On taas ihana aika vuodesta. Mustikoita tuntus olevan vähän heikommin kuin monena muuna vuonna, mutta ihan kivasti kuitenkin, eilen poimin niitä 7 litraa. Vadelmia tulee ihan älyttömösti, ainakin meillä päin. Tänään poimin 4 litraa, yhteensä olen saanut niitä jo 12 litraa ja paras poiminta aika on vasta tulossa, puhun siis ihan metsävadelmista. Ihanaa saada pakastin täyteen puhtaita kotimaisia marjoja.
marjastus on kivaa
5
800
Vastaukset
- -----jj
joo kyllä vadelmia on tänävuonna ihan älyttömästi ainakin täällä päijät-hämeessä.mustikoita ei niin hirveästi mutta kun paikan löytää nii isoja ja hyviä on :) kanttarellit alkaa kohta olla jo hyvän kokosia nyt vielä aika pieniä (noin 2 euron kokoisia)
Terv. himopoimija ;) - lapin hullu
ollan taas lähdössä lappiin äkäslompoloon ensiviikolla.lomat on pidetty aina tähänaikaan loppukesästä hilla aikaan.Nyt olisi kuulemma hillaa jopa avosoilla runsaasti.mutta satokausi taitaa olla ohi kun päästään perille.harmittaa jo etukäteen.toisaalta onhan niitä saatu joka vuosi omiksi tarpeiksi,viimevuonnakin 25kg.Korpisoita kun koluaa niin siitä nauttii kyllä.mikähän tilanne sielläpäin suomea on tällähetkellä.
- THe
Tulin viime yönä Äkäslompolosta. Hillat loppuviikosta alkoivat olla poimittavia, sain yhden hengen talouteen sopivasti. Eipä nuo kypsäksi ehtineet kun jo hävisivät lähipaikoista. Tiedät varmaan paremmin paikat kuin minä, minusta siellä Kittilän isommilla soilla paremmin. Kypsyminen epätasaista, korpihillat varmaan ensi viikolla parhaimmillaan. Terveisiä sinne
- kerääjä
HEi!
Vadelmia on ihan mielettömästi, olen kerännyt jo lähemmäs 40 litraa! - metsäneito
Nautin metsässä koluaimisesta. Lapsesta asti oon kulkenut ja nyt omien lasten kanssa käyn marjassa. Joskus kun lapset oli pieniä, täytyi marjastaa vain metsäautoteiden varsilla, kun yksi nukkui vaunuissa ja muutkin olivat alle 4 vuotiaita. Nyt tilanne on toinen ja pääsee pitkin saloja ämpärin kera.
Mustikkaa tulee hyvin, ainakin täällä rantaruotsissa. Vattuakin on puskat pullollaan.
Sienessä en oo vielä ollu. Täytyy käydä katsastamassa.
Meidän perhe ei oikein ulkomaisia hedelmiä osta. Ihan näillä puutarhan ja metsän annilla pärjätään. Mustikkaa kuluu lähemmäs 100 litraa vuosittain, muita marjoja aina sadon mukaan. Puolukkaakin kuluisi varmaan saman verran, mutta ainakin viime vuonna sato oli täällä heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074716Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743961426- 1881085
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101078Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11922Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10907- 64876