Riihimäellä?

ankka'rock

Kertokaa riihimäen talleista, jos tiedätte.

78

6912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riihimäkeläinen

      Riihimäellä on ainakin Sammaliston talli,ratsastukoulu ja siittola.
      Ei mikään paras talli mutta ihan okei.
      Ilmapiiri ei mikään hirveän hyvä mutta kyllä mukaviakin ihmisiä löytyy. http://sammalistontalli.com

      • lähtenyt

        en menisi missään nimessä sammalistoon sieltä moni minun lisäksi on lähtenyt ovet paukkuen!!


    • tiedän...

      Ei kannata Sammaliston tallia tosi huono paikka!!!!!!!!!!!!!! Lehtolan ratsutalli: ihan hyvä, mut pieni kenttä ja ei laukata paljoa.... Lopella hirskaka tosi hyvä!!!

    • Hirshakafani :D

      niin, eli riihimäellä on seuraavia talleja:
      -sammaliston talli
      -lehtolan ratsutalli
      -savin talli
      -Wangunojan Ratsutila
      - ratsutalli Hirshaka (lopella)

      sammalistoa en todellakaan suosittele! aivan ala-arvoista toimintaa, huonoa opetusta, ilkeitä ihmisiä (pari mukavaakin löytyy), varastelua, hevoset puree ja potkii, siitostammat ei ole kovin hyvässä kunnossa, kaviot on ylipitkät ja halkeilee... Ja mulla on kokemusta sieltä sammalistosta hoitajana vuoden ja ratsastuskoulun oppilaana.... :( lehtola on ihan hyvä, tosin pieni paikka. muutama tuntihevonen siellä on ja pieni kenttä... ihan ok talli mielestäni. mutta siel mennään vaan kouluu ja ei laukata paljoa... :/ mutta kaikenkaikkiaan ok talli. savin talli on peltosaaressa, kuulemani mukaan ihan hyvä paikka sekin. mut itsell' ei sieltä oo kokemusta. ja sitten on ryttylässä wangunojan ratsutila, se on kallis paikka ja ei kovin hyvä talli, monelta ihmiseltä, joilla sieltä on kokemusta, olen tuon kuullut. ja opetus ei kovin hyvää. Ratsutalli Hirshaka on Lopella, mutta olen itsekin riihimäeltä ja käyn hirshaassa. Todella hyvä paikka. Opetus on hyvää ja monipuolista. Hevoset kilttejä, eikä pure/potki, paitsi lempparini seikku :D talli on hieno ja siisti, sielllä on ystävällinen ilmapiiri ja mukavia ihmisiä :) Hirshakaa suosittelen!!!

      • dingdangdong

        hei!

        itse oon käynyt sammalistossa kolme vuotta ja nykyään paikka on paljon parempi kuin sillon kun alotin. Varastelua on esiintynyt, mutta onneksi ei enää. Ja opettajakin vaihtui syksyksyllä ja uusi opettaja on todella mukava, huumorintajuinen ja olen oppinut hänen tunneillaan tosi paljon! Ja tuntihevosistsa ei tule mieleen ketään ketä todellakaan potkisi tai näykkisi! Tietysti saatta uhkailla että näykkää ja esittää että grr oon pelottava, mut jos ratsastaja yhtään on ite itservarma ja osaa kertoo hevoselle kuka on pomo, niin ei mitään pelleilyä esiinny. Hyvä paikka omasta mielestä, suosittelen :)


      • Me 3
        dingdangdong kirjoitti:

        hei!

        itse oon käynyt sammalistossa kolme vuotta ja nykyään paikka on paljon parempi kuin sillon kun alotin. Varastelua on esiintynyt, mutta onneksi ei enää. Ja opettajakin vaihtui syksyksyllä ja uusi opettaja on todella mukava, huumorintajuinen ja olen oppinut hänen tunneillaan tosi paljon! Ja tuntihevosistsa ei tule mieleen ketään ketä todellakaan potkisi tai näykkisi! Tietysti saatta uhkailla että näykkää ja esittää että grr oon pelottava, mut jos ratsastaja yhtään on ite itservarma ja osaa kertoo hevoselle kuka on pomo, niin ei mitään pelleilyä esiinny. Hyvä paikka omasta mielestä, suosittelen :)

        Meiltä käy minun lisäkseni Sammalistossa kaksi tytärtäni. Ja meidän kolmen kokemukset kyseisestä tallista ovat pelkästään positiiviset. Varasteluun en osaa otta kantaa, koska en ole siihen itse törmännyt. Mitä tuntihevosiin taas tulee niin yhdyn edelliseen. Pientä uhittelua saattaa olla mutta sen kanssa selviää kyllä kunhan osoittaa hevoiselle heti kuka määrää. Minulla on ollut kaksi eri opettajaa (jotka yhä opeina) ja molempiin olen oikein tyytyväinen. Kuin myös ponituntien opettajaan, jossa nuorimmaiseni käy. Omien kokemuksieni perusteella suosittelen!!!!


      • I <3 My vuokraponi
        dingdangdong kirjoitti:

        hei!

        itse oon käynyt sammalistossa kolme vuotta ja nykyään paikka on paljon parempi kuin sillon kun alotin. Varastelua on esiintynyt, mutta onneksi ei enää. Ja opettajakin vaihtui syksyksyllä ja uusi opettaja on todella mukava, huumorintajuinen ja olen oppinut hänen tunneillaan tosi paljon! Ja tuntihevosistsa ei tule mieleen ketään ketä todellakaan potkisi tai näykkisi! Tietysti saatta uhkailla että näykkää ja esittää että grr oon pelottava, mut jos ratsastaja yhtään on ite itservarma ja osaa kertoo hevoselle kuka on pomo, niin ei mitään pelleilyä esiinny. Hyvä paikka omasta mielestä, suosittelen :)

        Oon itte käyny sammalistossa 5 vuotta ja se talli on mun mielestä osittain parantunut, osittain huonontunut. On kyllä hyvä että opettaja vaihtui, tuula oli aivan kamala -.- sen takia osittain lähdinkin tallilta. mutta uutta opea en ole nähnyt. Silti, sammaliston ihmiset vaikuttavat eniten paikan huonouteen. En nyt lähde nimeämään ketään, mutta paikan 'kovisjengi', jossa on n.14-18v. tytöt.. He lähinnä pilaavat. Kyllä minäkin ennen pidin sammalistosta, mutta mun ei annettu vaihtaa ryhmää kun aloittelijat tuli mun ryhmään -.- me ei tehty niinku mitää -.- ja tuula sano törkeesti päin naamaa, ku kysyin et voinks mennä joskus siiril tai doriksel, nii mulle vastattiin, että : "EI! et sä niille pärjää!" -.- Just joo, mulla on vuokraponi, joka potkii hoitaessa, ja satuloidessa nousee toisinaan pystyyn. ratsastaessa pukittaa usein tai nousee pystyyn. kyseessä on nuori lv-tamma. Pärjään ponin kanssa vallan hyvin! ja se on mulle todella rakas, ja se hirnuu aina kun tulen sitä vastaan  


      • mirtsu9
        I <3 My vuokraponi kirjoitti:

        Oon itte käyny sammalistossa 5 vuotta ja se talli on mun mielestä osittain parantunut, osittain huonontunut. On kyllä hyvä että opettaja vaihtui, tuula oli aivan kamala -.- sen takia osittain lähdinkin tallilta. mutta uutta opea en ole nähnyt. Silti, sammaliston ihmiset vaikuttavat eniten paikan huonouteen. En nyt lähde nimeämään ketään, mutta paikan 'kovisjengi', jossa on n.14-18v. tytöt.. He lähinnä pilaavat. Kyllä minäkin ennen pidin sammalistosta, mutta mun ei annettu vaihtaa ryhmää kun aloittelijat tuli mun ryhmään -.- me ei tehty niinku mitää -.- ja tuula sano törkeesti päin naamaa, ku kysyin et voinks mennä joskus siiril tai doriksel, nii mulle vastattiin, että : "EI! et sä niille pärjää!" -.- Just joo, mulla on vuokraponi, joka potkii hoitaessa, ja satuloidessa nousee toisinaan pystyyn. ratsastaessa pukittaa usein tai nousee pystyyn. kyseessä on nuori lv-tamma. Pärjään ponin kanssa vallan hyvin! ja se on mulle todella rakas, ja se hirnuu aina kun tulen sitä vastaan  

        ensinnäkään iita ei oo sun vuokriks ja toiseks en oon nähny sen nousevan pystyyn KOSKAAN ja tipuit silt ku se osti jalkaansa laukan nostos!!! O.o


      • jokuuuuuu
        mirtsu9 kirjoitti:

        ensinnäkään iita ei oo sun vuokriks ja toiseks en oon nähny sen nousevan pystyyn KOSKAAN ja tipuit silt ku se osti jalkaansa laukan nostos!!! O.o

        hei huijasin , sori... mua vaa toi sammalisto otti pattiin ja noi tyypit.......... :DDDD


      • samppi=)
        jokuuuuuu kirjoitti:

        hei huijasin , sori... mua vaa toi sammalisto otti pattiin ja noi tyypit.......... :DDDD

        joo sä voit haukkuu samppii iha vapaasti kuka suo estää ja ketä muka kiinnostaa toi paskan jauhanta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


        KAIKKI SAMPIS VAA KUULE NAURAA NÄILLE TEIJÄN VIESTEILLE ELI SE ON TURHAA!


      • ttiirppoa
        mirtsu9 kirjoitti:

        ensinnäkään iita ei oo sun vuokriks ja toiseks en oon nähny sen nousevan pystyyn KOSKAAN ja tipuit silt ku se osti jalkaansa laukan nostos!!! O.o

        siinä yks sammaliston tallin kusipäistä -.-' HUOH......get a life


      • ratsastansammalistol

        toi ei oo kyllä luottettavaa tietoo. sammalisto ei oo tollanen. ratsastan sammalistolla eikä kukaan hevosista potk.i ne on kilttejä mutta jääräpäisiä.siitos tammat on todella hyvässä kunnossa eikä niiden kaviot halkeile. ei oo luottettavaa tietoo -_-


      • Hevoset on ihania

        Hei! Haluaisin sanoa Sammaliston tallista sen verran, että hevoset eivät näyki tai potki! Se johtuu puhtaasti ratsastajasta jos ne niin tekevät! Sammaliston tallilla on tiukka opetus mutta siinä oppii paremmin! Niin ja kaviot ei halkeile! Se joka niin sanoo on kai käsittänyt asian väärin. Hevoset on kilttejä, ja niill on mukava ratsastaa. Hevonen aistii jos itse ei pidä hänestä. Silloin se luimistelee. Joten Sammaliston tallia ei kannata haukkua jos ei tiedä siellä olevista hevosista ja poneista mitään.


      • Anonyymi

        Wangunoja on ryttylässä


    • SAMPPI=)

      ensinnäki sampissa ei oo mitää "kovisjengiä" ja tuula oli aika pas** ope mut ny opet on vaihtunu. siitostammat on iha hyväs kunnos!!!!! tallilla on hyvä ilmapiiri mut jos oot joku uus ni ekä saattaa kattoo sillei ett joku uus ei toi osaa mitääämut ku oot pari viikkoo ni ei sit enää ja jos sä vaan hengailet ni saatetaa pyytää hakee hevosii ja jos ei tuu nii pidetäää iha tyhmänä

      ja


      HEVOSET EIVÄT POTKI/PURE JOTKUT VAA UHITTELEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • .

        Sammalisto on monipuolinen ja hyvä paikka. Montako tallia tiedätte läheltä, joissa on tuntihevosia, tuntishettiksiä, siitosoreja, myytäviä hevosia, yksityisiä hevosia ja tallin omia kasvatteja? Ratsastuskoulussa on kaksi kokenutta, mahtavaa ja mukavaa opettajaa :) Hevoset ovat erilaisia ja niiltä oppii paljon kun on oikea asenne :) Voitte haukkua, kertoa valheita ja sekoilla omianne, mutta omasta monen vuoden kokemuksestani voin kertoa, että mahtava paikka, jossa pääsee tekemään monia asioita :)


    • S.L.

      Sammaliston tallin ilmapiiri ei ehkä ole mitään paailman parasta heti kun alat käymään. Kun olet tutustunut ihmisiin paremmin he ovat oikein mukavia. Ja jos ihmiset tosiaan ajattelevat että ilmapiiri on siksi paskaa että heille huudetaan jos eivät hae hevosia niin itse ovat tyhmiä. Jos hoidat sammaliston tallilla hevosia ja hengaat siellä muutenkin, sitoudut silloin myös hakemaan niitä hevosia. Ja jos haet hevosia, ne voivat paremmin, saavat iltruokansa, hoitajat saavat ohidettua, eikä tarvitse seistä kahdeksaan asti pihalla -30 asteen pakkasessa tai hyttysten syömänä kesällä. Entinen opettaja ei ollut huipputasoa mutta tuon tunneillakin edistyi. Nykyään opettajina toimivat Kirsti ja Oona. Molemmat mahtavia opettajia ja tunneilla oppii. Tunneilla ja tallissa on hyvä ilmapiiri ja jos joku huutaa sinulle että tule hakemaan niitä hevosia niin silloin tulet. Emme toki ota mitään kokemattomia tai vähän aikaa käyneitä hakemaan pakosta, vain jos itse he haluavat. Jos kerran tai pari joudutte hakemaan hevosia kun on esim kuraista niin siinä vaiheessa voitte ihan itse miettiä miltä hoitajista tuntuu jotka hakevat aina syksyt, talvet, kesät ja keväät hevosia sisälle aina kun ovat tallilla (melkein päivittäin) säällä kuin säällä. Oletan siis että et siihen kuole. Ja täytyykin olla suurella tallilla vähän tiukempi meininki kun löytyy tuntihevoset, nuoret hevoset, siitos tammat, noiden varsat, siitos orit ja ykrityiset hevoset. Lisäksi vielä kesäisin siemennettävät tammat jotka tulevat toisilta talleilta. Ilmapiiri on hyvä ja jos haluat alkaa käymään siellä tai hoitamaan, tule ihmeessä (: Aina mahtuu. Me hoitajat kyllä avustamme jos tarve vaatii, Rohkeasti kysymään! Varasteluakin on joskus esiintynyt mutta enää on turha huolestua siitä. (:

