Syksyn pikkuhiljaa lähestyessä tuli mieleen tämä laventelin talvehtiminen. Nyt on ryytimaan reunassa komea laventeli tämänkesäisestä taimesta. Oletteko saaneet laventelin ulkona tai sisällä talvehtimaan? Itse olen yrittänyt molempia siinä kumminkaan onnistumatta. Millaisia ohjeita sisällä talvehtivan laventelin hoitoon on?
Laventelin talvehtiminen
2
2834
Vastaukset
- Rouva Dostojevski
Minulla on 2 laventelia talvehtinut ulkona ilman mitään erikoistoimenpiteitä, toinen nyt yhden talven ja toinen jo 3-4 talvea. Molemmat on istutettu hiekkamaahan.
- 4711
lavendelini - kun siirsin ne kymmenen uskollisen ja kukkivan vuoden jälkeen laihasta hiekkamaasta kunnostettuun, syvämultaiseen kukkapenkkiin. Ei auttanut edes lumipeite, joka täällä Päijät-Hämeessä talvisin suojelee arkojakin kasveja.
Keväällä istutin uudet lavendelit, köyhähköön hiekkamultaan, ja hyvin ovat tänä kesänä kasvaneet ja kukkineet.
Syksyllä ajattelin ruukuttaa pari ja kokeilla sisällä kasvattamista. Luultavasti ne pitävät valosta - mutta kuivahtavat suorassa auringon paisteessa; kokeilen länsi-ikkunaa, kasvivaloa, n. 15 astetta ja niukkaa kastelua. Toivottavasti elävät talven yli!
Ystäväni on talvettanut lavendelinsa useita vuosia menestyksellisesti (vähälumisessa Varsinais-Suomessa) kylmässä kasvihuoneessa/lavassa turpeeseen haudattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876