Syksyn pikkuhiljaa lähestyessä tuli mieleen tämä laventelin talvehtiminen. Nyt on ryytimaan reunassa komea laventeli tämänkesäisestä taimesta. Oletteko saaneet laventelin ulkona tai sisällä talvehtimaan? Itse olen yrittänyt molempia siinä kumminkaan onnistumatta. Millaisia ohjeita sisällä talvehtivan laventelin hoitoon on?
Laventelin talvehtiminen
2
2935
Vastaukset
- Rouva Dostojevski
Minulla on 2 laventelia talvehtinut ulkona ilman mitään erikoistoimenpiteitä, toinen nyt yhden talven ja toinen jo 3-4 talvea. Molemmat on istutettu hiekkamaahan.
- 4711
lavendelini - kun siirsin ne kymmenen uskollisen ja kukkivan vuoden jälkeen laihasta hiekkamaasta kunnostettuun, syvämultaiseen kukkapenkkiin. Ei auttanut edes lumipeite, joka täällä Päijät-Hämeessä talvisin suojelee arkojakin kasveja.
Keväällä istutin uudet lavendelit, köyhähköön hiekkamultaan, ja hyvin ovat tänä kesänä kasvaneet ja kukkineet.
Syksyllä ajattelin ruukuttaa pari ja kokeilla sisällä kasvattamista. Luultavasti ne pitävät valosta - mutta kuivahtavat suorassa auringon paisteessa; kokeilen länsi-ikkunaa, kasvivaloa, n. 15 astetta ja niukkaa kastelua. Toivottavasti elävät talven yli!
Ystäväni on talvettanut lavendelinsa useita vuosia menestyksellisesti (vähälumisessa Varsinais-Suomessa) kylmässä kasvihuoneessa/lavassa turpeeseen haudattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä16211520- 288132
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.566004Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1664977- 214747
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai394384Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1014285- 1003640
- 803290
- 481781