Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä on Oulun paras asuntojen myyntivälitysfirma?

asuntoa vaihtava

Olen vaihtamassa isompaan perheenlisäyksen takia.
Haluaisinkin tietää mikä on paras firma?Tänne kun
on tullut noita uusia asunnonvälitysfirmoja tosi
paljon ihan muutaman vuoden sisällä.Henkilöstö
vaihtuu toiseen saman alan firmaan tai joku rohkea
perustaa oman.Välityspalkkioita ei haluta edes
sanoa monissa,ennen kuin kutsut kotiisi arviomaan.
Kuluttajasuojalaki kyllä velvoittaa pitämään kaikki hinnat esillä.Joutuuhan esim.parturitkin
tekemään niin.

44

12284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmm

      Nuo 1-6 myyjän pikkufirmat ovat surkeita,kun olen
      lukenut niiden myynti-ilmoituksia niin ei ole itku
      kaukana.

    • Puuha-Pete

      Pekka Paulamäki. Itsellä on ko. toimistosta pelkästään huonoja kokemuksia.
      Ilkka Janhunen voisi olla näistä pienistä hyvä, samoin kuin Anki Kiviniemi.

    • tityy

      Näreaho-Mertala ja AnniStone. Asiatonta palvelua kummastakin firmasta.

    • Itse käyttänyt

      Asuntomarkkinoille annat niin homma toimii. Me annettiin paritalo sinne myytäväksi ja kaikki sujui loistavasti. Siellä paljon uutta porukkaa, mutta hyvin kouluttavat niitä kuulemma. Lisäksi on suht koht suuri yritys.

    • Suosittelen

      Oma asuntoni meni kaupaksi ennen kuin ehdittiin missään ilmoittaa. Itse vielä hinnan määräsin mielestäni aika ylös, mutta hyvin kävi, kun on myyjillä vuosien kokemus.

    • Nopeasti

      Itse saimme myytyä rivitaloasuntomme tosi nopeasti SKV:n kautta. Hinnan määrääminen on aika kinkkinen juttu. Oulussa on firmoja, jotka määräävät hinnat liian alas, että kaupat syntyvät helposti. Itse määräsin asuntomme hinnan tosi ylös, ja kämppä meni kaupaksi! SKV ei ole Oulun halvin välitystoimisto, mutta takapuoltaan ei tarvinnut kotituolista nostaa, he hoitivat kaikki asuntokauppaan liittyvät paperiasiat.

      • hyviä kokemuksia pienistä v...

        Itse tiedän, että asiakkaalle esitetyt realistiset ja todelliset hinnat tuntuvat asiakkaista pieniltä. Syy tähän on se, että muutaman toimiston välittäjät tekevät sitä, että lupaavat asunnosta poskettoman hinnan jotta saavat asunnon myyntiin.... sitten soitellaan kolmen viikon päästä ja tingataan hintaa alas...kyseisiä firmoja ovat mm. asunnonvaihtokeskus, näreaho&mertala varsinkin ja asunto focus, ...Tälläisella pelillä koko myyntiprosessi menee pilalle eikä asunnosta saada edes realistista hintaa..Suosittelen lämpimästi pienempien firmojen kanssa työskentelyä. Esimerkiksi kiinteistönvälitys kolehmainen myi oman asuntoni todella ripeästi ja hyvään hintaan ja piti aktiivisesti yhteyttä minuun myyntiprosessin aikana.


    • tietoa on

      Activa kahden naisen firma,oli jopa viikon kiinni
      2004 elokuussa.Välittäjät menivät tutustumaan
      ulkomaiden myyntikohteisiinsa,ketään ei ollut
      hoitamassa Suomen kohteiden myyntiä tänä aikana.
      Ystäväni omistaman myyntikohteen sopimus oli vain kuukaudeksi ja uusittava sen jälkeen.Hän ilmoitti
      hyvissä ajoin välittäjälle irtisanovansa sen.Sepäs
      ei sopinutkaan,koska oli niin paljon ostajia ja
      ehkä tarjouskin tulossa.Kirjallista tarjousta ei kuitenkaan tullut.
      Näreaho-Mertalalla oli eräästä kohteesta erilaisia
      hintoja etuovi.com ja firman ikkuna sama hinta.
      Kalevassa halvempi hinta.
      Huoneistokeskus tekee 4 kk myyntisopimuksen eikä halua katkaista sitä 2kk jälkeen,vaikka myyntikoh-
      teen omistaja ei halua elämätilanteen muutoksen
      takia myydä.Koska sopimus on sitova tuon ajan.

