Rakkauselämä ei ehkä sovi minulle.
Ehkä on parempi elää yksin ja pitää taukoa kaikesta ja oppia tuntemaan itseni uudestaan.
Rakkauselämä ei ehkä sovi minulle
42
249
Vastaukset 42
- Anonyymi00001UUSI
Susta nyt puhutaan kaikenlaista. 🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00010UUSI
Niin sustakin. On tutkittu ja hutkittu monta monituista vuotta...👍
- Anonyymi00002UUSI
Tänään juuri mietin sitä, että elämässä pitää oppia ensin olemaan itsensä paras kaveri.
- Anonyymi00019UUSI
Noinhan se menee. Yksi nega asia punkee jostain ja sen jälkeen miettii neljä hyvää. 3 viikkoa kestää. Jos siis pääsee siihen ensin kiinni :) Minä olen aloittanut jo muutaman kerran.
- Anonyymi00003UUSI
Terapiaan?
- Anonyymi00004UUSI
xDDDDDD sivu
- Anonyymi00012UUSI
Miksi terapiaan? Jos haluaa oppia uudestaan itseä tuntemaan?
- Anonyymi00024UUSI
Ei terapiaan, vaan aloittaa varjotyöskentely itsensä kanssa. Säännöllisin väliajoin joku lähtee provosoimaan. Totta kai. Mutta kun eihän minun tarvitse provosoitua. Tapoja suhtautua asioihin ja itseensä on useita mistä valita. Ja itselleenkin saa välillä nauraa. Mutta ei sekään aina heti tapahdu.
- Anonyymi00005UUSI
Onhan se kaiken pohja, että tuntee itsensä. Varmaan ihan hyvä vaihtoehto jos siltä tuntuu.
- Anonyymi00006UUSI
mulle sopiii oon vtusti ihanampi ihminen kun saan rakkautta se vaan menee niin ja parisuhde ihminen kosk linnottaudun muutenki kokoajan himaan ni si miks pitäis hengaa yksin ku en oo viä kuollu
- Anonyymi00007UUSI
leivoskelen naamasi uuteen uskoon
- Anonyymi00041UUSI
Poistu täältä fiksumpien joukosta sinne omaan paskasakkiisi ole hyvä
- Anonyymi00008UUSI
Muuten sama, mutta en halua tietää enempää itsestäni. Parempi olisi vaikka kehittää jokin ongelmattomampi ja kiinnostavampi toinen persoona.
- Anonyymi00009UUSI
Itseänsä tuntemaan opettelu vaatii ihmissuhteita johon peilata. Mahdollisimman laadukkaita. Jotkut rakkaussuhteet kannattaa huonossa tilanteessa unohtaa. Ne eivät tuo huojennusta. Hyvät ja luotettavat ihmissuhteet ehkä vähän.
- Anonyymi00011UUSI
🤔 osittain samaa mieltä!
- Anonyymi00026UUSI
Välillä tuntuu, ettei minusta ole pitämään ihmissuhteita yllä, kun vetäydyn välillä ihan omiin oloihin määräämättömäksi ajaksi. Mutta jollain lailla pyrin ylläpitämään niitä ja kyllä moni ymmärtää, kun sanoo. Ja se ettei puolin ja toisin ole mitään vaatimuksia tai odotuksia. Jonkun seurassa vaan viihtyy ja siltä pohjalta ne parhaat ihmissuhteet syntyy.
- Anonyymi00013UUSI
Opi elämään yksin ja ilman toista. Hanki sitten vasta rakkauselämä, kun olet tarpeeksi ymmärtänyt kuka olet ja mitä haluat elämästäsi.
- Anonyymi00014UUSI
Hyvä ohje, jos vaan tunne-elämäkin noudattaisi tuota.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hyvä ohje, jos vaan tunne-elämäkin noudattaisi tuota.
Eikä ihmisen tarvitse olla kaikilla tavoilla "valmis". Kaikki ollaan epätäydellisiä ja katsotaan toisiamme lempeällä silmällä. Olen aina miettinyt, että mitä tuolla tarkoitetaan että mistä tietää että nyt on riittävästi ymmärrystä? Mitkä kaikki asiat pitää olla hallinnassa, jotta olisi valmis vaikka vähitellen tutustumaan toiseen, ilman kiireen ja painostuksen tuntemuksia. Ja pitääkö oikein vuosikausia olla yksin ja harjoitella sitä yksinoloa? Ja mitä se yksinolo sitten tarkoittaa? Ketkä pitää rajata pois, että lasketaan yksinoloksi? Vai tarkoittaako se vaan jotain lemmensuhteita, että niistä pysytään poissa? Muuten voi elää vapaasti?
- Anonyymi00015UUSI
Rakkaussuhteessa ei ole mitään vikaa tai este millekään, jos se on terve ja siinä osaa olla aidosti ja haluaa aidosti. Silloin, jos hakee suhteista vääriä asioita, eikä osaa olla yksin ollenkaan, on hyvä rauhoittua ja miettiä, mitä niillä suhteilla yrittää saada itselleen. Tyytyväinen pitää olla itseensä, se ei tule siltä toiselta, eikä se toinen poista tyhjyyttä tai korjaa itsetuntoa, jotain mainitakseni.
Hyvä lähtökohta on ajatella, mitä tuot itse suhteeseen ja mitä olette yhdessä, eikä mitä sinä siltä toiselta haluat. Jokainen kuitenkin antaa itsestään sen mitä haluaa ei sitä mitä vaaditaan.- Anonyymi00016UUSI
Tuo oli hieno ajatus,että rakkaussuhde on hyvä jos siinä osaa olla aidosti eikä hae vain toisesta ihmisestä tyhjyyden poistamista ja itsetunnon korjaamista.
Tasapainoinen ihmissuhde on jotenkin Luojan lahja. Siinä on hyvä olla. Leppoisaa, kivaa ja mukavaa yhdessä oloa ja jakamista. Saa itkeä, jutella ja piereskellä. Mitä vaan yhdessä...
Nyt levollista yötä.
🌾 - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Tuo oli hieno ajatus,että rakkaussuhde on hyvä jos siinä osaa olla aidosti eikä hae vain toisesta ihmisestä tyhjyyden poistamista ja itsetunnon korjaamista.
Tasapainoinen ihmissuhde on jotenkin Luojan lahja. Siinä on hyvä olla. Leppoisaa, kivaa ja mukavaa yhdessä oloa ja jakamista. Saa itkeä, jutella ja piereskellä. Mitä vaan yhdessä...
Nyt levollista yötä.
🌾Mutta myös itsetunnottomuutta ja tyhjyyden vaivaamat ihmiset tarvitsevat ihmissuhteita. Tällöin ei pidä kuitenkaan sälyttää kaikkea ja koko maailman merkitystä yhden niskaan. Eli patologiansa pitäisi hoidattaa muualla ja itsessään. Se saattaa vaatia paljonkin yksinoloa ja hiljaisuutta.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
Nyt levollista yötä.
🌾Meinas mennä ohi. Yhdessä ollaan me👍🔥
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Meinas mennä ohi. Yhdessä ollaan me👍🔥
Palstapari
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mutta myös itsetunnottomuutta ja tyhjyyden vaivaamat ihmiset tarvitsevat ihmissuhteita. Tällöin ei pidä kuitenkaan sälyttää kaikkea ja koko maailman merkitystä yhden niskaan. Eli patologiansa pitäisi hoidattaa muualla ja itsessään. Se saattaa vaatia paljonkin yksinoloa ja hiljaisuutta.
Olet ihan oikeassa. Ilman muuta omien henk.koht. haasteiden hoitaminen on hyvä hoitaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että tarvitsisi jäädä yksin vaikkapa parisuhteessa.
Tottakai tärkeän ihmisen tukeminen olisi ykkösprioriteetti.
Ja omaa hoitoa ja sen tarpeellisuutta on hyvä arvioida.
🌾 - Anonyymi00032UUSI
Ainahan kaikki ihmissuhteet ovat viimekädessä vaihtokauppaa. Mutta itse voi vaikuttaa siihen, millaiset säännöt siihen laittaa. Ja onko ihan realistinen käsitys siitä ihmissuhteista, vai onko vielä pinkit lasit silmillä ja näkee toisessa sen, minkä haluaa nähdä ja toinen itsestään näyttää. Aika tuo sitten eteen sen kaiken toisenkin puolen ihmisistä. Ja oppii siitä, että ne romanttiset haavekuvat ovat lopulta voineet olla melko itsekkäitä. Ja kyllä yleensä onkin. Mutta arkielämässä se idylli väistämättä särkyy ja tämä unelmoija ei sitten hyväksy sitä, että se toinen on ihan omanlaisensa yksilö. Ei kenenkään toisen unelmapuoliso. Vaan omansalainen yksilö kauniine ja välillä vähemmän kauniine luinteenpiirteineen. Eikä ole kenenkään muokattavissa tai manipuloitavissa.
Rajat pitää tehdä heti alusta selväksi, muuten tulee ongelmia. - Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ainahan kaikki ihmissuhteet ovat viimekädessä vaihtokauppaa. Mutta itse voi vaikuttaa siihen, millaiset säännöt siihen laittaa. Ja onko ihan realistinen käsitys siitä ihmissuhteista, vai onko vielä pinkit lasit silmillä ja näkee toisessa sen, minkä haluaa nähdä ja toinen itsestään näyttää. Aika tuo sitten eteen sen kaiken toisenkin puolen ihmisistä. Ja oppii siitä, että ne romanttiset haavekuvat ovat lopulta voineet olla melko itsekkäitä. Ja kyllä yleensä onkin. Mutta arkielämässä se idylli väistämättä särkyy ja tämä unelmoija ei sitten hyväksy sitä, että se toinen on ihan omanlaisensa yksilö. Ei kenenkään toisen unelmapuoliso. Vaan omansalainen yksilö kauniine ja välillä vähemmän kauniine luinteenpiirteineen. Eikä ole kenenkään muokattavissa tai manipuloitavissa.
Rajat pitää tehdä heti alusta selväksi, muuten tulee ongelmia.Olen eri mieltä tuosta, että ihmissuhteet ovat vaihtokauppaa. Rajoista oon samaan mieltä.
Hyviä unia. - Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Olen eri mieltä tuosta, että ihmissuhteet ovat vaihtokauppaa. Rajoista oon samaan mieltä.
Hyviä unia.Aina sinulla itselläkin on jotain toiveita ja odotuksia, vastineeksi omista huomionosoituksistasi. Ihan aina. Myönnä vaan se.
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Aina sinulla itselläkin on jotain toiveita ja odotuksia, vastineeksi omista huomionosoituksistasi. Ihan aina. Myönnä vaan se.
Totta kai kaikilla on toiveita ja haluja, unelmiakin varmaan, mutta jokainen tuo suhteeseen vapaaehtoisesti asioita ja siitä tullaankin siihen, että mitä kukin haluaa antaa. Jos aletaan pelaamaan sillä, että minä en vaikka anna läheisyyttä, kun tuo ei anna tai lasketaan jotain vuoroja, niin ollaan metsässä pahasti. Kummallakin pitäisi olla halu tehdä toiselle hyviä asioita ja kaikki eivät tarvitse samoja asioita tai samassa suhteessa.
Pitäisi kilpailla siitä, että kumpi saa toisen onnellisemmaksi 😉
- Anonyymi00017UUSI
Kliseisintä ikinä.
Kun nainen tutustuu itseensä, se yleensä on vain kiertoilmaus järjettömälle h**raamiselle.- Anonyymi00018UUSI
Saattoi se olla miehenkin aloitus vain mitä täällä kommentoit?
- Anonyymi00022UUSI
Juuri noin se menee
- Anonyymi00027UUSI
Noloa 😒
- Anonyymi00028UUSI
Vaihda tuttavapiiriä niin ajattelus laajenee.
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
No sen laajentaminen on tärkeää ja tarpeellista täällä kaikille. Kuten varmasti me tiedetään.
🌾öitä - Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Täältä ei ainakaan kannata naisiin yhteyttä ottaa.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Täältä ei ainakaan kannata naisiin yhteyttä ottaa.
Noh, eihän tämä mikään tinderi ole vaikka osa haluaa niin ajatella ja käyttää palstaa siihen tarkoitukseen.
Miksi edes pitäisi? - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Noh, eihän tämä mikään tinderi ole vaikka osa haluaa niin ajatella ja käyttää palstaa siihen tarkoitukseen.
Miksi edes pitäisi?Olen kuullut muullaistakin väitettävän.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Miksi edes pitäisi?Ei todellakaan pitäisi.
- Anonyymi00037UUSI
Hyvä päätös. En oikeastaan näe kuin positiivista tuossa vaihtoehdossa. Harvoinpa sitä itse saa tuntemaan olon niin kurjaksi mitä rakkaus.
- Anonyymi00038UUSI
Noin minäkin ajattelin joskus kymmenen vuotta sitten ja olen edelleen onnellinen sekä elämään tyytyväisempi yleisestikin yksin kuin seurassa :)
- Anonyymi00040UUSI
No niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241345
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411219Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain651161Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2391133Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571016- 63891
- 83861
- 65677
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S33658- 39575
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14550Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492513547- 33534
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28529- 32529
- 65498
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39475- 29469
- 51451
- 24437