Minkälainen on mikkeli?

**ellis*

kysymykseen on helppo vastata: pikkuinen tuppukylä, joka kuvittelee olevansa isomman kaupungin tasoinen, ja asukkaat täällä ovat ynseitä, itsekeskeisiä, pikkukylän omistajia.niin, pikkukylän, sitä tämä paikka on. ja ihmiset kävelevät niin, että luulisi heidän hukkuvan sateella ja miten he kuvittelevatkaan olevansa jotain.
Mikkeli ja tämän asukkaat eivät ole mitään.

23

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoraan et kts.ed

tää on jo nähty ja kuultu tää värssy tuolla aiemmissa viesteissä et joo, asia varsin selvä..

hohhoijaa

• jollain

No sulla tais taas olla sit huono päivä ja piti päästä tänne purkaan. No toivottavasti tuli parempi olo??
        Mut jos kuitenkin joskus yrittäisit keksiä jotain uutta??

• Sori
        jollain kirjoitti:

No sulla tais taas olla sit huono päivä ja piti päästä tänne purkaan. No toivottavasti tuli parempi olo??
        Mut jos kuitenkin joskus yrittäisit keksiä jotain uutta??

edellinen oli tarkoitettu aloittajalle.

• mikke

Osanottoni että sinua on kohdeltu täällä niin väärin. Toivottavasti olosi kuitenkin paranee pian ja löydät jotain hyviäkin puolia täältä.
      Aurinkoista kesän jatkoa sinulle!

• gfhjhgfjhgjkhjk

kyllä hän sen nyt tietää kaikki MIKKELI ON AIVAN HIRVEE PERSEREIKÄ !!!!! Onneks täältä pääsee pois joskus vuoden päästä. Ei muuten tule ikävä !!!
      Eikä tarvii kenenkää laittaa "ettei meijänkää sua" !!
      mädäntykää vaan täällä.

• sua :)

tuu ikävä. ajattelinkin jo et millonkahan toikin pässi kantaa luunsa pois tästä kaupungista :D

• Nimetön

Onpas sulla vaikeeta itsesi kanssa!!
        Jospa hankkisit itsellesi paremman elämän.

• mikke

Kyllähän siellä neljän seinän sisällä näppiksen ääressä olo voi aika orvolta tuntua. Lähdepä välillä ulos tuulettumaan!

• ilman???

Vai onko muuten vaan se aika...

Kiva paikkahan tämä on :D

• tyttÖ

luettavaa..oon sinne tulossa opiskeleen ja töihin....noh ehkäpä kaikki on ihan asenteesta kiinni :). Ite oon ainakin tulossa sinne ihan hyvillä mielin ja sen verran mitä siellä ihmisiin oon törmänny niin kaikki on antanu ihan positiivisen kuvan mikkeliläisistä. en sit tiedä...älkää masentako mua enää :DD

• mikke

Täältä et ainakaan saa oikeata kuvaa Mikkelistä, niin paljon idiootteja näillä palstoilla liikkuu.

• Maya

Musta tuntuu,et täällä mikelin palstalla on yksi ja sama tyyppi joka tykkää keskittyä vain mikkelin haukkumiseen.Ei kannata välittää.Ihan hyvä paikka mikkeli on asua.
        Tervetuloa!

• **ellis*

Kertokaapa sit mikä tästä kylästä tekee NIIN hyvän ja ihanan paikan asua?

• mmm

Ensinnäkin, voitko kutsua lähes 50,000 asukkaan paikkaa kyläksi?

No, tuossa luettelo asioista joita minä arvostan tässä kaupungissa:

-Kaupungin hieno silhuetti
        -Suomen paras tori
        -Suomen parhaimpiin kuuluva kirjasto
        -Hyvät baarit
        -Vilkas kesäkaupunki
        -Hyvät kuntoilumahdollisuudet ja luonnonläheisyys

• ..................
        mmm kirjoitti:

Ensinnäkin, voitko kutsua lähes 50,000 asukkaan paikkaa kyläksi?

No, tuossa luettelo asioista joita minä arvostan tässä kaupungissa:

-Kaupungin hieno silhuetti
        -Suomen paras tori
        -Suomen parhaimpiin kuuluva kirjasto
        -Hyvät baarit
        -Vilkas kesäkaupunki
        -Hyvät kuntoilumahdollisuudet ja luonnonläheisyys

Mikkelin todellinen asukasluku on noin 30 000!

Tottakai jokainen paikka kasvaa jos 30 km:n päästä liitetään siihen kuntia! Itse en osaa kuitenkaan pitää jossain Hietasen kohdalla olevaa Sepän Kievaria mikkeliläisenä yrityksenä, vaikka jostain siitä tienoilta se Mikkelin raja alkaakin.

• Pilkunviilaaja
        .................. kirjoitti:

Mikkelin todellinen asukasluku on noin 30 000!

Tottakai jokainen paikka kasvaa jos 30 km:n päästä liitetään siihen kuntia! Itse en osaa kuitenkaan pitää jossain Hietasen kohdalla olevaa Sepän Kievaria mikkeliläisenä yrityksenä, vaikka jostain siitä tienoilta se Mikkelin raja alkaakin.

Minkäs sille mahtaa jos kaupungin esitteissä lukee 50 000 asukasta, on se minustakin hieman harhaanjohtavaa. Mikke Ry:n sivuilla lukee muuten isolla "Mikkelin keskusta on 100 000 asukkaan talousalueen keskus". :-/

Jos tarkkoja ollaan, kaupungin väkiluku oli jotain 32 500 ennenkuin kuntaliitos tehtiin.

• Milla23

Noo.. tää on viihtynyt Mikkelissä ensinnäkin sen vuoksi, kun tuntee paljon ihmisiä. On helppo tutustua. Se saattaa olla toisinaan huonokin asia, mutta toisaalta pirun hyvä juttu (--> sosiaalinen verkosto). Elämäsihän on kuitenkin sitä, mitä siitä itse teet. Niin että jos mokaat ittes kaikkien silmissä ja teet elämästäsi helvetin, nii minkäs sille.. sitten.

Toiseksi, täältä löytyy lähes kaikkea mitä tarvitsee elääkseen, ja sen mitä ei löydy, voi käydä hakemassa jostain muualta. Tekee ihan hyvää käydä välillä nuuskimassa muitakin kuin kotikylän tuulia..

Kulkuyhteydet on loistavat. Jos ei omaa autoa ole, niin junia ja busseja kulkee kehäkolmosen (jos se nyt sitten sattuu olemaan se cool-juttu) sisäpuolellekin ihan tarpeeksi usein.

Sitten.. Ihmiset on oikeesti kivoja. Siis useimmiten. Menepäs jossain Turussa ostamaan maitoa citymarketista, nii aika pitkään saat tinkiä kassaneidiltä hymyä kaupan päälle, saati sitten ystävällistä puhetta turhanpäiväisistä asioista, niiku vaikka juhannusruuhkasta.

Miusta tuo jonkun urputus siitä, että kävellään naama norsunv**ulla ja kärsä pystyssä on ihan turhaa. Ihminen on toisen kuva, ja kyllä kai kuka tahasa tulee pahalle tuulelle, jos toinen näyttää nyrpeetä naamaa. Tunnustan kyllä pitäväni kummallisina ihmisiä, jotka itsekseen hymyilevät kadulla, mutta joku roti siihen synkistelyynkin!

Ja sitten.. katso ympärillesi. Jos et nää sitä miten kaunis kaupunki tää on, ni suosittelisin käymään jossain Juvaa kauempana. Itse aika paljon mennyt ympäri isänmaata, ja aina on niin ihanaa tulla kotiin. Tää on vaan järjettömän kaunis kaupunki.

Paljon on tietysti parantamisen varaa, on rumia paikkoja, tyhmiä ihmisiä, tylyjä asiakaspalvelijoita ja liian vähän parkkipaikkoja. Tai ainaki koirankakkaa puistossa. Mutta niinku sanoin, elämä on sitä mitä teet siitä. Niin että jos Mikkeli todella tympii noin paljon, niin täältä pääsee poiskin.. kulkuyhteydet on hyvät. ;)

Mä tykkään kovasti, ja kun täältä lähden, kaipaan varmasti. Ei piä ressata nii paljo.. :)

• ,,,,,
        Milla23 kirjoitti:

Noo.. tää on viihtynyt Mikkelissä ensinnäkin sen vuoksi, kun tuntee paljon ihmisiä. On helppo tutustua. Se saattaa olla toisinaan huonokin asia, mutta toisaalta pirun hyvä juttu (--> sosiaalinen verkosto). Elämäsihän on kuitenkin sitä, mitä siitä itse teet. Niin että jos mokaat ittes kaikkien silmissä ja teet elämästäsi helvetin, nii minkäs sille.. sitten.

Toiseksi, täältä löytyy lähes kaikkea mitä tarvitsee elääkseen, ja sen mitä ei löydy, voi käydä hakemassa jostain muualta. Tekee ihan hyvää käydä välillä nuuskimassa muitakin kuin kotikylän tuulia..

Kulkuyhteydet on loistavat. Jos ei omaa autoa ole, niin junia ja busseja kulkee kehäkolmosen (jos se nyt sitten sattuu olemaan se cool-juttu) sisäpuolellekin ihan tarpeeksi usein.

Sitten.. Ihmiset on oikeesti kivoja. Siis useimmiten. Menepäs jossain Turussa ostamaan maitoa citymarketista, nii aika pitkään saat tinkiä kassaneidiltä hymyä kaupan päälle, saati sitten ystävällistä puhetta turhanpäiväisistä asioista, niiku vaikka juhannusruuhkasta.

Miusta tuo jonkun urputus siitä, että kävellään naama norsunv**ulla ja kärsä pystyssä on ihan turhaa. Ihminen on toisen kuva, ja kyllä kai kuka tahasa tulee pahalle tuulelle, jos toinen näyttää nyrpeetä naamaa. Tunnustan kyllä pitäväni kummallisina ihmisiä, jotka itsekseen hymyilevät kadulla, mutta joku roti siihen synkistelyynkin!

Ja sitten.. katso ympärillesi. Jos et nää sitä miten kaunis kaupunki tää on, ni suosittelisin käymään jossain Juvaa kauempana. Itse aika paljon mennyt ympäri isänmaata, ja aina on niin ihanaa tulla kotiin. Tää on vaan järjettömän kaunis kaupunki.

Paljon on tietysti parantamisen varaa, on rumia paikkoja, tyhmiä ihmisiä, tylyjä asiakaspalvelijoita ja liian vähän parkkipaikkoja. Tai ainaki koirankakkaa puistossa. Mutta niinku sanoin, elämä on sitä mitä teet siitä. Niin että jos Mikkeli todella tympii noin paljon, niin täältä pääsee poiskin.. kulkuyhteydet on hyvät. ;)

Mä tykkään kovasti, ja kun täältä lähden, kaipaan varmasti. Ei piä ressata nii paljo.. :)

Hieno kirjoitus:)

• TÄMÄ KAUPUNKI ON....

EI TÄÄLLÄ ASU KUN PUOLMUSTALAISIA JA KIRJOITUSTAIDOTTOMIA

• pumu..

koeta kestää

• Anonyymi

mikkeli on päämajakaupunki ja tänne tulee naton tukikohtakin!

• Anonyymi

Ketjun aloittaja kertoo itsestään, ei Mikkelistä.

• Anonyymi

Taitaa aloittaja itse olla toi 2024-12-12 09:28:23 trolli vassari.
        Päivittäistä trollausta vuosikymmenten ajan. Kuten katkeruuskin.
        Kokeile vaikka itse, pakko se on tietää mitä etsii, kun löytää niin vanhoja keskusteluja, joita ei löydä vahingossa etsimällä. Taitaa päiväkirja olla täynnä pelkästään tänne trollauksia, kun näitä osaa sanan tarkkaan hakea.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4740
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2471
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1861
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1723
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe