🔦 🕯 🙄 saunan sulake on palanut. Saman sulakkeen takana on keittiön valot. Olin jo kiivennyt katonrajaan sulaketta vaihtamaan, kunnes tuli mieleeni että uusi sulake palaa samointein. Vikahan on kaapelissa mikä menee saunaan. Tänään on satanut koko päivän, joten sähkövian etsiminen sateessa ei kannata.
Onneksi on kynttilöitä ja taskulamppuja. Pöytälampunkin voin saunan jälkeen siirtää tänne keittiöön.
Onneksi on kynttilöitä ja taskulamppuja. Pöytälampunkin voin saunan jälkeen siirtää tänne keittiöön.
Vastaukset 10
Vanhimmat
Mistä tiedät, että se on kaapelissa, jos se sulake jostain syystä vain paloi kuitenkin ja uuden vaihtaminen ratkaisisi asian? Olet monitoiminainen, jos niitä kaapeleita osaat rassata ja kunnostaa. Se Sellon cajunkanamies on kyllä menettänyt paljon. :) ehkä sen sulakkeen saisin vaihdettua, nykysulakkeet ny onkin vain katkaisijan napautuksen päässä...mutta kaapelien sähkövikojen paikkaaminen...ei varmaan kannata sateessa...tulee vielä sähköiskuja...vai olenko ihan korjaushommista pihalla?
LS
Vesisateella ei kannata räplätä sähköjuttuja. Mun mielestä saunalle menevä ilmassa oleva kaapeli on aika hapero, joten oletan vian olevan siinä. Sähkötaulu on syvällä yläkaapissa, joten se vanhanaikaisen sulakkeen vaihtaminen on niin hankalaa, etten halua sitä turhaan tehdä. Varsinkin, kun varasulakkeita ei ole montaa jäljellä.
Kyllä tuon takia voi jo soittaa hätänumeroon. Neuvovat kyllä.
Viimeks ku ämpäriseikkailuistas selostit sulla ei ollu saunassa sähköjä ollenkaan. Oot tarinoinu ittes jo useempaan kertaan, mutta kenen pussiin?
En ymmärrä mitä minun asiani sinulle kuuluvat.Mullapa on kaksi saunaa. Vanhassa saunassa lämmitän veden kota-padassa. Sitten kannan sen ämpäreillä uuteen jalassaunaan, jossa on lämmin kiuas. Vanhassa saunassa on sähköt ja uudessa ei.
En mäkään ymmärrä, miks kirjotat julkiselle palstalle, jos ei niitä saa kommentoida.
Asiallinen kommentointi on eri asia, kuin se että anonyyminä nälvitään joka välissä.
Kannattaa kuitenkin kokeilla jos sulakkeen vaihtaminen auttaisi?
Se sulake on palanut eilisen jälkeen niin, etten ole käyttänyt sen takana olevia valoja/pistorasiaa. Suurella todennäköisyydellä se sulake palaa uudestaan samointein.
No sitten,jos on koetettu.