Syksyn pikkuhiljaa lähestyessä tuli mieleen tämä laventelin talvehtiminen. Nyt on ryytimaan reunassa komea laventeli tämänkesäisestä taimesta. Oletteko saaneet laventelin ulkona tai sisällä talvehtimaan? Itse olen yrittänyt molempia siinä kumminkaan onnistumatta. Millaisia ohjeita sisällä talvehtivan laventelin hoitoon on?
Laventelin talvehtiminen
2
2985
Vastaukset
- Rouva Dostojevski
Minulla on 2 laventelia talvehtinut ulkona ilman mitään erikoistoimenpiteitä, toinen nyt yhden talven ja toinen jo 3-4 talvea. Molemmat on istutettu hiekkamaahan.
- 4711
lavendelini - kun siirsin ne kymmenen uskollisen ja kukkivan vuoden jälkeen laihasta hiekkamaasta kunnostettuun, syvämultaiseen kukkapenkkiin. Ei auttanut edes lumipeite, joka täällä Päijät-Hämeessä talvisin suojelee arkojakin kasveja.
Keväällä istutin uudet lavendelit, köyhähköön hiekkamultaan, ja hyvin ovat tänä kesänä kasvaneet ja kukkineet.
Syksyllä ajattelin ruukuttaa pari ja kokeilla sisällä kasvattamista. Luultavasti ne pitävät valosta - mutta kuivahtavat suorassa auringon paisteessa; kokeilen länsi-ikkunaa, kasvivaloa, n. 15 astetta ja niukkaa kastelua. Toivottavasti elävät talven yli!
Ystäväni on talvettanut lavendelinsa useita vuosia menestyksellisesti (vähälumisessa Varsinais-Suomessa) kylmässä kasvihuoneessa/lavassa turpeeseen haudattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1751915- 1161352
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78859Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691