ehkä suurin syy

Anonyymi-ap

Mikä siinä ehkä sattuu kaikkein eniten ei ole edes pelkkä ero tai ghostaaminen, vaan se, että toinen katkaisee kaiken kylmästi ja näyttää melkein saman tien olevan jonkun uuden kanssa.

Siinä väkisinkin miettii, mitä ne kaikki sanat, läheisyys ja yhteiset hetket sitten oikein merkitsivät. Oliko toinen jo lähtenyt suhteesta mielessään paljon aikaisemmin? Oliko uusi ihminen jo kuvioissa? Vai pystyykö joku oikeasti vain siirtämään tunteensa noin nopeasti ihmisestä toiseen?

Tiedän ettei uusi suhde automaattisesti tarkoita, etteivät aiemmat tunteet olisi joskus olleet aitoja. Silti jätetyn näkökulmasta se tuntuu helposti juuri siltä: toinen jatkaa elämäänsä kuin mitään merkittävää ei olisi tapahtunut, kun itse jää vielä käsittelemään menetystä ja yrittämään ymmärtää mitä oikein tapahtui.

Ehkä pahinta onkin tunne siitä, että itse suri suhdetta, jonka toinen näytti pystyvän korvaamaan hetkessä.

22

181

Vastaukset 22

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ne on vaarallisia ihmisiä ja välinpitämättömiä.

• Anonyymi00003

Niin ovat

• Anonyymi00002

Jos ihmiset toimivat lähinnä kiristämällä toisia ihmisiä, on aivan varmaa ettei heille tule käymään hyvin. Silloin he lopulta pilaavat omankin elämänsä täydellisesti.

• Anonyymi00004

Tiedät hyvin ettemme ole olleet missään parisuhteessa eikä muussakaan, kyllä minä sinut valmistelin joten tieto oli tulevasta.

• Anonyymi00007

Eipä se kovin selkeetä ollut. Sinun oma tulkinta oli ettei oltu parisuhteessa, minä olin ihan toisessa uskossa kaiken aikaa. Sinä osoitit minulle etten ole lainkaan luotettava ihminen,.

Aika jännä. Jos meidän välillä ei ollut mitään, niin mihin sinä minua “valmistelit”?

Oli läheisyyttä ja yhdessä elämistä ja kaikkea, ja kehtaat väittää ettei se ollut suhde.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eipä se kovin selkeetä ollut. Sinun oma tulkinta oli ettei oltu parisuhteessa, minä olin ihan toisessa uskossa kaiken aikaa. Sinä osoitit minulle etten ole lainkaan luotettava ihminen,.

Aika jännä. Jos meidän välillä ei ollut mitään, niin mihin sinä minua “valmistelit”?

Oli läheisyyttä ja yhdessä elämistä ja kaikkea, ja kehtaat väittää ettei se ollut suhde.

Korjaus edelliseen: tarkoitin tietenkin “sinä osoitit minulle, ettet ole lainkaan luotettava ihminen

• Anonyymi00009

Sun teko ei ole millään tavalla puolustettavissa.

• Anonyymi00005

Ihmiset ovat eri aikaisia suhteessa. Toinen on voinut prosessoida eroa kauankin hiljakseen. Tällöin kommunikaatio ei ole enää toiminut ja pitänyt ajan tasalla molempia. 🫂

• Anonyymi00011

Tuo on varmasti totta monessa tapauksessa. Ongelma tulee juuri siinä, jos toinen on jo pitkään prosessoinut eroa yksin mutta toinen pidetään edelleen siinä uskossa, että suhde jatkuu. Silloin toinen saa eron käytännössä yhdessä hetkessä niskaansa, vaikka toinen on ehtinyt valmistautua siihen kuukausia. Siinä kommunikaatio on kyllä pahasti pettänyt.

