Olen vaihtamassa isompaan perheenlisäyksen takia.
Haluaisinkin tietää mikä on paras firma?Tänne kun
on tullut noita uusia asunnonvälitysfirmoja tosi
paljon ihan muutaman vuoden sisällä.Henkilöstö 
vaihtuu toiseen saman alan firmaan tai joku rohkea
perustaa oman.Välityspalkkioita ei haluta edes
sanoa monissa,ennen kuin kutsut kotiisi arviomaan.
Kuluttajasuojalaki kyllä velvoittaa pitämään kaikki hinnat esillä.Joutuuhan esim.parturitkin
tekemään niin.
Mikä on Oulun paras asuntojen myyntivälitysfirma?
56
16271
Vastaukset
- mmmmmmmNuo 1-6 myyjän pikkufirmat ovat surkeita,kun olen 
 lukenut niiden myynti-ilmoituksia niin ei ole itku
 kaukana.
- Puuha-PetePekka Paulamäki. Itsellä on ko. toimistosta pelkästään huonoja kokemuksia. 
 Ilkka Janhunen voisi olla näistä pienistä hyvä, samoin kuin Anki Kiviniemi.
- tityyNäreaho-Mertala ja AnniStone. Asiatonta palvelua kummastakin firmasta. 
- Itse käyttänytAsuntomarkkinoille annat niin homma toimii. Me annettiin paritalo sinne myytäväksi ja kaikki sujui loistavasti. Siellä paljon uutta porukkaa, mutta hyvin kouluttavat niitä kuulemma. Lisäksi on suht koht suuri yritys. 
- SuosittelenOma asuntoni meni kaupaksi ennen kuin ehdittiin missään ilmoittaa. Itse vielä hinnan määräsin mielestäni aika ylös, mutta hyvin kävi, kun on myyjillä vuosien kokemus. 
- NopeastiItse saimme myytyä rivitaloasuntomme tosi nopeasti SKV:n kautta. Hinnan määrääminen on aika kinkkinen juttu. Oulussa on firmoja, jotka määräävät hinnat liian alas, että kaupat syntyvät helposti. Itse määräsin asuntomme hinnan tosi ylös, ja kämppä meni kaupaksi! SKV ei ole Oulun halvin välitystoimisto, mutta takapuoltaan ei tarvinnut kotituolista nostaa, he hoitivat kaikki asuntokauppaan liittyvät paperiasiat. - hyviä kokemuksia pienistä v...Itse tiedän, että asiakkaalle esitetyt realistiset ja todelliset hinnat tuntuvat asiakkaista pieniltä. Syy tähän on se, että muutaman toimiston välittäjät tekevät sitä, että lupaavat asunnosta poskettoman hinnan jotta saavat asunnon myyntiin.... sitten soitellaan kolmen viikon päästä ja tingataan hintaa alas...kyseisiä firmoja ovat mm. asunnonvaihtokeskus, näreaho&mertala varsinkin ja asunto focus, ...Tälläisella pelillä koko myyntiprosessi menee pilalle eikä asunnosta saada edes realistista hintaa..Suosittelen lämpimästi pienempien firmojen kanssa työskentelyä. Esimerkiksi kiinteistönvälitys kolehmainen myi oman asuntoni todella ripeästi ja hyvään hintaan ja piti aktiivisesti yhteyttä minuun myyntiprosessin aikana. 

- tietoa onActiva kahden naisen firma,oli jopa viikon kiinni 
 2004 elokuussa.Välittäjät menivät tutustumaan
 ulkomaiden myyntikohteisiinsa,ketään ei ollut
 hoitamassa Suomen kohteiden myyntiä tänä aikana.
 Ystäväni omistaman myyntikohteen sopimus oli vain kuukaudeksi ja uusittava sen jälkeen.Hän ilmoitti
 hyvissä ajoin välittäjälle irtisanovansa sen.Sepäs
 ei sopinutkaan,koska oli niin paljon ostajia ja
 ehkä tarjouskin tulossa.Kirjallista tarjousta ei kuitenkaan tullut.
 Näreaho-Mertalalla oli eräästä kohteesta erilaisia
 hintoja etuovi.com ja firman ikkuna sama hinta.
 Kalevassa halvempi hinta.
 Huoneistokeskus tekee 4 kk myyntisopimuksen eikä halua katkaista sitä 2kk jälkeen,vaikka myyntikoh-
 teen omistaja ei halua elämätilanteen muutoksen
 takia myydä.Koska sopimus on sitova tuon ajan.- epeliAsunnonvaihtokeskus ja toki seki vaikuttaa että minkälainen välittäjä on olkoot firma mikä on. 

