Mistä johtuvat jalkakrampit?

marppuli

Olen nyt rv24 ja uutena ongelmana ovat jonkinlaiset jalkakrampit. Mitään pahoja kramppeja ei oo vielä ollut, mutta se taitaa olla vain ajan kysymys. Tuntuu hassulta, kun nykyisin ei tarvitse kuin kävellä reippaasti parisataa metriä ja jaloissa jyllää. Mistä mahtaa johtua? Onko kyseessä jokin vitamiinipuutos vai kuuluuko tämä vain raskauteen?

Toiseksi neuvolatäti kehotti hankkimaan rautatabletteja kun hemmo on sen verran alhaalla. Mietityttää vähän kuitenkin, että tehoavatko ne kun samalla joudun syömään lisäkalkkia...? Mutkikasta...

7

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalkanen

jalkakramppi, mites sun magnesiumtaso?
      mulla aiheutti magnesiumin puute ko. kramppeja kintuissa. Kysäse neuvolantätiltä saatko syödä monivitamiineja.

• eve

Mulla kramppas kans kovasti. Ei niinkään suonenvetoa vaan sellaista, mitä "levottomiksi jaloiksi" kutsutaan. Iltaisin sängyssä jalkoja nykii... Tätä kesti puolet raskaudesta. Ja kuulemma on varsin yleistä raskaudessa.

No, eriasteisiin kramppeihin vois auttaa ainakin lämmin, siis ihan villasukat. Samoin tukisukat. Niitä pidin ajoittain ihan yötä päivää (saa mm. instrusta. maksaa maltaita... mut on hyvät. ja kannattaa muuten pestä käsin, ei koneessa, kestää paremmin!)

Edellä jo mainittua magnesiumia en kokeillu, mut oon kyl ennenki kuullu et se saattais auttaa.

Ja niistä rautatableteista! Mä otin omani yöllä kun joka tapauksessa jouduin nousemaan pissille :) Raudan imeytymistähän haittaa tosi moni asia (kalsium eli maitotuotteet, kahvi ja tee jne), ja päivisin oli vaikeeta löytää sopivaa hetkeä. Edellyttää tietty et tyhjä vatsa ei ärry rautatabuista (Obsidan on hellävarainen).

• Sara

Hei!

Itse olen käyttänyt raskausaikana magnesiumia ja se on selvästi auttanut jalkakramppeihin, joita minulla oli usein yöllä / aamulla. Neuvolasta neuvoivat magnesiumin käyttöön. Eli apteekkiin vaan.

• marppuli

Joo, no täytyy ilmeisesti itsekin lähteä koluamaan noita apteekin hyllyjä. Ostan varmaankin jotain rauta ja magnesium pillereitä ja toivon että auttavat. Kiitoksia vinkeistä, tavallaan on mukava kuulla etten ole yksin.

• vaiheessa

raskautta jalkakrampit tulee yleensä?

• rv 15+3

luulisin,että sekin on aika yksilöllistä missä vaiheessa ne tulevat..mulla ne alko viikolta 14,kunnes aloin syömään vitamiinitabletteja!!nyt on helpottanu :) onneks...

• Anonyymi
        rv 15+3 kirjoitti:

luulisin,että sekin on aika yksilöllistä missä vaiheessa ne tulevat..mulla ne alko viikolta 14,kunnes aloin syömään vitamiinitabletteja!!nyt on helpottanu :) onneks...

Jaloissa jostain syystä ramppeja, vaikka olen varusteltu munalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5142
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4587
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1352
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1330
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      19
      971
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      865
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      823
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe