Eläkeikä 80v

Nostetaan kerralla 80 vuoteen tyhmää joka vuosi esitellä uutta nostoa 70v riski nuori parhaassa työiässä.hyvä näkö kuulo hallitut liikkeet ei raskaana.
27112
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 27

Vanhimmat

Kokemusta löytyy 70v rollaattori parkki työpaikalle

Äänestä

70v tapellaan tänäpäivänä työmarkkinoilla kova pula.

Äänestä

Pitää paikkansa 50v keskenkasvuiset viikympin willitys ei kelpaa.

Äänestä

Eläkeikäiset pois ja työpaikat nuorille!

Äänestä
  • Olen samaa mieltä. Suomessa on tuhansittain nuoria jotka tarvitsevat töitä. Emme tarvitse 70-vuotiaita töihin, emme tarvitse maahanmuuttajia töihin, tarvitsemme nuoria suomalaisia töihin.

Äänestä

Vois samalla leikata kunnolla eläkkeistä,sama korvaus pitäs olla eläkkeestä, kuin työttömänä saa yleistuella ollessa. Jotkut eläkeläiset saa yli kolme tonnia kuussa eläkettä, näiltä voisi hyvin poistaa pari tonnia kuukaudessa.

Äänestä
  • Sitten varmaan ei pitäisi kerätä työssäkäyviltä eläkemaksuja vaan he voisivat itse sijoittaa rahansa omiin eläkkeisiin. Eikä muita eläkkeitä saisikaan.

Äänestä

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Sitten varmaan ei pitäisi kerätä työssäkäyviltä eläkemaksuja vaan he voisivat itse sijoittaa rahansa omiin eläkkeisiin. Eikä muita eläkkeitä saisikaan.

Samaa mieltä. Suomessa pitäisi palata aikaan jolloin ihmiset olivat itse vastuussa omasta elämästään. Eläkkeet säästetään itse, samoin yhteiskuntaa ei huudetaan apuun esim. työttömyyden tai opiskelun suhteen vaan rahat hankitaan itse.

Äänestä

Kovasti tuntuu löytyvän poistettavaa. Harva toki itseltään mitään haluaa poistaa vaan kaikki poistot muilta vaan.

Äänestä

Jään eläkkeelle maaliskuussa. Voitte nostella ikärajaanne ihan rauhassa.

Äänestä

20v olis sopiva eläke ikä.olis aikaa harrastuksille.koulun jälkeen pari vuotta tehokasta työntekoa riittää vallan mainiosti ja voihan sitä sairaslomaa hakea jos tulee työuupumista ja mielenterveysongelmia.

Äänestä

Kovasti jo parodialta näyttää

Äänestä

Nostetaan vaan, ei kai siinä.
65 -> 70 nostaa eläkettäni jo 2500€/kk niin mitä se nostaa jos 80v asti on palkansaajana.
Omalta osaltani kun olen yksin niin sinne se valtiolle takaisin raha kiertää kun kuolen eikä niitä peri kukaan.
Mutta kerran täällä vain ollaan, eikä käärinliinoissa ole taskuja

Äänestä
  • Totta että täällä ollaan vain kerran. Ja jokaisella on oma tie kuljettavanaan ja sen loppusuoran joka meillä on jäljellä pitäisi olla mahdollisimman mukava etenkin jos olet ollut esim. yli 40 vuotta työelämässä.
    Tämä eläkeiän nosto on täysin järjetön ehdotus. Johan eläkeikää on nostettu ja tehty leikkauksia ja mitä se vaikutti???? Ei näy missään ainoastaan siinä että vanhat kähmyt jatkaa töisstä muutaman vuoden pidempään ja nuoret syrjäytyy työelämästä.
    Monissa asioissa kannatan Perussuomaöaisia mutta tässä aiassa olen 100% erimieltä jos he ajaa eläkeiän nostoa.
    On paljon asioita johon pitäisi kiinnittää huomiota jolla saisi miljardit kasaan. Unohdetaan EU-paketit joita esim. edellinen Maririni hallitus jakoi enempiä kyselemättä. Keskitytään suomalaisten hyvinvointiin ja lopetetaan maailman halaaminen. Lopetetaan ns. kultaiset kädenpuristukset ja kaikki palkkiot joita jaetaan silmäätekeville. jne.. lista on loputon ja sieltä saisi todella paljon. Pitää satsata markkinointiin maailmalle ja käyttää "kyynärpäitä" kuten Italia. Espanja, Kreikka, jne tekee ja lopettaa sinisilmäisyys. Nostaa Suomi maailmankartalle takaisin.

