29.9. 16.15]: Kokoomuksen uusimmassa talousohjelmaluonnoksessa ehdotetaan laajaa julkisen sektorin saneerausta, ja siinä yksi iso asia on nykyisten hyvinvointialueiden huomattava vähentäminen. Kokoomuksen pitkän aikavälin tavoitteena kerrotaan olevan sen jo aiemmin ehdottama 5+1-malli. Puolue laskee, että tällä tavalla kaikki keskussairaalat voitaisiin säilyttää ja samalla hallinnosta voitaisiin siirtää palveluihin rahaa.
Muita kokoomuksen säästökeinoja olisivat kuntien määrän vähentäminen ja valtionvirastojen yhdistäminen. Puolue esittää esimerkiksi Keha-keskuksen lakkauttamista ja Työllisyysrahaston sulauttamista Kelaan. Lisäksi Kela siirrettäisiin sosiaali- ja terveysministeriön tulosohjaukseen.
[29.9. 16.15] : Puolue koskisi myös eläkkeisiin, sosiaaliturvaetuuksiin sekä maatalous- ja yritystukiin. Lisäksi indeksikorotuksia jarrutettaisiin.
Kokoomus leikkaa RAJUSTI
17
91
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Orpo lupas, ettei käy kansan kukkarolla. Eehän sen tartte käydä ku ei siellä mitään oo, paitsi sillä 10 %.
- Anonyymi00002
Vain täysin idiootit äänestää enää kokoomusta.
- Anonyymi00003
Vain täysin idiootit äänestää Suomessa enää ketään. Suomessa ei ole ensimmäistäkään puoluetta, ei kansaedustajaa joka olisi suomenkielisten puolella.
Koko Suomen Eduskunta, Hallitus, Oikeusministeriö, Opetusministeriö jne. sekä media ovat ruotsinmielisten ja Ruotsin taskussa. Suomea on tuhottu 1980-luvulta Holkerin Kokoomushallituksesta lähtien tieten ja tahallaan heikentäen ja köyhdyttäen Ruotsin hyväksi RKP:n johdolla ja SDP:n avustuksella, uskokaa jo.
Koko Suomen valtiovalta, virkamiehistö ja media on alistettu Suomen alasajolle, palvelemaan Ruotsin etua.
Olen kirjoittanut aiheesta jo reippaasti yli 30 vuotta, tuhansia juttuja, mielipiteitä, mielipiteitä jotka ovat osuneet 100% oikein.
Kaiken tämän Suomen ja suomalaisuuden alasajon ylivoimaisesti paras työkalu on ollut 56 vuotta jatkunut pakko- ja virkamiesruotsi, pakko mitä kukaan ei pysty järkevästi perustelemaan, että se olisi suomenkieliselle lapselle, myöhemmin aikuiselle ja Suomen kansakunnalle hyödyllinen, se on tuhonnut koko Suomen.
Miksi luulette, että RKP roikkuu kynsin hampain Opetusministeriössä, pakko- ja virkamiesruotsissa ja Oikeusministeriössä missä leivotaan kaikki laki Suomelle ja suomenkielisille haitalliseksi.
RKP:stä on ollut 1970-luvulta lähtien viisi kertaa opetusministeri ja 7 kertaa oikeusministeri ja tämä RKP se vähät välittää mistään ideologioista, se ainoa päämäärä on olla hallituksessa ja toteuttaa suomalaisille tuhoisia lakeja, päätöksiä minkä vai voi ja pitää pakko- ja virkamiesruotsia yllä, jopa lisäten sen opetusta, kielen jota juuri kukaan suomenkielinen ei osaa, ei hallitse 56 vuoden pakonkaan jälkeen. Se on tullut maksamaan Suomelle sivistyksellisesti, kilpailukyvyllisesti, terveydellisesti ja vaikka miten asioita minkä arvot liikkuvat käsittämättömissä luvuissa. Heidät, ruotsinmieliset, suomalaisetkin on koulutettu suhtautumaan suomalaisiin alentuvasti rippumatta heidän omasta älykkyyden tasostaan, se tuntuu purevan hyvin näihin muka meidän kansanedustajiimme. SDP:n ruotsalaisia nuoleskeleva asenne on suorastaan irvokas, kun vielä ajattelee, että sen täytyisi edustaa suomalaista työtätekevää väestöä, mutta toimiikin Suomen pahimman kilpailijamaan Ruotsin edun ajajana.
Olen jyrkästi sitä mieltä ja en ole kuulut vielä yhtään pätevää vastaväitettä mielipiteelleni yli kolmeenkymmeneen vuoteen, eli.
- Anonyymi00004
Täytyy äänestää vasureita, ne ei ainakaan vie köyhältä viimesiä ropoja, niinkuin tää hallitus.
- Anonyymi00006
Juu, kokkaret tappavat köyhät nälkään jos vielä valtaan pääsevät.
- Anonyymi00007
🤯: minähän säästän. Kerään 636 apteekin kattoa täyteen jl tammikuussa ja loppuvuoden ostele 2,50e noutomaksulla
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
🤯: minähän säästän. Kerään 636 apteekin kattoa täyteen jl tammikuussa ja loppuvuoden ostele 2,50e noutomaksulla
😶🌫️: joo, justiin noin se kannatraa. Voit vuodessa ostella monella tonnilla sitten.
- Anonyymi00005
Desantit käyvät kokoomuslaisten pöntöillä paskalla 😂😂😂
- Anonyymi00009
Kaiken voi tehdä reilummin.
- Anonyymi00010
Orpo lupasi neljä vuotta sitten, että leikataan 10 mrd, mutta leikattiin vain kolme.
- Anonyymi00011
🤯: migreeniä pukkaa...mikä se minulla oli, se imugrani...se on kallis Lääke sekin, mutta ostan 6 pakettia jo alkuvuodesta. Loppuvuoden sitten ostan noutomaksulka muuta.
- Anonyymi00012
😶🌫️: joo, minullakin on imigran. Kyllä se säästöä tuo. Apteekkiverkostogan tuo vissiin on sekin leikkausten kohteena, eivät sinusta tykkää sitten, koska migreeni.
- Anonyymi00013
🤯: ei ol minun vika. Näkee ajan kanssa, miten suomi tasaa kaiken, meneekö ne velkasuhteet koskaan oikeinpäin.
- Anonyymi00014
😶🌫️: leikkaavat kaikesta. Lasten ha nuorten hyvinvointi, työeläkkeet tulevaisuudessa ,kaikki.
- Anonyymi00015
🤯: sille ei oikeen mitään voi. Vahinko on ehtinyt tapahtua monesti.
- Anonyymi00016
😶🌫️:niin.
- Anonyymi00017UUSI
Jaa jaa, jassoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3131245Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73876Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61803- 120683
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt42659- 50596
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51573- 39549
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45527
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9466- 19447
- 78440
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o28424Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411