      • Laaaaaatua

        Olen itse ratsastanut sammaliston tallilla, silloin kuin "vaaleatukkainen vanhempi nainen piti tunteja" (on edelleenkin töissä tallilla myyhevosia ja hoitaa oreja). Opetus oli hyvää, joskin välillä asiatonta. Aina silloin kun tämä ratsastuksen opettaja viitsi keskittyä tunnin pitämiseen eikä puhelimessa puhumiseen. Lopetin ratsastuksen tuolloin tallilla, kokska sammaliston tallin ilmapiiri on HUONO!!!. Tämä ei ole muuttunut mihinkään sitten viimeisen 7 vuoden aikana. Palasin takaisin ratsastamaan sammaliston tallille, kun uusi ratsastuksen opettaja Oona astui remmiin. Hän on pätevä ja asiansa osaava!
        Mitä sitten tulee tähän ilmapiiriin. Te 13- 19 vuotiaat pikku teinit a) te ette todellakaan omista sitä tallia, joten viitsittekö käyttätyä sen mukaisesti( te olette niiden tuntareiden hoitajia, ette yhtään mitään muuta) b) ne ratsastuskoulun hevoset eivät ole teidän, vaan ne ovat tarkoitettu ratsastuskoulun oppilaille opetus käyttöön c) turha esittää että osaatte ratsastaa ja arvostella muita ratsastajia, kun ette kerran OSAA!!!! Kannattaa avata sitä pientä suuta siinä vaiheessa kun on yhtä hyvä kuin Kyra Kyrklund.
        SAMPPI "mut jos oot joku uus ni ekä saattaa kattoo sillei ett joku uus ei toi osaa mitääämut ku oot pari viikkoo ni ei sit enää ja jos sä vaan hengailet ni saatetaa pyytää hakee hevosii ja jos ei tuu nii pidetäää iha tyhmänä"
        Juuri tässä on se syy miksi sammaliston tallilla on huono ilmapiiri. Se miltä ihminen näyttää tai onko hän uusi ei kerro sitä osaako hän ratsastaa (jos et tätä vielä tiennyt). Kaikkia ei kiinnosta hengailla talleilla vaan huvikseen ja toisekseen sinä tai ne muut teinit ette päätä tallin asioista mitään!!! Minä ainakaan en henkilökohtaisesti nää minkäänlaista velvollisuutta hakea hevosia sisään. Minulle ei makseta siitä ja toisekseen se ei kuulu ratsastuskoulun oppilaille vaan HOITAJILLE. Eli jos haluat olla hoitaja niin teet sinulle määrätyt tehtävät. S.L turha on huutaa kenellekkään muulle kuin noille hoitajille, että hakevat ne hevoset pois laitumelta. Minun laskussani ei ainakaan sanota, että haet hevosia sisään ja hoidat niitä. RATSASTUSKOULUN OPPILAAT MAKSAVAT RATSASTUSTUNNEISTA, EIVÄTKÄ MISTÄÄN MUUSTA!! Ja silloin ei ole velvoitettu tekemään mitään muuta. Koittakaa ymmärtää se tallitytöt ja muut lantaalapioivat.
        Suosittelen sammaliston tallia jos itsestää liikaaluulevat talli tytöt eivät häiritse ja näet itsesi heidän yläpuolellaan ;)


      • S.L.
        Laaaaaatua kirjoitti:

        Olen itse ratsastanut sammaliston tallilla, silloin kuin "vaaleatukkainen vanhempi nainen piti tunteja" (on edelleenkin töissä tallilla myyhevosia ja hoitaa oreja). Opetus oli hyvää, joskin välillä asiatonta. Aina silloin kun tämä ratsastuksen opettaja viitsi keskittyä tunnin pitämiseen eikä puhelimessa puhumiseen. Lopetin ratsastuksen tuolloin tallilla, kokska sammaliston tallin ilmapiiri on HUONO!!!. Tämä ei ole muuttunut mihinkään sitten viimeisen 7 vuoden aikana. Palasin takaisin ratsastamaan sammaliston tallille, kun uusi ratsastuksen opettaja Oona astui remmiin. Hän on pätevä ja asiansa osaava!
        Mitä sitten tulee tähän ilmapiiriin. Te 13- 19 vuotiaat pikku teinit a) te ette todellakaan omista sitä tallia, joten viitsittekö käyttätyä sen mukaisesti( te olette niiden tuntareiden hoitajia, ette yhtään mitään muuta) b) ne ratsastuskoulun hevoset eivät ole teidän, vaan ne ovat tarkoitettu ratsastuskoulun oppilaille opetus käyttöön c) turha esittää että osaatte ratsastaa ja arvostella muita ratsastajia, kun ette kerran OSAA!!!! Kannattaa avata sitä pientä suuta siinä vaiheessa kun on yhtä hyvä kuin Kyra Kyrklund.
        SAMPPI "mut jos oot joku uus ni ekä saattaa kattoo sillei ett joku uus ei toi osaa mitääämut ku oot pari viikkoo ni ei sit enää ja jos sä vaan hengailet ni saatetaa pyytää hakee hevosii ja jos ei tuu nii pidetäää iha tyhmänä"
        Juuri tässä on se syy miksi sammaliston tallilla on huono ilmapiiri. Se miltä ihminen näyttää tai onko hän uusi ei kerro sitä osaako hän ratsastaa (jos et tätä vielä tiennyt). Kaikkia ei kiinnosta hengailla talleilla vaan huvikseen ja toisekseen sinä tai ne muut teinit ette päätä tallin asioista mitään!!! Minä ainakaan en henkilökohtaisesti nää minkäänlaista velvollisuutta hakea hevosia sisään. Minulle ei makseta siitä ja toisekseen se ei kuulu ratsastuskoulun oppilaille vaan HOITAJILLE. Eli jos haluat olla hoitaja niin teet sinulle määrätyt tehtävät. S.L turha on huutaa kenellekkään muulle kuin noille hoitajille, että hakevat ne hevoset pois laitumelta. Minun laskussani ei ainakaan sanota, että haet hevosia sisään ja hoidat niitä. RATSASTUSKOULUN OPPILAAT MAKSAVAT RATSASTUSTUNNEISTA, EIVÄTKÄ MISTÄÄN MUUSTA!! Ja silloin ei ole velvoitettu tekemään mitään muuta. Koittakaa ymmärtää se tallitytöt ja muut lantaalapioivat.
        Suosittelen sammaliston tallia jos itsestää liikaaluulevat talli tytöt eivät häiritse ja näet itsesi heidän yläpuolellaan ;)

        Niin ihan sitä tarkoitin että jos hengailet siellä ja haluat alkaa hoitamaan hevosia, etenkin nuoria tai tammoja(kuka puhui tuntihevosista) niin silloin velvoitteesi on hakea hevosia. Ja jos siellä ratsastamassa käyt niin ei se todellakaan tarkoita että joutuisit hakemaan hevosia. Tuolla huutamisella ihan sellaisia tarkoitetaan jotka käyvät tallilla n 5 krt viikossa ja jaksavat olla niin nirppanokkaisia etteivät hae hevosia kun "joku oli niiin hirveä kun astui varpaiden päälle ja varvas ei ees mustunu". Enkä edes sanonut että jollekkin olisin huutanut. Saavat vanhemmat hoitajat sen ihan itse hoitaa. Että siinähän sitten syyttelet sitä joka ei ole huudellut. Itsekkin pääsin tallilla "jengiin" mukaan kun pyörin siellä pari viikkoa ja kokemus oli aluksi ihan nollassa. Sitten kyseltiin että haluanko hakea heppoja heidän kanssaan niin mikäs siinä.


      • Laaaaaaatua
        S.L. kirjoitti:

        Niin ihan sitä tarkoitin että jos hengailet siellä ja haluat alkaa hoitamaan hevosia, etenkin nuoria tai tammoja(kuka puhui tuntihevosista) niin silloin velvoitteesi on hakea hevosia. Ja jos siellä ratsastamassa käyt niin ei se todellakaan tarkoita että joutuisit hakemaan hevosia. Tuolla huutamisella ihan sellaisia tarkoitetaan jotka käyvät tallilla n 5 krt viikossa ja jaksavat olla niin nirppanokkaisia etteivät hae hevosia kun "joku oli niiin hirveä kun astui varpaiden päälle ja varvas ei ees mustunu". Enkä edes sanonut että jollekkin olisin huutanut. Saavat vanhemmat hoitajat sen ihan itse hoitaa. Että siinähän sitten syyttelet sitä joka ei ole huudellut. Itsekkin pääsin tallilla "jengiin" mukaan kun pyörin siellä pari viikkoa ja kokemus oli aluksi ihan nollassa. Sitten kyseltiin että haluanko hakea heppoja heidän kanssaan niin mikäs siinä.

        Mikä helvetin jengi?????? Herätkää maalaiset!! Onko teidän jengillä oikeen joku nimi ja hei mitä liittymismaksu maksaa? ja pitääkö olla 5 viikkoa oikeesti yksin ennenkuin mut huomataan ja voin liittyä teidän jengiin? Hahhahaha ei jumalauta te olette urpoja huomaa oikeen että, ette Riihimäen ympyröistä poistu. Hevosen paskanhaju on jo tuhonnut teidän aivosolut :D Terveisin riksulainen


      • ----
        Laaaaaaatua kirjoitti:

        Mikä helvetin jengi?????? Herätkää maalaiset!! Onko teidän jengillä oikeen joku nimi ja hei mitä liittymismaksu maksaa? ja pitääkö olla 5 viikkoa oikeesti yksin ennenkuin mut huomataan ja voin liittyä teidän jengiin? Hahhahaha ei jumalauta te olette urpoja huomaa oikeen että, ette Riihimäen ympyröistä poistu. Hevosen paskanhaju on jo tuhonnut teidän aivosolut :D Terveisin riksulainen

        laatua mä en tiiä kuka sä oot mut hyvä on sun selitellä ku ite et tiiä että minkälaista hevosten haku on .......!


      • Laaaaatua
        ---- kirjoitti:

        laatua mä en tiiä kuka sä oot mut hyvä on sun selitellä ku ite et tiiä että minkälaista hevosten haku on .......!

        Olen eräänkin hevosen hakenut laitumelta ja vienyt sinne ja ihan oikeesti ei siinä tarvii olla mikään ihmelapsi että sen pystyy tekemään joka ikinen kävelevä ja kädet omistava ihminen sen pystyy tehdä. Joten älkää valittako vapaaehtoisesti sitä teette. Kukaan ei pakota!!!! jos noin ottaa päähän ni ehkä kannattais lopettaa.


      • SL
        Laaaaaaatua kirjoitti:

        Mikä helvetin jengi?????? Herätkää maalaiset!! Onko teidän jengillä oikeen joku nimi ja hei mitä liittymismaksu maksaa? ja pitääkö olla 5 viikkoa oikeesti yksin ennenkuin mut huomataan ja voin liittyä teidän jengiin? Hahhahaha ei jumalauta te olette urpoja huomaa oikeen että, ette Riihimäen ympyröistä poistu. Hevosen paskanhaju on jo tuhonnut teidän aivosolut :D Terveisin riksulainen

        Joo jengiin liittyminen maksaa sen verran että hoidat tallilla hevosia ja käyt aktiivisesti. Mutta sillä että käyt tallilla, saat lämpimän säilytystilan missä voit viettää aikaa ja säilyttää vaatteesi. Voit tulla tallille normaaleissa vaatteissa ja vaihtaa vasta tallilla tallivaatteet. Ja kuka sulle on väittänyt että sun pitäisi olla siellä viikkoa yksin. Itsehän sä päätät puhutko ihmisille tai kysytkö jos on kysyttävää. Ei kukaan kävele kenenkään uuden ohi nokka pystyssä ja mulkoile kuin pientä huoraa jos aiot kysyä jotakin. Ja tulet oikeasti haukkumaan meitä maalaisiksi kun itsekin asut riihimäellä?


      • ratsastansammalistol
        Laaaaatua kirjoitti:

        Olen eräänkin hevosen hakenut laitumelta ja vienyt sinne ja ihan oikeesti ei siinä tarvii olla mikään ihmelapsi että sen pystyy tekemään joka ikinen kävelevä ja kädet omistava ihminen sen pystyy tehdä. Joten älkää valittako vapaaehtoisesti sitä teette. Kukaan ei pakota!!!! jos noin ottaa päähän ni ehkä kannattais lopettaa.

        kaikki ei pysty kävelee ja mitä tula haukkuu sammaliston hevosii ku ei oo niist kokemust


      • Hevoset on ihania
        Laaaaaatua kirjoitti:

        Olen itse ratsastanut sammaliston tallilla, silloin kuin "vaaleatukkainen vanhempi nainen piti tunteja" (on edelleenkin töissä tallilla myyhevosia ja hoitaa oreja). Opetus oli hyvää, joskin välillä asiatonta. Aina silloin kun tämä ratsastuksen opettaja viitsi keskittyä tunnin pitämiseen eikä puhelimessa puhumiseen. Lopetin ratsastuksen tuolloin tallilla, kokska sammaliston tallin ilmapiiri on HUONO!!!. Tämä ei ole muuttunut mihinkään sitten viimeisen 7 vuoden aikana. Palasin takaisin ratsastamaan sammaliston tallille, kun uusi ratsastuksen opettaja Oona astui remmiin. Hän on pätevä ja asiansa osaava!
        Mitä sitten tulee tähän ilmapiiriin. Te 13- 19 vuotiaat pikku teinit a) te ette todellakaan omista sitä tallia, joten viitsittekö käyttätyä sen mukaisesti( te olette niiden tuntareiden hoitajia, ette yhtään mitään muuta) b) ne ratsastuskoulun hevoset eivät ole teidän, vaan ne ovat tarkoitettu ratsastuskoulun oppilaille opetus käyttöön c) turha esittää että osaatte ratsastaa ja arvostella muita ratsastajia, kun ette kerran OSAA!!!! Kannattaa avata sitä pientä suuta siinä vaiheessa kun on yhtä hyvä kuin Kyra Kyrklund.
        SAMPPI "mut jos oot joku uus ni ekä saattaa kattoo sillei ett joku uus ei toi osaa mitääämut ku oot pari viikkoo ni ei sit enää ja jos sä vaan hengailet ni saatetaa pyytää hakee hevosii ja jos ei tuu nii pidetäää iha tyhmänä"
        Juuri tässä on se syy miksi sammaliston tallilla on huono ilmapiiri. Se miltä ihminen näyttää tai onko hän uusi ei kerro sitä osaako hän ratsastaa (jos et tätä vielä tiennyt). Kaikkia ei kiinnosta hengailla talleilla vaan huvikseen ja toisekseen sinä tai ne muut teinit ette päätä tallin asioista mitään!!! Minä ainakaan en henkilökohtaisesti nää minkäänlaista velvollisuutta hakea hevosia sisään. Minulle ei makseta siitä ja toisekseen se ei kuulu ratsastuskoulun oppilaille vaan HOITAJILLE. Eli jos haluat olla hoitaja niin teet sinulle määrätyt tehtävät. S.L turha on huutaa kenellekkään muulle kuin noille hoitajille, että hakevat ne hevoset pois laitumelta. Minun laskussani ei ainakaan sanota, että haet hevosia sisään ja hoidat niitä. RATSASTUSKOULUN OPPILAAT MAKSAVAT RATSASTUSTUNNEISTA, EIVÄTKÄ MISTÄÄN MUUSTA!! Ja silloin ei ole velvoitettu tekemään mitään muuta. Koittakaa ymmärtää se tallitytöt ja muut lantaalapioivat.
        Suosittelen sammaliston tallia jos itsestää liikaaluulevat talli tytöt eivät häiritse ja näet itsesi heidän yläpuolellaan ;)

        Hei! ihmettelen vain että sinä joka sanot täällä kommentoijia 13 ja 19 vuotiaiksi itse käyttäydyt kuin 9 vuotias! Tällä hetkellä Sammaliston tallilla on aivan mahtava ratsastaa. Oona yhä opettaa siell ja kuten sanoit osaa hommansa. Mutta sen haluan sanoa, että älä ala haukkumaan sammaliston tallia kun et tiedä tämän hetkistä tietoa! Juu tietenkin oppilaat maksavat ratsastuksesta ja ei mistään muusta, mutta voisi sitä vähän kiltteyttäkin näyttää. Aina ei tarvitse olla että en minä nyt kun en oo maksanu siitä nii en minä. Ja tietäkseni hevosten hoitajat ovat tosi tärkeitä hevosille! Hevoset siellä ei ole tarkoitettu vaan oppilaille ne on tarkoitettu hoitajille myös! Ei hepan olisi kunnossa jos niitä ei hoidettaisi! Niin älä viitsi haukkua sammalistoa kun et tiedä oikeaa faktaa!


      • Anonyymi
        Laaaaaaatua kirjoitti:

        Mikä helvetin jengi?????? Herätkää maalaiset!! Onko teidän jengillä oikeen joku nimi ja hei mitä liittymismaksu maksaa? ja pitääkö olla 5 viikkoa oikeesti yksin ennenkuin mut huomataan ja voin liittyä teidän jengiin? Hahhahaha ei jumalauta te olette urpoja huomaa oikeen että, ette Riihimäen ympyröistä poistu. Hevosen paskanhaju on jo tuhonnut teidän aivosolut :D Terveisin riksulainen

        50v täti lukee täs ikäviä tekstejä sammalistost ettäs kehtaatteki tääl paskaa jauhaa


    • !wake up!

      ite oon käynyt kauan sammalistossaa ja haen niitä hevosia melkein joka pä'ivä....... se ei oo mitään lempi puuhaa mutta minkäs sille voi ku tallin omistaja ei tajuu että niitä varsoja on liikaa meille haettavaksi niimpä tallityttöjä onkin vähentynyt sieltä....


      FAKTAAA....!!!!

      #eli jos hoidat sammlistossa hevosia niin suunta on talvella - asteissa tai kesäällä paahtavassa kuumuudessa laitumelle
      #jos käyt vaa tunneilla nii ei tarttee hakeee hevosia

      #hevosia on liikaaa

      #talli ei oo parhaasta mahollisesta päästä

      jne.................

      • 6 vuotta ratsastanut

        Tässä teille faktaa sammalistosta:
        -Sammalistol ei oo ehkä mikään kaikkein paras ilmapiiri ja pieniä erimielisyyksiäkin joskus on mut eiks tohon törmää joka tallilla. En oo käyny YHESSÄKÄÄN ratsastuskoulus jossa tota haukkumist, pahaapuhumist yms. ilmaantuis.
        -Joku sano et tallilla on liikaa hevosia! Tuntihevosii on n.15 niinkuin useimmilla ratsastuskouluillakin. Muut hevoset ovat yksityisii, siitosorei, siitostammoi, varsoja jne. Nuo hevoset eivät kuulu ratsastuskouluun ja niitä ei saa mennä syöttää, hoitaa yms. ilman erillistä lupaa.
        -Hoitajat hakevat hevoset sisään. EI tuntilaiset. Jos hengailet paljon tallilla jotkut voivat luulla että olet hoitaja ja pyytävät sen takia sinua hakemaan hevosia sissään. Joten voit tarjota auttavan kätesi tai sanoa että en ole hoitaja.
        -Opetus on hyvää. Edetään kokoajan eteenpäin mutta samalla kerrataan vanhaa. Minäkin pääsin jo puolen vuoden päästä kokeilemaan puomeja, mutta silti ei tullut tunnetta että epäonnistuu tai ei osaa.
        -Opettajat ovat MAHTAVIA! Huumorintajuisia, auttavaisia ja osaavat hommansa. Joku puhui "vaaleatukkaisesta vanhemmasta naisesta" kyseessä on todennäköisesti tallin omistaja joka pitää tunteja vain jos muilla opeilla on kiireitä. Ja ehkä voitte jo älytä että noin ison tallin omistaja joutuu hoitaa tallin toimintaa koko ajan.

        Tarkoitus ei ollut loukata ketään. Eli anteeksi jos luokkasin jotakuta mutta ÄLKÄÄ ARVOSTELKO TALLEJA HETI EKAN KERRAN JÄLKEEN, KOSKA SAATATTE VIELÄ YLLÄTTYÄ!


    • sampissa käynyt

      mä kävin kans sammalistossa mut lopetin koska opetus oli huonoa ja rynhmät ei ollu samantasosia, munki ryhmäs oli alottelijoita jne.. ilmapiiri ei todellakaan ole hyvä !! siel kentän/maneesin laidalla arvostellaan toisten ratsastusta.. EI KIVA!! hevoset oli ihan kivoja (: ja siitä hevosten hausta, että kyllä mä ainakin menin aina auttamaan koska muuten olis ollu liian vähän porukkaa ja jouduttu tekee kaks eri haku kertaa.. ja hyvä mielihän siitä tulee kun toisia auttaa ? (: mutta ei se hevosten hakua todellakaan pakollista ole, ja oikeastihan joskus on jossain siellä tallilla sanottu että alle 16 vuotiaat ei niitä hevosia sais hakea... ? vai muistanko vaan väärin.. ? (: ja vielä maneesin koosta. meilläkin oltiin sielä pienellä puolella ja 6-8 ratsukkoa ahtautunu sinne ja isolla puolella menee yks ainoo yksäri.. ?? enn tiiä että mennäänkö siellä nyt vieläki sielä pienellä puolella vai ei..

      • dingdang dong

        Joo on aika outoa että me ratsatetaan sielä pienellä puolella!! En voi ymmärtää miksei yksityiset ihmiset ratsasta sielä pienellä puolella iltaisin.....minä käyn viikolla tunnilla enkä koskaan nää ketään ratsastamassa isolla puolella.....outoa. Olisi vaan enemmän tilaa ettei koko ajan joudu hevosen kanssa pysähdellä ja väistellä muita jotka ratsastaa samalla tunnilla.


      • Rikkaat saa tehdä!!!

        Sammalisto on hyvä esimerkki nyky ratsastuksen tilasta.
        Tänä päivänä kaatopaikalle on parempi tie ja pihamaat sekä rakennukset kuin pommituksen jälkeen. Tietämäni mukaan paikan
        omistaa menestyvä yritys johtaja, useamppia kauppoja pitkin
        suomea! Mitähän jos kuvattaisiin paikka ja laitettaisiin iltapäivä
        lehtiin, voisin vannoa että moni poikotoisi kyseisiä yrityksiä.


      • -Grrauh.

        Sampissa käynyt:
        Kyllä mennää vieläkin pienellä puolella -.-'' Meil oli tosiaa 8 hevosta tunnilla siel pienel puolel mut lopetin siel koska en vaa pidä sampista..


    • hoitanut

      Mä en ole ikinä Sammalistossa tunneilla käynyt. Pääasiassa hoitanut n. vuoden ponia. Ponin hoitamisen lopetin totta puhuen viimeviikolla. Talli on mielestäni ihan hyvä, ehkä hieman huono ilmapiiri ? Miten kukin sen ottaa. Opetus on mielestäni laadukasta ja opettaja vaikuttaa mukavalta. Hevoset ovat ihan kivoja.
      En kamalasti kyseisestä tallista pidä, mutta ei se kamalan pahakaan ole.

      Älkää tehkö johtopäätöksiä, käykää tallilla monta kertaa ja sitten vasta päättelette.

      ILMAISIN VAIN OMAT MIELIPITEENI !

    • papinn16

      Hei.
      Vähän asian sivusta, mutta paljon on sammaliston karsinavuokra? Mitä sisältää?

    • uaaaah

      hei ihmiset, ei sammalistossa enään oo mitään "jengiä".
      ja pienellä puolella ratsastetaan, koska yksityisten hevosten omistajat MAKSAA ison puolen vuokraamisesta. pienellä puolella mahdutaan ihan hyvin ratsastamaan, jos ette oo huomannu. isolla puolella ratsastaa hypärillä olevat, ette vaan oo sattuneet olemaan niihin aikoihin tallilla.

    • Jeemoijeemoijee

      Minä otin yhden tunnin tuossa lauantaina ja olin tyytyväinen olin! Hevoset vaikuttivat mukavilta, mitä nyt pientä uhittelua oli. Opetus oli mielestäni hyvää, ja ei ihan joka tallilla pääse perus ratsastustunnilla maastoon. Voisin melkeimpä aloitaa sammalistossa, mutta kun kyytejä eipäs ole :(

      • S.L.

        Noniin! Siinä heti yksi tyytyväinen, joka on sammalistossa käynyt.


    • hkojr

      nykyään en tiedä, minkälainen opetus/opettaja siellä on enkä hevosistakaan tiedä paljoa, kun sinne on kuulemma tullu paljon uusia tuntareita. :) Kyllä siellä vois alkaa käydä, mut mä en ainakaa tykkää ku onn nii isot ryhmät missä ratsastetaan... mut jos se ei häiritse, niin ei mun mielestä sammalistossa ole mitään vikaa! Menkää ihmeessä ihmiset kokeilemaan älkääkä täällä jauhako p*skaa !

