee. Yksi kuuluisimmista vanhoista järistyksistä oli Jerikon tuhonnut järistys, jonka uskovaiset sittemmin omi markkinointikäyttöön
Maanjäristyksiä on joka päivä. Netissä voi seurata reaaliajassa maanjäristyksiä.
Sodat,joissa ammutaan ilmaan ja maihin niiden sisältö leviää ilmaan ja tärinä synnyttää muuallekin vavahtelee maa jalkojen alla itkee maa vihan siemen kylvetty.Viha elinpiirissä sairastuttaa ihmiset ja kaikki joissa elämä on-miten olisi rauha ja rakkaus?
Eihän Jeesys sano että maanjäristykset lisääntyisivät, vaan että niitä tulee monin paikoin. Vasta nykyään tuon asian voi todeta kun kaikkialla koko maailmaa pystytään seurata tässäkin asiassa.
Jos 2000 vuotta sitten tapahtui maanjäristys Australiassa, sitä ei Israelissa tiedetty, toisin kuin nykyään. Tuo profetia on siis hämmästyttävä.
"Tuo profetia on siis hämmästyttävä."
Siis on mielestäsi hämmästyttävää, että joku osaisi ennustaa että usein toistuvia tapahtumia tulee tapahtumaan myös tulevaisuudessa? Välimeren alueella on aina tapahtunut määnjäristyksiä monin paikoin, koska alue on hyvin aktiivista seismisesti. Ei Jeesus olisi tarvinnut mitään viisautta sen toteamiseen, että järistyksiä tapahtuisi monessa paikassa.
Kiibnostavampaa olisi tietää miten Jeesus selitti järistysten syntyvän.
Polkeeko Jumala jalkaa homostelun takia.
Juu,lopun aika, viimeiset päivät, pakanain aika alkoi Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Viimeiset päivät ovat kestäneet näin ollen jo pari tuhatta vuotta.
Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
on hän NÄINÄ VIIMEISINÄ PÄIVINÄ puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
Katoaako tämäkin sukupolvi loppunsa aikoina ?
Maanjäristysten edelleen jatkuessa.
Onhan tuohon aikaan jo osattu kirjoittaa, niin luulisi, että joku olisi ihmetellyt, että mitä oikein tapahtuu kun maa tärisee tai kun tulivuori syöksee tulta. Että onko tulossa maanpäällinen helvetti. Ei sen ajan ihmiset ole voineet tietää maapallon rakennetta, että sisin on sulaa ja vain kuori jäähtynyt.
Ja jos sen ajan ihmiset olisi tienneet että maapallon sisin on sulaa, niin olisi ihmetelleet, että onko Jumalan luomistyö kesken vielä kun lisäksi tulee jyrinöitä ja tulivuoren purkauksia sekä miten Jumala saa pysymään niin kovan tulen koko ajaan maan sisimmässä ettei enemmän roisku maan päälle.
Ja ajatelisivat, että onko Jumala vedellä läähdyttänyt maan pinnan kun vettä on niin tavattomasti, että onko Jumala vedellä tehnyt tulikuuman maan asuinkelpoiseksi vaikka ei luomiskertomuksessa mitään asiasta kerrota eikä siitä että sellainen hitonmoinen kuumuus ollut.
Niin, osaavatkohan nykyajan tieteilijät selittää, miksi Maan sisus on kuuma? Ja onko se niin, että pinta pysyy mukavan viileähkönä, koska maankuoren alla on paksu kerros vettä? Sitä lienee siellä vieläkin paljon, vaikka paljon suihkusi ylöskin Nooan tulvassa, kun meteoriitit vioittivat maan kuorta. Islannin ja Uuden Seelannin geysirit kai tulevat siitä kerroksesta?
Onko helvetti fyysisesti siellä maan keskipisteessä?
Homman idea ei nyt ole se, mitä maapallon sisällä on. Homman idea on: jos sanotaan, että maanjäristysten määrä on lisääntynyt ja niitä on nykyään enemmän kuin ennen (niin kuin monet sanovat), se pitäisi myös pystyä TODISTAMAAN!
