Säästöpankki uhkailee, etä jatkossa voi maksunsa ym. hoitaa vain mobiilipankissa. Onko muillakin pankeilla näin vai onko vaihtoehtoja verkkopankkiiin kirjautumiseen ? Eli se vanha hyvä taulukko tai jokin helppokäyttöinen laite esimerkiksi ?
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Mikä on aloittajan oma nykyinen tapa hoitaa omia asioita ja mikä on tapasi hyvä puoli ja mobiilisovelluksen pelko.
Itse olen toisen pankin asiakas. Käyttänyt niin omissa kuin valtakirja-asioissa mobiilia paria poikkeustilannetta lukuunottamatta yli 95 kertaa sadasta. En ole käyttänyt avainlukulistaa moneen aikaan ja pankista tuli viesti, että he sulkevat sen. Kaipaanko selaimella käytettävää verkkopankkia. En kapaa, pystyn hoitamaan aika monta tarvitsemaani asiaa puhelimella. Mä ymmärrän silti sen että on paljon ihmisiä joilla on esteitä mobiiliasiointiin, siinä ei ole muilla mitään sanomista. Syy voi olla ikä tai laitteen käytön hankaluus. Mutta jos aktiivisessa iässä oleva terve ihminen sanoo, niin ei mene läpi. Mä toivon ettei pankit pysäytä tietokoneella käytettävän verkkopankin ylläpitoa ja pakota ihmisiä yhteen tapaan tehdä asioita. Se on vihoviimeinen asia, että asioinnissa tarvitaan vierasta ulkopuolista ihmistä joka ei ole edes valtakirjalla tekemässä asioita.- Anonyymi00002
Puhelimella pääsee myös verkkopankkiin.
- Anonyymi00003
Hoidan maksut nyt verkkopankissa tunnuslukutaulukolla, se sujuu vielä. Kännykkäsovellukset eivät ole minulle mitenkään arkipäivää missään muodossa, ikää alkaa olla sen verran (76 v.), että vaikeuksia on ymmärtää kaikkia digijuttuja ja isot sormet (nivelrikkoisiakin) kännykällä näpyttelyssä hankalat.
Pitäisi kyllä olla vaihtoehtoja tarjolla kaikille, eikä mennä tässäkin asiassa kuten Suomessa monessa muussakin, vain yhdellä tavalla.
- Anonyymi00004
En omista älypuhelinta. Käytän Nordea-pankkia ja pankin ID-laitetta, joka muistuttaa ulkonäöltään ja kooltaan hieman taskulaskinta. Sillä luetaan kirjauduttaessa koodi, annetaan (muuttumaton) tunnusluku ja syötetään laitteen antama muistaakseni 9-numeroinen luku.
Olen hyvin tyytyväinen simppelin vekottimen toimintaan. Pankkihuijauskin lienee mahdoton toteuttaa, sillä huijarilla pitäisi olla laitteeni kädessään, ja lisäksi hänen pitäisi tietää itse asettamani tunnusluku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei81010Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125956- 109939
- 53882
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85802Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.42756Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66701Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev151692- 55635
- 70576
- 95551
- 60524
- 52521
- 36489
- 35487
- 22476
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15052449Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31433- 24430
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408