Bensan ja Diisselin hintaa nostettava

Anonyymi-ap

Ja kunnolla ! Vähintään 10,- Euroon litra, ja näin siirtyminen Fossiilittomaan yhteiskuntaan nopeutuu ja Maapallo pelastuu!!

19

94

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Oli tänään tuskaisia ilmeitä diisseliromujen tankiaajilla. Kyllä kelpaa ajaa sähköautolla! 😄

• Anonyymi00003

Myötähäpeää tunnen aina kun näen ajettavankännykän.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Myötähäpeää tunnen aina kun näen ajettavankännykän.

Sinun ei kannata sitten vinkua kalliista polttoaineen hinnasta ja diesel-veroista. Minä tunnen myötähäpeää heistä.

• Anonyymi00002

Onko mukavaa maksaa diesel-veroja? Ja keksiä tänne ja muille tekosyitä ja säälittäviä selityksiä, miksi ei itse voi tai kannata vaihtaa vanhaa diisseliromua uuteen sähköautoon? Se että olet köyhä ruttunaama on ehkä ainoa järkeenkäypä selitys. Kaikki muu on selittelyä. Köyhälle ruttunaamallekin toki tulisi pidemmän päälle halvemmaksi vaihtaa sähköautoon, vaikka velaksi, mutta mikäs teet kun kalajokiset on niin maalaisia ja hitaita juntteja.

• Anonyymi00010

Toivottavasti pörssisähkön käyttäjät eivät talvella kerjää tukia, kun sähkön hinta on kallista

• Anonyymi00011

Vaikka olenkin ruttunaama niin minun ei tarvitse nousta aamuyöstä pesemään paskasia kalsareita eikä lataamaan akkuja.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Vaikka olenkin ruttunaama niin minun ei tarvitse nousta aamuyöstä pesemään paskasia kalsareita eikä lataamaan akkuja.

Ei minunkaan tarvitse. Minun kodissani latausasema etsii halvimmat vartit, yleensä yöllä ja lataa auton akut automaattisesti. Paskaisista kalsareista en tiedä. Ei ole tapanani paskoa housuihin. Mutta sinä ilmeisesti käytät vaippoja?

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei minunkaan tarvitse. Minun kodissani latausasema etsii halvimmat vartit, yleensä yöllä ja lataa auton akut automaattisesti. Paskaisista kalsareista en tiedä. Ei ole tapanani paskoa housuihin. Mutta sinä ilmeisesti käytät vaippoja?

Halvimmat vartit...voi vttu mitä elämää. Toivottavasti löydät yön aikana halvimmat varttisi - tai et tietysti Kelan elätti käy edes töissä.. no, kyllä se valtio tuollaiset kaikkein heikommassa asemassa olevat hoitaa.
        Muista käydä halvimman vartin aikana saunassa ja suihkussa.

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Elikkä, sinä saat kotona sähköhoitoa. Ei tarvitse enää kelataksilla(diesel) Ouluun mennä.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Vai on sulla kotona latausasema... no tarpeensa kullakin.

• Anonyymi00005

Ruoka se täällä liian halpaa on. Siihen kunnon korotukset, se näkyisi jo lihavuuden vähentymisenä.

• Anonyymi00006

Eläköön Vihreä Siirtymä ja siirtyminen Ekoloogisiin sähkö-autoihin!!

• Anonyymi00007

Kas kun ei hevosiin.

• Anonyymi00008

Täytyykin avata muutama avolouhos ja avokaivos, jotta saadaan harvinaista akkuihin tarvittavaa metallia kerättyä....

Kyllä se valtio huolen pitää sähköjormastakin - odottakaahan... hähhähähhhhääääääää

• Anonyymi00009

Polttoaineeseen (ja sähköauton) hankintaan menevä raha on muusta kulutuksesta pois - eli valtio kuseen omiin muroihin.
      Huoltoasemilla ei pysähdy enään kuin homohipsterit lataamassa sähköautoa ja juomassa kauramaito lattea.
      Tuulipuistoja tarvitaan lisää, sähkölinjoja, kaivoksia - no, voihan sitä näinkin maailmaa pilata. Sähköhän tulee tosiaan pistorasiasta.

• Anonyymi00013
        UUSI

Voi kuinka valtio sinua kurittaakaan. Kuulen nyyhkytyksesi, kun tankkaat diesel-romuasi ja maksat vielä verot päälle. Miten tyhmä sinä oletkaan.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Voi kuinka valtio sinua kurittaakaan. Kuulen nyyhkytyksesi, kun tankkaat diesel-romuasi ja maksat vielä verot päälle. Miten tyhmä sinä oletkaan.

Parhaten nauraa, joka viimeksi nauraa... odotahan, kun vispilän lataus maksaa päälle euron/kwh - joudut ajamaan 30 km/h tai käveleen...

• Anonyymi00018
      UUSI

Sillä hinnalla loppuu myös kaikki tavarankuljetus, olisi kohta ruokakauppojen hyllyt tyhjänä.
      Maapallo pelastuu, mutta ihmiset nääntyy nälkään.
      Toiveensa kullakin.

• Anonyymi00019
      UUSI

Suomeen tuodusta öljystä jalostetaan yksityisautoiluun ja logistiikkaan bensiiniä sekä dieseliä n 60%.

Teollisuus käyttää raskasta ja kevyttä polttoöljyä n 25%.

lämmitykseen käytetään Suomeen tuodusta öljystä n 10%.

Maatalous käyttää Suomeen tuodusta öljystä n 5%.

Jos öljyjalosteen hintaa nostetaan esim bensiinin ja dieselin osalta, tulee koko yhteiskunta maksamaan liikenteen nousseiden kustannuksien heijastusvaikutukset muuhun kulutukseen. Yksityisautoilu on vain osa fossiilisen kulutusta, eikä kustannuksien nosto suinkaan aiheuta nopeaa siirtymistä sähköautoiluun, vaan seurauksena on autottomuus vähintään yhtä suurena vaihtoehtona kuin sähköauto. Sen jokainen voi laskea haluamallaan tavalla, mitkä seuraukset autoilun vähenemisellä on suomalaiseen yhteiskuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      230
      1413
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      249
      970
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      89
      856
    4. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      762
    5. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      67
      753
    6. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      703
    7. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      80
      634
    8. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      24
      615
    9. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      68
      614
    10. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      611
    11. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      109
      589
    12. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      49
      588
    13. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      569
    14. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      303
      565
    15. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      564
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      563
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      46
      548
    18. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      534
    19. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      519
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      519
    Aihe