• Anonyymi00006

Niinpä. Sitä voi jokainen miettiä miltä tuntuu omalle kohdalle. Ollaan niin lähellä sitä suurta rakkautta, mutta sitten jätetään kertalaakista vaan niinku nalli kalliolle. Vieläkin, kun ajattelee asiaa, niin tuo napsahdus kuuluu ja se räjähtävä hiljaisuus hajoittaa pään.

• Anonyymi00013

Juuri tuolta se tuntuu. Ei niinkään se, että suhde loppui, vaan se miten kaikki läheisyys muuttui yhtäkkiä täydelliseksi hiljaisuudeksi. Siinä pää jää helposti vielä pitkäksi aikaa siihen hetkeen kiinni

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Juuri tuolta se tuntuu. Ei niinkään se, että suhde loppui, vaan se miten kaikki läheisyys muuttui yhtäkkiä täydelliseksi hiljaisuudeksi. Siinä pää jää helposti vielä pitkäksi aikaa siihen hetkeen kiinni

Niin. Vuosien päästäkin ajoittain muisto "lyö korville".

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Niin. Vuosien päästäkin ajoittain muisto "lyö korville".

Migreeni tulee tästäkin ajatuksestakin ja monesta muustakin tänään. Lähden ulos, syksy saa minä ehkä en. Ehkä joku hyvä ajatus tänään täyttää pään.

• Anonyymi00010

Tuon kaiken jälkeen menee vuosia että saa itsensä kuntoon.. tiedän. E

• Anonyymi00012

Näin on

• Anonyymi00016

Voimia sinulle. 💕 En usko että kovinkaan tunteella ollut mukana jos heti uuden löytänyt. Toivon että nyt löydät sen vtut hänestä asenteen ja menet eteenpäin kunhan olet aikasi surrut.

• Anonyymi00017

Ei se hänelle mikään uusi edes ollut vaan sama jonka kanssa oli seuristelunkin aikana yhteydessä. Jota myös ghostasi

• Anonyymi00019

Tiedoksi sille "uudelle" millaisen naisen kanssa nyt on

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tiedoksi sille "uudelle" millaisen naisen kanssa nyt on

No jospa hän lukee sen täältä. Toisaalta mietin et tuo ghoustaaminen selkeämpää kuin roikottaminen mitä oma exä teki. Viestitti rakastavansa, soitteli, pyysi kahville ja yms. sitte vaan näin uuden naisen kanssa.

• Anonyymi00018

Mä muistan kuinka pahalta tuntui, kun olin seurustellut pari viikkoa ja ehtinyt ihastua ja sitten mulle tuli soitto että poikanen haluu erota. No mikäs siinä.. seuraavana päivänä oli eksänsä kanssa samassa bussissa ja pussaili mun naaman edessä.. oli kuin ei tuntisi mua. Se jäi mieleen et miten joku noin voi tehdä?

• Anonyymi00020

Tuo kuulostaa ihan järkyttävältä.

• Anonyymi00022

Puskista jos tulee, ja on ollut sanoja, keskustelua ja toimintaa ennen sitä aivan muussa valossa, niin sattuuhan se. Sattuu vaikka olisi jo aiempaakin tietoa siitä, ettei kaikki ole kohdallaan, jos tunteita on. Tosin jos toinen on puhunut ongelmista, asia on eri. Tosin silloinkin pitäisi ero tehdä muutoin kuin ghostaamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      237
      1491
    2. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      284
      1065
    3. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      94
      824
    4. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      68
      782
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      48
      733
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      110
      629
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      595
    8. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      34
      574
    9. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      49
      555
    10. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      94
      525
    11. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      41
      501
    12. 32
      491
    13. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      475
    14. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      77
      451
    15. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      32
      444
    16. 32
      439
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      77
      422
    18. Onko kahvila Retro samalla pub???

Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm
      Kuhmo
      8
      407
    19. Oletteko täyttä sataa?

Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?
      Ikävä
      33
      400
    20. Iivari esittää poliisin tutkintaa

Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj
      Kemijärvi
      21
      381
    Aihe