Se oli sitä aikaa kun jotkut viidakkokansat uhrasi tulivuorijumalalle että se leppyisi.
Ja nyt mukamas uskovaiset vielä jumppaa jonkun hiekkamaan supersankarin tulemisen eli maailmanlopun odotuksessa maanjäristyksiä laskien.
Kyllä jotkut ihmiset voi sitten olla yksinkertaisia vielä näin valistuksen aikana kun reputtavat uskoessaan älykkyystestin viikottain ja jopa vuosikymmeniä putkeen.
Niin mutta Raamattu ei taida niin sanoa. Se sanoo että tulee monin paikoin niitä, mikä Suomen kielellä on helppo ymmärtää, ettei se tarkoita niiden lisääntyneen. Ja voihan olla että ne vielä lisääntyy jatkossa.
Eihän se taida sanoa. Mutta kymmenet miljoonat helluntailaiset kautta maailman taitavat sanoa. Ja se, poikaseni, se on tämän ketjun aihe. Ei se, mitä Raamattu sanoo.
Olisit heti aloituksessa maininnut tuon asian että helluntalaiset sanovat niin eikä Raamattu. Otit Raamatunkohdan vain ja lähdin siitä oletuksesta.
Toivottavasti et syyllistynyt valheeseen, vaan oikeasti tarkoitit alunperin tuota mitä sanot. Tee parannus Herran edessä valheista, jos on tarvetta.
Mistä se Jumala veden sinne maan sisälle tunkenut?
Taitava ukkeli.
Maan lämpöä syntuu mm. torimin hajoamisesta. Se on radioaktiivista alkuainetta.
Mannerlaatat ikäänkuin kelluvat sulan massan päällä. Laatat liikkuvat hissun kissun. Osa painautuu toisia vastaan, toiset taas erkanevat.
Ei siellä mikään Jumala ilmennä itseään ravistelemalla maankamaraa.
Ei se olemassaolo olo ole ihmeellistä, vaan sen syntyminen.
On täytynyt olla taitava ukkeli joka on sen kuuman pallon kasannut sekä veden vielä sekaan.
Ei onnistu tumpelolta.
Kätevästi itsekseen syntynyt maapallo on kasannut pallon.
Ja mistä haki toriumin ja muut kiitokset!
Onko hyvä
Luulisi jokaisen jo tietävän. Olemme kaikki supernovan ulostetta.
Maa on litteä.🫓
Maanjäristyksiä on ollut niin kauan kuin Maa on ollut olemassa, siis miljardeja vuosia.
Matt.24:3Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?" (MAAILMA on tässä kohden sanasta AION, aikakausien loppu
)4Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta. 6Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette P E L J Ä S T Y. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta TÄMÄ EI OLE VIELÄ LOPPU.
7Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin. 8Mutta kaikki tämä on synnytystuskien ALKUA.
9Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. 10Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. 12Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
--------------------
Näemme siis, että Raamattu varoittaa uskomasta siihen, että maanjäristykset rai sodat tai nälänhätä olisi loppu.
Tällaista on ollut kautta vuosisatojen. Uskovia on vainottu, heillä on ollut ahdistus.
Jumala on kuitenkin antanut merkkejä siitä, että lopun aika lähestyy.
Olisi ollut hyödytöntä antaa merkkejä vasta viime hetkessä, siksi niitä on nähty viime vuosisatoina.
29"Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät."
Kun keskiajan vainot olivat loppuneet, nähtiin pimeä päivä 19. toukokuuta 1780,:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uuden-Englannin_pimeä_päivä
Päivä muuttui yöksi, ja yöllä kuu oli veren näköinen.
Tähdet putoavat taivaalta: https://www.youtube.com/shorts/i_BlPmYJMXo
100000 meteoroidia tunnissa paloi taivaalla 13/11-1833
Täten meitä on rohkaistu kautta aikojen. Tämä tähtisade sai osaltaan ihmiset heräämään ja odottamaan Jeesuksen pikaista takaisintuloa.
https://www.bing.com/search?q=pimeä+päivä&pc=GD01&form=GDAVST&ptag=3513
https://en.wikipedia.org/wiki/New_England's_Dark_Day
Jumala olisi voinut luomiskertomuksessa kertoa, että tulipallon loi.
Että Jumalan Henki liikkui tulipllon päällä.
Aloittaja olisi voinut todisteeksi laittaa edes yhdenkin raamatunkohdan jossa tuo lause on. Raamattuhaulla löysin Jeesuksen sanomana kolme, joista yksi tässä:
Matt. 24: 3-14
3 Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
>>>>>>>11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
<<<<<<
------------------
”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”
Johannes 14:22-26 FB38
(Pyhä Henki Totuuden Henki johdattaa Totuuden tuntemiseen. Mikään valhe ei ole Totuudesta)
--------------
”Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.”
2. Pietarin kirje 2:1-3 FB38 ( 2.Piet.2:1-22.)
-------
>>13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.<<
Sielunpelastuksemme ei ole mikään heppoinen juttu. Se tapahtuu Jumalan armosta, ja Pyhä Henki tekee siinä suurimman työn, mutta se pieni omatoimisuus omassa hengessämme on myös meidän omalla vastuullamme: pitää kukin tiukasti kiinni omasta pelastuksestamme.
Oman uskonvahvuutensa voi helposti todeta kun jokin yllättävä, suuri vaikeus iskee, vaikka ihan päivittäin: kuinka nopeasti katoaa kaikki "usko", iskee pelko ja epätoivo, epäusko, "Jumala on minut hylännyt!"?
Vai kantaako usko edes tuon vähäisen onnettomuuden yli, luottaen siihen, ettei koko elämä ole ihan heti hukassa? Kun maito kaatui lattialle, se ei tarkoita, että olen selvästi kadotettu sielu!
" Maanjäristysten lukumäärällä on käänteinen suhde niiden voimakkuuteen:
Pieniä järistyksiä (magnitudi 2–3) tapahtuu maapallolla miljoonia joka vuosi.
Suuria järistyksiä (magnitudi 7,0–7,9) tapahtuu keskimäärin noin 15 vuodessa.
Katastrofaalisia jättiläisjäristyksiä (magnitudi 8,0 tai suurempi) sattuu keskimäärin vain noin kerran vuodessa."
Jumala ei muistanut luomiskertomuksessa kertoa että ensin Hän loi tulipallon, antoi sen vähän jäähtyä ja lisäsi tavattoman määrän vettä siihen ja vasta sitten Jumalan Henki liikkui vetten päällä. On ollut aika tarkka prosessi tehdä ja pitää kaikki hallinnassa. Ei sitä ole voinut millään räjäyttämällä tehdä.
Jeesus on tietenkin tiennyt miten asiat ovat, kyllä Hän on Jumalan Poikana tiennyt jo silloin että he tallustevat opetuslasten kanssa kuuman tulipallon päällä joka silloin tällöin pihauttelee kaasuja pihalle ja varmaankin kertonut tämän opetuslapsille sekä muutakin ihmeellistä mitä ihmiset eivät tienneet vielä silloin.
Matt.24:7 Sillä kansan pitää kansaa vastaan nousevan ja valtakunnan valtakuntaa vastaan, ja tulee ruttotauti ja nälkä ja maanjäristys moneen paikkaan. Biblia (1776) Ilm.6:4. 6:8. 6:12.
Luuk.21:11 Ja suuret maan vapistukset pitää joka paikassa tuleman, nälkä ja rutto, kauhistukset ja suuret ihmeet taivaasta tapahtuvat. Biblia (1776)
Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetyt, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi: mutta valittuin tähden pitää ne päivät lyhennettämän. Biblia (1776) Dan.12:1. Ilm.7:14. w
Jos Jeesus osasi ennustaa tulevia, niin varmasti tiesi ajallisia.
On kertonut opetuslapsille mistä Jumala löysi veden, mistä painovoma saa energiansa sekä muuta käytännöllistä, eikä vain kertonut miten naisia tulee katsella.
Mark.13:20 Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittujen tähden, jotka hän oli valinnut, lyensi hän ne päivät. Biblia (1776) Dan.12:1. Jooel.2:2.