Äänestä

Eläkeyhtiöt tykkää, kun ihminen heittäisi veivinsä jo työpaikalle, niin eläkepäiville kootut varat jäsivät heille sijoitettavaksi.

Äänestä

Ihmettelen päättäjiä jos eläke ikää nostetaan. Perustelen asiani.
-fyysistä työtätekevä ei ole enää tuottava yritykselle tai esim. hoitoalalla koska ei yksinkertaisesti jaksa, on hidas, ei pysy ajantasalla kokoajan digitaalisten ja muiden kehittyvien teknologisten asioiden perässä.
-työnantaja ei yksinkertaisesti ota enää töihin jos olet yli 60v. (on tietenkin pikkeuksia) nyt puhutaan suurista massaoista ei yksittäisistä tapauksista joita usein nostetaan tikun nokkaan.
-entäpä nuoret??? kokoajan hoetaan että nuoret pitää saada työelämään, jos vanhat jatkaisi jostain ihneen syystä aina jopa yli 70v. niin se on takuulla pois nuorilta.
-vedotaan elinajan pitenemiseen.Otetaanpa faktat esille....mihin on unothtunut nuorison ja jo nut nuorten aikuisten kunnon lasku josta niin huolissaan ollaan?? armeijan kuntotestit on kertonut kunnon laskua 1980-luvulta asti ja pudotus on jyrkkää viimeisten vuosien ajalta.
-sairastumiset lisääntyy ja sairaslomat mikä haittaa työnantajaa ja työpanoksen tuottavuutta olipa työ mikä tahansa.
-onko niin että ihmisen pitää tappaa itsensä ns. työllä ja ei saisi nauttia elämästä edes jokusen vuoden niin että edes pärjää ilman rollaattoria?
-ja onko tällaisella eläkkeen nostolla mitään hyötyä siihen mitä sillä nyt haetaan?
-Sanna Marin aikanaan hallituksessa ollessaan pääministerinä olisi halunnut 4-päiväisen työviikon. Eikö tässä kukaan nää mitään ristiriitaa??
-nostaako se työntekijän motiivia jos tiedät että työvuosien loppusuoralla huomaat että et pärjää sitä aikaa enää työpaikalla ja joudut sosiaaliturva-viidakkoon.
-jos teet paperi töitä ikäsi niin todennäköisesti jaksat istua sillä mukavalla tuolilla vaikka 75 vuotiaaksi asti, en vähättele toimistotyötä siellä on usein niskavaivoja ja stressiä. jne..
-eläkkeisiin on jo viimevuosina tehty isoja leikkauksia esim. eläkeikää nostettu jne..
Itse pääsen kohta eläkkeelle, mutta olen huolissani nuorista jotka maksaa myös muiden elämisen, jotka ei käy töissä, maahanmuuton aiheuttamien valtavien kustannusten jne..kulut niin huonolle näyttää.
Annan nyt ohjeen nuoremmille: alkakaa säästämään/sijoittamaan vanhuuden varalle jos vaan voitte. Jo 100€/kk on todella hyvä potti ja huomaatte että 10 vuoden päästä se on paisunut melkoisesti, Ja kun huomaa että mullahan on tilillä 10 000€ niin se kannustaa todellakin miettimään mihin rahansa laittaa. Tiedän että se ei ole mahdollista kaikille mutta jos käyt töissä sen pitää olla mahdollista.

1Äänestä

Entäpä jos poistetaan tuhlaileva hallitus ja jätetään työmarkkinat rauhaan?

Äänestä
  • Meinaatko että EU-paketti hallitus takaisin? Uniper laskua maksetaan vielä kauan. Eikö mitään olla opittu?

