Moi.
Kirjoitan tilanteesta jossa tällä hetkellä olen ja mihin kaipaisin kovasti apua ulkopuolisilta ihmisiltä. Menetin äitini noin 10v sitten äkilliseen sydänkohtaukseen mistä lähti itsella alamäki. Sairastin masennusta noin 3v, sekä ahdistuneisuus ja kuoleman pelko painavat todella vahvasti vielä tänäpäivänäkin. Tästä alkoi myös taloudellinen alamäkeni kun en pystynyt enää hoitamaan omia lääkärikulujani jatkuvan "ravaamisen" vuoksi. En vain kyennyt uskomaan ja näkemään että olisin terve.
Aloin seurustella nykyisessä parisuhteessani 2024, jolloin asiat olivat ihan ok tolalla ja olin saanut myös talouspuolta korjattua. En koskaan kokenut saavani ymmärrystä kokemiini asioihin ja olin myös itse korviani myöten rakastunut. Noin puolitoista vuotta sitten siskoni ja veljeni sairastuivat harvinaiseen verisyövälle altistavaan geenimuunnokseen ja heille tehtiin pikaisesti kantasolu hoito. Tämä viimeinen vuoden ajanjakso oli mielenterveydelleni jälleen todella kova paikka, ja lisäksi en saanut suhteesta tukea ja ymmärrystä ja aloin täten itse peitellä asioita kumppaniltani. Sokaistuin jälleen kaikelle ja yritin saada pidettyä puolisolleni yllä kulissia että asiat ja talous olisivat kunnossa ja samalla autoin kaiken mitä vain pystyin pikkuveljeäni taloudellisesti laskuissa. Koen että minua on myös alistettu ja manipuloitu parisuhteessa, en kuitenkaan halua haukkua toista sen enempää koska tiedän että tarinoilla on aina kaksi puolta.
Nyt kuitenkin tilanne on se että olen 31v. Minulla on noin 13000e velkaa, ja en vain pysty olla onnellinen. Koen että olen epäonnistunut kaikilla osa-alueilla ja minua hävettää ja pelottaa tuoda asia esille. Nyt olen kuitenkin tehnyt päätöksen muuttaa takaisin kotiseudulleni ajatuksena hoitaa oma talouteni lopullisesti kuntoon ennen kuin uppoan liian syvälle kaiken suhteen. En tiedä miten pääsen irti suhteesta kun tuntuu että toinen ei ymmärrä etten voi hyvin ja seinäni kaatuvat päälle. Olen hänen mielestään pilannut kaiken, hänen elämänsä ja olen täysin epäonnistunut ihmisroska. Tuntuu etten vain kestä ja pysty sisäistämään kaikkea, ja pelkään että kaikki ihmiset hylkäävät minut koska olen epäonnistunut kaikissa asioissa viimeisen 10v aikana ja jälleen talouteni on ihan kuralla.
En edes tiedä millaista mielipiteitä tai apua kaipaan mutta haluaisin kuulla kuulostanko siltä että olen täysi hullu ja ajattelemani suunnitelma on huono tai mitä ikinä. Sana vapaa
Ahdistuneisuus/masennus/valehtelu/elämän korjaaminen
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Miksi olet parisuhteessa joka ei toimi? Pelkäätkö että puoliso tekee sulle jotain jos haluat erota? Olet vielä suhkoht nuori. Sinä uskot siihen että sinua ei voida rakastaa ja arvostaa koska et ole täydellinen. Rakastatko ja arvostatko itse itseäsi. Vai haetko sitä ulkopuolelta.Oletko luonut ajatuksen että jos jätät puolisosi niin jäät loppuiäksi ypöyksin ja sen takia kituuttelet huonossa parisuhteessa. Sinä olet tehnyt päätöksen että haluat muutoksia ja se tarvitsee konkreettisia tekoja. Oletko itsellesi liian ankara? itse näen että olisi hyvä käydä läpi tunteita. Ne tunteet kannattaa kohdata ja niistä oppia. Jos omia tunteita ei käsittele niin ei välttämättä pääse eteenpäin. Saan sen käsityksen että tunnet riittämättömyyden tunnetta, häpeää, jopa syyllisyyttä. Olenko väärässä? Kun ihminen ei arvosta itseään niin sitä hyväksyntää hakee ulkopuolelta. Sinun onnellisuus ja itsetunto on kiinni muiden kehuista. En tiedä oletko miellyttäjä ja sanot kyllä vaikka haluisit sanoa ei. Jos et miellytä niin muut hylkäävät ja torjuvat sinut.Omat päätökset ja mielipiteet riippuvat siitä mitä muut niistä ajattelevat. Ulkopuolinen hyväksynnän tarve tekee ihmisestä alttiimman manipulaatiolle ja hyväksikäytölle.Muiden reaktiot vaikuttavat liikaa omaan mielialaan.
