Se on itsekkyyden hupentuma kun lähtee peruuttaan parkkiruutuun ja takana tulevat joutuu odotteleen kirjoittaa Aamulehdessä toimittaja Tuulia Kotakorpi ja muita joka saa neidon veren kiehumaan ovat puskurissa roikkujat ja vilkun säästäjät.
Kokonaisajassa sillä ei ole p...aan merkitystä peruuttaako auton ruutuun vai peruuttaako ruudusta ulos. Yhtälailla suma seisoo ja jälkimmäisessä tapauksessa usein vielä kauemmin. Itse juurikin peruutan auton ruutuun ja jos on kaks ruutua peräkkäin vapaana, ajan siihen seraavaan tietty koska silloin ei tartte peruutella. Matka marketin ovelle pitenee pari askelta.
Puskurissa roikkujista ei ole ongelmaa. Tien tukoista useammin.
Vilkun käytöstä yhdyn Tuulaan.
Närästää parkkiruutuun peruuttelijat
25
86
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Missä suomalainen, siellä ongelma.
- Anonyymi00002
Kiire on tyhmyyden ystävä.
- Anonyymi00003
Kiire kannattaa unohtaa parkkiksella, eikä mua haittaa jos siellä joku pikkasen tupeksii mutta jos ajelee 80 kmh ja alle alueella 10-30 kmh ALINOPEUTTA ja nopeus tietty seilaa, silloin kannattais kattoo peruutuspeiliin ja ajaa välillä tien sivuun ja päästää jono ohitse. Itse teen usein niin jos syystä tai toisesta kertyy jonoa perään.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kiire kannattaa unohtaa parkkiksella, eikä mua haittaa jos siellä joku pikkasen tupeksii mutta jos ajelee 80 kmh ja alle alueella 10-30 kmh ALINOPEUTTA ja nopeus tietty seilaa, silloin kannattais kattoo peruutuspeiliin ja ajaa välillä tien sivuun ja päästää jono ohitse. Itse teen usein niin jos syystä tai toisesta kertyy jonoa perään.
Alinopeutta ei vaan ole. Sellaista ei ole mitenkään määritelty. Se on toki fiksua päästää taakse kertynyt jono ohi.
- Anonyymi00004
Toivottavasti hansikaslokerossa on iso purkki närästyslääkettä kun tarvetta tuntuu olevan.....
- Anonyymi00006
Pieni ero siinä miten päin parkkiin.
Kun ajat keula edeltä parkkiin ja poislähtiessä pakitat niin moni antaa mielellään tilaa vapautuvasta parkkipaikasta lähtevälle kun itse saavat parkkipaikan.
Kun pakitetaan parkkiin niin pysähtymään pakotetut eivät saa sitä parkkipaikkaa vaikka joutuvat odottamaan.- Anonyymi00007
No tyhjilleenhän se varmaan sitten jää ;-( Olen kyllä huomannut että mihinkään ei osata peruuttaa. Jos vaikka lainataan peräkärryä jostain niin se on suorastaan katastrooffi ja kaikki 100m säteellä odottaa eikä uskalla liikkuakkaan.
- Anonyymi00010
> poislähtiessä pakitat niin moni antaa mielellään tilaa vapautuvasta parkkipaikasta lähtevälle kun itse saavat parkkipaikan
Sama suomeksi: kun normaali biomassan edustaja, joka säästää järkeä jättämällä aivot narikkaan, näkee pysäköintihallissa jonkun kauppakasseja kantavan lähestyvän pysäköityä autoa, niin silloin oma auto pistetään stoppiin keskelle pysäköintihallin ajoväyllää. Tässähän on toivoa, että seuraavien 3 minuutin kuluessa kassien kantaja saa ne kassinsa ja mahd muut perheenjäsenet survottua autoonsa ja lähtee liikkeelle, jolloin vapautuu paikka.
Tottakai oma auto pitää myös asetella niin, ettei kukaan mahdu kiilaamaan ohitse.
