Kertoo kanavan uudesta nimestä Kristus lestadiolaisille ja hänen ja Juuson missiosta:
https://youtu.be/C3lQSC1gs2c?si=fyq-Ag2uIS-wXsyr
Mitä ajatuksia herää?
Uusi video Joonalta
16
71
Vastaukset 16
Kiitos Joonalle ja Juusolle, rukoilen Jumalan siunausta teille tähän työhön, että Jeesus Kristus koskettaisi vl-ihmisten sydämiä, että mahdollisimman moni saisi tuntea Jeesuksen läsnäolon sydämessään.
- Anonyymi00001UUSI
Markus 10
Jeesus parantaa sokean kerjäläisen
46 He tulivat Jerikoon. Kun Jeesus sitten lähti kaupungista opetuslastensa kanssa ja suuren väkijoukon seuraamana, tien vieressä istui sokea kerjäläinen Bartimaios, Timaioksen poika. [10:46-52: Matt. 20:29-34; Luuk. 18:35-43]
47 Kun hän kuuli, että ohikulkija oli Jeesus Nasaretilainen, hän alkoi huutaa: "Jeesus, Daavidin Poika, armahda minua!" [Matt. 1:1+ | Matt. 9:27, 15:22; Luuk. 17:13]
48 Monet käskivät hänen olla hiljaa, mutta hän vain huusi entistä kovemmin: "Daavidin Poika, armahda minua!"
49 Silloin Jeesus pysähtyi ja sanoi: "Kutsukaa hänet tänne." He menivät kutsumaan sokeaa ja sanoivat hänelle: "Älä pelkää. Nouse, hän kutsuu sinua."
50 Mies heitti vaippansa yltään, nousi kiireesti jaloilleen ja tuli Jeesuksen luo.
51 "Mitä haluat minun tekevän sinulle?" Jeesus kysyi. Sokea vastasi: "Rabbuuni*, anna minulle näköni." [Rabbuuni on kunnioittava puhuttelusana ja merkitsee 'opettajani', vrt. Matt. 23:7.]
52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, uskosi on parantanut sinut."* Samassa mies sai näkönsä takaisin, ja hän lähti kulkemaan Jeesuksen mukana. [Toinen tulkinta: pelastanut sinut.][Mark. 5:34+] - Anonyymi00002UUSI
Kuuntelin n. 30 s. alusta. Agendan tavoite tuskin saada Kristusta lestadiolaisille, siihen lestadiolaiset niin kuin muukin kristikunta (ja jopa pahat henget) uskovat jo ennestään. Agendan tavoite lienee saada ekumenia/allianssihenki vl:ille. Myönnän, että johtopäätös on tehty hyvin puutteellisella perehtymisellä Joonan ja Juuson videoihin, mutta olen lukenut molempien kirjoituksia jonkin verran, Juusohan kirjoittaa täälläkin jonkin verran.
- Anonyymi00003UUSI
JuusoLehtola kirjoitti:
Eli ajatteletko että Joona tai minä valehtelee?
Riippuu valheen määritelmästä. Vl:t uskovat Kristukseen ja vieläpä elävässä uskossa. Teillä saattaa olla ajatuksena, että koska usko ei ole ekumeenista uskoa, niin teidän kriteereillänne oikea usko Kristukseen puuttuisi.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Riippuu valheen määritelmästä. Vl:t uskovat Kristukseen ja vieläpä elävässä uskossa. Teillä saattaa olla ajatuksena, että koska usko ei ole ekumeenista uskoa, niin teidän kriteereillänne oikea usko Kristukseen puuttuisi.
ika kätevä definitio sille omalle kuplalle: jos joku muu elää ja uskoo, se on heti "vähän kyseenalaista", mutta kun teidän porukka pyörittää samaa kehää vuosikymmenestä toiseen, se onkin yhtäkkiä suoraan taivaan pankista otettu totuus.
Se "elävä usko" alkaa nykyään kuulostaa lähinnä sisäpiirin viralliselta tuotemerkiltä, jolla on monopolioikeus armoon ja portinvartijan leima paperissa. Ekumenia tai muut kristityt eivät teidän kriteereilläsi kelpaa mihinkään, koska koko systeemi kaatuisi siihen, jos huomattaisiinkin, että Jeesus saattaa sittenkin liikkua noiden harmaiden betoniseinien ja oman sukuseuran ulkopuolellakin. Aika monta kertaa on nähty, että se "oikea usko" on loppujen lopuksi vain tarkkaan vartioitu reviiri, jossa porttia pidetään kiinni ja portinvartija laskuttaa sisäänpääsystä omilla säännöillään. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vl-uskossa olevat, eivät ole Jeesuksen seuraajia. He ovat niitä fariseuksia, joita Jeesus vihasi ja vastusti.
Jeesus kulkee siellä missä on syntisiä ihmisiä, eikä vl-liike voi sitä estää.
Hoitomiehet opettivat, ettei epäuskoisten, eli syntisten ihmisten kanssa saa olla missään tekemisissä. Se on suoraan raamatusta, miten fariseukset kielsivät Jeesusta olemasta syntisten ihmisten kanssa. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Vl-uskossa olevat, eivät ole Jeesuksen seuraajia. He ovat niitä fariseuksia, joita Jeesus vihasi ja vastusti.
Jeesus kulkee siellä missä on syntisiä ihmisiä, eikä vl-liike voi sitä estää.
Hoitomiehet opettivat, ettei epäuskoisten, eli syntisten ihmisten kanssa saa olla missään tekemisissä. Se on suoraan raamatusta, miten fariseukset kielsivät Jeesusta olemasta syntisten ihmisten kanssa.Elävässä vl-uskossa koen olevani matkalla kohti taivasta, mutta uskonvapauteen kuuluu, että saat ajatella asian olevan niin kuin ajattelet ja enkä minäkään vastaavasti ajattele sinun uskoasi oikeaksi uskoksi.
Tuota epäuskoisten kanssa tekemisissäolemiskieltoa käsiteltiin ihan hiljattain toisessa ketjussa eikä pyynnöistä huolimatta esitetty dokumentteja tällaisesta opetuksesta. En ole ikinä törmännyt vl-liikkeessä em. opetukseen. Olen lukenut täältä hoitokokousten aikaan 1970-luvulla olleen sellaista opetusta, mutta ei ole esitetty näyttöä, että SRK:n johto olisi linjannut niin ja ylipäätään em. asiassa vaikutetaan olevan ennen kaikkea hoidettujen omien kertomusten varassa. Voi olla, että sellaisia ylilyöntejä on tapahtunut. Toisaalta hoidettujen omatunto venyy sepittämään tarinaa myös CIA-rahoista, joista ei ole mitään näyttöä ja joihin liittyvistä väitteistä merkittävä osa on osoitettu täysin keksityiksi. Joka kerran keksitään yhdessä asiassa, sitä aina epäillään eikä siksi voi täysin sulkea pois mahdollisuutta, että hengellinen karttaminen (ei Jumalan terve ja Jumalan rauhaan) on väännetty kaikenlaisesta kanssakäymisestä kielloksi. Ehkä todennäköisintä kuitenkin on, että karttamiset ovat olleet todellisia ylilyöntejä joillakin paikkakunnilla, mutta eivät virallinen johdon taholta tullut linjaus. Valitettavia, jos niin on päässyt käymään, mutta eivät edusta vl-opetusta, jota olen koko ikäni kuullut. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Elävässä vl-uskossa koen olevani matkalla kohti taivasta, mutta uskonvapauteen kuuluu, että saat ajatella asian olevan niin kuin ajattelet ja enkä minäkään vastaavasti ajattele sinun uskoasi oikeaksi uskoksi.
Tuota epäuskoisten kanssa tekemisissäolemiskieltoa käsiteltiin ihan hiljattain toisessa ketjussa eikä pyynnöistä huolimatta esitetty dokumentteja tällaisesta opetuksesta. En ole ikinä törmännyt vl-liikkeessä em. opetukseen. Olen lukenut täältä hoitokokousten aikaan 1970-luvulla olleen sellaista opetusta, mutta ei ole esitetty näyttöä, että SRK:n johto olisi linjannut niin ja ylipäätään em. asiassa vaikutetaan olevan ennen kaikkea hoidettujen omien kertomusten varassa. Voi olla, että sellaisia ylilyöntejä on tapahtunut. Toisaalta hoidettujen omatunto venyy sepittämään tarinaa myös CIA-rahoista, joista ei ole mitään näyttöä ja joihin liittyvistä väitteistä merkittävä osa on osoitettu täysin keksityiksi. Joka kerran keksitään yhdessä asiassa, sitä aina epäillään eikä siksi voi täysin sulkea pois mahdollisuutta, että hengellinen karttaminen (ei Jumalan terve ja Jumalan rauhaan) on väännetty kaikenlaisesta kanssakäymisestä kielloksi. Ehkä todennäköisintä kuitenkin on, että karttamiset ovat olleet todellisia ylilyöntejä joillakin paikkakunnilla, mutta eivät virallinen johdon taholta tullut linjaus. Valitettavia, jos niin on päässyt käymään, mutta eivät edusta vl-opetusta, jota olen koko ikäni kuullut.Sinun on ihan turha väitellä minun kanssa hoitokokouksista, koska minä olen ollut niissä ja sinä et ole ollut.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sinun on ihan turha väitellä minun kanssa hoitokokouksista, koska minä olen ollut niissä ja sinä et ole ollut.
Minulla on oikeus ja oikeastaan velvollisuuskin edellyttää, että hoitokokouksista esitetyt väitteet todennetaan. Saaren henkiparannusoppi on fakta, CIA-rahat ruskeaa mönjää ja näiden väliin jää asioita, jotka olisi tärkeää näyttää todeksi, etteivät ne näyttäytyisi pelkästään pois potkittujen panettelukiimana. Vaikka 1970-luvun lopulla olisi ollut muutaman vuoden jossain päin ollut niin kireää opetusta, ettei epäuskoisten kanssa saisi olla tekemisissä kuin ei-välttämättömissä asioissa, niin koko minun elämäni aikana en ole missään vl-liikkeessä törmännyt em. opetukseen. Sinun viesteistäsi saa kierohkon tuntuisesti käsityksen, että tällainen opetus olisi ihan voimissaan ja arkipäivää vl-liikkeessä. Ei ole. Muita ei pidetä elävässä uskossa olevina, se on arkipäivää oleva käsitys ja opetus vl-liikkeessä, mutta ei sellainen, että epäuskoisten kanssa ei saisi olla tekemisissä tai ystävystyä. Tulee mieleen, että olet itse polttanut kaikki siltasi vl:iin ja kukaan vl ei enää luota sinuun ja elät siksi käsityksessä, että vl:t eivät saisi olla tekemisissä epäuskoisten kanssa. Tosiasiassa tilanne saattaa olla, että he eivät halua tekemisissä vain sinun kanssa, kun kukaan ei jaksa kuunnella marinaa, miten kauhea ihminen on sen vuoksi, ettei pidä uskovaisena niin hyvää ihmistä, jollaiseksi itsesi kirjoitustesi perusteella koet. Asia saattaa olla täysin toisinkin, mutta tällainen väkisin tulee mieleen, niin kaukana esittämäsi väitteet ovat siitä todellisuudesta, jossa olen elänyt ja elän.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla on oikeus ja oikeastaan velvollisuuskin edellyttää, että hoitokokouksista esitetyt väitteet todennetaan. Saaren henkiparannusoppi on fakta, CIA-rahat ruskeaa mönjää ja näiden väliin jää asioita, jotka olisi tärkeää näyttää todeksi, etteivät ne näyttäytyisi pelkästään pois potkittujen panettelukiimana. Vaikka 1970-luvun lopulla olisi ollut muutaman vuoden jossain päin ollut niin kireää opetusta, ettei epäuskoisten kanssa saisi olla tekemisissä kuin ei-välttämättömissä asioissa, niin koko minun elämäni aikana en ole missään vl-liikkeessä törmännyt em. opetukseen. Sinun viesteistäsi saa kierohkon tuntuisesti käsityksen, että tällainen opetus olisi ihan voimissaan ja arkipäivää vl-liikkeessä. Ei ole. Muita ei pidetä elävässä uskossa olevina, se on arkipäivää oleva käsitys ja opetus vl-liikkeessä, mutta ei sellainen, että epäuskoisten kanssa ei saisi olla tekemisissä tai ystävystyä. Tulee mieleen, että olet itse polttanut kaikki siltasi vl:iin ja kukaan vl ei enää luota sinuun ja elät siksi käsityksessä, että vl:t eivät saisi olla tekemisissä epäuskoisten kanssa. Tosiasiassa tilanne saattaa olla, että he eivät halua tekemisissä vain sinun kanssa, kun kukaan ei jaksa kuunnella marinaa, miten kauhea ihminen on sen vuoksi, ettei pidä uskovaisena niin hyvää ihmistä, jollaiseksi itsesi kirjoitustesi perusteella koet. Asia saattaa olla täysin toisinkin, mutta tällainen väkisin tulee mieleen, niin kaukana esittämäsi väitteet ovat siitä todellisuudesta, jossa olen elänyt ja elän.
Sinä tuomitset minut, mitä Jeesus sanoi siitä?
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sama peli kuin aina: sepität omiasi sen minkä kerkiät. Mielikuvitus sinulla ainakin toimii, ehkä hiukan liian vilkkaasti tosin 😂
- Anonyymi00010UUSI
JuusoLehtola kirjoitti:
Sama peli kuin aina: sepität omiasi sen minkä kerkiät. Mielikuvitus sinulla ainakin toimii, ehkä hiukan liian vilkkaasti tosin 😂
Videoidenne sisältöä tiedän vähän. Sen verran kuitenkin tiedän sinusta, että olet kertonut täällä löytäneesi Kristuksen oliko se kalvinistien saarnoista ja päätyneesi tulokseen, että vl-uskon hedelmät (mm. arkuus tunnustaa uskoa ja levittää sanomaansa) eivät ole elävän uskon hedelmiä. Mahdotonta, että et vl:na olisi uskonut Kristukseen, mutta aloit kokea vl-uskon Kristukseen kuolleeksi uskoksi ja sen uuden uskosi eläväksi uskoksi. Et kuitenkaan pidä kaikkia katolilaisia elävässä uskossa olevina, vaan elävässä uskossa olevat ovat uskossaan totiset kaikista kristillisistä porukoista ja tähän uskoon yrität käännyttää vl:ia. Jotenkin noin miellän agendasi. Joonan agendaa tunnen vähemmän, mutta olen lukenut hänen aikoinaan pitämänsä blogin kirjoituksia, minkä vuoksi uskon tuntevani hänenkin ajatteluaan jonkin verran.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sinä tuomitset minut, mitä Jeesus sanoi siitä?
Saat vapaasti ajatella minun tuomitsevan sinut, jos sellainen ajatus tuo sinulle iloa. Itse ajattelen, että tuomiovaltaa minulla ei ole, mutta näen myös meidän uskomme täysin erilaisina ja pidän loogisesti mahdottomana, että molempien usko voisi olla oikeaa. Hyvä kuitenkin, että minä en ole viimeisellä tuomiolla se, joka jakaa ihmiset vuohiin ja lampaisiin.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
Saat vapaasti ajatella minun tuomitsevan sinut, jos sellainen ajatus tuo sinulle iloa. Itse ajattelen, että tuomiovaltaa minulla ei ole, mutta näen myös meidän uskomme täysin erilaisina ja pidän loogisesti mahdottomana, että molempien usko voisi olla oikeaa. Hyvä kuitenkin, että minä en ole viimeisellä tuomiolla se, joka jakaa ihmiset vuohiin ja lampaisiin.
Kiven kovaan väität, että hoitokokousoppi olisi oikea oppi, sitähän pääosin vl-liikkeessä vielä opetetaan, mutta aika voi muuttua sielläkin, sellaista on jo näkyvillä. Joona ja Juuso tekevät hyvin, kun tuovat esiin oikeaa uskoa.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kiven kovaan väität, että hoitokokousoppi olisi oikea oppi, sitähän pääosin vl-liikkeessä vielä opetetaan, mutta aika voi muuttua sielläkin, sellaista on jo näkyvillä. Joona ja Juuso tekevät hyvin, kun tuovat esiin oikeaa uskoa.
Minun hoitokokousoppini on Kristuksen hoitokokousoppi, jonka mukaan syntiä tekevää on nuhdeltava ja tarvittaessa sidottava synnintunnon herättämiseksi, ollen hitaita sitomaan ja nopeita päästämään, ja syntilupaleimoja ei myönnetä lainkaan. Et pääse väittelemään asiasta Jeesuksen itsensä kanssa, mutta voin sparrata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4091815- 1361316
- 1161296
- 1601257
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh281056- 111882
Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.196747- 59671
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i122610- 23608