Tämä on vaan pintaraapaisu. Mutta mitä neuvoisin niin anna kiitosta itsellesi sen sijaan että odotat sitä muilta. Esim se että olet tehnyt päätöksen muuttaa takaisin kotiseudullesi ja tehdä muutoksia jotta talous paranee. Tunnista ja aseta itsellesi omat rajat.
Jokainen meistä tekee virheitä. Mutta niistä virheistä voi oppia.Voit ajatella että ihmisarvo on mennyt virheiden takia. Sinä et ole huono tai viallinen vaikka asiat ei aina mene niin kuin olet suunnitellut. Sinä olet arvokas,vaikka asiat menevät joskus pieleen. Ole armollisempi itsellesi ja anna lupa olla keskeneräinen. Mä tiedän omalta kohdalta miten tämmöset lauseet tuntuu sanahelinältä ja itsekin näin ajattelin kunnes itse koin elämässä käännekohdan. Se että oppii olemaan itselleen armollisempi ja hyväksyy luvan olla keskeneräinen niin se todellakin auttaa sua hyvinvoinnissa ja tukee sun mielenterveyttä. Nää vaatii töitä ja paneutumista mutta ne saa voimaan paremmin.- Anonyymi00002
Kiitos suuresti vastauksestasi. Olet juurikin asian ytimessä. Koen riittämättömyyttä ja tunnetta että en riitä. Ja kyllä olen juurikin miellyttäjä tyyppi joka sanoo asioihin kyllä vaikkei haluaisi. Koen että elän elämääni täysin muiden ehdoilla ja aikatauluilla, eikä minulle jää aikaa ja tilaa keskittyä itseeni ja omiin ongelmiini tai tunteisiin mitä pitäisi käsitellä. Ja tuntuu että bensa alkaa olla loppukun yrittää pitää kymmentä narua käsissä hinnalla millä hyvänsä. Haluaisin vain antaa itselleni mahdollisuuden nauttia elämästä ja kokea olevani tarpeeksi. Minun täytyy vain kohdata ikävät tosiasiat ja laittaa prosessi käyntiin sillä teen selväksi oman kantani parisuhteen tiimoilta.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kiitos suuresti vastauksestasi. Olet juurikin asian ytimessä. Koen riittämättömyyttä ja tunnetta että en riitä. Ja kyllä olen juurikin miellyttäjä tyyppi joka sanoo asioihin kyllä vaikkei haluaisi. Koen että elän elämääni täysin muiden ehdoilla ja aikatauluilla, eikä minulle jää aikaa ja tilaa keskittyä itseeni ja omiin ongelmiini tai tunteisiin mitä pitäisi käsitellä. Ja tuntuu että bensa alkaa olla loppukun yrittää pitää kymmentä narua käsissä hinnalla millä hyvänsä. Haluaisin vain antaa itselleni mahdollisuuden nauttia elämästä ja kokea olevani tarpeeksi. Minun täytyy vain kohdata ikävät tosiasiat ja laittaa prosessi käyntiin sillä teen selväksi oman kantani parisuhteen tiimoilta.
Itse aloin oivaltaa asioita kun aloin lukemaan tunteista ja mitä kaikkea niiden taustalta löytyy. Hyvin paljon löysin yhteläisyyksiä ja sitä kautta aloiin käsittelee elämääni. Ne ikävätkin asiat kannattaa käsitellä ja ne tunteet joita ne herättää. Jos jää niihin negatiiviisiin kokemuksiin ja tunteisiin jumiin niin sä et huomaa niitä hyviä asioita. Vaikka se miten sä olet selvinnyt kuitenkin vaikeista ajoista ja asioista. Kun sä alat huomaa että niitä hyviä asioita on tapahtunut niin sä alat uskoo ettet sä olekaan niin paska ihminen joksi itsesi olet "määritellyt".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1111383
- 45921
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r133704- 70676
- 67626
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.106516Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32478- 34477
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e99474- 5468
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?117466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 52452
- 49447
- 52413
- 42410