    • jeemoijeemoijee

      Eli todennäköisesti aloitan sammalistossa. Menen (kai) jatkoryhmäläisten tunnille. Kuka opettaa jatkoryhmäläisiä? Olen kuullut että joku Anneli (ope) huuta välillä oppilaille. Totta vai Tarua? Kuinka usein hypätään? Entä maastoillaan? Jos hevonen pitää suihkuttaa saako sen suihkuttaa itse ja tuleeko joku auttamaan jos pyydetään? Saanko itse hoitaa hevosen jos haluan eikä esim. hoitajat pistä hoitusaan kuntoon/yökuntoon?

      p.s. Olen tullult oppimaan ratsastusta ja hevosten käsittelyä.

      Kiitos ja piste

      • -Grrauh.

        Oona ja joskus Anneli opettaa niitä. Kyllä se Anneli välillä huutaa mutta ihan mukava sekin on. Hypätään n. joka 5 kerta? tai 6. Maastoillaan aika harvoin mutta joskus tunnin päätteeksi kävelylenkki maastossa.. ei mitkään parhaat maastot :/ En ainakaan itse ole koskaan saanut suihkuttaa hevosta.
        Hyvä opetus siellä on.

        OMAT MIELIPITEENI!!!!


    • uuuuno

      Hauska lukea kuinka pikku tytöt taistelevat toisiaan vastaan.
      Faktahan on se, että te juuri vaikutatte tähän ilmapiiriin. Täälläkin kun mollataan toisia ja haukutaan opettajia jne, niin eikö se kerro jo ilmapiiristä paljon?

      ratsastus on harrastus, jossa on paljon kateutta. Eikä varmasti kukaan tiedä kaikesta kaikkea, mutta ainahan sitä oppii. Turha mielestäni netissa nimettömänä huudella kuinka asiat päin persettä, menkää sanomaan se niille jotka tallin toiminnasta vastaa !

      Itse en voi tallia kyllä omien kokemusteni perusteella suositella. Joskus siellä hevostani pidin, ja mielestäni 3½ h päivässä ulkoilua ei ole hevoselle riittävää. Niin ja mielestäni ei ole kovin hyvää porukkaa liikkeellä, jos tavaroita varastellaan. Mutta uskon että asiat muuttunut, tai ainakin olen kuullut parannuksista !

      Muuta ei voi sanoa, kun että pikku tytöt, jäitä hattuun ja lopettakaahan tuo tuollainen turha muiden arvostelu ja älkää pätekö turhilla jutuilla. uskon että niin ilmapiiri paranee.....

    • Ratsastajatar

      Sammalistossa ratsastavan kommentit paikasta:

      Plussat:
      -kivoja ja osaavia tuntihevosia
      -laadukas opetus
      -tuntihevosilla tilavat karsinat, lämmin talli ja hyvä hoito
      -tallihenki tavallisen ratsastajan mielestä hyvä
      -lämmin varustehuone, mahdollisuus erilaisiin tunteihin
      -pikkulasten ponitunnit loistavia ja mahdollisuus ihan junioreillakin käydä säännöllisesti ratsastamassa talutettuna

      Miinuksia mielestäni vain yksi:
      -tallin ulkotilat erittäin epäsiistit, epäkohta jonka korjaamista olen odotellut ja ihmetellyt miksi tähän ei puututa. Yhdet siivous-hiekanlevitys-maalaustalkoot ja rojut varastoihin ja paikka siistiytyisi huomattavasti.

    • jeemoijeemoijee

      Tietääko joku, hypätäänkö ihan perus ratsastustunneilla?

      • Sammaliston Talli

        joo perus tunneillaki hypätään jonkin verran oppilaat saavat yleensä tunti suunnitelma lapun siitä näet aina tunnin aiheen on myös joitaki tunteja jossa vaki ryhmäläiset eivät halu tunti suunnitelmaa...

        ja olit aikasemmin kysynyt että saako itse suihkuttaa niin saa jos on kokenut meillä on tallissa sieniä ja ämpäreitä jos hevonen ei ole paljon hikinen esim jos hevonen on menossa vielä toiselle tunnille myöhemmin niin niin suihkuun sitä ei yleensä viedä.:) saat apua ja yleensä hoitajat kysyvätki tarvitsetko apua jos sinulla on hevonen joka ei tykkää suihkutuksesta mutta kaikki hevoset seisoo vesikarsinassa aikas hyvin
        ja anneli ei huuda hän on vain hieman vaativampi opettaja :)
        hoitajat eivät laita yökuntoon eikä kuntoo yöllö hepoilemme ei tule mitään ihmeellistä päälle talvella voilaittaaa loimen jos hikinen


    • heppa hulllu

      ei sammaliston tallil mitää vikaa oo eikä havoset pure eikä potki ainakaan siel ja on ihan ystävällistä väkeekin en tajuu mistä te puhutte

    • ykskakskolme

      Mä aion ostaa Sammalistosta irtotunnin, ja mahdollisesti sen jälkeen aloitan tunnit. Itse tykkään aika paljon hevosista, pari vaan on sellaisia joita pelkään vähän tai vähän enemmän.
      Uskon että jos tunnit aloitan, siellä autetaan muita, ja jos osaan auttaisin itse muita.

      Olen saanut kivan kuvan Sammalistosta, ja toivottavasti se sama kuva pysyy (:

    • jeemoijeemoijee

      Olen nyt ratsastanut sammalistossa n. kuukauden, ja olen tyytyväinen. Hevoset osaavia ja mukavia, tallihenki hyvä, opetus monipuolista.
      En oikein ymmärrä, mitä täällä valitetaan huonosta ilmapiiristä? Kun menin Bobilla, tuli hoitaja luokseni juttelemaan niistä ja näistä. Jos jollakin oli ongelmia, muut ratsastajat auttoivat.
      Sain sammalistosta todella mukava mielikuvan, toivottavasti pystyn ratsastamaan Sammalistossa pitkään!

      p.s. Bob on aivan ihana

    • joku vaa ;))

      siis mitä muita tallei riihimäel o ku vaa sammalisto, savin talli ja lehtolan ratsutalli x)) ja onko lehtolan ratsutalli hyvä?? :))

      • lehtolantalli <333

        suosittelen lämpimästi lehtolan tallia! Kävin sielä 2 kesää ja aivan mahtava talli oli vaikka pieni olikin! Hyvä ilmapiiri, kunnon opettaja, ihanat hevoset ja rento paikka.
        sammalistossakin kävin joskus vähän nuorempanakin, mun mielestä ihan ok talli, ja ihan mukavia ihmisiä sieläkin :)


    • tallityttö

      Hausjärven turkhaudalla on Metsätalon talli x)


      www.metsatalontalli.com

      • tallityttö

        siis www.metsatalontalli.fi


    • pöö!

      millanen se metsätalon talli on?

    • Riksulainen ;)

      Tämäkään ei nyt liity pahemmin asiaa mut millanen se wangunojan talli on???
      ;)

    • Sammalistoon???

      Sammalisto on muuten mun mielest iha jees mut vähän huono kuntosempi ja mun kamuni on sanonu et opet kiroilee siel ja huutaa joka minuutin välein. Aattelin eka mennä sinne mut en sit ny oikeen enää tiedä... Siel kyl mennään jo suurinpiirtein 4 tunnilla laukkaa ja pääsee jo maastonkin. Itse suosittelisin enemmän sitä Wangunojan ratsutallia kun olen kuullut siitä vain pelkkää hyvää ;)

      • ratsastansammalistol

        opet ei kiroile koskaan oon käyny sampis 2 vuotta ja en oo koskan kuullu open kiroilevan


    • Faktoja

      Faktaa sammalistosta!

      Eli sammaliston talli on muuttunut todella paljon.
      Opettajat ovat mukavia, enkä koskaaan ole kuullut että joku opettaja siellä kiroilisi.
      Varasteluun en ole ikinä törmännytkään.
      Ilma piiri on ihan okei. En ainakaan ole huomannut että jotakuta haukuttaisiin syrjittäisiin tai kiusattaisiin.
      Tallilla on muutama tuntihevonen jotka vähän yrittää kovistella, mutta ihan alkeisratsastajatkin pärjäävät niille ihan hyvin.
      Hyvää opetusta....

      No joo ykräritallin karsinat on ehkä vähän liian penet... ja jotkut tarhat ovat mutaisia.

      Mutta ratsastuskoulussa ei ole mitään vikaa.

    • -Grrauh.

      Miks tääl puhutaa iha kaikkee mikä ei oo totta!? Sammalistossa oon käyny alkeis kurssin ja pari jatko kurssia.

      Sammaliston plussat:
      - hyvät opet
      -tilava maneesi.
      -suhtkot hyvät hinnat
      -saa hoitoponin

      miinukset:
      - hevoset seisoo kokopäivän ulkona pienissä aitauksissa mutaa polviin asti .
      - Ratsastuskoulun muutama hevonen on , ihan kiva, mutta suurin osa ei VAAN uhittele, ne ahdistaa nurkkaan, ne ei vaan näyki vaaan ne tarraa kunnolla ja puree :(
      - ja tuosta talli "jengistä" .. siellä ei varsinaisesti ole mitään jengiä mutta kerrankun kävelin yskityistallissa ja kaadoin vahingossa talikon yms. niin hevosta ohi taluttava tallityttö HUUSI minulle: - VARO VÄHÄN!!!!!!
      että ei hirveen kivalta tuntunut koska se oli vahinko.
      - ja tuosta puremisesta: olin tunnilla ja kiristin maastakäsin hevosen satulavyötä niin hevonen nappasi ihan kunnolla kiinni käsivarrestani.
      -tallilla ei ole mitkään kovin hyvät maastot ja kun alkeiskurssilaisetkin laittavat hevosia kuntoon ennen tuntia niin tallissa ei ole ketään auttamassa -.-
      ..
      Tässä siis OMAT mielipiteeni ja kaikki on totta.. olen n. 4 vuotta sammalistossa käynyt ja kaiken tuon kokenut itse!
      ..
      ..

      Kertokaa savintallista TOSI ASIOITA koska aion aloittaa siellä kun tuo sammaliisto ei ole mielestäni hyvä paikka :(

      • huoh1

        Vähän korjailen sun faktoja

        1. Hevoset tarhaavat laumassa (puhun nyt tuntsareista) isossa tarhassa, jossa kyllä mahtuu laukaamaan yms. ihan hyvin. Siinä olet oikeassa, että mutaa on ihan vitusti syksyisin.

        2. Bob on ehkä ainoa tuntsareista, joka uhittelee. Kuka sut sinne nurkkaan on ahdistanu? Mielikuvitusponi? Oon sellaiset 6 vuotta tuolla ratsastellut, eikä oo kyllä ykskään hevonen mua nurkkaan runtannut.

        3.Mitä sä edes ylipäätänsä teit siellä yksärissä? "Asiaton oleskelu yksityistallissa kielletty".

        4.Ei tuolla mitään jengiä ole, totta kai jokaisella on ehkä kaveri, jonka kanssa hengaa.

        5. Et oo tainnut suolla käydä? Tosi hyvä pohja, pääsee hyvällä säällä laukkaamaan täyttä kiitoa.


    • :))

      Kannattaa mennä sammalistontallille, itse olen ratsastanut siellä noin 3 kuukautta ja tyytyväinen olen vaikken kauheankaan kokenut. IHANIA HEVOSIA ja oppii tosi nopeesti :)). ja vaik moni sanoo et siel on tympeit opeja tai jotai muuta vastaavaa nii se ei oo totta. Siel on myös iso maneesi ja noin 12 tuntihevosta ja 5 ponii ori ja yksityis tallit, SUOSITTELEN!!

    • Sammalisto

      Lapset on käyneet ponitunneilla ja loppuu tähän kauteen. Kuskataan vaikka minne, mutta ei tuonne. Valitettavasti, olisi ollut mukavan lähellä, mutta kaikki tökkii.
      Jostain syystä ponituntien opettajalla ei ole mitään auktoriteettia. Ponit menee ja muksut istuu selässä. Ei todellakaan osaa vaatia oppilailta mitään, ponit pääsee tunnille harjaamattomina ja kuraisina. Lapset kävelee mistä sattuu ja miten sattuu. Kaikki hevosalan termitkään ei tunnu olevan hallussa. Pyydetään ponit keskelle, vaikka kaikki tietää että se on "kaartoon".
      Ympäristö on järkyttävä, miksi sille ei tehdä mitään. Metsäteistäkään yksikään ei ole noin huono, pihalla tarvitsee kuivallakin kelillä kumisaappaat.

      Kuri ja järjestys näyttää puuttuvan Sammalistosta eivätkö opettajat todellakaan huimaa tasollaan. Itse olen kilpaillut PM-tasolla ja ehkä vertaan vähän turhan osaaviin näitä Sammaliston harrastajayrittäjiä/opettajia. Mutta tuosta etupihan siistimisestä jos vaikka aloittaisi ja hommaisi eläimille kunnon tarhat eikä mutavellikivikkoa. Meneehän siinä jalatkin riville hetkessä. Rivin tarkistusta ei muuten tallilla edes ollu opetettu hoitajille, kaikilla hepoilla varmaan kun liassa seisovat ja kuraisina ovat myös tunnilla

    • kaikissa käynyt

      Metsätalon tallista. Se on pieni yksityinen paikka, jossa ei ole valmiuksia ratsastuksen opetukseen. Jos jo osaat ratsastaa niin miksei voi vaikka maastoilla. Vähän laadukkaampaa toimintaa löytyy Jussilan luomutilalta Hausjärven suunnalta (maastoilua). Jos kunnollista ratsastuskoulua etsitte, menkää Wangunojan tallille. Se löytyy Ryttylästä ja tietty Sammalisto on myös (ei niin laadukas kuin wangu)

    • herne2

      Joo en mäkään sammalistoo suosittele ratsastin siellä vuoden ja koko ajan kauhee sähellys mutta kyllä riihimäellä on toinenkin ratsastuskoulu LEHTOLAN RATSASTUSKOULU voit katsoa tallin omilta sivuilta lisää tieto siellä ei kylläkään ole maneesia mutta olen aloittanut ratsastuksen siellä muuten ihan hyvä paikka =))

      • kauan ratsastanut

        Joo Sammalistoo ei voi suositella. Siellä on jotain hyvää, mutta niin paljon ikävästi useita seikkoja... Ehkä suurin syy on Oona ja hänen nuoren ihmisen ehdottomuus. Pitäisi olla kiinnostuut hevosista ja ihmisistä. Vieläpä pitäisi osata opettaa ja käsitellä lapsiakin. Valitettavasti hän ei ole kovin sydämmellinen ihminen ja sellainen äreys/nuivuus paistaa pahasti läpi. Myöskin palvelualanammattilaisuus puuttuu häneltä.
        Hevoset ovat monipuolisia ja mukavia. Osa aika vanhoja ja raihnaisuuttakin mukana.

        Tallitytöt mukavia ja osaavia.

        Koko ratsastuskoulu tuntuu olevan sellainen oriaseman sivutuote.
        Lähistöltä löytyy myös Savin talli. Kannattaa kokeilla. Lehtola myös hyvä. Se vain ei palvele pienempiä eikä alkutaipaleella olevia. Kallis Vangunoja ja edukkaampi Savin talli suosittelen.


    • kirjoitusvirhe!

      *Wangunoja

    • tällästä

      Suosittelen lämpimästi Sammaliston Tallia ! Siellä on osaavia hevosia ja opettajatkin on mukavia (: Olen ratsastanut siellä noin 3 ja puoli vuotta. Tosi mahtava paikka. Pääsin tässä lähiaikoina myös kahdella uudella hevosella, ja se oli ihan paras juttu !! Asiat oppii myös todella nopeasti. Opettajat auttavat tarvittaessa myös karsinassa, kuin ratsastaessa. SUOSITTELEN!!! (:

    • Jasuuu_

      Ajattelin aloittaa Sammalistossa ratsastuksen mutta onko siellä hyvä ilmapiiri ja saako sieltä helposti hoito hevosta tai ponia :)

    • KokemustaON!

      On hyvä ilmapiiri ja saa hyvin hoito hevosia/poneja :))

      • Iätajat sampissa

        Itse olen aloittanut heppa harrastuksen polven korkuisena sammalistossa ja käyn siellä vielä näin viidentoista vuodenkin jälkeen. Toki pahimmassa teini-iässä oli parin vuoden tauko. Aloitin siellä siis ponitunneilla ja siirryin kasvaessani hevosiin. Olen myös kerennyt hoitamaan siellä lukuisia hevosia. Välillä meillä oli myös omakin heppa sampissa :) Heppa intoisena pikkutyttönä tuli tietysti vietettyä suurin osa vapaa-ajasta tallilla ja luonnollisesti myös parhaat kaverit löytyivät sieltä, nämä niin kutsutut "jengit". No nykyään käyn vain tunneilla. Opetukseen olen ollut erittäin tyytyväinen. Estetunteja on noin neljä kertaa kaudessa ja sitten on tietysti erillinen hypäri kerran viikossa vähän kokeneemmille. Sammalistossa on hyvät kehittymismahdollisuudet. Esimerkiksi ratsastuskoulu järjestää silloin tällöin harjoituskilpailuja sekä opetus on monipuolista. Kannattaa miettiä mitä omalta heppa harrastukselta haluaa. Riittääkö kerran viikossa ratsastustunti vai onko se enemmän? Isolla tallilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Tuolla pääsee kyllä näkemään ja kokemaan niin paljon enemmän, kuin jollain pienemmällä tallilla. Esimerkiksi itse olen päässyt todistamaan pienten varsojen syntymää ja seuraamaan niiden kasvua :) Hevoset on niin paljon muutakin, kuin ratsastusta. Mutaisuudesta vielä. Talli sijaitsee suon päällä ymmärtääkseni ja mutaisuus on jokavuotinen ongelma. Ehkä kannattaa unohtaa koko harrastus jos ei kestä mutaa tai hevosen kakkaa. Se kuuluu asiaan... Paikka on kyllä parantunut ajan saatossa, nyt kun henkilökunta on vaihtunut ja pari remonttia tehty.


      • ublo
        Iätajat sampissa kirjoitti:

        Itse olen aloittanut heppa harrastuksen polven korkuisena sammalistossa ja käyn siellä vielä näin viidentoista vuodenkin jälkeen. Toki pahimmassa teini-iässä oli parin vuoden tauko. Aloitin siellä siis ponitunneilla ja siirryin kasvaessani hevosiin. Olen myös kerennyt hoitamaan siellä lukuisia hevosia. Välillä meillä oli myös omakin heppa sampissa :) Heppa intoisena pikkutyttönä tuli tietysti vietettyä suurin osa vapaa-ajasta tallilla ja luonnollisesti myös parhaat kaverit löytyivät sieltä, nämä niin kutsutut "jengit". No nykyään käyn vain tunneilla. Opetukseen olen ollut erittäin tyytyväinen. Estetunteja on noin neljä kertaa kaudessa ja sitten on tietysti erillinen hypäri kerran viikossa vähän kokeneemmille. Sammalistossa on hyvät kehittymismahdollisuudet. Esimerkiksi ratsastuskoulu järjestää silloin tällöin harjoituskilpailuja sekä opetus on monipuolista. Kannattaa miettiä mitä omalta heppa harrastukselta haluaa. Riittääkö kerran viikossa ratsastustunti vai onko se enemmän? Isolla tallilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Tuolla pääsee kyllä näkemään ja kokemaan niin paljon enemmän, kuin jollain pienemmällä tallilla. Esimerkiksi itse olen päässyt todistamaan pienten varsojen syntymää ja seuraamaan niiden kasvua :) Hevoset on niin paljon muutakin, kuin ratsastusta. Mutaisuudesta vielä. Talli sijaitsee suon päällä ymmärtääkseni ja mutaisuus on jokavuotinen ongelma. Ehkä kannattaa unohtaa koko harrastus jos ei kestä mutaa tai hevosen kakkaa. Se kuuluu asiaan... Paikka on kyllä parantunut ajan saatossa, nyt kun henkilökunta on vaihtunut ja pari remonttia tehty.

        Ps. Luonnollisesti ratsastuskoulun hevoset on elämää nähneitä. Mitähän kävisi, jos laitettais joku juuri sisäänratsastettu 3v alkeistunneille ;)


    • uusiasukas1

      Mitä Sammalistossa mahtaa olla tallivuokra ja millainen yksityinen puoli on? Muita tallipaikkoja lähettyvillä?

    • samppi ♥

      Ei muita talleja kauheasti lähistöllä. Tallivuokra on halpa verrattuna muihin tallivuokriin.

    • molempiparempi?

      Huonosti Riihimäellä ratsastuskouluja/-paikkoja. Sammalisto vähän parempi, kuin Savi. Ovat erilaisia paikkoja. Kannattaa kokeilla ja sitten tehdä omat johtopäätökset.
      Joskushan esim yksi mukava hevonen riittää ja paikka tuntuu omalta.
      Sammalisto suurehko talli ja levoton. Hevoset tosiaankin kärttyisiä äänekkäiden hoitajien vuoksi. Savilla kohdellaan paremmin hevosia ja niillä luonnonmukaisemmat olot.

    • tallityttö

      Mielestäni Sammalisto on ihan mukava paikka, enkä ole törmännyt kiusaamiseen. Opetus on ihan perushyvää. Tallilla tulee vähän tehdasmainen olo, mutta hevosilla on ihan ok tilat ja tallit ovat siistejä.

    • kyselijä

      Oisiko tarjolla vuokraponia pariksipäiväksi,luonteeltaan kiltti ja Ruuna tai tamma,ei esteitä vaan ihan perusratsastusta? hp,10e per päivä

    • Anonyymi

      moikka! oon sampilla nyt jonkun aikaa rastastellut todella kiva paikka, nykyään täälä opettaa johanna, eikä täällä ole enään doorista siiriä yms, en ole ikinä nähnyt mitään haukkumista täällä, jos pyydä apua saat sitä, virheet otetaan huumorilla ainakin meidän tunneilla, tästä on nyt 6 vuotta kulunut viimeisestä viestsä tänne ja halusin herättää tän eloon, joten laita jotain jos huomasti tämän.
      Tallilla on paljon uusia mitä ei ollut vilä 6 vuotta sitten, pirre ja falotta ovat nukkuneet pois ja aada alkaa olemaan vanha mummo.

    • Anonyymi

      Moikka vaan kaikille! Tulin kirjoittamaan tänne nyt tämän hetkisen tilanteen Sammalistosta! Sammalistossa ihana ilmapiiri ja ihmisiin helppo tutustua, kuitenkin kaikki edellisissä kommenteissä on joskus OLLUT TOTTA 17-VUOTTA SITTEN! Sammalistossa todella laadukasta opetusta, itse olen harrastanut vain ja ainoastaan sammalistossa 3-vuotta ja tasoni on jo noin HeB-HeA. Ratsastuksen opettaja vaihtunut ja nykyinen on todella todella mukava ja ilmaisee virheet hellästi, mutta päättäväisesti. Hevoset ovat lähes kaikki vanhoja ja osaavia kilpahevosia, sekä kaikki todella kilttejä! Suosittelen tätä tallia lämpimästi sillä tämä on lähes kaikille Sammaliston ratsastajalle kuin toinen koti!<3

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe