Koska haluavat päästä käsiksi eläkerahastojen satojen miljardien varoihin ja käyttää niitä sotimisen rahoittamiseen ja aseiden hankintaan.
Siksi haluavat nostaa eläkeikää ja turha kuvitella, että se siihen loppuu, että eläkkeelle pääsisi 70 vuotiaana.
Varmasti eläkeikää tullaan nostamaan, ettei eläkkeelle päästä, kuin 100 vuotiaana tai puupalttoossa aikaisintaan.
Siksi haluavat nostaa eläkeikää ja turha kuvitella, että se siihen loppuu, että eläkkeelle pääsisi 70 vuotiaana.
Varmasti eläkeikää tullaan nostamaan, ettei eläkkeelle päästä, kuin 100 vuotiaana tai puupalttoossa aikaisintaan.
Vastaukset 10
Vanhimmat
Itse olen lähellä 57 vuoden ikää. Oma eläkekertymä on todella huono. Nyt 50v työssä oleva on maksanut eläkemaksuja mahdollisesti jopa 30 ja eläke-ehtoon tulisi kaksi vuotta lisää 68=> 70. Ei siinä mitään, jos alkaa harmittamaan, niin töistä voi periaatteessa lähteä milloin tahansa, mutta eläketä ei saa. Oma kohtaloni tullee olemaan se, että nykyisen lain mukaan alan saamaan KELAsta sossurahaa jota joku kutsuu työkyvyttömyyseläkkeeksi. Mutta mitä nyt työelämän aloittavan työkykyisen kannattaisi tehdä? Joka kuukausi kun saa palkkalaskelman, niin katsoo palkasta pidätetyn eläkemaksun määrän, ja ottaa omasta netosta saman omalle toiselle tilille. Joskus kuullut, että viisi euroa päivässä seitsemänä päivänä viikossa tekee vuodessa 1800€. Kymmenessä vuodessa tahtia kiristäen esim. 21000€ plus korot. Ei pitäisi olla mahdoton saada 40 vuoden aikana vajaata sataa tonnia plus korot. Kun itsellä on esim. 70000€ talouden ulkopuolella, niin ei paljoa tarvitse muiden eläkekivuista välittää. Tuota rahaahan voi käyttää ajan myötä omaan hyviinvointiinsa. Se kannattaa tietenkin tajuta millaisia ihmisiä on lähellä ettei joku hännystelijä pääse uimaan lähelle. Mutta jokainen ihminen päättää itse onko vaihtoehtoa B olemassa. Elämä on kuin vesipumpun juottamista, tekniikan oppii eikä tarvitse tyytyä yleisiin ratkaisuihin. Mä uskon että eläkejärjestelmä toimii markka-ajan ihmisille, mutta oma järjen käyttö suotavaa. Oma tilanteeni on ihan eri kuin yleinen.
No tuota... olen yrittäjä ja en palkkaa kehäraakkeja. Että semmosta.
Loinen sinä olet, kaukana yrittäjästä.
Porvarit voi itse rahoittaa sotansa! Kansa ei halua sotaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Työeläkerahastoihin hallituksen käsi ei yllä, se ei ole valtion omaisuutta missään muodossa.
Kokoomus vaatii eläkkeiden verottamisen lisäämistä.
Ja persut taputtaa taustalla.
Näin eläkeläisenä toivon myös veronkorotuksia, mieluummin kun indeksijäädytyksiä.
Eläkikää halutaan nostaa koska eläkkeiden tasoa ei suostuta leikkaamaan. Hyvätuloisten hyvät eläkkeet on saavutettu etu, eläkkeelle pääseminen ei.
heh heh Hakee neljää työpaikkaa kuukaudessa 70-vuotiaaksi, ja ei näitä mikään yritys palkkaa. heh heh
Kokoomus ja persut elää harhoissa.
Eihän tätä ikä korotusta ole mikään puolue ehdottanut,vaan valtionvarainministeriön virkamies.