- AnonyymiOnko vielä Matilainen? 
 Akka tuli linjoja pitkin kun soitin jo muuton jälkeen asunnon puutteista.
 Raivosi ja ilmoitti että ei kuulu enää hänelle.
 Pyysi että olen itse myyjään yhteydessä.
 Aivan hirvee muija.
 Ei varmaan enää ole alalla.
 Tai jos on niin neuvon välttämään.
 Oliko se Hilkka Matikainen tai Matilainen.
 Kehui että sen äijä oli joku sähkötakastaja vai mikä se sen äijä oli. Ei todellakaan kantanut vastuuta loppuun asti.
- AnonyymiMiten se parhaus voidaan mitata, kun yksittäiset asiakkaat käyttävät vain yhtä tai korkeintaan muutamaa elämänsä aikana? Ja vaikka käyttäisikin useita, niin silti kyseessä vain yksittäinen mielipide, ei fakta. Kenelle stunnaiselle palveluiden käyttäjälle annetaan se valta päättää paras vain yksittäisen tapahtuman perusteella? Toisen hyvä kun on toisen huono. Tällaiset "parhaiden" kyselyt pitäisi lopettaa. Perusteena täydellinen typeryys. - AnonyymiOlen samaa mieltä. Siellä kaikki reilumpaa. Olleenkin harkinnut muuttoa etelään ja jopa Suomesta pois. 
- AnonyymiKyllä täällä on sellaisten vastauksia, jolla on kokemusta useasta välittäjästä ja useasta kohteesta. 

- AnonyymiÄlä mene ainakaan Kiinteistömaailma Puistolaan. Hyeenat. 
- AnonyymiKomppaan edeltäviä: vältä L-E-S-T-A-A asuntokaupoissa molemmin päin. 
 Heillä kaikki on juonessa mukana kuten edellä sanottu: kuntotarkastaja, juristi, mahdolliset pankkihenkilöt - ja jos kyseessä on lestojen taloyhtiö, mukaan tulee talon edustajia suosittelijoina ja jopa henkilöitä rekvisiittana pihalla, jotta voidaan antaa haluttu mielikuva asukkaista. Usko tai älä, mutta tämä on todistettu, koska kolmen eri näytön aikana nämä feikkihenkilöt tekivät saman asian ulkona eräässä tapauksessa. Kierous, rahanhimo ja huijaaminen on heille arkipäivää. Koska ilmeisesti menestys liike-elämässä on heille tärkeintä, niin sitä voidaan harjoittaa itse Luciferin opeilla, jossa omaneduntavoittelu on ykkösasia.- AnonyymiTotta puhut! 
 Oulussa sijaitseva asuntokolmio on
 Täysi hujjari yritys!
 Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Totta puhut! 
 Täysi hujjari yritys!
 Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!Miksi? Perustele. 
- Anonyymi kirjoitti:- Totta puhut! 
 Täysi hujjari yritys!
 Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!- kyllä itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi.. 
- Anonyymi kirjoitti:- Miksi? Perustele. - itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi.. 
- isäntämies42 kirjoitti:- itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi.. - se on kai joku tauti olla isoin firma asiakkaiden kustannuksella mutta ku pitäs niitä töitäkin tehdä eikä vaan kahmia asiakkaita listoilleen.kyllä tähänkin pitäs jokin laki olla mut ku ei ole puolenvuodenvuoden karenssi vaa kylkeen.en olis laittanu nimeä sopimukseen jos olisin tämän tienny.nyt sitte vaa kärsitään ansiomenetykset yms. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Miksi? Perustele. Asuntokolmio käyttää omia kytköksiä. Kuntotarkastaja tuttu ja ei tehdä asiallisesti. Raksystem taitaa nuolla heidän liivejä. Kaveritki tekee heille tarjouksia kohteisiin. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Asuntokolmio käyttää omia kytköksiä. Kuntotarkastaja tuttu ja ei tehdä asiallisesti. Raksystem taitaa nuolla heidän liivejä. Kaveritki tekee heille tarjouksia kohteisiin. TaloTuen tarkastajia myös 
- Anonyymiisäntämies42 kirjoitti:kyllä itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi.. Asuntokolmio / ROOF kannattaa kiertää kaukaa. Raha kyllä kelpaa, mutta kunnon palvelua ei saa. 

- AnonyymiAsunnon ostossa kannattaa olla tarkkana, myynnissä voi olla epäterveellisiä asuntoja. 
- AnonyymiAsuntokolmion kanssa ongelmia sekä ostaessa että myynnissä. Ei ikinä enää tämän yrityksen palveluita. - AnonyymiSamaa mieltä. 
 Tj. Kiihtyi ja uhkaili.
 Ei jatkoon

- AnonyymiAsuntokolmiosta kokemuksia 2021? Haluaako ne myydä taloja vai pimittä niitä ostajilta? Onkohan myyjä tietoinen asiasta, että myyjä toimii hitaasti kohteen myynnin edistämisessä. - AnonyymiKohteet näköjään tarjouskaupassa nykyään useimmiten tällä firmalla ja tarjouksia näyttää riittävän. Missään ei kuitenkaan kerrota on tarjous ollut ehdoton vai ehdollinen ja korkeista tarjouksista huolimatta asunnot eivät häviä listoilta. 

- AnonyymiOnko kellään hyviä kokemuksia rivitaloasunnon myynnistä viime aikoina joltain välittäjäktä? - AnonyymiAsuntokolmiolta, Arja Alakopsa… 
 täysi kusettaja ! Tästä kuullut monelta
 Niin kiero välittäjä, ettei toista löydy tästä maasta , kaveri osteli asuntoa, tämä valehteli ummet ja lammet, kysyi esim. onko rauhallista yms… no oli kuulemma jne…ajeltiin tässä monet kerrat, oli tie täynnä pussihousuja keskellä tietä ja mankat huusi !
 Valittiin toinen firma ja rehellinen myyjä, ja koti löytyi, kiitos !

- AnonyymiBoo on ikävä firma. Sen insinöörivälittäjiä ei myynti tunnu kiinnostavan. MOT. 
- AnonyymiVedättääkö asuntokolmio tarjouskaupassa? Miten tunne että huutajat vedättäjiä tai välittäjä itse? 
 Esim.KM tarjouskaupassa näkyy id jokaiselle huutajalle kenties vähän rehellisempää- AnonyymiAsuntokolmio on ollut aika usein valvonnan kohteena. Epäselvyksiä, kähmintää, asiakkaiden kusetusta... 
- AnonyymiHuutokaupassa vedätys on täysin mahdollista. Myyjä hommaa kavereitaan tekemään ehdollisia tarjouksia ja hupsista, ei saanutkaan rahoitusta. Hinta on kuitenkin noussut tonneilla. Näin se toimii kuin junan vessa. Ja artisti maksaa, siis ostaja. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Huutokaupassa vedätys on täysin mahdollista. Myyjä hommaa kavereitaan tekemään ehdollisia tarjouksia ja hupsista, ei saanutkaan rahoitusta. Hinta on kuitenkin noussut tonneilla. Näin se toimii kuin junan vessa. Ja artisti maksaa, siis ostaja. Asuntokolmio , ikäviä kokemuksia minullakin , painostetaan ja ilkeilläänkin ! Se on suurimpia hankintoja asunto elämän varrella joten ei tarvis painostaa ja uhkailla, tämä kokemus oli järkyttävä en suosittele kyseistä välittäjää enkä firmaa ! 

- AnonyymiMistä muuten löytyy asuntokolmion tarjouskaupan ehdot? Ainaki KM näkyvillä perusjutut 48h voimassaolo yms. 
- AnonyymiPekan perä kamari&pukama oy.luotettavaa asuntokauppaa jo vuodesta 1957 
- AnonyymiAinakaan lahkolaisilta ei kannata ostaa mitään. 
- AnonyymiEikö?onko sulla kokemusta. 
- AnonyymiVälittäjä ei katu-uskottava jos omaa viiden sentin mittaiset tekokynnet! yöks... 
- AnonyymiBoon insinöörivälittäjä V-i on ilmeisesti saanut kenkää, hyvä niin. Pilkunviilareita ei alalla tarvita. 
- AnonyymiAsuntokolmio vaikuttanut hyvältä. Erittäin suuresti toki vituttaa, kun eivät pitäneet yksityiskohdista kiinni. Minulle kerrottiin että kaksi avainta odottaa uudessa asunnossa, ja yhden voi hakea toimistolta. No, toimistolle olikin viety kaikki kolme avainta (: Ei varmaan "normaalille" ihmiselle mitään merkitystä tuollainen noin pieni yksityiskohta, mutta itselläni tuo olisi voinut pilata koko muuttohomman totaalisesti (ocd) - AnonyymiAsuntokolmio on vähn väliä alue hallitusviraston tutkinnasa epäselvyyksien takia 

- AnonyymiAsuntokolmiosta huonoja kokemuksia. Vedätystä, uhkailua, uskomattomia aikapaineita, monessa kohtaa toimivat hyvien välitystapojen vastaisesti. "Joo, teillä on 10min aikaa netissä allekirjottaa tämä ostotarjouspohja". 
 Toivottavasti saavat ihan kunnon sanktioita toiminnastaan. Mutta en sekaantuisi enää koskaan ostajana enkä myyjänä.
- AnonyymiKiinteistömaailmat ja Op-koti ovat asiallisia välittäjiä. Ja Arbelius. N&M:stä ja Habitasta pysyisin kaukana. 
- AnonyymiAsuntokolmion myyjä ärähti joka kerta tylyn vastauksen, kun häneltä kysyi jotain taloon liityviä asioita. Lain mukaan ostajalla on selonottovelvollisuus kiinteistöstä. Miten selvität asioita, kun välittäjä vain suutahtaa ja ärähtelee ja vähättelee kaikkea huolta, mitä ostajalla tulee mieleen. Esim. pihan kallistus sokkelia kohti huoletti, niin välittäjä tokaisi, että täällä on hiekkapohja, ei ole mitään ongelmaa. - AnonyymiEipä ollut kovin asiantunteva myyjä, eikä edes asiallinen. Ettei vain ollut Janne... 
- AnonyymiSamaa kokemusta meillä. Saa nähä mihin käräjille tässä vielä päädytään kun saadut tiedot olleet mitä sattuu tai niitä ei ole toimitettu tai niitä on vähätelty, mutta kovasti painostetaan tekemään sitovia päätöksiä. Kova kiire saada kaupat päätökseen ilman ylimääräistä työtä ja välittämättä mahdollista vahingoista myyjälle tai ostajalle. 
 Kiinnostaisi tietää onko mitkään tutkinnan, jos niitä on oikeasti ollut, johtaneet mihinkään.

- AnonyymiHyvärinen on onneksi saanut kenkää Asuntokolmiolta. Oli vaatimaton ammattitaito ja välityskohteiden esittelykyky. 
- AnonyymiOn erikoinen firma. Ei oo välittäjä vaan vedättäjä. Ammattitaitoito nolla ainakin tällä asuntomyyjällä. 
 Jätti tarjouksen hyväksymättä koska oli ehtona kuntotarkastus. Pyynnin tarjosin, ainoa ehto että kuntotarkastus ja vastaus tuli että siitä jäi kiinni. Eli jotain on pahasti vialla kohteessa ja myöskin välitysliikkeen ammattitaidossa. Varokaa tätä!- AnonyymiSamanlaista kokemusta täälläkin. Ensin valitetaan että kaupan ehdot on liian tiukat kohteen kunnon osalta = myyjä ei hyväksy. Siirryimme normaaliin kuntotarkastusehtoon = sekään ei käy. 
 Todella ammattitaidotonta toimintaa välittäjältä ja kaksi välittäjää puhuu keskenään toisensa pussiin. Suomeksi sanottuna suoltavat ostajalle täyttä valhetta.
 Kannattaa ihan oikeasti siirtyä myymään niitä keskustassa olevia kerrostaloyksiöitä, jos välittäjä esimerkkinä ei edes tiedä onko myytävässä kiinteistössä salaojajärjestelmä ja mikä on sen huoltoväli - saatika tarviiko sitä tarkistaa...
 Pysykää Asuntokolmiosta niin kaukana kuin ikinä pystytte. Aivan sama oletteko myymässä tai ostamassa.

- AnonyymiTuiran perä pekun pirtti ja peräkamari oy on luotettava asunnon välittäjä. 
- AnonyymiVahva suositus: pysykää Asuntokolmiosta kaukana. Ei mitään hyvää sanottavaa. 
- AnonyymiVahva epäilys, että tehdessämme tarjousta ei välittäjä oikeasti edes vienyt myyjän tietoon tarjoustamme. Blokkaavat itse tarjouksia mielivaltaisesti. Hyvin kieroa toimintaa ja yhteydenpito on äärimmäisen kehnoa. Suorastaan piilov1ttu1lua saa välittäjältä osakseen. 
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424905
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161683
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011428
- 1521311