fretin ruoka

Stella

kuinka paljon annatte fretille kerralla tavallista ruokaa?? esim:kanaa,lihaa??Itse oon antanu ihan pieniä määriä ja sit fretin raksuja ja vettä on koko ajan tarjolla.. :)

4

806

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miina

      Frettinappulasekoituksen lisäksi meillä eläimet saavat sen yhden kananmunankeltuaisen / eläin / viikko.

      Kanaa kerran parissa viikossa hiukan, kerran parissa viikossa jotain muuta lihaa (nautaa, possua) ja silloin tällöin pienen rustoluun.

      • kk

        Ei kai possua ja nautaa saa antaa? Lintuja vaan.


      • Millie1984
        kk kirjoitti:

        Ei kai possua ja nautaa saa antaa? Lintuja vaan.

        Naudan ja porsaan liha kuormittavat fretin ruuansulatusta huomattavasti, jonka vuoksi niitä ei suositella anettavan. Parasta olisivat nuo linnut, myös pikkutivut, joista näätäset saisivat rouskuttaa luut. Näissä tärkeitä aineita elimistön kannalta.

        Meillä naksuja ja vettä tarjolla kokoajan. Kananmunan keltuaisia ja öljyjä (elukoille sekoitettua apteekkitavaraa, joka on turhan kallis siäsltöönsä nähden, mutta kaverit tykkää) annetaan epäsäännöllisen säännöllisesti. Kaverit herkuttelevat näillä meillä, kun eivät muuta tuoretta suostu syömään :). Varsinaisia lihansyöjiä :).


    • mk

      Itse pidän freteilleni viikossa aina yhden kananmunapäivän ja yhden lihapäivän, jolloin muistan ne paremmin. Annan noina päivinä sitten yhden keltuaisen per pötky ja lihapäivänä pienen kupillisen (noin puoli desiä varmaan) kanaa rouhittuna. Eläinkaupoissa on saatavana kokonaista kanaa luineen päivineen rouhittuna pakasteesta. Muuten on kyllä nappuloita, eri merkkejä sekoitettuna aina tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe