Miten huonolaatuisella maailmanradiolla voi kuulla kaikki lennonjohdon ja lentäjien keskustelut? Taajuus on n. 97,35. Kyseessä analoginen malli.
Outoa on lisäksi että samalla taajuudella kuuluu tosiaan lähtevät, tulevat ja kaikenlaiset muut keskustelut lentäjien ja lennonjohdon välillä.
Keskustelut kuuluvat ihmeen selkeästi ja keskeyttävät radion lähetyksen.
Kyseisen asian olen huomannut lentokentän läheisyydessä.
Lennonjohdon kuuntelu tavallisella radiolla??
3
2209
Vastaukset
- kyseessä
olla todellakin huonolaatuinen vastaanotin.
Lentoliikenne tapahtuu kaksi tai kolmekymmentä
MHz korkeammalla taajuudella. Vastaanottimesta
ilmeisesti pääsee läpi ns. peilitaajuus. Selitystä
kannattaa lähteä hakemaan esimerkiksi jostain
radioamatööriopuksesta. On nimittäin hiukan hankala
ja pitkä juttu tälle palstalle. - OHxxx
Täytyy olla todella huonolaatuinen radio, jos koneiden ja lennonjohdon kaikki keskustelut peittävät muutaman watin tehoillaan kilowattien yleiradioasemat ja vielä jos kuuntelee FM alueella, ilmailuradiot kun käyttävät AM-modulaatiota...
Taitaa olla trolli... - radiolla
kuuluu. Todellinen kuultu taajuus on kaksi kertaa peilitaajuuden (2x10,7MHz) verran ylempänä. Vaikka ilmailu käyttää AM:ää, niin se kuuluu FM-vastaanottimesta virittämällä pikkaisen sivuun (jota ei luonnollisesti huomaa). Myös AM-vastaanottimella saa FM:n kuulumaan, jos vain taajuus on oikea (ilmaisimet eivät ole ideaalisia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408