On taas ihana aika vuodesta. Mustikoita tuntus olevan vähän heikommin kuin monena muuna vuonna, mutta ihan kivasti kuitenkin, eilen poimin niitä 7 litraa. Vadelmia tulee ihan älyttömösti, ainakin meillä päin. Tänään poimin 4 litraa, yhteensä olen saanut niitä jo 12 litraa ja paras poiminta aika on vasta tulossa, puhun siis ihan metsävadelmista. Ihanaa saada pakastin täyteen puhtaita kotimaisia marjoja.
marjastus on kivaa
5
787
Vastaukset
- -----jj
joo kyllä vadelmia on tänävuonna ihan älyttömästi ainakin täällä päijät-hämeessä.mustikoita ei niin hirveästi mutta kun paikan löytää nii isoja ja hyviä on :) kanttarellit alkaa kohta olla jo hyvän kokosia nyt vielä aika pieniä (noin 2 euron kokoisia)
Terv. himopoimija ;) - lapin hullu
ollan taas lähdössä lappiin äkäslompoloon ensiviikolla.lomat on pidetty aina tähänaikaan loppukesästä hilla aikaan.Nyt olisi kuulemma hillaa jopa avosoilla runsaasti.mutta satokausi taitaa olla ohi kun päästään perille.harmittaa jo etukäteen.toisaalta onhan niitä saatu joka vuosi omiksi tarpeiksi,viimevuonnakin 25kg.Korpisoita kun koluaa niin siitä nauttii kyllä.mikähän tilanne sielläpäin suomea on tällähetkellä.
- THe
Tulin viime yönä Äkäslompolosta. Hillat loppuviikosta alkoivat olla poimittavia, sain yhden hengen talouteen sopivasti. Eipä nuo kypsäksi ehtineet kun jo hävisivät lähipaikoista. Tiedät varmaan paremmin paikat kuin minä, minusta siellä Kittilän isommilla soilla paremmin. Kypsyminen epätasaista, korpihillat varmaan ensi viikolla parhaimmillaan. Terveisiä sinne
- kerääjä
HEi!
Vadelmia on ihan mielettömästi, olen kerännyt jo lähemmäs 40 litraa! - metsäneito
Nautin metsässä koluaimisesta. Lapsesta asti oon kulkenut ja nyt omien lasten kanssa käyn marjassa. Joskus kun lapset oli pieniä, täytyi marjastaa vain metsäautoteiden varsilla, kun yksi nukkui vaunuissa ja muutkin olivat alle 4 vuotiaita. Nyt tilanne on toinen ja pääsee pitkin saloja ämpärin kera.
Mustikkaa tulee hyvin, ainakin täällä rantaruotsissa. Vattuakin on puskat pullollaan.
Sienessä en oo vielä ollu. Täytyy käydä katsastamassa.
Meidän perhe ei oikein ulkomaisia hedelmiä osta. Ihan näillä puutarhan ja metsän annilla pärjätään. Mustikkaa kuluu lähemmäs 100 litraa vuosittain, muita marjoja aina sadon mukaan. Puolukkaakin kuluisi varmaan saman verran, mutta ainakin viime vuonna sato oli täällä heikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869