      • epeli

        Asunnonvaihtokeskus ja toki seki vaikuttaa että minkälainen välittäjä on olkoot firma mikä on.


    • Anonyymi

      Onko vielä Matilainen?
      Akka tuli linjoja pitkin kun soitin jo muuton jälkeen asunnon puutteista.
      Raivosi ja ilmoitti että ei kuulu enää hänelle.
      Pyysi että olen itse myyjään yhteydessä.
      Aivan hirvee muija.
      Ei varmaan enää ole alalla.
      Tai jos on niin neuvon välttämään.
      Oliko se Hilkka Matikainen tai Matilainen.
      Kehui että sen äijä oli joku sähkötakastaja vai mikä se sen äijä oli. Ei todellakaan kantanut vastuuta loppuun asti.

    • Anonyymi

      Miten se parhaus voidaan mitata, kun yksittäiset asiakkaat käyttävät vain yhtä tai korkeintaan muutamaa elämänsä aikana? Ja vaikka käyttäisikin useita, niin silti kyseessä vain yksittäinen mielipide, ei fakta. Kenelle stunnaiselle palveluiden käyttäjälle annetaan se valta päättää paras vain yksittäisen tapahtuman perusteella? Toisen hyvä kun on toisen huono. Tällaiset "parhaiden" kyselyt pitäisi lopettaa. Perusteena täydellinen typeryys.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Siellä kaikki reilumpaa. Olleenkin harkinnut muuttoa etelään ja jopa Suomesta pois.


      • Anonyymi

        Kyllä täällä on sellaisten vastauksia, jolla on kokemusta useasta välittäjästä ja useasta kohteesta.


    • Anonyymi

      Älä mene ainakaan Kiinteistömaailma Puistolaan. Hyeenat.

    • Anonyymi

      Komppaan edeltäviä: vältä L-E-S-T-A-A asuntokaupoissa molemmin päin.
      Heillä kaikki on juonessa mukana kuten edellä sanottu: kuntotarkastaja, juristi, mahdolliset pankkihenkilöt - ja jos kyseessä on lestojen taloyhtiö, mukaan tulee talon edustajia suosittelijoina ja jopa henkilöitä rekvisiittana pihalla, jotta voidaan antaa haluttu mielikuva asukkaista. Usko tai älä, mutta tämä on todistettu, koska kolmen eri näytön aikana nämä feikkihenkilöt tekivät saman asian ulkona eräässä tapauksessa. Kierous, rahanhimo ja huijaaminen on heille arkipäivää. Koska ilmeisesti menestys liike-elämässä on heille tärkeintä, niin sitä voidaan harjoittaa itse Luciferin opeilla, jossa omaneduntavoittelu on ykkösasia.

      • Anonyymi

        Totta puhut!
        Oulussa sijaitseva asuntokolmio on
        Täysi hujjari yritys!
        Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut!
        Oulussa sijaitseva asuntokolmio on
        Täysi hujjari yritys!
        Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!

        Miksi? Perustele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut!
        Oulussa sijaitseva asuntokolmio on
        Täysi hujjari yritys!
        Näistä pitäisi laittaa tutkinta pyyntö ja lopettaa koko toiminta!

        kyllä itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Perustele.

        itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi..


      • isäntämies42 kirjoitti:

        itsellä alkaa vahvistumaan sama ajatus.nimi sopimukseen niin itse välittäjä ei enää vastaa yhteenkään viestiin eli minä myyjänä en saa koko välittäjään yhteyttä.onhan se mukava hyvillä tarjouksilla kahmia myyjä asiakkaat omille listoille eikä sitten myydäkään mitään.mukava olla oulun isoin ja ns paikallinen.asiakkaat kärsii ku kauppoja ei ole tarkoituskaan tehdä.ja sitte vielä puolenvuoden karenssi kylkeen ja myymättä jäi..

        se on kai joku tauti olla isoin firma asiakkaiden kustannuksella mutta ku pitäs niitä töitäkin tehdä eikä vaan kahmia asiakkaita listoilleen.kyllä tähänkin pitäs jokin laki olla mut ku ei ole puolenvuodenvuoden karenssi vaa kylkeen.en olis laittanu nimeä sopimukseen jos olisin tämän tienny.nyt sitte vaa kärsitään ansiomenetykset yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi? Perustele.

        Asuntokolmio käyttää omia kytköksiä. Kuntotarkastaja tuttu ja ei tehdä asiallisesti. Raksystem taitaa nuolla heidän liivejä. Kaveritki tekee heille tarjouksia kohteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntokolmio käyttää omia kytköksiä. Kuntotarkastaja tuttu ja ei tehdä asiallisesti. Raksystem taitaa nuolla heidän liivejä. Kaveritki tekee heille tarjouksia kohteisiin.

        TaloTuen tarkastajia myös


    • Anonyymi

      Asunnon ostossa kannattaa olla tarkkana, myynnissä voi olla epäterveellisiä asuntoja.

    • Anonyymi

      Asuntokolmion kanssa ongelmia sekä ostaessa että myynnissä. Ei ikinä enää tämän yrityksen palveluita.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.
        Tj. Kiihtyi ja uhkaili.
        Ei jatkoon


    • Anonyymi

      Asuntokolmiosta kokemuksia 2021? Haluaako ne myydä taloja vai pimittä niitä ostajilta? Onkohan myyjä tietoinen asiasta, että myyjä toimii hitaasti kohteen myynnin edistämisessä.

      • Anonyymi

        Kohteet näköjään tarjouskaupassa nykyään useimmiten tällä firmalla ja tarjouksia näyttää riittävän. Missään ei kuitenkaan kerrota on tarjous ollut ehdoton vai ehdollinen ja korkeista tarjouksista huolimatta asunnot eivät häviä listoilta.


    • Anonyymi

      Onko kellään hyviä kokemuksia rivitaloasunnon myynnistä viime aikoina joltain välittäjäktä?

    • Anonyymi

      Boo on ikävä firma. Sen insinöörivälittäjiä ei myynti tunnu kiinnostavan. MOT.

    • Anonyymi

      Vedättääkö asuntokolmio tarjouskaupassa? Miten tunne että huutajat vedättäjiä tai välittäjä itse?

      Esim.KM tarjouskaupassa näkyy id jokaiselle huutajalle kenties vähän rehellisempää

      • Anonyymi

        Asuntokolmio on ollut aika usein valvonnan kohteena. Epäselvyksiä, kähmintää, asiakkaiden kusetusta...


      • Anonyymi

        Huutokaupassa vedätys on täysin mahdollista. Myyjä hommaa kavereitaan tekemään ehdollisia tarjouksia ja hupsista, ei saanutkaan rahoitusta. Hinta on kuitenkin noussut tonneilla. Näin se toimii kuin junan vessa. Ja artisti maksaa, siis ostaja.


    • Anonyymi

      Mistä muuten löytyy asuntokolmion tarjouskaupan ehdot? Ainaki KM näkyvillä perusjutut 48h voimassaolo yms.

    • Anonyymi

      Pekan perä kamari&pukama oy.luotettavaa asuntokauppaa jo vuodesta 1957

    • Anonyymi

      Ainakaan lahkolaisilta ei kannata ostaa mitään.

    • Anonyymi

      Eikö?onko sulla kokemusta.

    • Anonyymi

      Välittäjä ei katu-uskottava jos omaa viiden sentin mittaiset tekokynnet! yöks...

    • Anonyymi

      Boon insinöörivälittäjä V-i on ilmeisesti saanut kenkää, hyvä niin. Pilkunviilareita ei alalla tarvita.

    • Anonyymi

      Asuntokolmio vaikuttanut hyvältä. Erittäin suuresti toki vituttaa, kun eivät pitäneet yksityiskohdista kiinni. Minulle kerrottiin että kaksi avainta odottaa uudessa asunnossa, ja yhden voi hakea toimistolta. No, toimistolle olikin viety kaikki kolme avainta (: Ei varmaan "normaalille" ihmiselle mitään merkitystä tuollainen noin pieni yksityiskohta, mutta itselläni tuo olisi voinut pilata koko muuttohomman totaalisesti (ocd)

      • Anonyymi

        Asuntokolmio on vähn väliä alue hallitusviraston tutkinnasa epäselvyyksien takia


    • Anonyymi

      Asuntokolmiosta huonoja kokemuksia. Vedätystä, uhkailua, uskomattomia aikapaineita, monessa kohtaa toimivat hyvien välitystapojen vastaisesti. "Joo, teillä on 10min aikaa netissä allekirjottaa tämä ostotarjouspohja".

      Toivottavasti saavat ihan kunnon sanktioita toiminnastaan. Mutta en sekaantuisi enää koskaan ostajana enkä myyjänä.

    • Anonyymi

      Kiinteistömaailmat ja Op-koti ovat asiallisia välittäjiä. Ja Arbelius. N&M:stä ja Habitasta pysyisin kaukana.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe