En suosittele Akin lakiapua. Akin lakiapu-nimen takana on porilainen poliitikko Aki Nummelin. Nummelin edusti aiemmin Vasemmistoliittoa. Sittemmin Nummelin on ollut mukana venäjämielisessä, salaliittoteorioita levittävässä "Uudessa Rauhanliikkeessä". Nummelin puolustaa voimakkaasti Venäjän poliittisia näkemyksiä, levittää rokotevastaisia salaliittoteorioita ja vastustaa jyrkästi Suomen NATO-jäsenyyttä.
Nummelin joutui eroamaan korruptioskandaalin vuoksi luottamustoimistaan vuonna 2016, kun selvisi, että hän oli ostanut ääniä maksamalla uusien jäsenten jäsenmaksuja osuuskunta Tradekan vaaleissa. Nummelin käytti vaalivilpissään hyväksi myös Pormestarinluodossa asuvia venäläisiä maahanmuuttajia. Nummelin yritti päästä vastaavanlaisella toiminnalla Vasemmistonuorten puheenjohtajaksi vuoden 1999 liittokokouksessa käyttämällä hyväkseen kielitaidottomia venäläisiä maahanmuuttajia.
Nummelin on tuomittu entisen puolisonsa pahoinpitelystä vuonna 2012. Tuomion mukaan Nummelin löi sanaharkan seurauksena silloista avovaimoaan nyrkein käsivarsiin ja huitaisi häntä kasvoihin kesäkuussa 2011.
Nummelin käyttää harhauttavasti itsestään termiä "lakimies", mutta tästä huolimatta Nummelin ei ole asianajaja. Koulutukseltaan Nummelin on verkkosivujensa mukaan sosiaalityöntekijä. Asianajajien virallinen valvontaelin Valvontalautakunta antoi Nummelinille varoituksen epälojaalisuudesta ja oikeudenkäyntiavustajan velvollisuuksien vastaisesti toimimisesta joulukuussa 2025.
Nummelin on tunnettu oikeuslaitosta kuormittavista valitusten tekemisestä. Hän on mm. kehottanut sosiaalisen median seuraajiaan "valittamaan korona-asioista käräjäoikeuksiin" sekä vaatimaan työnantajilta kymmenien tuhansien eurojen korvauksia. Vuonna 2018 Nummelin syytti johtavassa asemassa ollessaan Väinölän Kirjastoyhdistys ry:ssä työskennellyttä henkilöä mm. kavalluksesta ja varkaudesta sekä irtisanoi tämän laittomasti. Vuonna 2022 syytteet todettiin perättömiksi ja heidät velvoitettiin maksamaan 20 800 euron korvaukset entiselle työntekijälleen perusteettomasti päätetystä työsuhteesta.
Aki Nummelin, Pori (Akin lakiapu)
Anonyymi-ap
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11763- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49547- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518