Äänestä

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Meinaatko että EU-paketti hallitus takaisin? Uniper laskua maksetaan vielä kauan. Eikö mitään olla opittu?

Suomi on niin rikas maa että meillä on varaa olla solidaarinen ja maksaa italialaisten kämppäremontteja.

Äänestä

Suomi on niin rikas maa että meillä on varaa olla solidaarinen ja maksaa italialaisten kämppäremontteja.

Suomi on niin rikas maa, että niillä harvoilla enää töissä käyvillä on varaa elättää neljänneksellä palkastaan suuria ikäluokkia, jotka kätevästi järjestivät itsensä 63-vuotiaana eläkkeelle ja nostivat eläkeiän sitten takaisin 65 vuoteen.

Äänestä

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Suomi on niin rikas maa, että niillä harvoilla enää töissä käyvillä on varaa elättää neljänneksellä palkastaan suuria ikäluokkia, jotka kätevästi järjestivät itsensä 63-vuotiaana eläkkeelle ja nostivat eläkeiän sitten takaisin 65 vuoteen.

Eläkkeet tulisi jatkossa tulla itse säästämien rahojen mukaan. Ei mitään takuueläkkeitä eikä muuta.

Äänestä

Eläkkeet tulisi jatkossa tulla itse säästämien rahojen mukaan. Ei mitään takuueläkkeitä eikä muuta.

Töissä käyvät eivät halua enää maksaa työttömyysturvaa eikä opintotukia.

Äänestä

Töissä käyvät eivät halua enää maksaa työttömyysturvaa eikä opintotukia.

Näillä veroilla ja eläkemaksuilla ei ole kyllä monella juuri varaa koota eläkesalkkuakaan.

Äänestä

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Näillä veroilla ja eläkemaksuilla ei ole kyllä monella juuri varaa koota eläkesalkkuakaan.

Eläkemaksuja ei enää maksettaisi muille vaan säästettäisiin itselle. Mitään muita eläkkeitä ei olisi, vain itse säästetyt. Toki verojakin voitaisiin vähentää. Ihminen on oman onnensa seppä.

Äänestä

Miksi jopa 70-kymppiset ovat haluttua työvoimaa ?
He ovat tottuneet tekemään TÖITÄ, eivät ramplaamaan kännykkää.
He eivät irvistele tai valitse töitään, esim hoitolaitoksissa.
Olen nähnyt tämän kehityksen itse, valitettavasti.
80-luvun lopulla tapahtui valtava käänne nuorien työntekijöiden asenteissa ja työmotivaatiossa.
On lässytetty Pisa-tutkimuksista ja tuloksien huonontumisesta.
Nämä ongelmat on nähty jo 40-v sitten. Tarttes tehä jottain, koska korjausliike vie vähintään saman ajan.

En kadehdi nykynuorten tulevaisuutta. On neuvottu kotona kaikkeen valmiiseen, syömään lääkkeitä pienimpäänkin vastoinkäymiseen.
Siinä meillä on maailman Onnellisin Kansa.

Pitäisiköhän meidän "kasvattajien" katsoa peiliin, missä on suurin vika.
Paitsi, että lapsi oppii opettamalla, lapsi oppii matkimalla.
Kun kotona keskitytään yhteiskunnan moittimiseen ja syyttämään kaikesta muita, ei pidä ihmetellä lopputulosta isänmaan toivojen toiminnasta.
Tuhon tietä kuljemme ja katastrofi saattaa olla lähempänä kuin uskommekaan. Toivon taas olevani väärässä.

Äänestä

Minun ammoinen työkaverini oli hyvä ja eläkeyhtiölle mieluinen työntekijä.
Älysi kuolla päivää ennen eläkkeelle jääntiä ja lähtökahveja.
Tämähän se on päätavoite tällä eläkeikien nostamisella.

Äänestä

Jotkut kuolevat nuorempina. Eipähän tarvitse murehtia eläkkeestä.
Ajatelkaamme posetiivisesti.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Nostetaan kerralla 80 vuoteen tyhmää joka vuosi esitellä uutta nostoa 70v riski nuori parhaassa työiässä.hyvä näkö kuulo hallitut liikkeet ei raskaana.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu