Paska ihminen- burn out

Anonyymi-ap

Huomasin eilen olevani paska ihminen- burn outissa. Olen lopen väsynyt ja kyllästynyt tuntemaan itseni täysin paskaksi ihmiseksi koska kaikki vähäiset ihmiset elämässäni kohtelevat minua kuin roskaa. Minua ei kunnioiteta, minua loukataan jatkuvasti ja kohdellaan kuin olisin koko ajan johonkin syyllinen ja kaikille taakka. Tai sitten kaikkien pelle.

Kaikki pienet mokani ja heikkouteni suurennetaan ja hyviä tekojani vähätellään.

Oloa ei helpota se että kuulun sosioekonomiseen asemaan jota yhteiskunta pitää paskasakkina. Taloudellinen tilanne aiheuttaa riippuvuussuhteita. Julkinen keskustelu niistä ihmisryhmistä joihin kuulun on täynnä pelkkää pahan puhumista. Vaikka rationaalinen minäni tiedostaa että olen aivan kelpo ihminen jatkuva paska jauhaminen alkaa mennä ihon alle.

Kokemuksia?

25

53

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Älä ole sellaisten ihmisten seurassa jotka kohtelevat sua huonosti.

• Anonyymi00002
        UUSI

Kaikissa tilanteissa ei ole vaihtoehtoja. Tai toinen vaihtoehto on huonompi kuin nykyinen.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kaikissa tilanteissa ei ole vaihtoehtoja. Tai toinen vaihtoehto on huonompi kuin nykyinen.

Eikö elämään voi saada ihmisiä jotka kohtelee sua hyvin? Jos sinä osaat kohdella toisia hyvin niin ei se oikeuta että sua kohtelee kaikki huonosti. Vai onko sulla mennyt luotto siihen että kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sun lähipiirissä?

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eikö elämään voi saada ihmisiä jotka kohtelee sua hyvin? Jos sinä osaat kohdella toisia hyvin niin ei se oikeuta että sua kohtelee kaikki huonosti. Vai onko sulla mennyt luotto siihen että kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sun lähipiirissä?

Kyllä se tällaisessa maassa on aika vaikeaa. Ja kun on jo keski- ikäinen uusien ihmissuhteiden luominen on vaikeampaa kuin nuorena. En tosin kärsi yksin olosta ja viihdyn omasta seurassani mainiosti. En vain tajua miksi ihmisten pitää peilata toisiaan aina negatiivisesti. Se tuntuu olevan jotenkin kulttuuriinkin yhteydessä oleva asia ainakin omasta mielestäni. Sosiaalisesta kanssakäymisestä jää liian usein vain paska maku.

Eilen illalla oikein havahduin siihen kuinka kyllästynyt olen tuntemaan itseni koko ajan täysin paskaksi ihmiseksi.

Olisipa kiva jos elämässä olisi edes yksi ihminen joka kunnioittaisi minua. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä se tällaisessa maassa on aika vaikeaa. Ja kun on jo keski- ikäinen uusien ihmissuhteiden luominen on vaikeampaa kuin nuorena. En tosin kärsi yksin olosta ja viihdyn omasta seurassani mainiosti. En vain tajua miksi ihmisten pitää peilata toisiaan aina negatiivisesti. Se tuntuu olevan jotenkin kulttuuriinkin yhteydessä oleva asia ainakin omasta mielestäni. Sosiaalisesta kanssakäymisestä jää liian usein vain paska maku.

Eilen illalla oikein havahduin siihen kuinka kyllästynyt olen tuntemaan itseni koko ajan täysin paskaksi ihmiseksi.

Olisipa kiva jos elämässä olisi edes yksi ihminen joka kunnioittaisi minua. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu.

Miksi sinä et kysy asiaa niiltä jotka sua huonosti kohtelee? Keskustele heidän kanssaan asiasta.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Miksi sinä et kysy asiaa niiltä jotka sua huonosti kohtelee? Keskustele heidän kanssaan asiasta.

Kaikkien kanssa ei keskustelu onnistu.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kaikkien kanssa ei keskustelu onnistu.

Ja olet riippuvainen heistä?

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ja olet riippuvainen heistä?

En tiedä millaisessa maailmassa ihmiset yleensä elävät kun vaikuttaa että tämä trendikäs "go no contact"- ratkaisu on nykyisin vastaus joka pulmaan.

Olen kokoeillut sitäkin toki jo ja siivonnut monia ihmisiä kokonaan ulos elämästäni. Sosiaaliset suhteet eivät täällä mun maailmassani ole noin suoraviivaisia että sitä vain poistetaan kaikki häiriötekijät elämästä jos siltä tuntuu. Ihmisten välillä on aina jonkinlaisia riippuvuussuhteita halusi tai ei.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

moi olen 44-vuotias mies (Juha) ja minä kunnioittaisin sua. Oon omissa oloissa oleskeleva erakko ja asun toki isän kanssa mutta en tapaile ihmisiä ja koen olevani sosiaalisesti jotenkin ns down. En pidä itteeni muita huonompana.

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

En tiedä millaisessa maailmassa ihmiset yleensä elävät kun vaikuttaa että tämä trendikäs "go no contact"- ratkaisu on nykyisin vastaus joka pulmaan.

Olen kokoeillut sitäkin toki jo ja siivonnut monia ihmisiä kokonaan ulos elämästäni. Sosiaaliset suhteet eivät täällä mun maailmassani ole noin suoraviivaisia että sitä vain poistetaan kaikki häiriötekijät elämästä jos siltä tuntuu. Ihmisten välillä on aina jonkinlaisia riippuvuussuhteita halusi tai ei.

Ei mutta se että kaikki kohtelee paskasti. Kuten aloittaja kertoo että kaikki. Voisi kysyä miten hän tutustunut ihmisiin jotka poikkeavat siitä millainen itse on. Jos itse on empaattinen ja osaa olla ystävällinen niin miten hän on lyöttäytynyt sellaisten henkilöiden elämään joilla ei ole samoja arvoja. Hän on taloudellisesti riippuvainen näistä ihmisistä. Miksi?

• Anonyymi00007
      UUSI

Haluaisitko sitten että tuolla tavalla käyttäytyvät ihmiset pitäisivät sinusta. Kertoo tarpeeksi luonteesta joten itse kieltäytyisin seurasta vaikka tarjottaisiin.

• Anonyymi00011
        UUSI

Minä en halua olla missään tekemisissä oman lapseni ikäisen kanssa!

• Anonyymi00009
      UUSI

Olet taloudellisesti heistä riippuvainen? Miksi?

• Anonyymi00013
        UUSI

Koska olen paska ihminen? 🤔

• Anonyymi00010
      UUSI

Mikä on sellaista paskasakkia joka ei yhteiskunnalta esim sosiaalietuuksia?

• Anonyymi00012
      UUSI

Jos nyt pitäisi (vaan ei kyllä pitäisi) ihmisiä luokitella taustansa takia, niin siltikin ihan jokainen on ihminen, jokaisella on ihmisarvo. On sitten paremmin pärjäävä, tai sosiaalituilla elävä.
      Jotkut joutuvat elämään tukien varassa vastoin omaa tahtoaan. Elämässä voi tulla yllättäviä tilanteita, että taloustilanne saattaa muuttua heikommaksi, ja voi olla tarvetta hakea jotain tukea.
      Etenkään tuntemattomista ihmisistä ei voi tietää, millainen heidän taustansa on, ja miksi esim. vaikea tilanne on päässyt yllättämään. Siltikin ihminen itse voi olla aivan loistotyyppi ihmisenä.

• UUSI

Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Joskus olo voi helpottaa, kun juttelee asioista ulkopuolisen tahon kanssa.

Laitan tähän vinkkejä ja linkkejä maksuttomista auttavista tahoista, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

- Tukinet.fi - Tukipisteesi netissä https://tukinet.fi/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Keskusteluapu kirjoittaen palvelusta. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-keskusteluapu-kirjoittaen

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi MIELI Kriisichat, joka on ma-to klo 15–21. https://tukinet.fi/fi/palvelut/mieli-kriisichat

Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Ystävällisin terveisin
      MIELI kriisikeskus/Kata

• Anonyymi00014
      UUSI

Kiitos vain vinkeistä. En ole mielenterveyspalveluiden tarpeessa. Oletin sen tulleen selväksi aloituksesta. Ajattelin vain tehdä keskustelun aloituksen aiheesta mielenkiinnosta kuinka yleistä tällainen paska ihminen- burn out- fiilis on. Varmaan muitakin löytyy jotka ovat kyllästyneet tällaiseen ulkoapäin 24/7 tuputettuun perusteettomaan paskan ihmisen rooliin.

Mietin esimerkiksi kouluikäisiä lapsia tai sitä pienempiä joita kohdellaan lapsesta asti ongelmatapauksina. Täällähän hetkellä Suomi on täynnä "nepsy"- lapsia. Heihin isketään mielenterveyteen liittyviä leimoja jo varhain. On varmaankin mahdoton tilanteessa kasvavana lapsena psykologisesti puolustautua näitä ongelmatapaus- leimoja vastaan kun yhteiskunta tyrkyttää niitä koko ajan ulkoapäin. Kun tällaiselle keski- ikäisellekin välillä burn out siitä huolimatta että rationaalisesti ymmärtää ettei se pidä paikkaansa. Yhteiskunta ja lukemattomat ihmiset tarvitsevat tällaisia "ongelma"- ihmisiä tunteakseen itsensä paremmaksi, terveeksi ja normaaliksi.

• Anonyymi00016
        UUSI

Hae apua jos sua ahdistaa oma ja muiden elämä

• Anonyymi00018
        UUSI

Miksi sä kuormitat itsäsi ja murehdit muiden ihmisten tilanteista kun sä et voi niihin vaikuttaa. Sinä voit vaikuttaa omaan vointiisi ja tuollainen toisten murheiden kantaminen ei edistä omaa hyvinvointiasi. Sinä et saavuta mitään sillä että murehdit asioita joihin et voi vaikuttaa.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Miksi sä kuormitat itsäsi ja murehdit muiden ihmisten tilanteista kun sä et voi niihin vaikuttaa. Sinä voit vaikuttaa omaan vointiisi ja tuollainen toisten murheiden kantaminen ei edistä omaa hyvinvointiasi. Sinä et saavuta mitään sillä että murehdit asioita joihin et voi vaikuttaa.

Sinä et ole vastuussa muiden ihmisten valinnoista ja miltä heistä tuntuu. Voit välittää heistä mutta sinun ei tarvitse kantaa heidän murheitaan harteillasi.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Minä havainnoin yhteiskuntaa ja sen kehitystä jossa itse elän. Ei se ole kuormittavaa että pohdin esim lapsiin ja nuoriin kohdistetun mielenterveyspelleilyn ja "nepsyttelyn" vaikutusta koko Suomen tulevaisuuteen yhteiskunnalliseen kehitykseen. Tässä samalla kun havainnoin sitä miten samat yhteiskuntapatologiset kuviot vaikuttavat itseeni.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Hae apua jos sua ahdistaa oma ja muiden elämä

Mitä apua sä uskot minun tarvitsevan koska totean potevani paska ihminen- burn outia? Mitä se "apu" pitää sisällään?

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minä havainnoin yhteiskuntaa ja sen kehitystä jossa itse elän. Ei se ole kuormittavaa että pohdin esim lapsiin ja nuoriin kohdistetun mielenterveyspelleilyn ja "nepsyttelyn" vaikutusta koko Suomen tulevaisuuteen yhteiskunnalliseen kehitykseen. Tässä samalla kun havainnoin sitä miten samat yhteiskuntapatologiset kuviot vaikuttavat itseeni.

Kerrot ettei helpota oloa ja nyt sanot ettei se kuormita. Jos se ei helpota oloa niin mitä se sitten tekee?

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mitä apua sä uskot minun tarvitsevan koska totean potevani paska ihminen- burn outia? Mitä se "apu" pitää sisällään?

No et ole kertonut miksi olet taloudellisesti riippuvainen henkilöistä jotka eivät kunnioita, arvosta yms. sinua? Viihtyisitkö näiden seurassa jos et olisi taloudellisesti riippuvainen? Onko sinun taloudellinen tilanne näiden henkilöiden varassa jotka kohtelevat sinua huonosti? Miten olet löytänyt vain ihmisiä jotka kohtelee sua huonosti? Kuten sanot kaikki jotka on elämässä kohtelee huonosti. Sinä olet heistä riippuvainen vaikka eivät jaa samoja arvoja sun kanssa. Kuinka usein olet riippuvainen heidän taloudellisesta avusta kun se saa sinut tuntemaan itsesi paskaksi? Etkö saa yhteiskunnalta taloudellista tukea ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      38
      2221
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      726
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      701
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      71
      532
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      502
    6. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      500
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      500
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      487
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      484
    10. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      479
    Aihe