Koska aivot narikassa, ei liikenteen veritulppa ymmärrä tukkineensa koko 500 auton pysäköintihallin sisäänajoväylän... ja siellä peremmällä hallissa olisi kymmeniä vapaita paikkoja odottamassa, mutta jono seisoo. - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
> poislähtiessä pakitat niin moni antaa mielellään tilaa vapautuvasta parkkipaikasta lähtevälle kun itse saavat parkkipaikan
Sama suomeksi: kun normaali biomassan edustaja, joka säästää järkeä jättämällä aivot narikkaan, näkee pysäköintihallissa jonkun kauppakasseja kantavan lähestyvän pysäköityä autoa, niin silloin oma auto pistetään stoppiin keskelle pysäköintihallin ajoväyllää. Tässähän on toivoa, että seuraavien 3 minuutin kuluessa kassien kantaja saa ne kassinsa ja mahd muut perheenjäsenet survottua autoonsa ja lähtee liikkeelle, jolloin vapautuu paikka.
Tottakai oma auto pitää myös asetella niin, ettei kukaan mahdu kiilaamaan ohitse.
Koska aivot narikassa, ei liikenteen veritulppa ymmärrä tukkineensa koko 500 auton pysäköintihallin sisäänajoväylän... ja siellä peremmällä hallissa olisi kymmeniä vapaita paikkoja odottamassa, mutta jono seisoo.No tietenkin jos otetaan esimerkkinä tuollainen ääripää niin voihan sitä ottaa esimerkiksi pakittamalla ruutuun perkkeeraavastakin sen ääriesimerkin.
Eli se joka pakittaa niin ei sa autoansa heti parkkiin vaan taikinoi siinä vartin ennekuin saa autonsa perruutettua parkkiin, siinä sitten kaikki muut odottavat ja liikenne ruuhkautuu.
Oikeastihan parkista perruuttaen poistuvalle annetaan juuri silloin sitä tilaa kun parkkivalo syttyy.
Toisekseen aika pirun vaikea pakittaa parkkiin jos kadunlaidassa oleva vinoparkki.
Toisaalta taskuparkkeeraus tulee tehdä pakittamalla kun ei se auto taivu ahtaaseen ruutuun etuperin.
- Anonyymi00008
Eipä tohon parkkiruutuun peruuttamiseen todellakaan mene juuri enempää aikaa kuin toisin päin ja lähteminen ruudusta eteenpäin nopeampi ja turvallisempi myöskin. Opettele peruuttamaan äläkä kitise. typeriä valittajia. Ja opetelkaa myös pysymään omalla kaistalla. Se teidän sardiinipurkki ei todellakaan tarvitse 4 metriä tilaa sivuille. 20 cm riittää hyvin.
- Anonyymi00012
Se parkkiruutuun peruttaminen häiritsee jokaista takaa tulijaa, kun taas parkkiruudusta pakittamalla lähtijä ei häiritse ketään, kun sehän lähtee vasta kun kun ketään ei ole näköpiirissä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Se parkkiruutuun peruttaminen häiritsee jokaista takaa tulijaa, kun taas parkkiruudusta pakittamalla lähtijä ei häiritse ketään, kun sehän lähtee vasta kun kun ketään ei ole näköpiirissä.
Tosin se ns. häiriö on hyvin lyhytaikainen, vain muutamia sekunteja, joten ei siitä ole mitään haittaa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ei sieltä parkkiruudusta tule ketään siis sinne voi ihanrauhassa peruutella. Jos sitä ei jaksa odottaa voi mennä muualle.
- Anonyymi00020
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tosin se ns. häiriö on hyvin lyhytaikainen, vain muutamia sekunteja, joten ei siitä ole mitään haittaa.
Kuten ylempänä mainittu, se pakittamalla aiheutettu häiriö voi olla pitkäkestoinen ja on aina muutamia sekunteja kauemmin kestävä. Mikä kutakin häiritsee on sitten oma lukunsa.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei sieltä parkkiruudusta tule ketään siis sinne voi ihanrauhassa peruutella. Jos sitä ei jaksa odottaa voi mennä muualle.
Toki voihan sitä aina muualle mennä, mutta minkä takia se pitäisi jonkin kaltaisesi minä minä mulkun, muita häiriten parkkiruutuun peruuttelijan takia tehdä?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuten ylempänä mainittu, se pakittamalla aiheutettu häiriö voi olla pitkäkestoinen ja on aina muutamia sekunteja kauemmin kestävä. Mikä kutakin häiritsee on sitten oma lukunsa.
En ole ikinä ollut tilanteessa, jossa joudun odottamaan minuutteja, kun joku peruuttaa ruutuun niin hitaasti. Oletko sinä usein?
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
En ole ikinä ollut tilanteessa, jossa joudun odottamaan minuutteja, kun joku peruuttaa ruutuun niin hitaasti. Oletko sinä usein?
Nyt ei ole kyse minusta eikä sinusta, eikä onko tuota tapahtunut usein tai ei, joku tuolla ylempänä ketjussa kertoi esimerkin tuosta parkkiruutuun peruuttaminen joskus aiheuttamasta probleemasta.
- Anonyymi00009
Minä en yhty Tuulaan vaan se on joku toinen mukava muija
- Anonyymi00011
Olen Jaana enkä Anna.
- Anonyymi00015
Tosiasia on se, että kokonaisaika on lyhyempi jos ajaa nokka edellä parkkiruutuun ja peruuttaa sieltä pois.
Toinen tosiasia on se, että nokka edellä ruutuun ajavat hidastavat muiden liikennettä vähemmän kuin ruutuun peruuttajat. Niin taitavaa ruutuun peruuttajaa ei olekaan, että peruuttaisi ruutuun yhtä nopeasti kuin varovaisempikin autoilija ruudusta pois. Hommahan on niin, että se ruutuun meneminen oli sitten etuperin tai peruuttaen, niin on enemmän tarkkuutta vaativa toimenpide kuin sieltä poistuminen. Ja kun poistuessa on enemmän marginaalia, pääsee ruudusta peruuttamalla lähes yhtä nopeasti pois ruudusta kuin sinne on päässyt nokka edellä.
Lisäksi on sellainen juttu, kuin muiden huomiointi. Ruudusta voi lähteä peruuttamaan pois kun näkee, että väylä on vapaa, toimenpide on niin lyhyt, että väylä on vapaa vielä sen ruudusta poistumisen suoritettuaankin. Sitä välillä ihmettelen, että miksi fanaattiset ruutuun peruuttajat eivät muuta suunnitelmaa nokka edellä menemiseksi silloin kun takana on jonoa. Tyhjällä parkkiksella ketään pieni vekslailu ei haittaa, mutta ruuhkaisella kyllä.- Anonyymi00017
Se siinä vain usein on että ei siitä kuskin paikalta näe onko väylä vapaa vai ei. Kun usein vieressä on joku korkea könötys maasturi tai tummennetuilla takalaseilla varustettu farmari, joka on myös ajettu keula edellä parkkiin. Muutenhan siitä etusivulasien kautta voisi yrittää kuikuilla vapaata väylää.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se siinä vain usein on että ei siitä kuskin paikalta näe onko väylä vapaa vai ei. Kun usein vieressä on joku korkea könötys maasturi tai tummennetuilla takalaseilla varustettu farmari, joka on myös ajettu keula edellä parkkiin. Muutenhan siitä etusivulasien kautta voisi yrittää kuikuilla vapaata väylää.
Puuilosta saa perruutuskameran 125€ niin rueaa näkemään.
Toisekseen alkaa liikenteessä olemaan jo monessa autossa perruutuskamera ja valvontalaitteet jarrutusominaisuuksilla jo vakiona.
Sitten kolmanneksi, tahallaan ei saa kenenkään päälle ajaa, eli jos lähtee pakittamaan hitaasti parkkipaikalta niin idioottikin huomaa ettei ajorata ole vapaa ja lain mukaan tulee pysähtyä.
Aina ei tarvitse autoa liikuttaa kaasu pohjassa.
Itse olen tottunut ajamaan pakulla jossa ei ollut takakikkunoita joten hyvällä paikallakaan en nähnyt oikea takaviistoon kuin mitä sivupeilit näytti, kertaakaan en kolaroinut.
Tekosyitä, tekosyitä ja vielä kerran tekosyitä.
- Anonyymi00016
Ettehän te osaa peruuttaa parkkiin ettekä sieltä pois.
- Anonyymi00019
Usein homma menee juuri niin, että kun mummun Nissanissa syttyy parkkivalo, suma toppaa odotteleen kun jonon eka jää kyttään sitä parkkipaikkaa. Mummu sitten siinä tappuroi minuutin pari ja seuraava pääsee ruutuun. Jos tämä seuraava peruuttais sujuvasti auton ruutuun, suma seisois ehkä 10 sec pitempään. Kun se sitten lähtee ruudusta, sumaa ei synny ollenkaan eli ajan säästö 2 min - 10 s. Näin se menee.
- Anonyymi00023UUSI
Miksi ajat mummun perässä? Ei sellaista kannata tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49798Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11773- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49557- 92556
- 52536
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518